Da li je interno “linkanje” (povezivanje) unutar vaše web stranice važno? Ukratko, DA. Ovo je jedna od aktivnosti optimizacije i distribucije koja korisnicima olakšava navigaciju web-stranicom i indeksiranje sadržaja web-stranice. Jeste li sigurni da ste do sada to ispravno radili?

Interno “linkanje” (povezivanje) je iznimno važna aktivnost optimizacije i distribucije, koja se ponekad smatra važnijom od izgradnje sigurnosne kopije poveznica na vanjskim web stranicama. Optimiziranje web stranice, koje se sastoji u stvaranju prijateljskog internog povezivanja, ne samo da poboljšava navigaciju korisnika unutar web stranice, omogućuje brzi pristup tematskim sadržajima, već je i smjernica za Googleove robote za indeksiranje o tome koja mjesta vrijedi posjetiti. Zahvaljujući tome, snaga domene teče ravnomjerno, a pojedine podstranice se brže indeksiraju.

1. Prednosti korištenja internog povezivanja

Zabavnije za čitanje i učenje

Je li vas ikada neki članak toliko zainteresirao da ste tijekom čitanja poželjeli saznati više o temi o koju autor piše? Jeste li u to vrijeme pregledavali nove stranice sa sličnim sadržajem? Ili ste možda otišli na tematski slične članke objavljene na web stranici? 

Svaki način dolaska do potrebnih informacija je dobar i važno je da je potreba za novim saznanjima zadovoljena.

Odgovarajuće interno povezivanje stvoreno na blogovima i omogućavanje prijelaza između sljedećih unosa odvest će čitatelja do sljedećih, starijih ili novijih unosa. Korisnik će provoditi više vremena na vašoj web stranici, svidjeti će mu se vaš sadržaj i pamtiti će vašu web stranicu kao izvor inspiracije.

Mogućnost brzog indeksiranja sadržaja web stranice

Koja je važnost internog povezivanja za Google? Prije svega, ovako predefinirane preporuke omogućuju brže indeksiranje sadržaja vaše web stranice. Snaga domene će teći ravnomjerno, što će također pozitivno utjecati na poziciju stranice u tražilici.

2. Kako napraviti ispravno interno povezivanje?

“Sličan proizvod, kupili su i drugi kupci” – detalj koji se sviđa korisnicima

Vješto implementirano interno povezivanje stvara stalne module postavljene na web stranici. Njihovu ulogu igraju najpopularniji blokovi:

  • za online trgovine: “sličan proizvod”, “kupovali su i drugi kupci”,
  • za sadržajne web stranice: “najgledanije”, “najčitnije”, “slični članci”.

Postoje dva razloga da dodate barem jedan od njih na svoju web stranicu. Prvo, povećavate šanse da kupac koji pregledava proizvode kupi nešto drugo što mu možda uopće nije trebalo. Drugo, pogledat će sadržaj koji nije bio jako popularan, ali je vrijedan pažnje.

Povežite stari sadržaj s novim sadržajem i obrnuto

Imate li sadržajnu web stranicu na koju sustavno dodajete novi sadržaj? Vaši stari, zanimljivi postovi mogli bi promaknuti čitatelju koji će samo pogledati trenutačni i novi sadržaj.

Uključite poveznice na starije tekstove u nove unose i obrnuto. Važno je da je članak na linku tematski usklađen s ovim koji je trenutno napisan.

Neželjeni izraz “čitaj dalje”

Pokušajte izbjeći povezivanje duboko u tekst frazama poput “čitaj dalje”. Radije razmislite o dizajnu svoje stranice tako da bude očito da će klik na određeni element stranice odvesti čitatelja do ispravnog unosa. Zašto? Ako zloupotrijebite frazu “pročitaj više”, Google će imati problema s odabirom odgovarajuće podstranice.

Kako trebaju izgledati poveznice?

Izgled poveznice bi  trebao izgledati ovisno o svrsi akcije – to može biti pozicioniranje podstranica ili preusmjeravanje prometa. Kada je vaš cilj pozicionirati web stranicu za određene ključne riječi, trebalo bi koristiti kratke fraze koje su točna ključna riječ ili njezin sinonim. Postoji i metoda 5 veza, u kojoj su dvije poveznice određena ključna riječ, sljedeće dvije su njeni sinonimi, a jedna od poveznica je riječ koja općenito opisuje temu koja vas zanima.

Dodaci

Kada vodite blog na WordPressu, isplati se koristiti različite vrste dodataka koji će automatski odvesti korisnike na sljedeće članke. Jedan od njih je upPrev, zahvaljujući kojem se korisniku tijekom listanja prikazuje poveznica na prethodno objavljen članak.

Interno povezivanje na web stranici Cyber_Folks kreirano je na vrlo promišljen način. Bez obzira na kojoj se podstranici nalazite, možete otići do željenog mjesta, obično jednim klikom.

3. Na što treba obratiti pozornost prilikom izrade poveznica:

  • Najvažnije podstranice trebaju biti povezane jedna s drugom – takva radnja povećava protok
  • U izbornik postavite poveznice na najvažnije kategorije, odnosno podstranice.
  • Trebali biste omogućiti i čitateljima i Googleovim robotima da se sa svake podstranice vrate na početnu stranicu. To treba učiniti na istaknutom mjestu, npr. preko logotipa ili na vrhu stranice.
  • Breadcrumbs – ovo je sjajan način da se pojednostavi transparentnost hijerarhije čak i opsežne web stranice. Breadcrumbs je “put” kojim ste došli na određenu podstranicu i pokazuje gdje se točno nalazite. Ovo je slično pregledavanju mapa na većini operativnih sustava. Korisniku se uvijek prikazuje točna lokacija na svakoj podstranici, npr. Početna> Činjenice> Činjenice iz Hrvatske> Članak 001.

Interno povezivanje jedan je od najvažnijih čimbenika koji utječu na pozicioniranje na tražilicama. Imajte na umu da će se vaša web stranica zahvaljujući odgovarajućem internom povezivanju svidjeti ne samo Google robotima, već i korisnicima kojima će navigacija na stranici postati mnogo lakša, a vama je do toga stalo, zar ne?

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?