Koliko često vam se dogoditi da email poruka koju ste poslali nije isporučena? Da je isporuka emaila odbijena? Razloga za tako nešto može biti više. Generalno, takve email poruke koje nisu isporučene i čiju isporuku odbija primateljev email server, svrstavamo u kategoriju „bounce“ emaila poruka.
Bounce Rate (ili Delivery Rate) najčešće se spominje u email marketingu. Ovaj podatak govori koliki je postotak neisporučenih emailova od ukupnog broja email adresa koje su na vašoj mailing listi. Naravno, taj postotak treba biti što manji, no ako je ispod 2% onda je to sasvim u redu (soft + hard bounce). To znači da vam je Delivery Rate iznad 98%.
Izvor: MailChimp
Hard i soft bounce
Postoje dva tipa „odbijenih“ email poruka: hard i soft. Kada govorimo o „hard bounce“, razlozi zbog kojih email poruka nije isporučena mogu biti sljedeći:
- email adresa na postoji,
- domena ne postoji,
- email server blokira isporuku.
U prvom slučaju, email adresa na koju ste poslali email poruku, jednostavno više ne postoji. Moguće da osoba promijenila tvrtku i emaila više nema.
Drugi razlog je taj da domena ne postoji, što znači ako ste email poslali na adresu: marko@protus.hr domena protus.hr nije registrirana (ne postoji) i email poruka ne može biti isporučena.
I treći razlog kojeg sam naveo za „hard bounce“ je taj da email server blokira isporuku email poruke zbog raznih ograničenja i filtera koji su postavljeni od strane administratora sustava.
Kao „soft bounce“ razlozi zašto email poruka nije isporučena, mogu se pojaviti:
- primateljev mailbox je pun,
- email server je offline,
- email je „prevelik“.
Postoji dosta vlasnika email računa koji ne „čiste“ svoj mailbox pa im se često zapuni. Onda ste u problemu vi jer mu ne možete poslati email. Moja preporuka je da „skidate“ email poruke lokalno na računalo tj. da ih brišete sa servera.
Ukoliko se dogodi neki problem sa serverom na kojem je fizički smještena vaše email adresa i on je trenutno „offline“ ili se baš u vrijeme isporuke emaila resetira, email poruka također neće biti isporučena.
Ponekad email poruka ne može biti isporučena jer je email „prevelik“ tj. ima previše priloga koje vam netko pokušava poslati. S druge strane, administrator sustava je ograničio veličinu „mailboxa“ pa ako email poruka ne stane u njega, neće biti isporučena.
Kako provjeriti email adresu?
Da li neka email adresa postoji ili ne, vrlo jednostavno možete provjeriti na online servisu EmailHippo.
Unesite email adresu koju želite provjeriti, te kliknite na „Check“. Nakon nekoliko sekundi dobiti ćete rezultat.
Jedino ograničenje je u broju provjera email adresa, tako da ćete dnevno to moći uraditi 20 puta što je više nego dovoljno.
Preporučeno za tebe
Mentalni trik za bolji newsletter
Kod slanja newslettera vrlo je važno voditi razne statistike. Open rate, click rate, unsubscribe rate i slične stvari. Svi mi koji ih redovito šaljemo borimo se da te brojke budu što veće ili što manje. Open rate povećavamo dobrim subjectom, click rate povećavamo dobrim sadržajem, a unsubscribe rate smanjujemo dobrim sadržajem ali i još nečim…
Kako pisati dobre e-mailove? 10 ne tako dobrih navika
E-mail komunikacija ima svoja pravila. Na e-mailove prijatelja odgovarat ćemo drugačije nego na poslovne. Iako svi znamo kako bi u praksi to trebalo izgledati, često zaboravljamo na specifična pravila prilikom razmjene poruka. Takve aktivnosti možda nisu štetne, ali mogu biti teške i jednostavno dosadne. Pogledajte 10 ne tako dobrih navika prilikom pisanja emailova kojih bi […]
Email marketing: Anatomija dobrog newslettera
Email newsletter odličan je alat direktnog komuniciranja koji u vašem poslovanju može igrati značajnu ulogu. U ovom članku objasniti ću osnovne pojmove email marketinga, kako funkcionira newsletter, zašto ga slati i koje su njegove prednosti. Nabrojiti ću osnovne elemente dobrog newslettera, izložiti neke zanimljive statističke podatke, te vam predložiti 25 savjeta za dobar email marketing.
Tražite li dalje?