Spremate se na redizajn web stranica? Ili izradu novih?

U tome slučaju, sigurno će vam barem malo pomoći ovaj članak da saznate što se trenutno koristi u svijetu web dizajna, kako bi i vaše web stranice izgledale moderno. Namjerno sam pričekao s objavom ovog članka tj. želio sam da prođe siječanj i veljača u kojima su se gotovi svi raspisali o web dizajn trendovima za 2015. godinu. Naravno, čak se i dobar dio trendova iz 2014. godine ponavlja, a ima i nekih novih. No, bilo kako bilo moja je preporuka da ih uvažite te pokušati upotrijebiti na vlastitim web stranicama.

Kako sam došao da brojke 7? Pa jednostavno i lako, analizom 10-ak blog postova o web dizajn trendovima koje sam složio u Excel tablicu, pobrojio trendove i zabilježio broj ponavljanja u različitim člancima, različitih autora. Uvjet da nešto bude trend bio je da ga spomene barem 5 autora u svome članku (od 10). I eto… 7 web dizajn trendova je pred vama, to su:

  1. Velike slike
  2. Responzivni dizajn
  3. Interaktivnost
  4. Velika tipografija
  5. Flat dizajn
  6. “Scrolling” webovi
  7. “Card” dizajn
Top 7 Web Design Trends 2015

Velike slike

O ovom trendu pisao sam i prošle godine, a može se reći da će ove definitivno zaživjeti. Jednostavno “big pictures are in“. Najčešće su to slike, ponekad i video, koje se koriste kao pozadina web stranica (background image), no generalno se koriste na cijelom webu. Te slike moraju biti kvalitetne, profesionalne. Ako imate vlastite još bolje, jer s time ćete biti originalni.

One su bitne jer “zapinju” za oko, njih nekako uvijek prije primijetimo na webu i “odskeniramo” prije ostalih elemenata. One privlače i jednostavno moraju biti tu. Web bez slika je nekako siromašan, prazan, nezanimljiv.

Velike slike

Responzivni dizajn

Responsive Web Design (RWD) je trend koji se provlači već treću godinu za redom. Možda je od svih trendova još i najkonkretniji i po meni najbitniji. Imati desktop i mobilnu verziju weba u “jednom paketu” koristeći samo jedan CMS za održavanje i ažuriranje weba – nije li to super?

Upotrebom RWD pristupa u dizajnu web stranice će biti čitljive na ekranima svih uređaja s kojih ih klijenti posjećuju. Neće više trebati “zoomirati” sadržaj da bi pročitali email adresu ili broj telefona. Tu se prvenstveno misli mobilne uređaje (pametni telefoni, tableti, phableti). Responzivni dizajn znači da je vaš web “mobile friendly“.

Da bi responzivni web radio kako treba, veliku pažnju morate posvetiti kvaliteti i veličini slika, ikona, CTA (Call-To-Action) linkova. Upravo zbog toga, upotreba SVG elemenata biti će sve veća.

Odličan članak koji objašnjava što je RWD

RWD - Responzivni Web Dizajn, to je značajka web stranica, aplikacija i svih vrsta softvera, koja obuhvaća prilagodbu njihova rasporeda, izgleda i funkcionalnosti rezoluciji te orijentaciji zaslona različitih uređaja. Zbog responzivnosti, web stranice i aplikacije su korisnije i prijateljskije za korisnika, neovisno o tome koristi li stolno računalo, laptop, tablet ili pametni telefon. Kako funkcionira responzivnost? Responzivnost funkcionira zahvaljujući upotrebi tehnologija kao što su CSS Media Queries, fleksibilne...Što je RWD?, njegove osnovne principe i kako funkcionira – 9 basic principles of responsive web design.

Interaktivnost

Bit weba je da stvori interaktivnost između vas i posjetitelja web stranica. Ta interaktivnost postiže se upotrebom animacija, videa, određenih akcija nakon što mišem prođete iznad pojedinih elemenata ili jednostavno nakon pomicanja gore-dolje.

Imati dobar sadržaj na webu od presudne je važnost, a uspjeti kroz njega ispričati priču o sebi, proizvodima ili uslugama koje nudite predstavlja veliki plus. Upravo ta interaktivnost treba vam pomoći u tome, da ispričate svoju “priču” i u krajnosti prodati svoj proizvod ili uslugu.

Primjeri:
http://dsnmfg.com/
http://melanie-f.com/en/

Velika tipografija

Upotreba velikih slova, dakle velikih fontova za naslove, podnaslove, ali i za sam tekst na web stranicama nekako je postala praksa. I to mi se izuzetno sviđa. Nekako je ugodnije čitati takav sadržaj, lakše je istaknuti neke bitne poruke. Osim toga, posjetitelji će prvo pročitati upravo to, naslov, citat, testimoniale koji su istaknuti velikim fontom.

Velika tipografija

Flat dizajn

Flat, ravan ili pljosnati dizajn definitivno je u porastu zadnjih godinu-dvije. Ovo je jedan od trendova iz prošle godine koji se eto, probija do nas i ove. Jednostavan, ravan, čist, bez previše kiča i “šminke”.

Upotreba flat dizajna dovodi nas do novog pojma kojeg je Google predstavio u lipnju 2014. godine, a to je “Material design“. Prvo što web dizajneri trebaju učiniti je proučiti njegove glavne značajke. Tko zna, možda ćemo iduće godine svi govoriti o tome.

Flat dizajn

“Scrolling” webovi

Primijetili ste da danas puno web stranica koristi ovaj trend, a to je “scrollanje” tj. pomicanje/kretanje kroz sadržaj web stranica gore-dolje. Ponekad se upotrebom ovog trenda postiže bolje korisničko iskustvo, jer smanjujete broj klikanja na webu i zapravo jedino što korisnik treba raditi je pomicati se gore-dolje – “Less Click, More scrolling“.

Prošle sam godine kao trend izdvojio i “Parralax scrolling” koji kao trend nije zaživio, ali se može efikasno upotrijebiti za postizanje interaktivnosti. Ova tehnika pomicanja (ili scrolliranja) zapravo omogućuje kontroliranje dubine objekata na web stranici i to na način da se kontrolira brzina pomicanja slika, naslova i drugih elemenata.

Primjer: http://superherocheesecake.com/

“Card” dizajn

Ovaj način dizajna weba je usko povezan s responzivnim dizajnom i predstavlja super alat za dizajnere koji primjenjuju responzivni dizajn prilikom izrade web stranica.

Upotreba “kartica” u dizajnu, sadržaj čini vrlo modularnim i vrlo lako se da preurediti tj. rasporediti po cijeloj širini ekrana. Takav dizajn je čist, jednostavan i pregledan a web stranice upravo moraju biti takve. Malo više o “card” dizajnu možete pročitati u članku Why cards are the future of the web.

Card dizajn

Zapamtite ovih 7 web dizajn trendova. Pokušajte barem neke od njih implementirati u dizajn vlastitih web stranica. Osim toga pazite na detalje koji odbijaju korisnike tj. kako web stranice ne bi trebale izgledati – Što web stranice govore o vama?

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.