Vjerujem da u današnje vrijeme većina vas prima određen broj email newslettera. No, koliko vas ga šalje tj. kreira i na taj način servira informacije svojim korisnicima/kupcima/poslovnim partnerima?

Email newsletter odličan je alat direktnog komuniciranja koji u vašem poslovanju može igrati značajnu ulogu. U ovom članku objasniti ću osnovne pojmove email marketinga, kako funkcionira newsletter, zašto ga slati i koje su njegove prednosti. Nabrojiti ću osnovne elemente dobrog newslettera, izložiti neke zanimljive statističke podatke,  te vam predložiti 25 savjeta za dobar email marketing. Pa krenimo redom…

Što je email marketing?

Email marketing jedan je od kanala direktnog marketinga koji omogućuje neposrednu komunikaciju s krajnjim kupcem/korisnikom i to pomoću tehnika kao što je email newsletter. Email newsletter je elektronička komercijalna poruka koja se šalje grupi ljudi (na listu pretplatnika) upotrebom email servisa. Takve email poruke moraju imati kvalitetan i koristan sadržaj koji može biti informativnog, promotivnog, prodajnog, ili edukativnog tipa.

Kako funkcionira email newsletter?

Korisnici koji žele primati vaš email newsletter upisati će svoju email adresu u za to predviđeno polje, ili ćete im ponuditi opciju da prilikom kupnje vaših proizvoda/usluga prihvaćaju da na svoju email adresu primaju vaš newsletter.

Sve email adrese zapisuju se u bazu te za njih kažemo da se nalaze na našoj “mailing listi”. Ako koristite neki od gotovih email marketing servisa, kao npr. MailChimp, u njemu kreirate i stvarate vaš newsletter. Nakon što je završen, šaljete ga na određenu listu i korisnici ga primaju u “inbox” na svojim pametnim telefonima, tabletima, prijenosnim ili stolnim računalima.

Ako imate zanimljiv i upečatljiv naslov newslettera (Subject polje), onda će ga i otvoriti, a ako ste k tome dodali i kvalitetan sadržaj te dobre CTA (Call-to-Action) linkove, početi će i klikati. Time ste ispunili svoj cilj. Ostatak priče odlazi na landing stranice koje opet moraju biti toliko dobre da korisnik na njima napravi određenu konverziju tj. da kupi vaš proizvod/uslugu.

Zašto slati email newsletter?

Email nadmašuje sve ostale promotivne i komunikacijske kanale upravo zbog toga jer zaokuplja najveću pažnju osobe koja taj email čita. Osim toga, služi za održavanje stalnog kontakta s postojećim kupcima/korisnicima kojima šaljete obavijesti o novoj ponudi usluga ili proizvoda, akcijama, popustima.

Osnovne prednosti email marketinga

  • Email newsletter šaljete osobama koje su samostalno pristale dobivati ga tj. koje su se upisale na vašu “mailing listu”, a u svakom trenutku mogu se odjaviti s liste primatelja.
  • To je izuzetno mjerljiv kanal komunikacije s vaših kupcima/korisnicima.
  • Značajno je jeftiniji i brži od klasičnih oblika direktne komunikacije kao što su pošta, fax poruke, telefonski pozivi, radio ili TV.
  • Email newsletter u “inbox” vaših pretplatnika stiže za samo nekoliko sekundi ili minuta ovisno o broju pretplatnika na vašoj listi. Možete segmentirati slanje newslettera prema vremenskoj zoni u kojoj vaš pretplatnik živi, tako da će ga svi dobiti u isto vrijeme.
  • Dužina email newslettera ne određuje njegovu cijenu.
  • Email newsletter možete izraditi i u Responsive dizajnu tako da će vaša email poruka biti pregledna i na pametnim telefonima te tablet računalima.

Elementi dobrog newslettera

Nabrojit ću najvažnije elemente koje bi svaki dobar newsletter trebao imati. Naravno, svaki od njih jednako je bitan stoga ih nastojte sve ukumponirati u newsletter.

Elementi dobrog newslettera

  • Naslov (Subject line)
    Osnovna misao vodilja kod kreiranja naslova treba vam biti da u naslovu ne govorite o prodaji onog što je u newsletteru, već ukratko opišete sadržaj newslettera. Preporučujem pročitati članak: “Email Subject Line Winners and Losers” te svakako istraživanje MailChimpa koje su proveli na više od 40 milijuna email newslettera poslanim preko njihovog email servisa: “Subject Line Comparison“.
  • Personalizacija
    Ukoliko je moguće, na samom početku newslettera oslovite primatelja njegovim imenom, prezimenom. Najbolji način za pridobivanje pažnje čitatelja je da mu pokažete da znate nešto o njemu. Ako nemate ime i prezime, već samo email adresu, recite mu onda zašto je dobio vaš newsletter. Navedite razlog tipa: “Ovaj newsletter poslan je na adresu ime.prezime@adresa.com jer ste naš kupac”.
  • Ime pošiljatelja
    Ovaj element uz naslov newslettera određuje Open Rate tj. ima najviše utjecaja na otvaranje samog emaila. Sakrivati ime primatelja nije dobro i takvi će newsletteri najčešće završiti u košu. Dajte jasno do znanja tko email šalje jer ako se dobro sjećate, primatelj vam je dao svoju privolu za primanje vaših mailova. 😉
  • Sadržaj (Body Copy)
    Sadržaj je ono što prodaje vaše proizvode/usluge. Budite jasni, precizni. Koristite kratke rečenice i zainteresirajte ih.
  • Slike
    Samim tekstom nećete baš puno postići. Slike su te koje newsletteru daju izgled. Tu mislim na sve grafičke elemente: ilustracije, infografike, fotografije. Izaberite slike relevantne sadržaju.
  • CTA (Call-to-Action)
    Cilj vašeg newslettera je ispunjen ako čitatelj klikne na neki od linkova, a potpun ako nakon toga napravi konverziju na landing stranici na koju ste ga odveli. CTA je nedvojbeno najvažniji element newslettera. Možete ih koristiti kao obične tekstualne linkove ili u obliku grafičkog elementa (button).
  • Social media linkovi za dijeljenje
    Cilj ubacivanja Social media linkova u newsletter je stimulirati čitatelja da vaš sadržaj podijeli preko društvenih mreža. Svakako stavite linkove na Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ te ostale društvene mreže kojima se koriste vaši kupci.
  • Link za odjavu s mailing liste
    Zapravo, nezakonito je ovaj link ne staviti u newsletter. Primateljima morate omogućiti jednostavnu odjavu s mailing liste, ukoliko se odluče da ga više ne žele primati. Link na odjavu najčešće se nalazi pri samom dnu, u podnožju (footeru).

Malo statistike

Najvažnije brojke koje ćete pratiti tijekom slanja newslettera su svakako Open Rate i Click RateOpen Rate je postotak onih koji su newsletter otvorili u svom “inboxu”. Formula za izračun izgleda ovako:

Open Rate

Click Rate je postotak onih koji su kliknuli na neki od linkova u newsletteru, a izračunati ga možemo pomoću formule:

Click Rate

Osim toga, svakako ćete pratiti broj onih koji su se odjavili s liste (Unsubscribed) iz čega možete izračunati i Unsubscribe Rate. Prosječan Open Rate i Click Rate vaše cijele liste možete uspoređivati s pokazateljima za cijelu granu industrije u koju pripadate.

Vrijednosti koje bi vas trebale zadovoljiti pokušao sam prikazati u sljedećoj tablici:

Email marketing

Za kraj ove priče oko statistike, želio bi s vama podijeliti nekoliko zanimljivih članaka:

25 savjeta za dobar email marketing

  • Za ozbiljan email marketing koristite neki od gotovih email marketing alata.
  • Ne zaboravite da za slanje email newslttera na nečiju email adresu trebate imati njegovo odobrenje (Subscribe).
  • Osigurajte vašim korisnicima jednostavan način da se prijave (pretplate) na vaš email newsletter, ali isto tako i da se odjave.
  • Novim pretplatnicima poželite dobrodošlicu i zahvalite im što su se pretlatili na vaš newsletter.
  • From” i “Subject” polja su izuzetno bitna. Pobrinite se da se u njima nalazi ime vaše tvrtke, kako bi primatelja podsjetili od koga i zašto prima newsletter. Tako će vas lakše “prepoznati” pa vaš email neće završiti u spamu.
  • Sadržaj “Subject” polja (naslov) je presudan pri odluci primatelja i o njegovoj kvaliteti ovisi hoće li vaš email otvoriti.
  • Izbjegavajte “spammy” ključne riječi i fraze (pročitajte članak How to Avoid Spam Filters).
  • Prevelik broj odbijenih emailova možda je znak da je vaša mailing lista stara. Pobrinite se održavati redoviti kontakt s vašim primateljima newslettera.
  • Stimulirajte pretplatu na vaš newsletter nudeći dodatne pogodnosti. Nemojte samo prodavati, ponudite im popuste, akcije, edukativni sadržaj.
  • Svoje newslettere šaljite redovito, napravite raspored.
  • Ako imate pretplatnike iz različitih vremenskih zona, uključite slanje emailova prema vremenskoj zoni pretplatnika (TimeWarp), tako će ga svi dobiti u isto vrijeme prema lokalnom vremenu.
  • Dizajnirajte newsletter u skladu s vašim vizualnim identitetom (logotip, boje, font,…).
  • Napravite “mobile friendlynewsletter koristeći Responsive dizajn.
  • Zamijenite klasične “submit“, “read“, “send” linkove sa snažnim CTA (Call-to-Action) linkovima. Oni mogu biti tekstualni ili u obliku slike (.jpg, .png, .gif).
  • Primatelje preko linkova u newsletteru “pošaljite” na landing stranice najboljeg (čitaj najprodavanijeg) proizvoda/usluge ili sadržaja.
  • Segmentirajte slanje newslettera uvijek kad je moguće na način da šaljete personalirane poruke primateljima s istim potrebama.
  • Koristite autoresponder kao dodatni prodajni kanal.
  • Svoj newsletter uvijek ponudite u HTML i Plain text formatu.
  • Ubacite Social media funkcionalnosti.
  • Redovito testirajte email newsletter prije slanja (From i Subject polja, linkove, gramatičke greške, različite preglednike, email klijente,..).
  • Analizirajte “Unsubscribe rate” dnevno, tjedno, mjesečno.
  • Anketirajte vaše pretplatnike, pogotovo one koji su se odjavili s liste da bi saznali razloge odjave te poboljšali email marketing kampanje.
  • Nakon slanja newslettera pratite statistiku otvaranja i klikanja. Nešto ćete sigurno naučiti.
  • Odredite dan u tjednu i vrijeme koje je najbolje za slanje newslettera. U početku vam mogu preporučiti utorak, srijedu ili četvrtak ujutro između 8:00 i 9:00 sati ili popodne između 15:00 i 16:00 sati.
  • Budite uporni, puno čitajte, slijedite trendove.

Email marketing: da ili ne?

Definitivno DA! Iako vam se čini da je Open Rate ili Click Rate mali, nemojte odustajati. Možete toliko toga promjeniti i zatim ponovno testirati. Preko njega vam može uletjeti posao snova, a osim toga korisnicima/kupcima dajete nešto više – obavijesti, informacije, akcije, edukativni sadržaj. I sve to potpuno besplatno. Svaki primatelj newslettera mora imati na umu da je u njegovu pripremu utrošen nečiji trud i vrijeme, a da ga on prima gratis – za nula kuna.

Koristite li email marketing? Tko vam radi kampanje? Slobodno pišite, a za sve ostalo tu smo mi.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.