Ekspanzija Internet domena je počela. Ukoliko niste čuli, što i ne bi bilo tako čudno s obzirom da u IT svijetu svaki dan postoji brdo noviteta, ove godine je počela ekspanzija preko 1000 novih generičkih domena, odnosno gTLD-a (Generic Top Level Domain), što će promijeniti pogled na Internet web adrese općenito. Dakle, do sada je u povijesti Interneta od 1985. pa sve do 2013. godine bilo moguće registrirati samo 22 generičke domene poput .com, .net, .org, .info, .biz, .mobi itd. Do kraja 2015. godine će postupno biti lansirano 617 novih generičkih domena dostupnih za registraciju, poput .bike, .guru, .sexy, .agency, .hotel, .photos .web, .blog i druge.
Neke nove dostupne gTLD domene možete registrirati već danas na našim stranicama za registraciju domena. U trenutku pisanja ovoga članka dostupno je čak 76 novih generičkih ekstenzija, a tijekom godine svaki tjedan će biti lansirano nekoliko novih ekstenzija. Mi ćemo, također, dodavati mogućnost registracije za pojedine domene, a ukoliko je nema na popisu slobodno nas kontaktirajte kako bi provjerili mogućnost registracije te ekstenzije. Oko 800 domena će biti lansirano za brandove (.bmw, .nike, .vw itd.) no one neće biti dostupne za javnu registraciju.
Uskoro, još novih domena
Svatko se mogao prijaviti na natječaj za novu gTLD pod uvjetom da je ispunio određene kriterije i uplatio početnu naknadu od 185.000$. Npr. Google se natjecao za 101 gTLD domenu preko svoje tvrtke kćeri, Amazon za 76 gTLD-ova, a specijalizirani registrar Donuts za čak 307 novih gTLD-ova.
Dolje možete vidjeti popis gTLD-ova dostupnih za generalnu registraciju u sljedećim mjesecima:
Velika novost kod IDN gTLD (Internationalised Domain Names) će biti mogućnost registracije domena na nekoliko različitih pisama koja do sada nisu bila dostupna u svijetu Interneta poput arapskog, ruskog i kineskog. Nazivi domena s posebnim znakovima, pa tako i s hrvatskim dijakritičkim znakovima su već neko vrijeme dostupni za registraciju kod nekih generičkih domena, no IDN gTLD mora podržavati i Internet preglednik i mail klijent kako bi korisnici Interneta bili u mogućnosti pristupati toj domeni. IDN gTLD se ne može koristiti kao hostname za DNS (Domain Name System) server. U tom slučaju koristi se IDN ACE niz kako bi ga DNS server razumio.
ACE niz započinje s četiri znaka, xn--, što ukazuje da je domena IDN. Drugi znakovi, na kraju niza, ukazuju koji znakovi unesenog IDN–a su ne- ASCII znakovi i koji su bili njihovi položaji. Na Internetu su dostupni različiti IDN pretvarači poput ovoga.
Uz generičke postoje i ccTLD (Contry Code Top Level Domain) s preko 250 različitih ekstenzija od kojih svaka predstavlja neku od država, poput .hr za Hrvatsku ili .de za Njemačku, a koje čine veliki broj od ukupno registriranih domena.
.com daleko najzastupljenija
Do potrebe za novim ekstenzijama generičkih domena došlo je zbog nedostatka smislenih i potrebnih imena na Internetu, što je posebno vidljivo na .com ekstenziji koja trenutno ima više od 113 milijuna registriranih domena. Ovaj broj čini trećinu registriranih domena na Internetu općenito. Prilikom registracije .com domene čest slučaj je bio da ste morali staviti različite dodatke kako biste registrirali prihvatljiv naziv, što se nije u potpunosti slagalo s izvorno željenim nazivom.
S dodavanjem novih ekstenzija želi se povećati mogućnost registracije željenih naziva uz otvaranje novih kreativnih i neograničenih inovativnih mogućnosti za ciljana tržišta s nazivima ekstenzija koje će vam savršeno odgovarati. Vlasnici brandova se moraju strateški pripremiti i što prije zauzeti najbitnija imena domena. Pomama za novim generičkim domenama je već počela, pa ukoliko vam neki od naziva dobro zvuči i možete ga kvalitetno iskoristiti za svoje poslovanje provjerite što prije da li je domena slobodna i registrirajte svoj novi identitet na Internetu.
Preporučeno za tebe
E-mail s vlastitim završetkom?
Klijentu šaljete poruku s odličnom ponudom, ali umjesto da se fokusira na vašu ponudu, primatelj obraća pozornost na e-mail adresu pošiljatelja. “ivan94@gmail.com” ne zvuči baš profesionalno u poslovnoj korespondenciji, zar ne ? Baš kao ivan94@kc.t-com.hr ili @hotmail.com. Sada zamislite da je vaša adresa “ivan@ivic.photography”. Vidite li razliku? U ovom članku pokazat ćemo vam kako možete […]
Koju domenu izabrati za vašu web stranicu ili blog?
Osim pitanja iz naslova ovog blog članka, možda vas „muče“ i pitanja poput ovih: Trebam li registrirati domenu? Zašto uz hosting paket moram još plaćati i domenu? Što je ekstenzija domene? Koju ekstenziju odabrati? Koja će domena biti bolje pozicionirana na Google-u? Da bi uopće imali web stranice, web trgovinu ili blog, domenu jednostavno morate […]
Vaše web stranice su vaš brend… i obratno
Svako putovanje započinje prvim korakom. Bilo da “postavljate na noge” web stranice za svoje poslovanje ili čisto za svoj osobni projekt, morat ćete započeti s definiranjem strategije koja će odrediti njihovu budućnost. Sav vaš trud kojim ste izradili sadržaj za vaše stranice može biti uzaludan ukoliko korisnik bude odbijen njihovim izgledom. A prvi kontakt s […]
Tražite li dalje?