Blog tvrtke neophodan je u mnogim područjima. Izgradnja svijesti o brandu na internetu ne bi se trebala ograničiti samo na izradu web stranice ili Facebook profila. Konkurencija u većini tržišta je velika. Kupci će vjerojatnije odabrati one brendove koji su provjereni, imaju dobar imidž i imaju mišljenje stručnjaka na tom području. Jedan od načina za podizanje svijesti o brendu je vođenje korporativnog bloga.
U nastavku teksta saznat ćete:
● Što je content marketing.
● Zašto se isplati pokrenuti poslovni blog.
● Koje su prednosti bloga.
Sadržajni marketing i izgradnja online pozicije
Krenimo od početka, tj. content marketinga. Ova strategija usmjerena je na kreiranje visokokvalitetnog sadržaja koji se objavljuje na različitim kanalima kako bi se izgradila svijest o brendu među kupcima, a istovremeno utjecalo na njegovo pozicioniranje u tražilicama. Dobro pripremljene aktivnosti marketing sadržaja mogu, između ostalog:
● povećati prodaju,
● smanjiti troškove korisničke usluge,
● izgraditi lojalnost kupaca,
● oblikovati željeni imidž marke (npr. kao autoritet u određenom području),
● postići više (bolje) pozicije u Google tražilici (SEO).
Marketinški stručnjaci cijene content marketing zbog činjenice da je to alat koji se može lako koristiti za SEO aktivnosti. Tekstovi, video sadržaji, grafike i drugi materijali mogu se pripremiti na takav način (npr. korištenjem ključnih riječi) za postizanje boljih pozicija web stranica u Googleu.
Sadržajni marketing
Marketinška strategija koja se temelji na redovitom stvaranju i distribuciji atraktivnog i korisnog sadržaja. Osmišljeni su tako da zainteresiraju i održavaju striktno ciljanu (po mogućnosti dobro promišljenu) skupinu primatelja, kako bi ih uvjerili da provedu aktivnosti koje marketing sebi postavlja. Content marketing ne uključuje samo vođenje bloga, već i sve druge oblike sadržaja, npr. tečajeve, webinare, video zapise, podcaste, e-knjige itd. Ono na što se računa u content marketingu je izgradnja dugoročnih odnosa s primateljem.
Blog tvrtke kao dio vaše marketinške strategije
Poslovni blog na stranicama tvrtki također je sadržaj, odnosno dio marketinške strategije koja utječe na našu online vidljivost. Imajte na umu da se takav blog uvelike razlikuje od osobnih blogova, čak i onih koji su napravljeni za profit. Ipak, jedan od ciljeva svih vrsta blogova je zajednički – izgraditi našu poziciju i imidž.
Prilikom vođenja bloga tvrtke imajte na umu da članci koje ćete objavljivati moraju biti vezani uz profil tvrtke, ali ne nužno direktno vezani uz njenu ponudu.
Na primjer, ako vodimo trgovinu sportske opreme, vrijedi napraviti blog vodič o odabiru sportske opreme, na primjer lopti prema uzrastu igrača, predstaviti nove proizvode, opisati zanimljive događaje iz života tvrtke ili industrije.
Blog tvrtke, odnosno poslovni marketinški kanal
U velikoj mjeri imati blog tvrtke zapravo je stvaranje dodatnog kanala marketinške komunikacije s korisnicima.
Blog, baš kao i društveni mediji, izravna pošta i email marketing, pomaže vam u razvoju vašeg poslovanja. Kako? Prije svega, omogućuje vam povećanje prometa na našoj web stranici i daje posjetiteljima mogućnost slanja upita.
Zahvaljujući odgovarajućim alatima, možemo koristiti blog tvrtke za generiranje potencijalnih klijenata, koje potom može preuzeti naš tim stručnjaka za marketing ili prodaju.
Osim toga, ne smijemo zaboraviti da što više podstranica i vrijednih unosa na web stranici imamo, veća je šansa za viši rang u tražilicama.
Međutim, nitko ne učitava nasumične sadržaje na korporativne web stranice, već samo članke, vodiče i druge materijale koji su korisni korisnicima. Blog vam omogućuje organiziranje strukture web stranice i jamči korisnicima da će dobiti komplementarna znanja i podršku.
Ukratko, poslovni blog je jeftin način za stvaranje prilika za ljude koji traže proizvod ili uslugu da pronađu vašu stranicu. Zahvaljujući tome, možemo generirati nove potencijalne klijente i tvrtke.
Da li se korporacijski blogovi pretvaraju u prodaju?
Gledajući statistike blogova diljem svijeta, možemo naići i na one vezane uz poslovne blogove i njihovu upotrebu za prodaju proizvoda i usluga. Seotribunal je prikupio brojne zanimljive podatke s mnogih stranica i izvješća. Vrijedi pogledati između ostalog i ovo:
● 66% marketinških stručnjaka u B2B kanalu koji koriste blog za svoj rad stvara mnogo više potencijalnih kupaca.
● Tvrtke koje imaju blogove na svojim web stranicama imaju do 55% više posjetitelja.
● 72% američkih trgovaca na B2B kanalu koristi sadržaj i poveznice na korporativne blogove kao sadržaj na kanalu društvenih medija.
● 36% tvrtki s popisa Fortune 500 ima korporativne blogove.
● 80% B2B marketinških stručnjaka koristi blogove kao dio svoje marketinške strategije sadržaja.
Blog kao prodajni lijevak?
Sa sigurnošću se može reći da su blogovi na web stranicama poduzeća tokovi prodaje. Kombiniramo li unose na blogu s kanalima društvenih medija i marketingom putem e-pošte, dobivamo iznimno moćan alat za pretvaranje potencijalnih posjetitelja u kupce. Ovdje funkcionira sličan princip kao u e-trgovini.
Kada kupac uđe na našu web stranicu, postoji velika vjerojatnost da će se vratiti i obaviti kupnju. U e-trgovini kupce privlače cijena i proizvod. Za korporativnu web stranicu, blog radi istu stvar. Kupca nam može privući besplatna e-knjiga, kod za testiranje aplikacije ili izvješće koje smo pripremili.
Ogledan put čitača, pojednostavljeno bi mogao izgledati ovako:
- Posjetitelji dolaze na našu web stranicu s kanala društvenih medija ili tražilica.
- Posjetitelj vidi ponudu čija je namjera da ga uvjeri u interakciju – na primjer, da ispuni obrazac za pretplatu.
- Posjetitelj odluči poduzeti radnju – na primjer, preuzme besplatnu e-knjigu i pretplati se na newsletter.
- Lead postaje potencijalni kupac kojeg se može “zainteresirati“ e‑mail marketingom i remarketingom.
- Kupac nije bio spreman za kupnju kada je prvi put ušao na web stranicu, ali sljedećih dana, tjedana ili mjeseci biva izložen „šarmu“ brenda koji ga kroz atraktivan sadržaj educira, potiče potrebu i potvrđuje da to je pravi način da ga zadovoljite.
Dobra je praksa kada se obrasci za prijavu / obrasci za kontakt pojavljuju pored naših postova na blogu. Prema podacima Seotribunala, čak 66% malih i srednjih tvrtki nema kontakt obrazac na blogovima koji bi kupcima omogućio kontakt s prodavateljem.
Poslovni blog tvrtke gradi poziciju autoriteta u određenom području
Rang autoriteta nije lako izmjeriti, no ako pogledamo statistiku posjeta našem blogu, možemo provjeriti koje su se ključne riječi ili pojmovi pojavili u rezultatima pretraživanja. Zahvaljujući tome, moći ćemo provjeriti je li naš sadržaj privlačan publici.
Najbolji poslovni blogovi odgovaraju na najčešće postavljana pitanja na internetu. Ako dosljedno stvarate sadržaj koji je koristan vašoj ciljanoj publici, onda ste na dobrom putu da izgradite svoj autoritet.
Ako je vaš sadržaj od pomoći, lako možete izgraditi dugoročne poslovne odnose s potencijalnim kupcima, a to je ono što nam je svima potrebno u prodaji.
Vaš klijent možda sada nije spreman za kupnju, ali ako ostanete “u kontaktu” s blogom (ili šire – content marketingom), imate velike šanse da će vaš brend biti “top od mind”, tj. biti prva stvar na koju će pomisliti kada sazrije da zadovolji svoju potrebu.
Vrste sadržaja za korporativni blog
Kada pripremate sadržaj za korporativni blog, predlažem da ga podijelite u dvije skupine.
„Kratkoročni“ sadržaj
To su unosi koji se odnose na aktualna događanja, npr. u vezi s trenutnom promocijom ili događaji koji mogu biti povezani s vašim brendom i njegovim proizvodima. Ovi unosi mogu raditi intenzivno za vas, ali u kratkom vremenu. Za godinu-dvije više nikoga neće zanimati “Ljetna promocija 2014”.
“Evergreen” sadržaj
Unosi koji zadovoljavaju stvarne potrebe korisnika i ostaju dugotrajni. Ova vrsta sadržaja bit će privlačna tijekom godina kao što je i u vrijeme pisanja te će vas dugoročno zainteresirati. Na primjer: “5 najčešćih SEO pogrešaka vlasnika web stranica.”
Poslovni blog vaše tvrtke – čuvajte se zamki!
Vođenje bloga skriva i neke zamke. Postoje, rizici, troškovi i odgovornosti povezani s vođenjem bloga i bolje ih je biti svjestan na početku.
Troškovi pokretanja bloga tvrtke
Ako već imate web stranicu svoje tvrtke, troškovi vođenja bloga u smislu izravnih financijskih troškova praktički ne postoje. Ovdje pretpostavljam da imate predložak web stranice koji uključuje odjeljak bloga. Ako ne, morat ćete platiti predložak (recimo, nekoliko desetaka EUR) ili web programera.
Oportunitetni trošak stvaranja sadržaja za blog
Ako želite dobar blog, to može biti prilično skupo jer netko mora uložiti vrijeme u to. Dakle možemo ga smatrati tzv oportunitetnim troškom, jer kad osoba piše blog članak – tada ne radi ništa drugo, zar ne?
Neočekivane interakcije
Kada vodite blog, morate biti svjesni da će ljudi možda htjeti komentirati vaše postove. Ponekad će to biti loši osvrti, ponekad sadržajna pitanja o vašoj ponudi, a ponekad rasprave. Budite spremni na takve interakcije, jer će komentari bez odgovora jednostavno izgledati loše.
Kvaliteta sadržaja na blogu
Kako bi vaš blog bio privlačan – vaš sadržaj bi trebao biti jedinstven. Ako nemate puno resursa u svojoj tvrtki, u iskušenju je da taj zadatak prepustite vanjskim suradnicima. Outsourcing copywrting radit će uglavnom u jednostavnim industrijama koje ne zahtijevaju napredno specijalističko znanje. Trošak pripreme takvog unosa, očito ovisno o volumenu, bit će relativno nizak.
Međutim, ako je vaša domena vrlo stručno područje, imajte na umu da ćete morati platiti nekoliko stotina eura za dobro pripremljen unos.
Troškovi ilustracija
Na primjer, ako vaš blog treba izložiti vaše proizvode, možda će vam trebati fotografije visoke kvalitete što znači angažman fotografa. U ostalim područjima mogu proći i pažljivo odabrane fotografije koje se mogu kupiti onilne. Online postoje besplatne i plaćene fotografije. Kada koristite stock, imajte na umu da se ista fotografija može pojaviti i na drugim mjestima na webu.
Pisanje za zabavu. Samo za zabavu.
Stvaranje novog sadržaja može biti zabavno… ali to ne znači da će vaši poslovni ciljevi biti ispunjeni. Kako bi Vaši poslovni ciljevi vezani uz angažman korisnika sadržajem bili ispunjeni, neophodno je provesti odgovarajuće mjere. Zamka je, dakle, usredotočiti se na sadržaj i zanemariti analitički dio.
Pisanje bloga bez razmatranja SEO-a
Pisanje za čitatelje je naravno u redu… ali možete pisati i za čitatelje i za robote u isto vrijeme! Blog je rudnik SEO mogućnosti.
Korporativni blog nije jednom zauvijek
Velik dio sadržaja s vremena na vrijeme je potrebno ažurirati . Svijet ne miruje. Stoga je dobra praksa ponovno pregledati i ažurirati prethodne unose. Na taj način ćete dobiti dvije vrste pogodnosti:
● pokazat ćete robotima za indeksiranje da ste vrijedni čitanja jer brinete o pružanju aktualnog znanja
● bit ćete vjerodostojni ljudima koji čitaju vaš blog.
Poslovni blog tvrtke da, ali dobro odmjeren!
U ovom ćemo članku jednostavno navesti nekoliko elemenata koje treba uzeti u obzir pri analizi učinaka vođenja poslovnog bloga tvrtke:
● broj posjeta na Vašoj web stranici,
● vrijeme zadržavanja na stranici,
● širina posjeta,
● broj izravnih ulaza,
● broj komentara na objave,
● broj spominjanja na društvenim mrežama,
● broj ocjena za pojedinačne unose,
● radnje korisnika na koje je blog trebao potaknuti, npr. pretplata na newsletter,
● broj indeksiranih izraza na Googleu za Vašu domenu,
● prosječna akvizicija za ključne fraze u rezultatima pretraživanja,
● organski preusmjeren promet.
Poslovni blog tvrtke – sažetak
Poslovni blog tvrtke u gotovo svakoj industriji može pridonijeti mnogim pozitivnim učincima. Redovito objavljujte blog članke i nagradit će Vas s više interakcija s potencijalnim kupcima, većim prometom na Vašoj web stranici, višim pozicijama na Googleu i konačno, boljim financijskim rezultatima.
Ako vam je bilo što u ovom postu inspirativno ili ako se s nečim ne slažete – podijelite to u komentaru. Voljeli bismo razgovarati s vama o tome kako napisati dobre postove na blogu.
Preporučeno za tebe
5 načina kako dodatno unaprijediti vaš digitalni sadržaj
Ukoliko ste nedavno čitali Cyberfolks blog, sigurno ste zamijetili neke od mnogih zanimljivih primjera i ideja za poboljšanje kvalitete online sadržaja vašeg poduzeća. Neovisno radi li se o web trgovini, modi, putovanju, hrani ili nekoj drugoj vrsti poslovanja, uistinu postoje načini da se uzdignete iznad konkurencije i privučete željene posjetitelje na vašu web stranicu. Stvaranje […]
Pozdrav – sada smo cyber_Folks!
Avalon je već nekoliko godina dio cyber_Folks grupe i sada smo spremni za rebrandiranje kako bismo vam pružili mnogo, mnogo više! Pogledajte naše novo ime: cyber – govori o serverima, performansama, tehnologiji i konverzijama. Folks – govori o ljudima, zajednici, podršci i inspiraciji. To se odnosi na nas i na vas! Svi smo ljudi koji […]
Tvrtka vam se zove Gmail d.o.o.?
U poslovnoj komunikaciji, email danas zauzima vrlo važno mjesto. Iako se još dio komunikacije odvija preko klasične pošte, fax poruka, telefonom, email je ipak broj jedan (barem u Avalonu). Pokušajte zamisliti jedan dan bez emaila. Kako šefu poslati Excel tablicu bez upotrebe emaila? OK, ima načina, ali email ostavlja trag, predstavlja pisanu komunikaciju u kojoj […]
Tražite li dalje?