Većina vlasnika web stranica želi imati dobro indeksirane stranice na najpoznatijoj tražilici – Google i svi bi voljeli vidjeti svoj link na web stranice baš na prvoj stranici pretrage. No, nakon što se registrirali domenu, zakupili hosting, izradili web stranice i napunili ih sadržajem, web stranice nema na listi rezultata kada pretražujete pojmove usko vezane uz djelatnost vaše tvrtke ili obrta. Hm, pa zašto? Razlog je vrlo jasan – Google ne zna da vaša web stranica postoji. Kako to promijeniti? Uz važan faktor, backlinkove poželjno je stranicu prijaviti na Googleov index pomoću njihovog besplatnog alata Google Webmaster Tools. Ovaj postupak sažeo sam u 5 koraka.
1. Prijavite se na Google Webmaster Tools (GWT) s vašim Google računom.
2. U sučelju GWT-a kliknite na DODAJ WEB-LOKACIJU.
3. U sljedećem prozoru unesite web adresu stranice koju želite prijaviti u Googleov indeks.
4. U sljedećem koraku potrebno je verificirati vlasništvo nad domenom koju ste u prethodnom koraku dodali. Postoji više načina, od postavljanja HTML datoteke u root direktorij domene do dodavanja HTML oznaka, Google Analytics računa. Na ovom primjeru pokazati ću metodu uploada HTML datoteke u root direktorij domene.
Preuzmite HTML datoteku koja vam je ponuđena za preuzimanje i spremite je na vaše računalo. Spojite se FTP-om na hosting paket i jednostavno postavite spremljenu datoteku u root direktorij vaše domene (primjerice /public_html).
Nakon postavljanja HTML datoteke u direktorij vaše domene kliknite na POTVRDI u GWT sučelju.
5. Nakon što je domena verificirana vidljiva je na početnoj stranici GWT sučelja.
Za upravljanje domenom kliknite na naziv domene. Ukratko, domena je prijavljena na Googleov index te je potrebno pričekati određeni period (do nekoliko dana) da bi je Google indeksirao, odnosno da bi Google crawler „pretražio“ vašu web stranicu i spremio rezultate u Googleov indeks.
Sučelje donosi niz dodatnih alata za praćenje statusa indeksiranih stranica domene, broj i vrsta upita kojim su posjetitelji došli do vaše web stranice, pregled sigurnosnih poruka (da li je stranica zaražena sa bilo kakvom vrstom malwarea), Sitemaps i slično.
Kako bi poboljšali internu strukturu linkanja i olakšali Google crawleru indeksiranje web stranica dobro je, ali i ne nužno, prijaviti sitemap u .XML formatu u GWT. Detaljnije o sintaksi i strukturi sitemap XML-a možete pronaći na support.google.com. Ukoliko koristite WordPress postoje mnogo pluginova za generiranje sitemapa (Google XML Sitemaps, Google Sitemap,…).
Pošto GWT ima popriličan broj integriranih alata, želio bih još samo spomenuti još jednu značajku Dohvati kao Google gdje možete ubrzati proces indeksiranja vaše web stranice/domene te vidjeti kako Google crawler zapravo radi.
U ovom kratkom tekstu opisano je kako dodati stranicu na Googleov index. Predlažem da ukratko istražite sve mogućnosti koje Google Webmaster Tools pruža. Besplatan je, pregledan i jednostavan za korištenje, a može uvelike doprinijeti pozicioniranju web stranice na Google-u.
Preporučeno za tebe
5 savjeta za branding vaše web stranice
Brending stoke seže od oko 2700 godina prije Krista. Čak i hijeroglifi u grobnicama egipatskih piramida pokazuju da su ljudi obilježavali odnosno brendirali stoku i goveda kako bi potvrdili vlasništvo nad njima. Vi možda nećete brendirati stoku, ali to sigurno vrijedi i za vaše web stranice. Web stranice trebaju biti brendirane pa će ljudi povezati vaše web stranice s proizvodom, uslugom ili nekom drugom vrstom vrijednosti.
Sljedećih 5 savjeta pomoći će vam kod boljeg brandiranja vaših web stranica na internetu.
WHD2014, kako je bilo?
Ove se godine obilježavala 10-ta godišnjice te najprestižnije hosting konferencije u svijetu. Od 1. do 4. travnja u Europa Parku boravilo je više od 4.800 posjetitelja te više od 120 izlagača i media partnera. Šesteročlana ekipa iz Avalona boravila je cijeli tjedan u Njemačkoj na konferenciji WHD.global 2014. Kako nam je bilo, što smo sve vidjeli i čuli, pročitajte u nastavku.
Growth hacking ili Inbound marketing – što je bolje za vaše online poslovanje?
Kao poduzetnik, jedan od primarnih interesa vašeg poslovanja je online prisutnost. Vaša aktivnost na Internetu nesumnjivo utječe na vaš poslovni ugled, te, shodno tome, na uspjeh i profit. Zasićenost Interneta prisiljava vas da radite još više, kako biste se istaknuli u masi, a želja za uspjehom potiče vas da pronađete inovativne načine za osiguranje rasta. […]
Tražite li dalje?