Većina vlasnika web stranica želi imati dobro indeksirane stranice na najpoznatijoj tražilici – Google i svi bi voljeli vidjeti svoj link na web stranice baš na prvoj stranici pretrage. No, nakon što se registrirali domenu, zakupili hosting, izradili web stranice i napunili ih sadržajem, web stranice nema na listi rezultata kada pretražujete pojmove usko vezane uz djelatnost vaše tvrtke ili obrta. Hm, pa zašto? Razlog je vrlo jasan – Google ne zna da vaša web stranica postoji. Kako to promijeniti? Uz važan faktor, backlinkove poželjno je stranicu prijaviti na Googleov index pomoću njihovog besplatnog alata Google Webmaster Tools. Ovaj postupak sažeo sam u 5 koraka.
1. Prijavite se na Google Webmaster Tools (GWT) s vašim Google računom.
2. U sučelju GWT-a kliknite na DODAJ WEB-LOKACIJU.
3. U sljedećem prozoru unesite web adresu stranice koju želite prijaviti u Googleov indeks.
4. U sljedećem koraku potrebno je verificirati vlasništvo nad domenom koju ste u prethodnom koraku dodali. Postoji više načina, od postavljanja HTML datoteke u root direktorij domene do dodavanja HTML oznaka, Google Analytics računa. Na ovom primjeru pokazati ću metodu uploada HTML datoteke u root direktorij domene.
Preuzmite HTML datoteku koja vam je ponuđena za preuzimanje i spremite je na vaše računalo. Spojite se FTP-om na hosting paket i jednostavno postavite spremljenu datoteku u root direktorij vaše domene (primjerice /public_html).
Nakon postavljanja HTML datoteke u direktorij vaše domene kliknite na POTVRDI u GWT sučelju.
5. Nakon što je domena verificirana vidljiva je na početnoj stranici GWT sučelja.
Za upravljanje domenom kliknite na naziv domene. Ukratko, domena je prijavljena na Googleov index te je potrebno pričekati određeni period (do nekoliko dana) da bi je Google indeksirao, odnosno da bi Google crawler „pretražio“ vašu web stranicu i spremio rezultate u Googleov indeks.
Sučelje donosi niz dodatnih alata za praćenje statusa indeksiranih stranica domene, broj i vrsta upita kojim su posjetitelji došli do vaše web stranice, pregled sigurnosnih poruka (da li je stranica zaražena sa bilo kakvom vrstom malwarea), Sitemaps i slično.
Kako bi poboljšali internu strukturu linkanja i olakšali Google crawleru indeksiranje web stranica dobro je, ali i ne nužno, prijaviti sitemap u .XML formatu u GWT. Detaljnije o sintaksi i strukturi sitemap XML-a možete pronaći na support.google.com. Ukoliko koristite WordPress postoje mnogo pluginova za generiranje sitemapa (Google XML Sitemaps, Google Sitemap,…).
Pošto GWT ima popriličan broj integriranih alata, želio bih još samo spomenuti još jednu značajku Dohvati kao Google gdje možete ubrzati proces indeksiranja vaše web stranice/domene te vidjeti kako Google crawler zapravo radi.
U ovom kratkom tekstu opisano je kako dodati stranicu na Googleov index. Predlažem da ukratko istražite sve mogućnosti koje Google Webmaster Tools pruža. Besplatan je, pregledan i jednostavan za korištenje, a može uvelike doprinijeti pozicioniranju web stranice na Google-u.
Preporučeno za tebe
Besplatni online foto editori…
Koliko ste se puta našli u situaciji da trebate nešto izmijeniti ili dodati na fotografiji/slici koju želite iskoristiti na web stranicama ili na društvenim mrežama, a na računalu nemate instaliran neki od programa za obradu slika? Rješenje postoji i ima ih puno, no ja sam odlučio izdvojiti njih 13 za koje smatram da će vam biti od koristi u svakodnevnom radu. Radi se o online foto editorima koji se otvaraju u vašem web pregledniku (Chrome, Firefox, Internet Explorer i dr.) i koji uglavnom imaju sve one opcije i alate koji će vam biti i više nego dovoljni.
Kako pisati dobre blog članke?
Blog je zaista dobar alat za kreiranje sadržaja. Vi ga za svoje klijente stvarate besplatno i ako su oni svjesni toga, njihova percepcija vašeg branda/imagea zasigurno će biti veća. Osim 10 elemenata dobrog blog članka, u ovom članku ćete pronaći i potencijalne ideje koje će zasigurno pobuditi vašu maštu. Pisanje bloga i nije tako teško jer uz šalicu dobre kave, zavaljeni ispred monitora, jednostavno pokušajte uživati u činjenici da pišete tekst o poslu kojeg volite.
Jeste li uključili konverzije?
Niste li sigurni kako koristiti sve dostupne funkcije ili mogućnosti, potražite pomoć stručnjaka da vas ‘uvedu’ u taj posao. Lako ćete onda nastaviti sami. Moja je preporuka da provjerite imaju li stručnjaci koje želite angažirati neke certifikate. Pogotovo tu mislim na Google certifikate.
Tražite li dalje?