Nije svejedno…
Domena ili naziv web stranice je vaša web adresa na internetu – jedinstveno ime pomoću kojeg se identificiraju web stranice i koja je, drugim riječima, temelj vašeg online poslovanja.
Iako djeluje jednostavno, odabir prave domene, pronalazak i registracija iste ponekad može zadati dosta glavobolje vlasnicima web stranica. Treba naći domenu koja je lako pamtljiva, koja vas najbliže opisuje, koja je kratka (preporučuje se do 10 znakova), po mogućnosti kreativna i, ono što je neophodno – domenu koja je slobodna! Domena može imati različite ekstenzije, koje ste sigurno primjetili u URL-u webova, kao što su: .com, .hr, .net, .org, .biz itd.
Ali, jeste li znali da postoji i relativno nova ekstenzija domena: .xyz?
Tražena domena je zauzeta. Što sad?
2011. godine ICANN, međunarodna neprofitna organizacija koja, ukratko rečeno, koordinira IP adresama i domenama, odlučila je da su zbog zasićenosti na tržištu domena potrebne nove ekstenzije. 2012. puštaju u promet nove domene poput .beer, .active, .bible i među njima i .xyz, što otvara priliku novim mladim poduzetnicima da kupuju i prodaju do tada neviđene, jedinstvene web adrese s novim ekstenzijama.
.XYZ domene puštene su u promet u lipnju 2014. godine, a kreirao ih je tada dvadesetsedmogodišnji marketinški stručnjak Daniel Negari, s idejom da ponudi alternativu vladajućim .com domenama. Investicija u nove nazive domena koštala ga je samo 185.000 dolara, budući da je bio jedini zainteresiran za ovu ekstenziju, a povrat investicije uslijedio je već prvog mjeseca.
Kažemo “samo” jer ukoliko postoji više zainteresiranih strana, domena odlazi na aukciju gdje njena cijena vrtoglavo raste, pa je, primjera radi, Google platio 25 milijuna dolara za .app domenu. Negari se za ovaj potez odlučio jer je, kako je rekao, najlogičnija moguća završnica jedne web adrese .xyz. Ako tim slovima završava alfabet, onda bismo tako trebali završavati i nazive naših web stranica. Ima logike, zar ne?
Cijela ideja oko .xyz domena je zasnovana na činjenici da, koliko god se to nama činilo – internet ipak nije neograničen, barem kada su u pitanju nazivi internet domena. Sam podatak da ne mogu postojati 2 iste internet adrese navodi nas na zaključak da će nove ekstenzije domena postati ne samo trend, već i nužnost, kako se broj korisnika bude povećavao.
I upravo to se događa s .xyz domenama, koje već sada u velikoj mjeri pariraju .com-u.
Potvrda ove filozofije stigla je i od samog Googlea, koji je 2015. godine kupio domenu abc.xyz za svoj koncern Alphabet (alphabet.com već je bio zauzet), koji služi kao krovna tvrtka za nekoliko Googleovih kompanija.
U vidu rangiranja na Google tražilici, ovo će novim korisnicima dati vjetar u leđa u izboru .xyz ispred .com domene, jer ukoliko je ova ekstenzija dobra za sam Google – logično bi bilo da će biti dobra i za vas te nećete imati glavobolja oko pozicioniranja vaše adrese među prvim rezultatima pretrage. Tvrtka .xyz prodaje svoje domene po minimalnim cijenama, cilj im je da njihove domene kupuju mali poduzetnici umjesto internet špekulatora koji unaprijed kupuju tisuće domena s različitim atraktivnim nazivima, nadajući se da će ih nekad netko otkupiti za velike novce.
Koliko je točno Google platio svoju abc.xyz domenu nikada nije otkriveno.
Osnivač Negari samo je prokomentirao kako će mu Google plaćati 8 dolara godišnje da bi domenu abc.xyz zadržao u svom posjedu. “Domena je domena i njena je cijena ista za vlasnika Googlea i za vlasnika bilo koje blog stranice.“
Preko 20 tisuća .xzy domena dnevno
No, prije no što se Google odlučio za .xyz, prosječno se dnevno kupovalo oko 3.000 ovih domena, a nakon Googleove objave ta brojka je porasla na preko 20.000. Tako da tih 8 dolara više i ne izgleda tako malo u smislu poslovnog razvoja tvrtke gospodina Negarija 🙂
Ukoliko danas želite imati kratku, pamtljivu web adresu, i to sa svega 4 znaka, a na popularnoj .com domeni – nemate sreće i trebali ste se sjetiti ranije, jer je svih 456.976 kombinacija već zauzeto! Svake sekunde na internet nebu se pojavi 8 novih korisnika, a ako želite izabrati novo ime za vašu web stranicu, imat ćete prosječno 9 pokušaja dok ne dobijete kombinaciju koja vam se sviđa.
.com domena je za prve generacije online inovatora neprikosnovena, ali sva je prilika da će nove generacije poduzetnika i internet korisnika zahtijevati nove, lako pamtljive, kratke i kreativne internet adrese za svoje webove.
Trenutno postoji preko 2 milijuna web adresa sa .xyz ekstenzijom, pa ukoliko želite biti u trendu – požurite i provjerite da li je vaša kombinacija znakova slobodna.
Kreativnosti u izboru ekstenzija za domene ne manjka, pa tako danas možete registrirati .pizza domenu za svoju piceriju, .ninja domenu za stručnjake, .kim za one kojima je to ime ili im se jednostavno sviđa (ili ako radite na tržištu Sjeverne Koreje).
Tehnološki giganti Google, Amazon i drugi vodili su ratove oko otvaranja i popularizacije novih ekstenzija poput: .app i .book. Vlasnik .xyz ima kontrolu nad još osam ekstenzija uključujući i .college, .rent i .security, a najavljuje i akviziciju ekstenzija .car, .cars i .auto. Moglo bi se reći da čovjek, koji nije bio ni rođen u vrijeme kada je registrirana prva .com domena, zna šta radi.
Da da li će njegov .xyz postati sljedeći .com, preostaje nam vidjeti.
Preporučeno za tebe
Zašto korisnici napuštaju vaše web stranice?
Primijetili ste da korisnici web stranice napuštaju jako brzo? Čini vam se da je posjećenost mala? Nije vam jasno zašto ne dobijete ni jedan upit preko weba? Možda niste ni svjesni da imate jedan ili više od 12 problema koje sam opisao o ovome članku. Upravo oni imaju ključnu ulogu u tome tj. utječu na […]
10 osnovnih elemenata web stranice
Jeste li se ikad zapitali koji su to elementi koje bi svaka web stranica trebala imati? Svi uvijek pričaju o web dizajnu, čiji je zapravo zadatak sve te elemente dobro i funkcionalno posložiti u jednu cjelinu kako bi web stranica bila bolja, preglednija, funkcionalnija i jednostavna za korištenje. U ovom ćete članku saznati kojih to […]
Svaka peta hrvatska web stranica koristi besplatni CMS
Iako je u blogerskim krugovima Wordpress daleko najpoznatiji i najkorišteniji CMS (content management system tj. sustav za upravljanje sadržajem), mogla bi nas iznenaditi činjenica da na razini Europe Joomla i dalje vodi glavnu riječ kada se radi o open source CMS platformama. Prema Google Trendsu, u gotovo svim europskim državama osim Engleske još uvijek dominira Joomla ispred Wordpressa.
Tražite li dalje?