Znamo da boje utječu na naše ponašanje, raspoloženje i djelovanje. Naravno, različite boje također znače različite stvari u različitim kulturama. Bijela boja se drugačije percipira, na primjer, u europskim i azijskim zemljama. Slično je s plavom i crvenom bojom. Pravi izbor boja na web stranici može utjecati na to kako će je korisnici percipirati i hoće li se pretvoriti u konverziju. Može li se broj konverzija

U kontekstu internetskog marketinga i analize podataka, konverzija znači željenu akciju ili cilj koji korisnik poduzima na web stranici ili u aplikaciji. Konverzija može poprimiti različite oblike, ovisno o poslovnim ciljevima, kao što su na primjer: Kupnja: Izvršenje transakcije, kupnja proizvoda u online trgovini ili usluge na web stranici. Registracija: Prijavljivanje na newsletter, stvaranje korisničkog računa, popunjavanje registracijskog obrasca ili prijava na događaj. Preuzimanje: Preuzimanje datoteke, na...Što je Konverzija? i zadovoljstvo korisnika povećati nakon promjene boje? Da vidimo kako stoje stvari.

Ovaj post o bojama na web stranicama posvećen je prvenstveno:

  • pokretanjeu novog posla i izradi nove web stranice,
  • profesionalnim dizajnerima web stranica, grafičkim dizajnerima, programerima, freelancerima,
  • poduzetnicima koji razmišljaju o rebrandingu,
  • marketinškim stručnjacima.

U ovom članku ćete naučiti:

  • kakav učinak boja ima na kupce?
  • mogu li se konverzije povećati nakon promjene boje?
  • vidjet ćete zanimljive primjere učinka promjene boje na stranici.

Istraživanja utjecaja boje u različitim kulturama

Mnogo je članaka na temu istraživanja i raznih teorija o utjecaju boja na ljudsku psihu. O njima je Piotr Zieliński prilično opširno pisao u Roczniki Psychologiczne. U tekstu se osvrnuo na informacije o utjecaju boja na našu psihu, kao i mnoge zanimljive činjenice o tome kako se naše odluke mijenjaju pod utjecajem boja.

Jedno od prvih istraživanja o oglašavanju, njegovim bojama i utjecaju na odluku o kupnji provedeno je 1950. godine. Tada su ispitanici radi usporedbe dobivali samo obojene i crno-bijele reklame u tisku. Godine 2000. Fernandez i Rosen proučavali su učinkovitost reklama u izdavačkoj kući Yellow Pages, manipulirajući sadržajem i bojom reklama. Godine 2001. istraživači Lohse i Rosen predstavili su reklame ne samo različitih boja, već i manipulirane u smislu veličine i oblika (crtež/fotografija). Autori zaključuju da boja igra ulogu u oglašavanju kada može prenijeti relevantne informacije (npr. šarene slike hrane u reklami za restoran ili reklame za foto usluge). Ovo su, naravno, samo neki primjeri.

Također je vrijedno spomenuti boje u različitim kulturama. Ovo je vrlo važno za ljude koji dizajniraju web stranice ili oglase za određeno tržište. Loše odabrane boje mogu utjecati na to kako će oglas biti percipiran. Primjeri:

  • Crvena – u Kini i Japanu ova boja je sinonim sreće, a u Francuskoj se smatra vrlo muževnom bojom. U našoj kulturi crvena se često odnosi na krv i borbu.
  • Crna – obično je u Europi to boja koja se povezuje s elegancijom i žalovanjem, stoga se crna odijela ne preporučuju danju, ali su savršena za večernje ceremonije i sprovode. U Indiji je uz žalovanje povezana bijela boja, a ne crna.
  • Plava – mir, povjerenje, iskrenost, hladnokrvnost i profesionalnost … ali u Iranu to znači žalost, dok je u hinduizmu povezana s plodnošću i … ratom.

Naravno, takvih primjera ima još puno. Vrijedno ih je zapamtiti i upoznati se s njima ako ćemo doista izrađivati ​​web stranice ili oglase za tržišta koja nisu europska.

Psihologija boja i konverzija

Kako piše https://designadvisor.net/, boja čini 60% odluka o kupnji. Oglasi u boji su 42% češći od crno-bijelih oglasa. Ali to nije sve. Bitno je napomenuti da 80% robnih marki kupci prepoznaju po njihovim bojama. Karakteristična boja im olakšava spajanje proizvoda i brenda. Za 84,7% ispitanika boja je glavni faktor pri odabiru proizvoda.

Bitno je dodati da ponekad promjena boje logotipa može značajno utjecati na prodaju proizvoda. Tako je bilo s brendom Heinz koji je eksperimentalno promijenio crveni logo u zeleni i u sedam mjeseci prodao deset milijuna boca proizvoda s novim logom, što je dovelo do ukupne prodaje od 23 milijuna proizvoda. Ponekad čak i osvježavanje logotipa proizvoda može utjecati na njegov odziv kod kupaca.

Prema studiji provedenoj u Kanadi na Sveučilištu Winnipeg, ljudi formiraju mišljenje o proizvodu u prvih 90 sekundi, a oko 60-90% na njihovo mišljenje utječe boja proizvoda!

Boje i klijenti

Ovo je mali, ali zlata vrijedan savjet, posebno za fizičke i online trgovine koje žele pripremiti promocije za svoje kupce. Ovisno o tipu klijenta, možemo mu dodijeliti boju koja će snažnije utjecati na njegovu odluku o kupnji. Čitali smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? da neke boje bolje funkcioniraju u određenim situacijama:

  • Emocionalni kupci odabrat će tamnoplavu, crnu ili narančastu.
  • Kupci željni povoljne cijene i ograničenog budžeta – odabrat će nijanse mente/mora (plavo-zelena) i boje proizašle iz tamnoplave.
  • tradicionalni kupci – privlačne su im ružičasta, crvena i pastelno plava.

Ako razlikujemo privlačnost boja prema spolu, možemo ih podijeliti ovako:

Žene:

  • atraktivne boje – plava, ljubičasta, ružičasta
  • neprivlačne boje – siva, smeđa, narančasta

Muškarci

  • atraktivne boje – plava, zelena, crna
  • neprivlačne boje – smeđa, narančasta, ljubičasta

Boje i poznati proizvodi

Ispod su neki primjeri boja i poznatih proizvoda. Također skrećem pažnju na djelatnosti u kojima se pojedina boja najčešće bira.

Crvena

Emocionalno najjača boja. Povezuje se s ljubavlju, srcem i krvlju i budi znatiželju. Popularni brendovi koji koriste ovu boju su Coca-Cola, Nintendo, Virgin i KFC. Ovu boju mogu koristiti brendovi iz prehrambene, logističke i tehnološke industrije. Rijetko se viđa u logotipovima energetskih, zrakoplovnih i financijskih kompanija.

Plava

Povezuje se s produktivnošću, profesionalnošću i povjerenjem. Poznati brendovi: Twitter, Facebook, VISA, IBM. Plava je popularna boja u bankarskim i internetskim tvrtkama i komunicira sigurnost i izvjesnost. Favorizira ju 57% žena i 35% muškaraca. Birana je od strane tvrtki iz medicinske, energetske, financijske i tehnološke industrije. Nije baš popularna u prehrambenom ili automobilskom sektoru.

Zelena

Povezuje se sa zdravljem, prirodom i harmonijom. Zelena boja djeluje opuštajuće i odmara oči. Koristi se kod popularnih brendova Subway i Whole Foods Market. Najčešće je korištena u prehrambenoj, energetskoj, kulinarskoj industriji, industriji održavanja doma i tehnologiji. U automobilskoj industriji, zrakoplovnim prijevoznicima i kada su u pitanju energija i dinamika, rijetko će se odabrati zelena, osim ako se ne radi o “zelenoj” energiji – uzmimo za primjer naftnu kompaniju BP.

Jedna zanimljiva iznimka je nVidia – proizvođač grafičkih kartica. Tabor “zelenih” poznat je po svojim čipovima vrhunskih performansi. Također se smatraju energetski učinkovitijima od konkurencije “crvenih” Radeona.

Narančasta

označava samopouzdanje, ambiciju i entuzijazam. Ovu boju koriste popularni brendovi poput Harley-Davidson, Fante, Nickelodeon. Najčešće se koristi u tehnološkoj i zdravstvenoj industriji, no teško da ćete je pronaći u brendu iz područja financija ili energetike, iako Shell kao naftna kompanija koristi prilično tamno žutu i crvenu, koje zajedno stvaraju skup boja blizak narančastoj.

Imali smo priliku sudjelovati u predavanju dr. Mareka Borowińskog, tijekom kojeg je pokrenuo zanimljivo pitanje prirode fiziologije. Ispostavilo se da narančasta boja utječe na naše oko na takav način da živčani impulsi imaju učinak … povećanja izlučivanja želučanog soka. Sada smo gladni 🙂 Ovo bi značilo da bi se narančasta boja mogla pokazati vrlo prikladnom za cijelu sferu kulinarstva.

Crna

Autoritet, snaga i elegancija. Popularnei brendovi koji koriste crnu boju su Jaguar i CHANEL. Često ga odabiru tehnološka, ​​modna i automobilska industrija. Rijetko se koristi u zdravstvenoj, prehrambenoj i financijskoj industriji.

Bijela / srebrna

Savršenstvo i stil. Koriste ju brendovi kao što su Apple, Honda, Ralph Lauren. Odabiru ih zdravstvene tvrtke, dobrotvorne organizacije, tehnološka i automobilska industrija, međutim, nije popularna u financijskoj i prehrambenoj industriji.

Žuta

Užitak, energija, toplina, inspiracija, međuljudski odnosi, radoznalost i praktičnost. Od popularnih brendova možemo spomenuti National Geographic, Shell ili CAT a koriste ga i brendovi mnogih alata kao što je Stanley. Popularno u energetskoj, prehrambenoj i uslužnoj industriji. Nije popularan u financijama, zrakoplovnim prijevoznicima i automobilskoj industriji.

Ljubičasta

Ljubičasta se često povezuje s lakoćom, kreativnošću i vrlo je ekskluzivna i plemenita boja, no brendovi je rijetko biraju. 

Zabavna činjenica: u srednjem vijeku sirovina za dobivanje ljubičaste bila je jako skupa, stoga su materijale u ovoj boji mogli imati samo kraljevi i crkveni uglednici. Otuda povezanost ove boje s veličanstvom, ekskluzivnošću i čak nedostupnošću.

Boje vs konverzija

Ako potražimo glavne čimbenike odustajanja od kupnje na određenoj web stranici, ispada da kupci navode dva razloga: otežanu navigaciju i loš dizajn web stranice. 93% ispitanika kaže da odluku o kupnji donosi samo na temelju onoga što vide, 42% izjavljuje da je važan čimbenik cjelokupni izgled web stranice, a 52% napušta web stranicu iz estetskih razloga.

Također vrijedi obratiti pozornost na buttone “Call to action”. Dobro pripremljen može povećati vrijednost košarice za 6,5%, povećati ukupnu konverziju za 9%, te povećati konverziju na mobilnim uređajima za 13,5%. Najbolje boje za buttone su zelena, crvena i narančasta.

Konverzija. Zanimljivi primjeri

  • BMI nakon promjene CTA buttona u crveno, zabilježio je povećanje konverzije za 2,55 puta.
  • Promjenom buttona iz zelene u žutu, Ript je doveo do povećanja prodaje od 6,3%.
  • Extra Storage Space primijetio je porast rezervacija skladišnog prostora za 7,8%, nakon promjene CTA buttona iz plave u narančastu.
  • Dmix je povećao konverziju za 3,4% promjenom buttona u crvenu boju.
  • Vegasslotsonline mijenjanjem buttona iz zelene u žutu povećao je konverziju za 175%!

Konverzija i boje – sažetak

Naravno, svaka branša će imati svoje boje, stoga vrijedi testirati različite opcije i vidjeti kako će to zapravo izgledati na našoj web stranici. Isplati se web stranicu podvrgnuti A i B testovima, podijeliti korisnike u segmente koji će testirati drugačiji izgled. Naravno, to zahtijeva rad i financijska sredstva, ali u konačnici – rezultat može biti i više nego zadovoljavajući.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.