Većina vlasnika web stranica želi imati dobro indeksirane stranice na najpoznatijoj tražilici – Google i svi bi voljeli vidjeti svoj link na web stranice baš na prvoj stranici pretrage. No, nakon što se registrirali domenu, zakupili hosting, izradili web stranice i napunili ih sadržajem, web stranice nema na listi rezultata kada pretražujete pojmove usko vezane uz djelatnost vaše tvrtke ili obrta. Hm, pa zašto? Razlog je vrlo jasan – Google ne zna da vaša web stranica postoji. Kako to promijeniti? Uz važan faktor, backlinkove poželjno je stranicu prijaviti na Googleov index pomoću njihovog besplatnog alata Google Webmaster Tools. Ovaj postupak sažeo sam u 5 koraka.
1. Prijavite se na Google Webmaster Tools (GWT) s vašim Google računom.
2. U sučelju GWT-a kliknite na DODAJ WEB-LOKACIJU.
3. U sljedećem prozoru unesite web adresu stranice koju želite prijaviti u Googleov indeks.
4. U sljedećem koraku potrebno je verificirati vlasništvo nad domenom koju ste u prethodnom koraku dodali. Postoji više načina, od postavljanja HTML datoteke u root direktorij domene do dodavanja HTML oznaka, Google Analytics računa. Na ovom primjeru pokazati ću metodu uploada HTML datoteke u root direktorij domene.
Preuzmite HTML datoteku koja vam je ponuđena za preuzimanje i spremite je na vaše računalo. Spojite se FTP-om na hosting paket i jednostavno postavite spremljenu datoteku u root direktorij vaše domene (primjerice /public_html).
Nakon postavljanja HTML datoteke u direktorij vaše domene kliknite na POTVRDI u GWT sučelju.
5. Nakon što je domena verificirana vidljiva je na početnoj stranici GWT sučelja.
Za upravljanje domenom kliknite na naziv domene. Ukratko, domena je prijavljena na Googleov index te je potrebno pričekati određeni period (do nekoliko dana) da bi je Google indeksirao, odnosno da bi Google crawler „pretražio“ vašu web stranicu i spremio rezultate u Googleov indeks.
Sučelje donosi niz dodatnih alata za praćenje statusa indeksiranih stranica domene, broj i vrsta upita kojim su posjetitelji došli do vaše web stranice, pregled sigurnosnih poruka (da li je stranica zaražena sa bilo kakvom vrstom malwarea), Sitemaps i slično.
Kako bi poboljšali internu strukturu linkanja i olakšali Google crawleru indeksiranje web stranica dobro je, ali i ne nužno, prijaviti sitemap u .XML formatu u GWT. Detaljnije o sintaksi i strukturi sitemap XML-a možete pronaći na support.google.com. Ukoliko koristite WordPress postoje mnogo pluginova za generiranje sitemapa (Google XML Sitemaps, Google Sitemap,…).
Pošto GWT ima popriličan broj integriranih alata, želio bih još samo spomenuti još jednu značajku Dohvati kao Google gdje možete ubrzati proces indeksiranja vaše web stranice/domene te vidjeti kako Google crawler zapravo radi.
U ovom kratkom tekstu opisano je kako dodati stranicu na Googleov index. Predlažem da ukratko istražite sve mogućnosti koje Google Webmaster Tools pruža. Besplatan je, pregledan i jednostavan za korištenje, a može uvelike doprinijeti pozicioniranju web stranice na Google-u.
Preporučeno za tebe
Vođenje poslovnog bloga: Otkrivamo prednosti i 9 zamki
Blog tvrtke neophodan je u mnogim područjima. Izgradnja svijesti o brandu na internetu ne bi se trebala ograničiti samo na izradu web stranice ili Facebook profila. Konkurencija u većini tržišta je velika. Kupci će vjerojatnije odabrati one brendove koji su provjereni, imaju dobar imidž i imaju mišljenje stručnjaka na tom području. Jedan od načina za […]
Web stranice po vašoj mjeri
Ako ste se ikada našli u situaciji traženja ponude za izradu ili redizajn web stranica od više ponuditelja, onda ćete vjerojatno prepoznati neke probleme s kojima ste se i sami sreli, a o kojima ću ja u ovom članku pisati. Naravno da većina tvrtki radi upravo na taj način. Odredi se projektni tim ili u […]
Mentalni trik za bolji newsletter
Kod slanja newslettera vrlo je važno voditi razne statistike. Open rate, click rate, unsubscribe rate i slične stvari. Svi mi koji ih redovito šaljemo borimo se da te brojke budu što veće ili što manje. Open rate povećavamo dobrim subjectom, click rate povećavamo dobrim sadržajem, a unsubscribe rate smanjujemo dobrim sadržajem ali i još nečim…
Tražite li dalje?