SPAM se koristi za opisivanje svih neželjenih poruka koje korisnik dobije na Internetu. Najčešće se ovaj koncept koristi u odnosu na reklamne stavke koje se šalju na e-poštu ili instant poruke. SPAM je općenito vezan uz oglašavanje ali nije ograničen na njega. Ako smo pristali primati reklamne informacije, npr. u obliku newslettera, takve poruke neće se smatrati SPAM-om.
Na mnogim web stranicama sama činjenica prihvaćanja propisa o web stranicama znači da smo suglasni primati reklamnu poštu. SPAM se često masovno distribuira, blokira poštanske sandučiće i iritira korisnike interneta. Kako se možete učinkovito boriti protiv toga?
SPAM filteri
Na serverima e-pošte koriste se posebni anti-spam filteri, čiji je zadatak spriječiti isporuku SPAM poruka u osobni poštanski sandučić. Filter nije savršen, a SPAM danas nije lako presresti i preusmjeriti u virtualno smeće ili ga obrisati.
Pošiljatelji neželjene pošte čine sve kako bi svoju poruku prenijeli što većem broju korisnika.
SPAM je opasan
Činjenica da SPAM poruke sadrže uglavnom marketinške materijale i nije najgore što se može dogoditi primatelju takvih poruka. Čitanjem takvih poruka gubi se vrijeme gledajući informacije i materijale koje niste željeli vidjeti, ali ponekad sadržaj SPAM-a sadrži poveznice na zaražene web stranice. Ako korisnik klikne na vezu iz radoznalosti, njegovo računalo može biti zaraženo zlonamjernim softverom.
Ukoliko se od vas traži da pružite povjerljive informacije ili da instalirate neki dodatak ili softver sa stranice na koju ste preusmjereni e-poštom, to nikada ne biste smjeli učiniti. Vrlo je vjerojatno da spameri na ovaj način žele ukrasti povjerljive podatke.
SPAM filter ponekad i griješi pa naše poruke greškom budu smještene u SPAM folder iako je riječ o newsletteru našem klijentu ili poruci upućenoj prijatelju. Jedno od rješenja su VPS serveri zahvaljujući kojima tvrtka dobiva vlastitu IP adresu, prilikom čega dolazi do manje problema s dostavom poruke primatelju.
Kako blokirati SPAM?
Filtar protiv neželjene pošte koji je instaliran na svim našim serverima radi osnovno filtriranje no neke poruke prolaze pored te zaštite. Dodatno sve neželjene poruke koje ne budu zahvaćene filterom možete blokirati unutar svojeg panela. Da biste to učinili, prijavite se na administrativnu ploču i odaberite svoj hosting paket i ulogirajte se u cPanel gdje možete upravljati i dodatno podešavati SPAM filtere.
Korisnik može definirati različite opcije koje će omogućiti učinkovitu borbu protiv neželjenih poruka.
Prvo možete neželjenu poštu preusmjeriti na neku drugu email adresu, premjestiti u globalnu mapu neželjene pošte ili jednostavno obrisati neželjene poruke.
Drugo, možete definirati osjetljivost filtera za neželjenu poštu – od niske do vrlo visoke. Ako odaberete opciju “1”, osjetljivost filtera bit će visoka, ali pritom filter može pogrešno označiti ili obrisati regularne emailove. Što je odabrana vrijednost veća, veća je mogućnost da će filtar propustiti neželjenu poštu. Srednja vrijednost koju predlažemo je (5), no svaki korisnik bi je trebao prilagoditi svojim potrebama.
Treće, možete označiti želite li izbrisati SPAM s visokim ocjenama, a da ga ne stavite u mapu bezvrijedne pošte.
Četvrta opcija je označiti neželjene poruke u poštanskom sandučiću s “SPAM” u naslovu emaila.
Na kontrolnom panelu pod opcijom Spam Filters možete stvoriti crnu i bijelu listu. U prvom slučaju potrebno je naznačiti adrese i domene s kojih uopće ne želimo primati poruke, a u drugom obrnuto – označavamo sigurne pošiljatelje i domene.
Jako je korisna i opcija Global Email Filter gdje možete kreirati svoj filter neželjene pošte u kojem primjerice možete odrediti da svaki email koji sadrži određenu ključnu riječ, bude označen kao SPAM ili bude odmah obrisan. Ovaj filter sadrži i mnoge druge opcije i daje vam mogućnost kreirati filter po vlastitim kriterijima.
Ograničit ćete količinu neželjene pošte koju primate ako pažljivo koristite svoju e-mail adresu. Ako svoju email adresu morate podijeliti javno, primjerice na forumu za raspravu ili na web-mjestu s oglasima, uvijek to učinite u obliku:
moj(točka)email(at)domena(točka)hr
To otežava spamerima da slučajno pronađu vašu adresu e-pošte i koriste je za masovno slanje poruka.
Ako imate problema s neželjenom e-poštom i želite preseliti svoj email na Cyberfolks ili želite samostalno kreirati SPAM filtere, svakako provjerite ponudu na našoj web stranici, jer svi naši paketi imaju SPAM filtere i omogućenu dodatnu konfiguraciju po vlastitim kriterijima.
Preporučeno za tebe
Stvaranje vlastite mailing liste bez SPAM-a
Svi bi mi htjeli imati što je moguće više email adresa u bazi na koje bi onda bez razmišljanja mogli poslali svoje poruke o popustima, akcijama, proizvodima, uslugama i slično. Najlakše je kupiti bazu. No, da li je to legalno? Razmišljate li o SPAM-u? Pročitajte 10 antiSPAM savjeta kao i 15 savjeta za stvaranje vlastite mailing liste s kojom ste najsigurniji. Zašto? Jer je vaša i jer ste dobili privolu pretplatnika za dobivanje propagandnih poruka.
Kako provjeriti da li email adresa postoji?
Koliko često vam se dogoditi da email poruka koju ste poslali nije isporučena? Da je isporuka emaila odbijena? Razloga za tako nešto može biti više. Generalno, takve email poruke koje nisu isporučene i čiju isporuku odbija primateljev email server, svrstavamo u kategoriju „bounce“ emaila poruka. Bounce Rate (ili Delivery Rate) najčešće se spominje u email […]
Timing u online marketingu
Jeste li se ikad upitali koji dan u tjednu te u koje vrijeme je najbolje poslati newsletter, objaviti blog članak, napisati status na Facebook profilu ili podijeliti nešto na Twitteru? U ovom blog članku pokušali smo dati kratki pregled četiri kanala online oglašavanja te vam pružiti polazne informacije za “social timing”. Za kvalitetno online oglašavanje svakako vam preporučujemo pisanje vlastitog bloga, slanje newslettera, dijeljenje informacija o vašim proizvodima/uslugama na Facebooku i Twitteru.
Tražite li dalje?