SPAM se koristi za opisivanje svih neželjenih poruka koje korisnik dobije na Internetu. Najčešće se ovaj koncept koristi u odnosu na reklamne stavke koje se šalju na e-poštu ili instant poruke. SPAM je općenito vezan uz oglašavanje ali nije ograničen na njega. Ako smo pristali primati reklamne informacije, npr. u obliku newslettera, takve poruke neće se smatrati SPAM-om.
Na mnogim web stranicama sama činjenica prihvaćanja propisa o web stranicama znači da smo suglasni primati reklamnu poštu. SPAM se često masovno distribuira, blokira poštanske sandučiće i iritira korisnike interneta. Kako se možete učinkovito boriti protiv toga?
SPAM filteri
Na serverima e-pošte koriste se posebni anti-spam filteri, čiji je zadatak spriječiti isporuku SPAM poruka u osobni poštanski sandučić. Filter nije savršen, a SPAM danas nije lako presresti i preusmjeriti u virtualno smeće ili ga obrisati.
Pošiljatelji neželjene pošte čine sve kako bi svoju poruku prenijeli što većem broju korisnika.
SPAM je opasan
Činjenica da SPAM poruke sadrže uglavnom marketinške materijale i nije najgore što se može dogoditi primatelju takvih poruka. Čitanjem takvih poruka gubi se vrijeme gledajući informacije i materijale koje niste željeli vidjeti, ali ponekad sadržaj SPAM-a sadrži poveznice na zaražene web stranice. Ako korisnik klikne na vezu iz radoznalosti, njegovo računalo može biti zaraženo zlonamjernim softverom.
Ukoliko se od vas traži da pružite povjerljive informacije ili da instalirate neki dodatak ili softver sa stranice na koju ste preusmjereni e-poštom, to nikada ne biste smjeli učiniti. Vrlo je vjerojatno da spameri na ovaj način žele ukrasti povjerljive podatke.
SPAM filter ponekad i griješi pa naše poruke greškom budu smještene u SPAM folder iako je riječ o newsletteru našem klijentu ili poruci upućenoj prijatelju. Jedno od rješenja su VPS serveri zahvaljujući kojima tvrtka dobiva vlastitu IP adresu, prilikom čega dolazi do manje problema s dostavom poruke primatelju.
Kako blokirati SPAM?
Filtar protiv neželjene pošte koji je instaliran na svim našim serverima radi osnovno filtriranje no neke poruke prolaze pored te zaštite. Dodatno sve neželjene poruke koje ne budu zahvaćene filterom možete blokirati unutar svojeg panela. Da biste to učinili, prijavite se na administrativnu ploču i odaberite svoj hosting paket i ulogirajte se u cPanel gdje možete upravljati i dodatno podešavati SPAM filtere.
Korisnik može definirati različite opcije koje će omogućiti učinkovitu borbu protiv neželjenih poruka.
Prvo možete neželjenu poštu preusmjeriti na neku drugu email adresu, premjestiti u globalnu mapu neželjene pošte ili jednostavno obrisati neželjene poruke.
Drugo, možete definirati osjetljivost filtera za neželjenu poštu – od niske do vrlo visoke. Ako odaberete opciju “1”, osjetljivost filtera bit će visoka, ali pritom filter može pogrešno označiti ili obrisati regularne emailove. Što je odabrana vrijednost veća, veća je mogućnost da će filtar propustiti neželjenu poštu. Srednja vrijednost koju predlažemo je (5), no svaki korisnik bi je trebao prilagoditi svojim potrebama.
Treće, možete označiti želite li izbrisati SPAM s visokim ocjenama, a da ga ne stavite u mapu bezvrijedne pošte.
Četvrta opcija je označiti neželjene poruke u poštanskom sandučiću s “SPAM” u naslovu emaila.
Na kontrolnom panelu pod opcijom Spam Filters možete stvoriti crnu i bijelu listu. U prvom slučaju potrebno je naznačiti adrese i domene s kojih uopće ne želimo primati poruke, a u drugom obrnuto – označavamo sigurne pošiljatelje i domene.
Jako je korisna i opcija Global Email Filter gdje možete kreirati svoj filter neželjene pošte u kojem primjerice možete odrediti da svaki email koji sadrži određenu ključnu riječ, bude označen kao SPAM ili bude odmah obrisan. Ovaj filter sadrži i mnoge druge opcije i daje vam mogućnost kreirati filter po vlastitim kriterijima.
Ograničit ćete količinu neželjene pošte koju primate ako pažljivo koristite svoju e-mail adresu. Ako svoju email adresu morate podijeliti javno, primjerice na forumu za raspravu ili na web-mjestu s oglasima, uvijek to učinite u obliku:
moj(točka)email(at)domena(točka)hr
To otežava spamerima da slučajno pronađu vašu adresu e-pošte i koriste je za masovno slanje poruka.
Ako imate problema s neželjenom e-poštom i želite preseliti svoj email na Cyberfolks ili želite samostalno kreirati SPAM filtere, svakako provjerite ponudu na našoj web stranici, jer svi naši paketi imaju SPAM filtere i omogućenu dodatnu konfiguraciju po vlastitim kriterijima.
Preporučeno za tebe
Kako pisati dobre e-mailove? 10 ne tako dobrih navika
E-mail komunikacija ima svoja pravila. Na e-mailove prijatelja odgovarat ćemo drugačije nego na poslovne. Iako svi znamo kako bi u praksi to trebalo izgledati, često zaboravljamo na specifična pravila prilikom razmjene poruka. Takve aktivnosti možda nisu štetne, ali mogu biti teške i jednostavno dosadne. Pogledajte 10 ne tako dobrih navika prilikom pisanja emailova kojih bi […]
Važne promjene kod Gmaila – novi standardi provjere autentičnosti
Mnogi kibernetički napadi (kao što je phishing) izvode se putem emaila. Kako bi se zaštitili, pružatelji email usluga poduzimaju određene mjere. Primjer za to je Google, koji je od 1. veljače odlučio učvrstiti sigurnosna pravila za masovnu poštu unutar Gmaila. Ovaj članak je napisan s ciljem: > Osobama koje šalju emailove na Gmail adrese ili […]
5 pravila za siguran email. Znate li ih sve?
Nebitno koristite li cyber_Folks, Gmail ili neki drugi email, upravljanje emailom svugdje izgleda vrlo slično. Koriste se iste portovi i mehanizmi. S obzirom na to, svi korisnici emaila su izloženi prijetnjama koje vrebaju na mreži kao što su, primjerice, phishing napadi. Kako se zaštititi od njih i kako ne postati žrtvom hakera? Upoznajte 5 načela […]
Tražite li dalje?