E-mail komunikacija ima svoja pravila. Na e-mailove prijatelja odgovarat ćemo drugačije nego na poslovne. Iako svi znamo kako bi u praksi to trebalo izgledati, često zaboravljamo na specifična pravila prilikom razmjene poruka. Takve aktivnosti možda nisu štetne, ali mogu biti teške i jednostavno dosadne. Pogledajte 10 ne tako dobrih navika prilikom pisanja emailova kojih bi se bilo dobro riješiti. 

U ovom ćete članku naučiti:

  • Što je e-mail etiketa?
  • Zašto se ne isplati spamati?
  • Kako odabrati temu da ne bude zanemarena?
  • Zašto može biti neučinkovito pretjerano koristiti gumb visokog prioriteta?

Svaki dan šaljemo e‑ mailove

Početkom 2019. tvrtka za istraživanje tehnološkog tržišta Redicati objavila je izvješće u kojem stoji da imamo više od 3,9 milijardi aktivnih korisnika emaila diljem svijeta. Usporedbe radi, procjenjuje se da na našoj kugli zemaljskoj ima 3,5 milijardi aktivnih korisnika kanala društvenih medija. U istom izvješću nalazimo da prosječni američki službenik u uredu/korporaciji prima u prosjeku 126 e-poruka dnevno.

Spam Laws, portal za istraživanje internetske sigurnosti, procjenjuje da je svake godine u posljednje 4 godine poslano 60 milijardi neželjenih poruka. IBM navodi da se, ovisno o industriji, do 60% e-mailova otvara na mobilnim uređajima, a 82% zaposlenika čita poslovne poruke nakon radnog vremena. Kao što vidite, e-mailovi su prodrli u naše živote i postali dio svakodnevice. Za mnoge ljude je podizanje telefona prva stvar koju učine kada se probude. Druga je pranje zubi ili provjeravanje pristigle e-pošte.

Oznaka e-pošte

Postoji tzv mrežni bonton – skup neformalnih standarda koji pokazuju kako se trebamo ponašati na webu. Isto vrijedi i za slanje emailova. Peggy Duncan, stručnjakinja za produktivnost i autorica knjige Conquer Email Overload with Better Habits, Etiquette and Outlook, na svojim stranicama navodi sljedeće: “Način na koji pišete govori o tome tko ste i može negativno utjecati na vašu reputaciju među kolegama, šefovima i klijentima” .

Stoga se dobro riješiti nekih “otrovnih” navika koje nisu dobrodošle, posebice u poslovnoj komunikaciji. Evo najvažnijih od njih.

1. Pogrešni primatelji poruke ili previše primatelja poruke

Kada šaljete e‑mail, razmislite tko zapravo mora biti njegov primatelj? Često umjesto konkretnog upita dotičnoj osobi, poruku dobiju brojne kolege koji s njim nemaju nikakve veze. Ako je lista primatelja dugačka, a svaki put pritisnemo “Odgovori svima”, deseci neželjenih poruka završe u inboxu desetak ili čak nekoliko desetaka ljudi.

To se često događa u korporacijama gdje se stvaraju aliasi, npr. “Odjel prodaje”, “Odjel oglašavanja” itd. Nestručno korištenje istih uzrokuje kaos i nepotrebne frustracije. Prije nego što pritisnemo “Pošalji poruku”, još jednom provjerimo stiže li doista na pravu adresu.

2. Naslovi koje primatelju ne govore ništa

Ovo je još jedna boljka koja je pogodila modernu komunikaciju emailom. Zaboravljamo da naslov emaila treba obavijestiti primatelja što će biti u njemu. Sam naslov „Susret“ malo govori. “Susret s medijima” daje više podataka, a “Susret s medijima za promociju proizvoda X” sadrži sve što je bitno.

Peggy Duncan predlaže da bi naslovi emailova trebali biti poput naslova u časopisima. Oni trebaju poticati njihovo otvaranje i sadržavati barem minimum podataka o kojima možemo pročitati u emailu. Jasna definicija naslova također vam omogućuje jednostavno organiziranje izlazne ili ulazne pošte i traženje relevantne poruke.

3. Naslovi koje ne odgovaraju poruci

Koliko puta se vam dogodilo da ste nakon kontakta s klijentom, izgubili komunikaciju i kontakt je prekinut na nekoliko tjedana ili čak mjeseci? Da li vam se dogodilo da morate ponovno kontaktirati tu osobu zbog sasvim druge stvari?

Jeste li napisali poruku s novim naslovom ili ste nastavili stari razgovor? Ako stvarno želite kontaktirati osobu drugi put, a ne želite ili ne možete poslati novu poruku, promijenite polje naslova tako da odgovara novom razgovoru.

4. Slanje odgovora od jedne rečenice ili čak jedne riječi

Odgovaranje na email s tekstom “Hvala” ili “OK” ni na koji način ne ubrzava vaš razgovor. Površni “OK” čini se u redu samo kao odgovor na vrlo jednostavno pitanje.

Naravno, ponekad moramo odgovoriti: “Primio sam materijale, hvala”, međutim, ova poruka je jasan odgovor na prethodne emailove i dodaje nešto cijelom razgovoru. Pošiljatelju također daje sigurnost da smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? primili sadržaj koji nam je poslan.

Ako ne moramo odgovoriti putem emaila, možemo čak poslati SMS ili poruku putem chata. 

5. Šaljite brze odgovore, čak i ako ništa ne dodaju razgovoru

Ako dobijemo e-mail s upitom koji zahtijeva analizu, prikupljanje podataka, izradu dokumenta, nema smisla odgovoriti jednom rečenicom. Pripremimo sve potrebne materijale, prikupimo potrebne podatke i tek onda odgovorimo na poruku.

Kak je Peggy Duncan rekla: “Umjesto da steknete reputaciju osobe koja brzo odgovara, usredotočite se na reputaciju nekoga tko šalje promišljene i kvalitetne odgovore.” Jednostavno zar ne?

6. Pretjerano korištenje visokog prioriteta

Visoki prioritet u vašem sandučiću e‑pošte je poruka koja prikazuje uskličnik koji vam govori da je izuzetno važna. Ovo rješenje je kreirano kako bi obavijestilo primatelja da se radi o sadržaju na koji pošiljatelj želi dobiti odgovor u kratkom vremenu, čak i za nekoliko minuta ili ga primatelj mora pročitati.

Zlouporaba ove opcije može se loše odraziti u poslovnoj komunikaciji. Ako imamo nešto važno priopćiti, možemo to učiniti s predmetom/naslovom. Jednostavno u predmetu napišimo: “Sastanak s medijima o promociji proizvoda X – HITNO!” i već dobivamo sličan učinak.

7. Nedostatak potpisa

Potpis primatelju govori tko smo. To je naša posjetnica, pozdrav, stisak ruke, izraz poštovanja prema čitatelju.

U poslovnoj korespondenciji treba sadržavati vaše ime i prezime, radno mjesto, naziv tvrtke za koju radimo, kontakt podatke i poveznicu na web stranicu na koju primatelj emaila može kliknuti kako bi saznao više o vama i vašoj tvrtki. Slanje e-pošte bez potpisa čini nas neprofesionalnima ili još gore, daje dojam kako nismo ovlašteni koristiti predmetnu email adresu.

8. Ljepljenje fotografije izravno u tijelo emaila ili šaljete velike privitke

Mnogi ljudi brkaju dodavanje privitaka sa lijepljenjem fotografije u tijelo e-pošte. Prilog koji se šalje kao dodatna datoteka i lijepljenje slike u sadržaj nije isto. Osim toga, ovisno o tome kako je primatelj postavio poštanski sandučić, ona se može ili ne mora prikazati.

Ako često šaljemo ovu vrstu sadržaja, dobro je razmisliti i o tome može li primateljev inbox prihvatiti datoteke koje šaljemo – riječ je o njihovoj veličini. Neki programi za e-poštu neće ih prihvatiti ako je poruka npr. veća od 20 MB. Kada stvarno trebamo poslati veću količinu materijala, dobro ga je prenesti na server i u emilu poslati link za preuzimanje.

U tu svrhu možete koristiti FTP

FTP (File Transfer Protocol) je komunikacijski protokol koji se koristi za prijenos datoteka između računala na internetskoj mreži. To je jedan od najstarijih i najčešće korištenih alata za dijeljenje i preuzimanje datoteka na internetske servere. FTP je idealno rješenje ako trebate jednostavan i učinkovit način za prijenos datoteka između računala. Posebno je koristan u kontekstu upravljanja datotekama na hosting serverima, poput hostinga ili WordPress hostinga. FTP možete također koristiti...

Što je FTP? na našem hostingu koji će raditi s bilo kojim hosting paketom. Druga je mogućnost namjenska usluga, poput popularnog weetransfera. Opcija je također postaviti datoteku na svoj račun na javnom cloudu (npr. One Drive) i povezati linkom.

9. Slanje spama

Spamati možete i na poslu. Slanje smiješnih mačića kolegama e-poštom s poveznicama na videozapise može biti jako neugodno, pogotovo kada poruku šaljemo svim primateljima u određenoj grupi. Razmotrimo da li je to doista profesionalan pristup. Za neke kolege trenutak opuštanja može biti prikladan, ali ne vole svi ovu vrstu poruka na emailu tvrtke.

10. Pisanje velikim slovima

Pisanje cijelog sadržaja emaila velikim slovima smatra se u mrežnom bontonu vikanjem na primatelja sadržaja. Razmotrimo želimo li doista koristiti tipku Shift / Caps Lock prilikom pisanja/dodavanja sadržaja. Nitko ne voli da se na njega viče. 

Email pravila – sažetak

Ovih 10 ”pravila” su najvažnije stvari koje morate imati na umu prilikom slanja emaila. Komunikacija emailom nije komplicirana, no važno je pridržavati se gore opisanih pravila. To će nam olakšati posao, a u očima poslovnih partnera i kupaca izgledat ćemo kao profesionalci.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.