(Error 503) Valid RCPT command must precede DATA

Greška “503 valid RCPT command must precede DATA” pojavljuje se kada server prvo mora primiti podatke o primatelju prije nego što započinje slanje poruke.

Najčešće je uzrokovana prioritetima autentifikacije na serveru – primjerice, pokušavate poslati poruku dok filtriranje SPAM pošte ili drugi sigurnosni procesi još nisu završeni.

Jednostavno rečeno, server mora izvršavati radnje određenim redoslijedom, a ako se taj redoslijed poremeti, dolazi do greške.

Ako je greška rezultat nedostatka autentifikacije, problem možete riješiti na slijedeći način:

Omogućavanje autentifikacije u e-mail klijentu
Kako biste izbjegli ovu grešku, preporučuje se podešavanje e-mail programa tako da automatski provjerava autentičnost prilikom slanja e-maila. U većini programa za slanje e-mailova to se postiže uključivanjem opcije “My server requires authentication” u postavkama odlaznog servera.

Ako koristite “Outlook 2016” ili neku noviju verziju Outlook programa, pokušajte na ovaj način:

1. Otvorite Outlook
2. Odaberite mail račun sa kojeg šaljete mail i kliknite na “File” -> “Account Settings”
3. Zatim kliknite na “Server settings”
4. Kliknite na “Outgoing mail”
5. Kliknite na “Outgoing Mail Server (SMTP) requires authentication” i uvjerite se da je označena opcija “Use same settings as incoming mail server”.
7. Kliknite na Next” pa “Done” i to je to.

Greška se može dogoditi i zbog:

  • Mailbox full – provjerite je li poštanski sandučić pogođenog računa pun ili je dosegnuo/premašio svoju kvotu. Možete isključiti sljedeću opciju kako biste onemogućili da se kopije poruka zadržavaju na serveru (imajte na umu da nakon ove promjene poruke više neće biti dostupne s drugih uređaja jer će se preuzimati isključivo na računalo).

    U Outlooku idite na:
    Alati > Postavke računa > Više postavki > Napredno i poništite opciju “Ostavi kopiju poruke na poslužitelju

  • VPN veza – ako ste tijekom slanja emaila spojeni putem VPN mreže, moguće je da će doći do ove greške. Preporučuje se privremeno isključivanje VPN-a prije slanja ili primanja poruka.
    Prije isključivanja VPN-a, osobito u poslovnom okruženju, preporučuje se konzultacija s vašim IT odjelom.
  • Outlook PST datoteka – Ponekad se greška 503 može pojaviti ako je Outlookova PST datoteka oštećena. Pokušajte popraviti datoteku, ali se prije toga savjetujete sa svojim IT odjelom.
  • Apostrofi i posebni znakovi – Ovo je pomalo neobično, ali vrijedi provjeriti. Uklonite sve apostrofe (jednostruke navodnike) i druge ne-alfabetske znakove iz naziva svog e-mail računa.
    To je naziv koji se prikazuje u polju “Pošiljatelj” kada poruka stigne primatelju. Može se promijeniti u programu Outlook:
    Alati > Postavke računa > Odaberite račun > Više postavki > Općenito.
    Izbjegavajte nazive poput “Markov e-mail” koji sadrže znakove poput apostrofa.
  • Podudaranje pošiljatelja – Provjerite šaljete li e-mail s iste adrese koja je prikazana primatelju.
    Drugim riječima, adresa u polju “Pošiljatelj” (From) mora biti ista kao ona koja je postavljena u postavkama odlazne pošte. Nemojte koristiti različite adrese jer to može uzrokovati greške prilikom slanja.
>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.