
Koliko često vam se dogoditi da email poruka koju ste poslali nije isporučena? Da je isporuka emaila odbijena? Razloga za tako nešto može biti više. Generalno, takve email poruke koje nisu isporučene i čiju isporuku odbija primateljev email server, svrstavamo u kategoriju „bounce“ emaila poruka.
Bounce Rate (ili Delivery Rate) najčešće se spominje u email marketingu. Ovaj podatak govori koliki je postotak neisporučenih emailova od ukupnog broja email adresa koje su na vašoj mailing listi. Naravno, taj postotak treba biti što manji, no ako je ispod 2% onda je to sasvim u redu (soft + hard bounce). To znači da vam je Delivery Rate iznad 98%.

Izvor: MailChimp
Hard i soft bounce
Postoje dva tipa „odbijenih“ email poruka: hard i soft. Kada govorimo o „hard bounce“, razlozi zbog kojih email poruka nije isporučena mogu biti sljedeći:
- email adresa na postoji,
- domena ne postoji,
- email server blokira isporuku.
U prvom slučaju, email adresa na koju ste poslali email poruku, jednostavno više ne postoji. Moguće da osoba promijenila tvrtku i emaila više nema.
Drugi razlog je taj da domena ne postoji, što znači ako ste email poslali na adresu: marko@protus.hr domena protus.hr nije registrirana (ne postoji) i email poruka ne može biti isporučena.
I treći razlog kojeg sam naveo za „hard bounce“ je taj da email server blokira isporuku email poruke zbog raznih ograničenja i filtera koji su postavljeni od strane administratora sustava.
Kao „soft bounce“ razlozi zašto email poruka nije isporučena, mogu se pojaviti:
- primateljev mailbox je pun,
- email server je offline,
- email je „prevelik“.
Postoji dosta vlasnika email računa koji ne „čiste“ svoj mailbox pa im se često zapuni. Onda ste u problemu vi jer mu ne možete poslati email. Moja preporuka je da „skidate“ email poruke lokalno na računalo tj. da ih brišete sa servera.
Ukoliko se dogodi neki problem sa serverom na kojem je fizički smještena vaše email adresa i on je trenutno „offline“ ili se baš u vrijeme isporuke emaila resetira, email poruka također neće biti isporučena.
Ponekad email poruka ne može biti isporučena jer je email „prevelik“ tj. ima previše priloga koje vam netko pokušava poslati. S druge strane, administrator sustava je ograničio veličinu „mailboxa“ pa ako email poruka ne stane u njega, neće biti isporučena.
Kako provjeriti email adresu?
Da li neka email adresa postoji ili ne, vrlo jednostavno možete provjeriti na online servisu EmailHippo.

Unesite email adresu koju želite provjeriti, te kliknite na „Check“. Nakon nekoliko sekundi dobiti ćete rezultat.

Jedino ograničenje je u broju provjera email adresa, tako da ćete dnevno to moći uraditi 20 puta što je više nego dovoljno.


Preporučeno za tebe
Kreiranje mailing liste
Većina tvrtki, prije ili kasnije, se odluči na komunikaciju sa svojim klijentima u vidu slanja razno-raznih newsletter poruka na veći broj e-mail adresa s kojih su klijenti izrazili interes za proizvode/usluge koje pojedina tvrtka nudi. Ono što je iznimno bitno kod mailing lista i na što treba posebno obratiti pozornost je da popis e-mail adresa koji se stavlja na listu mora biti legitiman. Proći ćemo korake kreiranja mailing liste u WebSitePanelu i cPanelu.
Timing u online marketingu
Jeste li se ikad upitali koji dan u tjednu te u koje vrijeme je najbolje poslati newsletter, objaviti blog članak, napisati status na Facebook profilu ili podijeliti nešto na Twitteru? U ovom blog članku pokušali smo dati kratki pregled četiri kanala online oglašavanja te vam pružiti polazne informacije za “social timing”. Za kvalitetno online oglašavanje svakako vam preporučujemo pisanje vlastitog bloga, slanje newslettera, dijeljenje informacija o vašim proizvodima/uslugama na Facebooku i Twitteru.
Email marketing: Anatomija dobrog newslettera
Email newsletter odličan je alat direktnog komuniciranja koji u vašem poslovanju može igrati značajnu ulogu. U ovom članku objasniti ću osnovne pojmove email marketinga, kako funkcionira newsletter, zašto ga slati i koje su njegove prednosti. Nabrojiti ću osnovne elemente dobrog newslettera, izložiti neke zanimljive statističke podatke, te vam predložiti 25 savjeta za dobar email marketing.
Tražite li dalje?