U poslovnoj komunikaciji, email danas zauzima vrlo važno mjesto. Iako se još dio komunikacije odvija preko klasične pošte, fax poruka, telefonom, email je ipak broj jedan (barem u Avalonu). Pokušajte zamisliti jedan dan bez emaila. Kako šefu poslati Excel tablicu bez upotrebe emaila? OK, ima načina, ali email ostavlja trag, predstavlja pisanu komunikaciju u kojoj osim dokumenta u prilogu, možete nešto i napisati, objasniti.

Prvi email poslao je Ray Tomlinson, davne 1971. godine. Email (elektronička pošta, e-pošta, e-mail) je uz WWW (World Wide Web) jedan od najkorištenijih servisa na Internetu. Email adresa se sastoji od 3 dijela:

ime_korisnika@naziv_domene.ekstenzija

Ime korisnika (primatelja/pošiljatelja) emaila može biti “davor” ili “davor.horvat“, naziv domene je “crosco“, a ekstenzija je “.com“. Tako dobijemo email adresu: davor@crosco.com ili davor.horvat@crosco.com koje su u ovom slučaju navedene samo kao primjer.

Unutar tvrtke ponekad se za pojedine sektore/službe/odjele otvaraju generičke email adrese tipa marketing@crosco.com pa email poruke poslane na tu adresu može primati jedna ili više osoba. Struktura email adrese stvar je interne odluke svake tvrtke i donekle već prema tome možete prosuditi koliko su ozbiljni ili neozbiljni u online komunikaciji.

Inspiraciju za ovaj članak dobio sam od ljudi za koje smatram da nisu ozbiljni u email komunikaciji. Zašto? Jednostavan je razlog. Ponašaju se kao da rade o tvrtkama čiju su nazivi: Gmail d.o.o., Yahoo d.d., Hotmail d.o.o., Outlook j.d.o.o. i slično.

Koristite li Gmail kao poslovnu email adresu?

Došao sam do podatka da je na jednom seminaru preko 70% polaznika napisalo svoju email adresu upravo s domenom gmail.com, yahoo.com ili email.t-com.hr. Zar danas, kada gotovo svaka tvrtka ima registriranu vlastitu domenu, zaposlenici koriste email adrese na Gmailu?

Najčešće ljudi koriste email na ovim servisima/domenama:

  • gmail.com
  • yahoo.com
  • hotmail.com
  • outlook.com
  • net.hr
  • email.t-com.hr

i to mi je sasvim OK ako to čine kao privatna osoba, za svoje privatne potrebe.

Kada se radi o poslu, kada ste u prilici predstavljati svoju tvrtku, onda vas molim da koristite email adresu na domeni vaše tvrtke. Ako je nemate, pa nabavite si je! U 99% slučajeva možete je dobiti besplatno. Kako? Besplatnu .hr domenu možete registrirat na www.dns.hr i to ako ste:

  • pravna osoba (trgovačko društvo, udruga, politička stranka i ostale organizacije s pravnom osobnošću) registrirana u RH ili
  • fizička osoba koja obavlja registriranu samostanu djelatnost u RH (obrtnici, umjetnici, liječnici,…),

pri čemu naziv domene za pravne osobe mora sadržavati registrirano ime ili registrirano skraćeno ime ili skraćenicu od početnih slova ili slogova višedijelnog registriranog imena.

Koristite email na vlastitoj domeni

Pretpostavimo da radite u tvrtki koja se zove Protus d.o.o. te imate vlastitu besplatnu domenu protus.hr. Dakle, nemojte koristiti email adrese tipa:

email-no
Primjeri email adresa koje ne biste trebali koristiti za poslovnu komunikaciju

Vjerujte mi, da će vas ponekad druga strana ignorirati jer vaš poslovni email poslan s Gmail adrese neće shvatiti ozbiljno. Ne možete, primjerice, slati email s poslovnom ponudom nekome u Podravku, Crosco, Kraš ili Plivu s email adrese otvorene na Yahoo.com. Halo?!

U sklopu hosting paketa kojeg možete zakupiti i kod Avalona, otvorite email adrese kao što su:

email-yes
Pravilno “otvorene” email adrese za poslovnu komunikaciju

Jednostavnije ne može biti!

Imate li nedoumica vezano za izbor naziva domene? Možete nam se javiti, rado ćemo vam pomoći!

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Preporučeno za tebe

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.