Glavni razlog za provođenje SEO audita je mogućnost otkrivanja grešaka koje utječu na vidljivost vaše web stranice ili online trgovine u tražilicama poput Google-a. Takva analiza također omogućava pronalaženje prilika koje mogu povećati promet korisnika i izdvojiti vas od konkurencije. U ovom članku objasnit ćemo što bi trebalo biti uključeno u SEO audit i kada je vrijedno razmisliti o njegovom provođenju.
Iz ovog članka saznat ćete:
- Što je SEO audit i što sadrži?
- U kojim situacijama je potrebno provesti SEO audit web stranice?
- Zašto je važno provesti SEO audit?
Što je SEO audit?
SEO audit je analiza kojom će se utvrditi stanje vaše web stranice, identificirati nepravilnosti i pogreške koje je potrebno popraviti. Također sadrži informacije o mogućnostima koje će osigurati razvoj vidljivosti web stranice u organskim rezultatima pretraživanja. Cjelovit audit, uvažavajući poslovne ciljeve i smjernice Google tražilice, osnova je za pozicioniranje web stranice ili online trgovine.
Važno je napomenuti da SEO audit nije zatvoreni i standardni dokument. Uvijek se treba provoditi individualno i ne mora biti u obliku PDF-a s više stranica. Dovoljno će biti i sažeto stručno mišljenje koje iscrpljuje temu i sadrži odgovore na vaša pitanja, kao i konkretne pogreške i načine njihovog otklanjanja.
Što uključuje SEO audit?
Kompleksni SEO audit obuhvaća detaljnu analizu vaše web stranice u pogledu optimizacije prema smjernicama tražilice. Tijekom pregleda, razmatraju se faktori rangiranja koji utječu na vidljivost vaše stranice, uključujući:
- Ključne riječi i njihova usklađenost s podstranicama
- Analiza URL strukture
- Indeksiranje
- Kanonske adrese
- robots.txt datoteka
- Mape stranica
- Preusmjeravanja
- 404 pogreške
- Interno povezivanje
- Vidljivost za robote
- <title> oznake
- Meta opis
- Naslovi
- Format i veličina datoteka
- “alt” atributi
- Učinkovitost
- Prilagođenost mobilnim uređajima
- Jezične verzije
- Strukturirani podaci
- Pogreške koje otežavaju izgradnju vidljivosti
- Potencijal koji treba iskoristiti
Opseg SEO revizije ovisi o vrsti web stranice i njezinoj veličini. Web stranicu treba temeljito analizirati – to uključuje provjeru najvažnijih podstranica, kao i gotovo svih URL adresa. Ovo je jedini način planiranja optimizacije web stranice i izgradnje učinkovite SEO strategije.
Kada provesti SEO audit?
Evo situacija u kojima vam SEO audit može pomoći pronaći odgovore ili potvrditi vaše hipoteze.
Pokretanje nove web stranice ili online trgovine
SEO audit za projekt stranice koja je tek u fazi razvoja najviše se usredotočuje na ispravnu izgradnju. To uključuje provjeru strukture elemenata poput sadržaja, naslova, URL-ova i provjeru jesu li uključene ključne podstranice za pravilan prikaz na Googleu. Također se analizira raspored i ispunjenost sadržajem ključnih podstranica.
Ažuriranje web stranice
Nakon svakog većeg ažuriranja web stranice, dobro je provesti SEO audit. U tom slučaju njegova će zadaća biti osigurati da svi bitni elementi web stranice rade ispravno i da nisu provedene izmjene koje bi mogle negativno utjecati na vidljivost web stranice u tražilici.
Od mnogih ispitanih detalja, struktura poveznica (URL adresa) može biti najvažnija za SEO. Moguće je da će se oni promijeniti tijekom ažuriranja. Da stvar bude gora, takav problem se može pojaviti s nedostatkom preusmjeravanja (301) starih adresa na nove. Prije nego što Googleov robot ažurira adrese u svojem indeksu, one mogu uzrokovati mnoge greške tipa 404 (stranica nije pronađena) kod korisnika koji pokušavaju posjetiti web stranicu iz rezultata pretraživanja. Kako bi se to spriječilo, moguće je da će biti potrebna brza intervencija kako bi se obnovili stari URL-ovi ili konfigurirali ispravni preusmjeravanja.
Promjena grafičkog dizajna web stranice ili trgovine
Slično kao kod dizajniranja nove web stranice od nule, i kod uvođenja vizualnih ili funkcionalnih promjena, osoba bez znanja o SEO-u može nenamjerno uzrokovati pad vidljivosti i prometa kao rezultat ažuriranja.
Što bi moglo poći po zlu? I najvažnije – kako to popraviti? Odgovor na ova pitanja možete pronaći u SEO auditu. Pažljivo provedena analiza precizno će vam pokazati mjesta na kojima su potrebne hitne ispravke. Saznat ćete što učiniti kako biste ponovno bili primjer drugima.
Promjenom dizajna stranice ili online trgovine mogu se pojaviti mnogi SEO problemi – od izmjena postojećih URL adresa, nedostatka uključivanja sadržaja u novom dizajnu ili dugog vremena učitavanja web stranice, do neispravno konfigurirane robots.txt datoteke.
Promjena hostinga ili migracija na novi server
Kvaliteta hostinga i okruženje vaše web stranice također se analiziraju tijekom SEO audita. Ako ga radite prije početka migracije, dobit ćete pouzdan izvještaj o kvaliteti novog servera. S druge strane, provođenjem takve analize nakon migracije, osigurat ćete da je cijela migracija prošla ispravno i da nije negativno utjecala na dosadašnje pozicije vaše stranice na Googleu.
Audit web stranice ili trgovine nakon infekcije zlonamjernim softverom
Zadatak SEO audita u ovom slučaju bit će utvrditi štetu i utjecaj napada na vidljivost web stranice. Analizirat će se eventualne fluktuacije pozicija stranica, njihov opseg i mogućnosti vraćanja. Također važno je analizirati jesu li tehnički elementi web stranice, kao što su struktura poveznica, kvaliteta i kvantiteta sadržaja ili dostupnost pojedinih podstranica, oštećeni kao posljedica napada.
Temeljito ponovno uređivanje postojećeg sadržaja
Kada radite ili naručujete SEO audit u ovoj situaciji, važno je naglasiti namjeru promjene sadržaja. Tada analiza, osim standardnih elemenata, može biti nadopunjena detaljnim uputama za copywritera koji će se baviti pripremom novog sadržaja. Takve smjernice mogu uključivati preporuke o duljini pojedinih tekstova, vrsti ključnih fraza, njihovom zasićenju i rasporedu u tekstu, strukturi naslova, korištenim slikama itd.
Uvođenje novih podstranica ili tekstualnih blokova
Osim prethodno navedenih smjernica za izradu ili uređivanje sadržaja, SEO audit uključuje i provjeru jedinstvenosti sadržaja na web stranici te analizu problema internog dupliciranja. Stoga ćete prilikom naručivanja revizije dobiti i iscrpno izvješće o kvaliteti sadržaja postavljenog na Vašu web stranicu.
Kupnja ili preuzimanje web stranice ili trgovine od drugog vlasnika
Sveobuhvatna analiza vidljivosti web stranice u Googleu, profila i kvalitete povezivanja te stupnja optimizacije elemenata web stranice bit će poput stručnog mišljenja dobrog mehaničara kojeg tražite za pomoć pri kupnji rabljenog automobila.
U ovom slučaju, naučiti ćete ne samo stvarnu vrijednost poslovanja, već i uočiti područja koja zahtijevaju planiranje ulaganja. Na temelju audita također ćete moći provjeriti učinkovitost trenutnih SEO aktivnosti. Bilo bi dobro revidirati strategiju koju provodi agencija ili zaposliti dodatnu osobu kao SEO stručnjaka.
Dodavanje nove kategorije proizvoda ili nove usluge
SEO audit koji prethodi dodavanju novog proizvoda u asortiman ili lansiranju nove usluge pomoći će u određivanju pravilnog načina njezine promocije na Googleu. Kompletna analiza SEO-a tada će uključiti smjernice o promjenama u arhitekturi stranice, pravilnom sastavljanju promotivnih sadržaja, kao i vrstama i metodama provedbe pozicionirajućih aktivnosti.
Brisanje kategorije proizvoda ili usluge
SEO audit koja prati odluku o odustajanju od usluge ili grupe proizvoda izbjeći će situaciju u kojoj korisnici koji pretražuju uklonjeni proizvod na web stranici naiđu na stranicu s greškom 404, a među ostalim će se utvrditi sljedeće: URL adrese na koje će utjecati organizacijske promjene i potrebna preusmjeravanja. Jedna od tema audita bit će i analiza hoće li gubitak sadržaja kao posljedica promjena utjecati na cjelokupno stanje web stranice. Ako se pokaže da je sadržaj koji se uklanja ključan za web stranicu, audit će pokazati rješenja za izbjegavanje smanjenja vidljivosti.
Promjena organizacije strukture sadržaja (navigacija)
Bilo kakvim većim organizacijskim promjenama unutar trgovine ili web stranice treba prethoditi naručivanje SEO audita. Tada ćete biti sigurni da će sve radnje biti izvedene na odgovarajući način i da uvedene izmjene neće imati negativan utjecaj na pažljivo razvijenu SEO vrijednost vaše web stranice.
Primijećen značajan pad u organskom prometu
SEO audit proveden u takvom trenutku može pomoći u preciznoj dijagnozi problema. U ovoj situaciji bit će posebno detaljno analizirati sve promjene koje su provedene na web stranici, kao i eventualne promjene u SEO strategiji koje su prethodile padu. Istražit će se mogući negativni utjecaj tih promjena na poziciju web stranice na Googleu. Sljedeći parametri za provjeru bit će: sezonski utjecaj u vašoj industriji i utjecaj konkurencije na poziciju vaše stranice.
Nema promjena u vidljivosti tijekom duljeg vremenskog razdoblja
Problem se javlja kada, unatoč kontinuiranom ulaganju u provedbu SEO strategije, rezultati u obliku bilo kakvog rasta nisu vidljivi kroz duže vremensko razdoblje. Kompleksni obuhvat SEO audita omogućuje vam holistički pogled na cijelu situaciju. Dobit ćete precizne informacije o stvarnom stanju vaše web stranice, o njezinoj prilagodbi zahtjevima i preporukama Googlea te o vidljivosti i kvaliteti provedenih SEO aktivnosti.
Promjene Google algoritma
Kako možete biti sigurni da je uočeni pad vidljivosti zapravo povezan s promjenom algoritma i da nije rezultat pogrešaka na web stranici?
Odgovore na ova pitanja također ćete pronaći u SEO auditu. Kao i u prethodnim situacijama, i ovaj put je ključna sve obuhvatnost i detaljnost analize. Ispitivanje mnogih čimbenika omogućit će vam da točno dođete do izvora problema. Ako je to stvarno rezultat ažuriranja Google algoritma, daljnji razvoj događaja može se odrediti s visokim stupnjem sigurnosti. Saznat ćete procijenjeno vrijeme potrebno za stabilizaciju vidljivosti i je li potrebno poduzeti radnje za smanjenje potencijalnih gubitaka na trenutnim pozicijama.
Zašto se isplati napraviti SEO audit?
SEO audit vaše web stranice omogućit će vam da provjerite optimizaciju web stranice u smislu smjernica tražilice. Ovo je detaljna analiza koja sadrži popis grešaka i nedostataka, kao i informacije o mogućnostima i potencijalima koje treba iskoristiti za izgradnju vidljivosti web stranice u Googleu.
Što ćete dobiti revizijom web stranice?
- Poboljšanje pozicije web stranice u rezultatima pretraživanja
- Povećanje vrijednog organskog prometa
- Poboljšanje korisničkog iskustva
- Povećanje konverzije
- Tržišna konkurentnost
SEO audit osigurava da sve poduzete radnje – neovisno o tome provode li se samostalno ili preko vanjskih podizvođača – idu u pravom smjeru. Savjeti sadržani u auditu uključuju ne samo pogreške, već i prijedloge za implementaciju poboljšanja koja će poboljšati učinkovitost usvojene SEO strategije!
Preporučeno za tebe
Kako povećati vidljivost svoje web stranice i automatski je pratiti?
Gotovo 89% hrvatskog stanovništva su aktivni korisnici interneta. Istraživanja pokazuju da je prošle godine 79% internetskih korisnika obavljalo online kupnju. U doba tako velike popularnosti online trgovine, sve više tvrtki razvija svoju prisutnost na internetu. Upravo izgradnja vidljivosti web stranice na internetu jedan je od važnih izazova s kojima se tvrtke i poduzetnici suočavaju u […]
Kako optimizirati web stranicu: Search Engine Optimization (SEO)
Search engine optimization (SEO) odnosno optimizacija za tražilice je vrlo česti pojam kojim barataju web dizajneri i marketingaši. Sve ozbiljne digitalne agencije uvrstile su SEO među svoju usluge ga dok tvrtke koje se bave izradom web stranica često uključuju u ponudu. Bez obzira na to spada li Search Engine Optimization u domenu vašeg rada ili […]
Dropshipping u online trgovini – vodič za početnike
Dropshipping je popularan model biran od strane poduzetnika koji čine prve korake u online trgovini. Ipak, posao koji se temelji na njemu nije jednostavan – osim brojnih prednosti i koristi dropshippinga, postoje i značajni nedostaci i prijetnje kojih morate biti svjesni prije nego što započnete suradnju s odabranom veletrgovinom. U ovom članku ću vam pokazati […]
Tražite li dalje?