Toplinske karte prikazuju područja naše web stranice s primijenjenim bojama, simbolizirajući kretanje pokazivača miša i klikove korisnika. Omogućuju praćenje koje će poveznice i bannere čitatelji najvjerojatnije kliknuti, koji elementi web stranice nisu popularni među korisnicima interneta itd. Takva se karta prvenstveno koristi za poboljšanje upotrebljivosti web stranice za kupca, što može dovesti do povećane konverzije. Da biste stekli uvid, morate koristiti popularne alate za izradu ove vrste karata. U ovom tekstu obrađujemo tri popularna alata: Mouseflow, HotJar i crazyEgg.
Iz ovog teksta ćete saznati:
● Što su toplinske karte i zašto biste ih trebali koristiti.
● Koje su razlike između softvera za mapiranje topline.
Popularna rješenja i istraživanje praćenja pogleda
Eye-tracking je praćenje pokreta oka. Svrha mu je ukazati na mjesta gdje korisnikov vid prestaje. Ova metoda daje najpreciznije rezultate, ali zahtijeva specijalizirane kompetencije i alate, a to podrazumijeva troškove.
Stoga su u praksi, posebice u malim i srednjim poduzećima sve popularnija istraživanja koja ne prate oko, nego … ruku. Točnije – pokazivač miša. Ispostavilo se da iako ne pokazuju rad oka, mogu dati mnogo informacija o ponašanju korisnika web stranice.
Između ostaloga, takvi alati uključuju rješenja navedena u ovom tekstu.
Popularno ili ne?
Moglo bi se reći da su toplinske karte definitivno popularne. Pregledom podataka o ovim aplikacijama koje su prikupili stručnjaci za profiliranje u BuiltWith https://trends.builtwith.com/analytics/Hotjar, brzo ćete shvatiti da su to alati koje koriste milijuni web-mjesta diljem svijeta.
U Hrvatskoj možemo govoriti o oko 5000 stranica koje koriste takva rješenja. Ponekad se alati za toplinsko mapiranje koriste samo ponekad za poboljšanje pojedinih elemenata portala ili za upoznavanje ponašanja potrošača.
Bez obzira na razloge zbog kojih ih instalirate, ne može se poreći da su to alati koji vam mogu dati veliku konkurentsku prednost. Pogotovo kada ih vješto koristimo. U nastavku donosimo usporedbu i funkcije rješenja Mouseflow, Hotjar i crazy Egg
Hotjar
Hotjar postoji od 2014. godine. Kažu da je jedan od vodećih alata. To je rješenje koje vam omogućuje praćenje kako korisnici posjećuju stranicu. Usluga vam također omogućuje dobivanje povratnih informacija od kupaca stvaranjem prilagođenih anketa i CTA-ova. Hotjar osigurava da vam ove značajke omoguće fino prilagođavanje vaše web stranice vašim posjetiteljima kako biste generirali više potencijalnih klijenata. Da bismo ga koristili, moramo dodati odgovarajući redak koda na web stranici.
Hotjar vam pomaže saznati što se korisnicima sviđa na vašoj stranici i kako je koriste. Prikuplja različite podatke o korisnicima, poput njihove lokacije i koju domenu koriste. Hotjar vam omogućuje jednostavno kreiranje korisničkih anketa iako bi to mogli malo poboljšati. Ovo je dobra opcija posebno za male tvrtke koje traže alat za poboljšanje web stranice.
Najvažnije funkcije alata Hotjar su:
● Izrađuje visokokvalitetne toplinske karte koje pokazuju gdje korisnici klikaju i koliko daleko pomiču stranice, što je važno posebno u e-trgovini s velikim brojem proizvoda.
● Snima sesije koje vam omogućuju da točno vidite stupaju li korisnici u laku interakciju sa stranicama.
● Mogućnost pripreme opsežnih ali transparentnih anketa, putem kojih vam vaši kupci šalju važne informacije.
● Izrada bogatih izvješća koja prikazuju širok raspon korisničkih podataka kao što su putevi narudžbe koji otkrivaju gdje posjetitelji ulaze i izlaze s vaših stranice.
● Jednostavna implementacija koja vam omogućuje da počnete koristiti uslugu. Potreban vam je samo jedan red koda za implementaciju da bi funkcionirao.
● Mogućnost testiranja učinkovitosti web stranica i saznanja odakle korisnici dolaze.
● Alati za pregled stopa konverzije potencijalnih klijenata i postavljanje ciljeva za njihovo poboljšanje.
Mouseflow
Mouseflow, kao i gore spomenuti Hotjar, koristi se za poboljšanje konverzija web stranica. Riječ je o rješenju s brojnim korisnim funkcijama koje pomažu u praćenju praktičnosti korištenja web stranice, a time i povećanju broja konverzija. Mouseflow sebe opisuje kao “sveobuhvatni alat za analizu” koji nudi ponavljanje sesija, toplinske karte, puteve narudžbe, izvještavanje te obrasce i ankete. Jedno je od prvih rješenja ove vrste. Njegov nastanak datira iz 2009. godine.
Mouseflow omogućuje pristup putevima konverzije i segmentima kupaca. Također vam omogućuje stvaranje prilagođenih obrazaca i anketa kako biste dobili bolji uvid u korisničko iskustvo. Ovo je dobra opcija za srednje i velike organizacije koje traže niz značajki za poboljšanje konverzije web mjesta.
Najvažnije funkcije Mouseflowa su:
● Ponavljanje sesije koje prikazuje sva prethodno snimljena ponašanja korisnika. Sve to dolazi zajedno s podrškom za mobilno praćenje te detekcijom pokreta te detaljnim informacijama.
● Prati JavaScript pogreške na koje korisnici nailaze na vašoj web stranici. Što je najvažnije, ova opcija radi čak i kada nisu uočljive.
● Generiranje toplinske karte koja prikazuje klikove, promet, fokus kupca i geografsku lokaciju kako bi se lakše odredilo koje aspekte web-mjesta većina korisnika posjećuje
● Prikazivanje puta i ponašanja koji prikazuje korisnikovo putovanje kroz stranicu. To na primjer pomaže da se utvrdi što je bio razlog zašto se kupac nije odlučio na kupnju.
● Mogućnost izrade prilagođenih ili visoko ciljanih anketa za dobivanje povratnih informacija od kupaca.
● Ima niz analitičkih alata koji prikazuju korisničke trendove s povijesnom analizom, koja pokazuje utjecaj promjena tijekom vremena ili pregledom prometa na web stranici tijekom vremena.
Crazy Egg
Vrlo koristan i moćan alat za testiranje i promjene na web stranici pomoću A/B testova. Kreiran je 2005. godine i od tada omogućuje ljudima diljem svijeta korištenje praktičnih rješenja. Crazy Egg koristi više od 300.000 web stranica diljem svijeta za praćenje ponašanja korisnika. Usredotočen je na pomoć korisnicima da prepoznaju što treba poboljšati na web stranici i daje vam priliku da testirate nove ideje. Također nudi toplinske karte i snimke ponašanja te vizualizaciju prikupljenih podataka. Da bismo koristili alat, moramo instalirati jednostavnu skriptu u zaglavlje stranice.
Usluzi nedostaje nekoliko značajki koje nude konkurenti, poput mogućnosti izrade obrazaca i anketa na web mjestu. Također, ponašanje korisnika ne može se prikazati u stvarnom vremenu, što ne biste očekivali od usluge s ovom cijenom, ali ova platforma radi vrlo dobro kao softver za snimanje sesija.
Najvažnije funkcije Crazy Egg su:
● Uređivač stranica koji olakšava testiranje novih projekata bez angažiranja programera.
● A/B test modul koji je jednostavan za korištenje i intuitivan.
● Značajka bilježenja posjetitelja koja pomaže u identificiranju problema s upotrebljivošću stranice.
● Izrada toplinskih mapa u obliku konfeta koji omogućuje detaljnu analizu pojedinačnih klikova koji se mogu segmentirati prema različitim podacima i kategorijama.
● Niz manjih i većih dobro osmišljenih funkcija koje vam omogućuju upravljanje klijentima.
Sažetak HotJara, Crazy Egg i Mouseflowa
Kao što vidite, svaka aplikacija ima nešto drugačiji set alata, zahvaljujući kojima možemo odabrati rješenje koje će za nas biti najoptimalnije. Također treba imati na umu da svaki ima različit administrativni panel, što je također važno.
Vodimo li se cijenom, CrazyEgg će biti najjeftinije rješenje, a Hotjar najskuplje. Zapravo nije toliko važno koji ćete od ovih alata odabrati, već je mnogo važnije da je implementacija alata tek početak puta. Implementacija navedenih alata je jednostavna, radi se o jednostavnom JavaScripta kodu, a pravi izazov je sustavno analizirati karte i snimke i izvući zaključke iz njih.
Najbolji rezultati iz toplinskih karata ne proizlaze iz najboljih ili najskuplji alata, već iz stalnih donošenja zaključaka i provedbi promjena na web stranicama koje proizlaze iz ponašanja korisnika.
Sretno!
Preporučeno za tebe
Kako pisati dobre blog članke?
Blog je zaista dobar alat za kreiranje sadržaja. Vi ga za svoje klijente stvarate besplatno i ako su oni svjesni toga, njihova percepcija vašeg branda/imagea zasigurno će biti veća. Osim 10 elemenata dobrog blog članka, u ovom članku ćete pronaći i potencijalne ideje koje će zasigurno pobuditi vašu maštu. Pisanje bloga i nije tako teško jer uz šalicu dobre kave, zavaljeni ispred monitora, jednostavno pokušajte uživati u činjenici da pišete tekst o poslu kojeg volite.
Avalon na listi MailChimp stručnjaka
MailChimp je najpoznatije rješenje za e-mail marketing kojeg Avalon koristi nešto više od dvije godine. Uvrštenjem u MailChimp listu stručnjaka pokazali smo svoju kompetenciju da svim zainteresiranim klijentima možemo ponuditi kreiranje e-mail newslettera te vođenje e-mail marketing kampanja.
Web::INDUSTRIJA – Puni i van sezone
Avalon je i ove godine organizacijski partner Web::industrije 2013 te smo osigurali nagradu za pobjednika Masterweb natječaja. Očekuju vas mnoga zanimljiva predavanja na ovogodišnjem sajmu “Web::INDUSTRIJA – Puni i van sezone” koji zadovoljava dvije ključne potrebe u našem gospodarstvu – potražnju za proširenjem sezone u turističkom sektoru i najbolju ponudu iz svijeta domaćeg internetskog marketinga.
Tražite li dalje?