Podređena (Child) tema definitivno je najbolje rješenje ako želite izmijeniti WordPress

WordPress je najčešće odabrani CMS na svijetu. Na temelju njega je nastala gotovo polovica postojećih internetskih stranica. WordPress je cijenjen od strane korisnika zbog jednostavnosti, intuitivnosti i lakoće upravljanja. Zbog open source prirode, WordPress može biti razvijan i unaprjeđivan za potrebe specifičnih, individualnih projekata. Kako započeti koristiti WordPress?  Da biste započeli avanturu s WordPressom, prvo vam je potreban WordPress hosting. Hosting osigurava prostor na poslužitelju, gdje će biti pohranjeni svi...

Što je WordPress? temu. U ovom ću vam članku pokazati zašto je ovo preporučena metoda i provest ću vas korak po korak kroz proces stvaranja podređene (Child) teme u WordPressu.

Zamislite situaciju – kreirate svoju web stranicu koristeći WordPress, imate njen cijeli koncept, čak je odabrana i odgovarajuća tema. Nažalost, kao i obično, tema ima nekoliko elemenata koje je potrebno promijeniti kako biste 100% ispunili svoju viziju. U ovom slučaju, najbolje je napraviti izmjene u datotekama teme. Vaš prvi instinkt vjerojatno će biti urediti datoteke teme koju koristite. Međutim, ovo rješenje ima mnogo nedostataka koji se lako mogu izbjeći stvaranjem child teme. Ako prvi put čujete za child temu, u nastavku članka donosim pojašnjenje teorije.

Što je child tema?

Sam naziv može označavati način rada. Tema nasljeđuje izgled druge teme (tzv. nadređena tema), što vam omogućuje dodavanje vlastitih neovisnih izmjena. Podređenu temu možete tretirati kao vrstu preklapanja standardne teme koja vam omogućuje nadjačavanje nekih njezinih postavki bez utjecaja na njenu osnovnu funkcionalnost.

Kako to funkcionira u praksi? Ako postoji datoteka s istim nazivom u nadređenoj temi i u podređenoj temi (npr.footer.php), WordPress će uzeti u obzir datoteku iz podređene teme. Njezine su postavke važnije za WordPress i stoga možete jednostavno mijenjati izgled stranice. Iznimka ovog pravila je datoteka functions.php, koju WordPress učitava i iz nadređene i podređene teme.

Zašto bih trebao stvoriti child temu?

Sada se možda pitate zašto biste trebali koristiti child temu. Nije li bolje unijeti promjene izravno u live temu? Iako se ova metoda čini primamljivom, ona ima jedan veliki nedostatak – sve promjene napravljene na ovaj način bit će izgubljene sa svakim ažuriranjem teme. Ako izgled uredi podređena tema, sve će promjene biti sačuvane bez obzira na ažuriranje nadređene teme.

Isto vrijedi i kada dodajete funkcionalnost putem vlastitog koda u datoteci functions.php. prilikom ažuriranja teme, sav uneseni kod bit će prebrisan i izgubljen. Iz tog razloga, najbolje je koristiti podređenu temu i njenu functions.php datoteku.

Sačuvati promjene prilikom ažuriranja nije jedina prednost podređene teme. Budući da nadređena tema ostaje netaknuta, uvijek se možete vratiti na njezin izgled jednostavnim isključivanjem podređene teme. Štoviše, neke su teme čak osmišljene da budu samo osnova za unošenje velikih promjena samo pomoću podređene teme. Zahvaljujući tome zadržavamo funkcionalnost osnovne teme, ali je imamo mogućnost prilagoditi vlastitim potrebama. Na ovaj način također možete puno brže izraditi cijele stranice, a da ne morate početi od nule.

Kako stvoriti child temu u WordPressu?

Sada kada je teoretski dio iza nas, vrijeme je da prijeđemo na praksu. Postoje dva načina za stvaranje child teme – ručno kreiranje ili korištenje dodatka. Pokazat ću svaki od njih korak po korak. U oba slučaja, kreirat ću podređenu temu za temu Storefront.

Stvaranje podređene teme iz datoteke

Prvi i preporučeni način je ručno kreiranje podređene teme. Da biste to učinili, morat ćete pristupiti svojim WordPress datotekama. Ako koristite WordPress na Vašem hosting paketu, možete se prijaviti na cPanel i koristiti File Manager. Također možete koristiti FTP

FTP (File Transfer Protocol) je komunikacijski protokol koji se koristi za prijenos datoteka između računala na internetskoj mreži. To je jedan od najstarijih i najčešće korištenih alata za dijeljenje i preuzimanje datoteka na internetske servere. FTP je idealno rješenje ako trebate jednostavan i učinkovit način za prijenos datoteka između računala. Posebno je koristan u kontekstu upravljanja datotekama na hosting serverima, poput hostinga ili WordPress hostinga. FTP možete također koristiti...

Što je FTP? klijent i prijaviti se na poslužitelj sa svojim WordPressom.

Mapa podređene teme

Kako god uređujete datoteke, potrebno je otvoriti putanju teme: wp-content / themes /. Zatim stvorite novu mapu s nazivom svoje teme. Naziv može biti što god želite, ali najbolje je da to bude naziv nadređene teme zajedno s elementom -child. Za Storefront, to će biti mapa pod nazivom Storefront-child.

Zatim idite u novo kreiranu mapu i tamo dodajte dvije datoteke: style.css i functions.php. 

Datoteka Style.css

Napravite datoteku style.css i zalijepite odgovarajući kod u njezin sadržaj. U mom slučaju to izgleda ovako:

/*

Theme Name: Storefront Child

Theme URL: https://tvojastranica.hr

Description: Storefront Child

Theme Author: Matija Barić

Author URL: https://tvojastranica.hr

Template: storefront

Version: 1.0.0

*/

U vašem slučaju, naravno, unesite svoje podatke. Dva su elementa najbitnija: Theme name, koji je Template, i predložak

Predložak je predefinirana struktura ili obrazac koji se može koristiti kao osnova za izradu novih dokumenata, web stranica, prezentacija ili drugih materijala. U kontekstu informatike, predlošci su iznimno korisni jer omogućuju brzo i učinkovito stvaranje sadržaja bez potrebe za početkom od nule. Zahvaljujući predlošcima može se uštedjeti vrijeme i osigurati vizualna i funkcionalna usklađenost u različitim projektima. Često korišteni tipovi predložaka u informatičkom kontekstu su predlošci web stranica, koji su...

Što je Predložak?, koji je naziv nadređene teme. Ovdje svakako uključite naziv mape u kojoj se nalazi tema. U slučaju Storefronta, to je samo „storefront“. U ovu datoteku možete dodati vlastite stilove koji će promijeniti izgled vaše web stranice.

Datoteka Functions.php

Slična je situacija za datoteku functions.php. Kreirajte ju u mapi podređene teme, zatim zalijepite kod ispod koji će uvesti izvorni CSS

CSS (Cascading Style Sheets) je jezik stilova koji se koristi za definiranje izgleda i formatiranja web stranica napisanih u jeziku HTML (HyperText Markup Language). CSS omogućava odvajanje sadržaja web stranice od njezine prezentacije, što dopušta fleksibilnije i dosljednije upravljanje izgledom stranice. CSS omogućava definiranje različitih stilova, kao što su boja, font, veličina, razmaci, pozadine itd., za različite HTML elemente, poput zaglavlja, paragrafa, tablica, poveznica. CSS olakšava odvajanje sadržaja web...

Što je CSS? stil iz nadređene teme.

<?php

add_action( ‘wp_enqueue_scripts’, ‘enqueue_parent_styles’ );

function enqueue_parent_styles() {

wp_enqueue_style( ‘parent-style’,get_template_directory_uri().’/style.css’ );

}

?>

U ovom slučaju ne morate ništa mijenjati u postavljenom kodu. Sve što trebate učiniti je spremiti promjene i child tema bi trebala biti spremna. Naravno, u datoteku functions.php možete dodati vlastiti PHP

PHP - (Hypertext Preprocessor) je popularni skriptni jezik koji se široko koristi u izradi dinamičkih web stranica i web aplikacija. PHP je open-source jezik, što znači da je dostupan besplatno i korisnici ga mogu modificirati. Jedna od glavnih primjena PHP-a je generiranje dinamičkih sadržaja na web stranicama. Zahvaljujući PHP-u moguće je stvarati stranice koje reagiraju na podatke unesene od strane korisnika, što je ključno u slučaju aplikacija kao što...

Što je PHP? kod koji dodaje razne funkcionalnosti vašoj web stranici.

Omogućavanje podređene teme

Da biste omogućili podređenu temu, idite na WordPress panel, a zatim na karticu Izgled > Teme. Ako je sve prošlo u skladu s uputama, vaša child tema trebala bi se pojaviti na popisu svih tema.

Uključite je kako biste imali koristi od svoje child teme. Sada možete slobodno mijenjati izgled teme dodavanjem vlastitih stilova ili funkcionalnosti.

Stvaranje child teme pomoću dodatka

Drugi način za stvaranje child teme u WordPressu je korištenje dodatka Child Theme Configurator. To je najpopularniji dodatak ove vrste u WordPress repozitoriju i trebao bi zadovoljiti sve zahtjeve. Instalirajte i aktivirajte dodatak. Zatim idite na Alati > Podređene teme u nadzornom panelu WordPressa na lijevoj strani ekrana.

Na kartici Parent/Child vidjet ćete dvije dostupne radnje. U prvoj odaberite opciju CREATE a new Child Theme, u drugoj odaberite nadređenu temu, a zatim kliknite gumb Analyze.

Dodatak će analizirati odabranu temu i ako je sve prošlo dobro, prikazat će se This theme appears OK to use as a Child theme.

Osim poruke, dodatak će omogućiti korištenje “wizarda” za stvaranje child teme. Predlažemo da sve postavke ostaviti na zadanim postavkama. Ako želite promijeniti opis nove teme, to možete učiniti u koraku 7.

Ako želite kopirati svoju nadređenu temu, izbornik i odabrane postavke personalizacije widgeta, možete označiti okvir Kopiraj izbornike, widgete i druge postavke Customizer-a u osmom koraku.

Ako je sve postavljeno prema vašim željama, stvorite podređenu temu u WordPressu pomoću gumba Create New Child Theme.

Nova tema bi trebala biti ispravno kreirana. Da biste je uključili, idite na karticu Izgled > Teme. Vaša podređena tema trebala bi se pojaviti na popisu svih tema.

Na kraju, onemogućite i uklonite dodatak konfiguratora child teme – više neće biti potreban.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.