Imati web stranice danas nije stvar prestiža, već jednostavna potreba da vas kupci i poslovni partneri mogu lakše pronaći. Kako? Pa, sjednu za svoje omiljeno računalo ili uzmu u ruke svojeg kućnog ljubimca zvanog iPhone/iPad, odu na Google i upišu ključne riječi vezane za vašu tvrtku ili sam naziv tvrtke.
Prvi dojam kojeg vaše web stranice ostave na posjetitelja je najbitniji i on ostaje urezan u njegovoj memoriji. Stvaranje pozitivnog iskustva kod posjetitelja od presudne je važnosti. Da bi to postigli, potrebno je u obzir uzeti više elemenata, ali definitivno morate pripaziti da niste u jednoj od identificiranih grupa:
- I’m not here,
- Information gap,
- Dead meat,
- Skinny face,
- Neighbour’s son,
- Business card.
I’m not here
Google, Google, Google… “Nema me na Google-u”. Više je razloga za to. Jedan od njih i vjerojatno najbitniji je SEO (Search Engine Optimization) koji bi vam trebao odraditi vaš webmaster tj. tvrtka koja vam je radila dizajn/redizajn weba. Pa dajte im onda nalog da to urade kako treba.
Drugi slučaj su web stranice napravljene u Flashu. Da, takve stranice još uvijek postoje, a njihovi vlasnici se čudom čude kako ih nema na Google-u. Ništa vam ne vrijedi super naziv domene kada vas – nakon ukucavanja neke ključne riječi u pretraživaču – nema na prvih nekoliko stranica. Tužno zar ne?
Information gap
Svako malo naletim na web stranice na kojima samo želim saznati nečiji broj telefona, e-mail adresu ili OIB tvrtke. Kopam, tražim, klikam… ništa! Nema! Slijedi klik na “crveni X” u gornjem desnom kutu ekrana jer na taj način barem malo smirim svoje ogorčenje što podatak koji trebam nisu stavili na web.
Takve osnovne informacije nakon toga tražim preko raznih imenika, adresara, bonitetnih portala pa njima poboljšavam statistiku posjećenosti i trošim svoje vrijeme. Ima onih koji na e-mail adresu jednostavno ne stave link (mailto) jer se boje raznih spam skripti, a čak i onih koji stave link na krivu osobu. Znam da nije isto, ali kako bi se osjećali da vas umjesto na pedijatriju spoje na traumatologiju?!
Dead meat
Ako dođem na web i vidim da zadnjih 6 mjeseci niste objavili niti jednu vijest i da se na webu apsolutno ništa ne događa u zadnjih godinu dana – stare fotke, stari projekti – zaključujem: firma je u problemima, blokiran im je račun, nalaze se pred ili u stečaju. Klik na “crveni X”!
Skinny face
Ako web stranice gledate na monitoru od 22 ili više inča, a sadržaj vam se pokaže centriran na 1/3 ekrana i trebate ručno povećalo da možete pročitati tekst, onda je web sigurno iz prošlog desetljeća/stoljeća. 🙂 Slobodno u Google upišite “web dizajn” i zatražite nekoliko ponuda za redizajn vašeg weba. Kratko i jasno!
Neighbour’s son
Koliko puta sam to čuo? Prestrašno! Pa zar s temperaturom i glavoboljom odlazite na autobusni kolodvor zamoliti nekog za savjet?! Zar ćete tehnički pregled vašeg omiljenog limenog ljubimca obaviti kod prijatelja koji je automehaničar i u garaži ima grabu? Mislim da ne!
Susjedov sin je informatičar, prijatelj mi radi web stranice, komunalni redar nam održava web stranice jer nam je to najjeftinije (osobno iskustvo). Dajte svoje web stranice u ruke profesionalaca, moja je topla preporuka (možda čak i zapovijed).
Business card
Svi oni koji na webu imaju samo naziv svoje tvrtke, adresu i broj telefona bolje da nemaju ništa jer te informacije ili vjerojatno već imam na vašoj vizitki ili ih mogu naći na nekom online adresaru.
Od weba očekujem u najmanju ruku da mi se svidi dizajnom, neću reći da me impresionira, da nudi informacije i slike o vašim uslugama ili proizvodima, nešto ukratko o firmi, kontakt podatke, novosti iz poslovanja tvrtke, galeriju slika. Sve više od toga je plus.
12 WEB TIPS
- Web stranice ne radite u Flashu!
- Provjerite SEO vaših web stranica. Raspitajte se, budite dosadni webmasteru ili vašem SEO stručnjaku i napravite to kako treba.
- Ako imate web stranice starije od 3-5 godine napravite redizajn. Velika je vjerojatnost da vam je dizajn “zastario”, da su stranice rađene u starijim tehnologijama pa vizualno nisu privlačne i umjesto da privlače, one odbijaju korisnike. Moj je savjet da web stranice napravite u Responsive dizajnu.
- Održavajte stranice “živima”, upoznajte svoje poslovne partnere s vašim poslovnim aktivnostima pa makar vam se one činile zanemarivim. Kupili ste 2 nova računala, pa objavite da ste investirali u IT infrastrukturu i podijelite vijest sa svijetom. Kreirajte i stvarajte kvalitetan sadržaj.
- Istaknite svoje kontakt informacije na vidljivom mjestu, navedite imena i kontakte izvršnih direktora ili voditelja pojedinih sektora/službi. Pod kontaktima mislim u najmanju ruku na broj fiksnog telefona i e-mail adresu. Provjerite linkove na e-mail adresama!
- Nemojte zaboraviti na web stranicama objaviti OIB, bilo vašeg obrta, tvrtke, ustanove ili udruge.
- Jasno istaknite cijene svojih usluga/proizvoda. Ne vidim razloga zašto to skrivati osim ako ne prodajete jahte vrijedne 1 mil. eura. Najbolja mi je ona: “Cijena na upit!”.
- Pridržavajte se Zakona o pristupu informacijama ukoliko dolazite iz državne ili lokalne samouprave ili s njima povezanog društva. Budite što više transparentni na webu.
- Ne radite web stranice zbog sebe, radite ih zbog svojih klijenata/korisnika tj. poslovnih partnera. Ponekad ono što vama izgleda cool i super ne mora biti jednako dobro ljudima koji se vašim webom uistinu i koriste. Slušajte i zapisujte njihove pohvale, kritike, prijedloge. Napravite anketu i dobit ćete odgovore koji će vam pomoći u stvaranju kvalitetne arhitekture informacija na webu.
- Web stranica je kanal dvosmjerne komunikacije između vas i vaših klijenata/korisnika. Iskoristite to i ugradite “call-to-action” linkove, od raznih kontakt obrazaca tipa “Pitajte nas/mi odgovaramo”, online narudžbenica ili rezervacija termina, poziva da se prijave na vaš e-mail newsletter, pa sve do integracije web stranica s društvenim mrežama.
- Budite “svjesni” postojanja svojih web stranica. One su dio vas, vaše tvrtke. One su vaš izlog u poslovni svijet, kroz koji vi promatrate tržište, a s druge strane tržište, kupci i konkurencija promatraju vas.
- Ako hoćete biti imalo ozbiljniji jer iza sebe imate ozbiljan business (ili barem vi tako mislite), za izradu web stranica angažirajte tvrtku koja se bavi tim poslom.
Ako sam nešto zaboravio, nije namjerno, a svaka slučajnost s vašim web stranicama sasvim je slučajna. 🙂
Nemam firmu, ali volio bih čuti vaše stručno mišljenje o mom pokušaju. Ovo je gotovi predložak, ali ipak zanima me vaša ocjena kada bi to bila stranica moje prof. djelatnosti. S tim da bih tada svakako naveo sve moguće kontakt podatke. 😉
Poštovani Vlado,
Hvala na pitanju! Da, vaš web (blog) nije klasičan web site kojeg sam opisao u blog članku.
Što se tiče dizajna, za blog prolazi i takav više “neformalni” dizajn a vidim da se site lijepo otvara i prikazuje na smartphone uređaju (iPhone). Na žalost tablet nisam provjerio to ću uraditi kada mi šef nakon ovog blog članka kupi neki cool tablet 😉
Iskreno ono što me na desktop verziji bloga nervira je takozvani “Infinite scroll” ili “Lazy loading” tj. kada scroll-ate dolje članci se non-stop učitavaju i praktički nemate footer na webu. Ja bi to ograničio na 10-15 članaka po stranici pa link na idućih 10-15. Ta stvar se kod responsive verzije ne događa i to je ok.
Drugo, ne kužim koja je svrha da nakon klika na neki članak opet dobijem isti sadržaj koji sam već dobio na stranici prije. Očekivao sam više detalja, teksta, slika…
To je generalno, vi sami najbolje znate u kojem smjeru će taj vaš web site ići. 🙂 Nadam se da sam barem malo pomogao.
Postovani,
kao Vas korisnik molio bi da prokomentirate stranice moje vinarije.
Pozdrav
Poštovani Hrvoje,
zahvaljujem na postavljenom pitanju. Za dobru ocjenu morao bih probati vaš Škrlet ili Graševinu da vidim kako se ta vina prožimu s onim što vidim na webu 🙂
No, sad iskreno! Ne sviđa mi se taj “zatamljeni” dizajn ove web stranice. Prema onome što vidim web je prosječan, ali po meni bi pod hitno trebali napraviti kvalitetan redizajn iako su web stranice “friške”. Sadržaj mi se čini OK, nema ga previše, a ni premalo. Vidim da ste si dali truda oko fotografija pa samim tim smatram da bi i web trebao biti puno življi. Tema vašeg weba je nešto što tražim kada sam na putu, uzmem mobitel i idem pogledati ima li što zanimljivo u blizini. Vinarija je jedna od tih zanimljivih stvari za mnoge putnike prolaznike. Stoga preporučujem da što prije napravite web u RWD (Responsive Web Design) tako da će vaše web stranice biti pregledne i na desktop računalima, tabletima i pametnim telefonima. Kategorija vijesti mi je pomalo čudna, tj. preporučio bih da osim vijesti (u kojima ćete najavljivati recimo vaše nastupe na sajmovima, izložbama vina, novim proizvodima,…) uvedete i blog na kojem ćete objavljivati zanimljive članke vezano za vinogradarstvo i vino.
Molila bih komentar na ovaj template. mislite li da je dobar za građevinsku firmu koja se bavi nadzorom, projektiranje i gradnjom i zastupnik je jednog proizvoda vezanog za građevinu?
Temlpate Bright corporate version
Poštovana Dejana,
template mi se čini OK, zanimljiv, skladan i sasvim dovoljan da prikažete sve što ste napisali. Bijeli ili crni?!” I jedan i drugi su zanimljivi, odlučite sami. Samo naprijed 🙂
Molim Vas da pogledate moju stranicu i da ju
prokomenirate
hvala
Draga Lili,
to su web stranice o kakvima sanjam nakon što naletim na nekoliko onakvih o kojima sam pisao u blog članku. S obzirom na količinu sadržaja koju imate, broj proizvoda, webshop…. za mene savršeno. Bravo za vas kao i za agenciju koja vam je radila web.
Hvala Mario. Potrudit ću se popraviti.
Poštovani,
Ljubazno Vas molimo za komentar na našu stranicu.
LP
Poštovana Andrea,
ovako nabrzaka što sam pregledao web stranice TZ vaše općine mogu komentirati sljedeće:
– Dizajn je OK, niti je loš, niti me je impresionirao, ali definitivno postoji prostor za poboljšanje.
– Svakako preporučujem da idući dizajn napravite u Responsive dizajnu, kako bi web stranice bile pregledne i na mobilnim uređajima (sada to nisu).
– Ne shvaćam da li vam je ono stopalo logotip TZ-a ili ne? Svakako preporučujem da se taj logotip bolje uklopi u sam web dizajn.
– Na naslovnici bi istaknuo recimo 3 najatraktivnije ponude (vi najbolje znate koje su to), sada imate Dođaganja, Zanimljivosti, Planiranje putovanja, Fotogaleriju,…
– Primjetio sam da vam je sadržaj na Planiranju putovanja, gotovo isti kao i tekst Dolazak na Mljet koji se nalazi unutar kategorije “O Mljetu”. Zašto ponavljati istu stvar dva puta?
– Slike uz pojedine kategorije (linkove) su totalno premale (slike su 130×130 px, a na webu se prikazuju 60×60).
– Definitivno mi u svim tekstovima nedostaju slike. Recimo odem na Zanimljivosti te na Prirodna baština ili Spilje i dočeka me samo tekst. Fale slike.
Nadam se da sam barem malo pomogao 🙂
Poštovani, molila bi vas komentar na našu stranicu, dizajn je rađen po našim izričitim smjernicama……nadam se da su dobre…..hvala
Draga Lorena,
sve u svemu nije me se nešto previše dojmilo. Prvi dojam je da se radi o portalu starom barem 5-6 godina. Možda su vaše smjernice bile dobre, ali je realizacija definitivno loša. No, to ne znam, pa je na neki način to teško komentirati. Sama ideja, kao i naziv domene su OK. Web je rađen u HTML-u i Javascript-u?!?! Pa za ovako nešto vam definitivno treba CMS (Content management system). Neću ulaziti u SEO, to je neka druga tema, ali i po pitanju toga web je vrlo loše napravljen.
Što se tiče dizajna, funkcionalnosti i korisničkog iskustva predlažem da pročitate članak “Web dizajn trendovi u 2014. godini” koji će vam sigurno pomoći. Portal je “prešaren”, ona srca u pozadini nikako mi ne leže. Header je siromašan, logotip napravljen u animiranom GIF-u (zastarjelo). Kada se klikne na većinu ponuda, dobijete stranicu za sivom podlogom što se nikako ne uklapa i ne izgleda ni malo profesionalno. Na takvoj stranici imate samo link “Natrag”, dakle bez headera i footera?!?!
Footer je prenatrpan vašim partnerima, a informacije o vama su stavljene u drugi plan. Možda ne bi bilo loše te partnere staviti na posebnu stranicu.
Ukoliko želite biti ozbiljni i profesionalni, predlažem hitni redizajn koji osim modernog izgleda treba obuhvatiti i upotrebu novih tehnologija (HTML5, CSS3, jQuery,…).
Nadam se da sam pomogao 🙂
Molio bi da kažete stručno mišljenje o dizajnu i izgledu naše web stranice. U planu je opširnija rasprava na temu promjene stranica pa bi cijenio stručni sud.
Hvala
Poštovani Damire,
hvala na pitanju. Vaš web je napravljen pomoću “Google Sites” i ako ću biti blag, onda je to nešto za početnike. Imate registriranu vlastitu .HR domenu, pa zašto to onda ne smjestite na neki dobar hosting. Zar nije bolje i profesionalnije umjesto https://sites.google.com/site/domena/link/ imati URL tipa http://www.domena.hr/link? Ako želite biti ozbiljni, a vidim da prema planu i izvješćima to i jeste, onda svakako morate razmisliti o redizajnu web stranica. Web stranica izgleda barem 10 godina stara. Ako imate određene odsjeke, sekcije ili neke druge odjele ne vidim razloga zašto bi to bilo “izdvojeno” nekih drugim dizajnom. Vi imate dosta toga za pokazati (fotografije) i to se zaista može lijepo prezentirati. Ukoliko ste zainteresirani za našu ponudu, molim vas popunite obrazac na adresi: https://www.avalon.hr/web-dizajn-i-razvoj/projekt-planer/. Hvala!