Svake godine, pa tako i ove, najavljuju se određeni trendovi koji će biti “in” i kojih bi se trebali pridržavati ukoliko želite držati korak sa smjernicama u web dizajnu. Naravno, neki su manje bitni, neki više, ali sve u svemu njih nekoliko definitivno će obilježiti 2014. godinu.

Pokušao sam ih sažeti i slične opisati pod jednom kategorijom te sam na kraju došao do brojke 7 a uz svaki od trendova dao sam nekoliko zanimljivih linkova kao primjere. Velika sedmorka su:

  • Flat dizajn
  • Više pokreta
  • Parallax Scrolling
  • Jednostavnost i minimalizam
  • Velike slike
  • Responsive Web Design
  • WordPress

Neke pojmove zaista je teško prevesti i napisati na hrvatskom jeziku, pa ću za ove trendove koristiti jedan englesko-hrvatski miks. Pa krenimo redom koji uopće nije bitan. 🙂

 

Flat dizajn

Tko drugi nego Apple! U rujnu 2013. godine kada je izbačen iOS 7 i službeno je nastavljena priča o flat dizajnu koji je bio najavljen nekih 3 mjeseca prije. Koliko god su neki, pa i ja, bili skeptični prema tom flat dizajnu i novom izgledu iOS 7 sučelja, moram priznati da sam se vrlo brzo prilagodio i da mi se svidio. Dakle, taj “ravan” ili “pljosnati” dizajn počeo se primjenjivati u web dizajnu i zasigurno će biti jedan od glavnim trendova ove godine.

Flat dizajn - Top 7 web dizajn trendova

Primjeri:

 

Više pokreta

Definitivno će video i animacije uzeti više mjesta, umjesto samog teksta. Nekad smo prve animacije dobivali pomoću animiranih GIF slika. Danas je situacija drugačija, na web će sve veći utjecaj imati Instagram i Vine kao i sve veća upotreba SVG (Scalable Vector Graphics) dvodimenzionalne vektorske grafike, bilo nepomične ili animirane. Svakako se ne smiju zaboraviti spomenuti CSS3 te jQuery pomoću kojih će web čarobnjaci izvoditi čuda na webu. Više pokreta na webu trebalo bi donijeti i više angažmana korisnika ili kako mi to volimo reći: “više konverzija”.

Primjeri:

 

Parallax Scrolling

Ova tehnika pomicanja (ili scrolliranja) zapravo omogućuje kontroliranje dubine objekata na web stranici i to na način da se kontrolira brzina pomicanja slika, naslova i drugih elemenata. Povezano s time, bit će sve više i više webova koji će imati samo jednu stranicu (Lond scrolling sites ili Single page websites) na kojoj se onda korisnik pomiče dolje-gore kako bi vidio sadržaj. Na takvim web stranicama, osim jednostavnosti nalazimo i minimalizam, a upravo je to jedan od trendova.

Parallax Scrolling - Top 7 web dizajn trendova

Primjeri:

 

Jednostavnost i minimalizam

Ovo je zapravo nastavak ili korak dalje na temu flat dizajna. Koristiti će se jednostavne sheme boja, tipografija koja nije dosadna, sadržaj weba biti će pojednostavljen na način da ćete pronaći osnovne i korisne podatke bez zatrpavanja weba nepotrebnim informacijama. Ta jednostavno svakako je povezana i s “webovima od jedne stranice” (Single page websites), a slažete se, njih ne možete “natrpati” sadržajem. Da bi postigli jednostavnost, prije svega imajte na umu da dizajn kojim prezentirate jednostavan sadržaj mora biti elegantan, čist, brz i jednostavan za čitanje.  

Jednostavnost i minimalizam - Top 7 web dizajn trendova

Primjeri:

 

Velike slike

Prvenstveno te velike slike biti će karakteristične za naslovne stranice, a smještene su na samom vrhu weba bez previše teksta. U ovoj godini definitivno bi mogli vidjeti više zamućenih (blurred) slika ili slika koje podsjećaju na one koje su prošle kroz jedan od filtera na Instagramu. Upotrebom takvih slika, vrlo je jednostavno na webu dočarati, recimo, starinski i rustikalni dizajn. Dakle, “big  pictures are in“.

Velike slike - Top 7 web dizajn trendova

Primjeri:

 

Responsive Web Design

U svom članku “Responsive Web Design, prestiž ili potreba?” pisao sam o tome da je čuveni Mashable proglasio 2013. “godinu responsive web dizajna“. Smatram kako u Hrvatskoj responsive web još nije zaživio, te da će primjena ovog koncepta kod nas doživjeti pravi boom tek u ovoj godini. Responsive dizajn omogućuje da se web stranica prilagodi veličini ekrana uređaja s kojeg korisnik pristupa webu. Just be mobile friendly!

Responsive Web Design - Top 7 web dizajn trendova

Primjeri:

 

WordPress

Možda kao šećer na kraju ili ne, upotreba WordPressa kao platforme za izradu i održavanje web stranica svakako je u porastu. Glavne su mu prednosti stalni razvoj, jednostavnost upotrebe, fleksibilnost i “customizacija“, velik broj gotovih dodataka (pluginova) s kojima možete napraviti sve i svašta. O negativnostima neću, jer je ovo pozitivan članak.

WordPress - Top 7 web dizajn trendova

 

I što sad?

Dobrom kombinacijom ovih trendova sigurno ćete imati moderne web stranice, kako dizajnom tako i tehnologijom.

Ako ove godine planirate uložiti u web, svakako preporučujem da se prilikom razgovora s web agencijama dotaknete ovih 7 trendova. Na taj način ćete saznati da li prate trendove i najnovije tehnologije, a to će vam pomoći prilikom odabira agencije s kojom bi trebali raditi.

Svakako nemojte zaboraviti da web stranice zaista puno govore o vama, a štednja upravo na ovom kanalu promocije dovesti će vas do izreke: “Škrtac uvijek plaća dva puta!”

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

8 odgovori za "Web dizajn trendovi u 2014. godini"

  1. Domainer napisao:

    Meni osobno se ti novi trendovi uopće ne sviđaju. Vjerujem da bi neka anketa izvan krugova webmastera pokazala da većina prosječnih korisnika Interneta dijeli moje mišljenje.

    1. Mario Pintar napisao:

      Poštovani(a), hvala na komentaru. Osobno se ni meni ne sviđa “parallax scrolling” kao i “one page web site“, ali to ne umanjuje činjenicu da su to trendovi u web dizajnu. 🙂 U zaključku svog članka, napisao sam “Dobrom kombinacijom ovih trendova sigurno ćete imati moderne web stranice…” što znači da i kombinacijom Joomle i “flat” dizajna možete imati web stranice koje će biti elegantne, jednostavne i dobre za čitanje. Dobre web stranice svakako se mogu izraditi i upotrebom drugih “open source” CMS i “custom” sustava. Nekome se ne sviđa “flat” dizajn, ali opet on se vani puno koristi. Generalno, web stranice treba raditi za ljude koji će njima pristupati i koji će ih koristiti, a ne prema željama vlasnika. Oni će dati neke svoje početne ideje i želje, ali profesionalci su ti koji će to sve upakirati u dobar web.

  2. Gost napisao:

    1. “Ako ove godine planirate uložiti u web, svakako preporučujem da se prilikom razgovora s web agencijama dotaknete ovih 7 trendova. Na taj način ćete saznati da li prate trendove i najnovije tehnologije, a to će vam pomoći prilikom odabira agencije s kojom bi trebali raditi.”

    Ova tvrdnja je guranje forme ispred funkcije i zapravo poziva ljude da se fokusiraju na izgled (i riskiraju da im stranice izgledaju što sličnije već viđenima) i što je najvažnije – niti slučajno neće dati objektivnu sliku o mogućnostima nekog studija ili agencije. Nije važno koriste li web stranice parallax ili WordPress ili ne – trend je prolazan i ako je nešto trend ne znači da je dobro i da će odgovarati svačijim potrebama. Kvalitetne web stranice nisu same sebi svrha i uvijek se rade prema nekim potrebama, za ostvarivanjem nekih ciljeva.

    2. “Generalno, web stranice treba raditi za ljude koji će njima pristupati i koji će ih koristiti, a ne prema željama vlasnika. Oni će dati neke svoje početne ideje i želje, ali profesionalci su ti koji će to sve upakirati u dobar web.”

    Ova tvrdnja je samo djelomično točna. Ne zaboravite da vlasnik plaća dizajn i izradu, pa itekako treba biti uključen u proces. Prema tome, web stranice se rade za korisnike, ali moraju uključivati želje vlasnika jer on najbolje zna svoje poslovne ciljeve, a web stranice su samo alat kojim se neki od tih ciljeva ostvaruju.

    1. Mario Pintar napisao:

      Poštovani,

      Naravno da web stranice mogu biti itekako dobre a da uopće nema ni jednog od spomenutih 7 trendova implementiranih u njih. To su trendovi, trenutno je to “in”, zato se članak i zove “Web dizajn trendovi u 2014. godini”. Nisam ih izmislio ja 🙂 već dizajnerska zajednica. Prilikom razgovora s web dizajn agencijama, samo sam preporučio da se dotaknete ovih 7 trendova, a iz razgovora ćete se uvjeriti što agencija o tome zna, da li nešto od toga koristi ili ne. Možda ne koriste ništa, ali će za vas izraditi super web.

      Što se tiče komentara na drugu tvrdnju, vlasnik tj. onaj koji plaća web naravno da treba biti uključen u proces izrade weba, naravno da će dati svoje početne ideje i želje. Tu sam prvenstveno mislio na kasnije uplitanje vlasnika kada bi od još recimo dodao “tu malo crvene boje, ovdje malo plave, linkovi neka budu zeleni,…”. Smatram da tu treba poštivati struku, dakle profesionalce koji se bave tim poslom.

  3. nerodiko napisao:

    Mislim da je osnova odabira dizajna za web stranicu njen sadržaj i kome je ona namjenjena. Za promociju tvrtke,na primjer, ovi su trendovi dobrodošli, jer govore o tome da firma ide ukorak s vremenom. Za portale sa striktno utvrđenom tematikom, ovi trendovi su gotovo neupotrebljivi, jer zamaraju posjetitelje, bilo da moraju scrollati do besvjest, bilo da nemaju brzi pregled što u stvari portal sadrži. Znači, sadržaj određuje dizajn. I u svijetu mode manekenke nose svakojake gluposti, ali klasika je klasika.

    1. Mario Pintar napisao:

      Naravno! Pa sasvim je jasno da recimo news portali ne mogu primijeniti neke od spomenutih trendova. Slažem se da sadržaj diktira dizajn, ali recimo “flat dizajn” može biti iskorišten gotovo svugdje. Za većinu web stranica, trendovi su primjenjivi. Nigdje u članku nije napisano da se preporučuje primijeniti sve trendove, već napraviti kombinaciju ili čak primijeniti samo i jedan. I opet ste “u trendu”. 🙂

  4. Johnny napisao:

    Samo bih istaknuo da tvrdnja da je zbog Apple-a flat design postao popularan nije istinita. Oni su dugo kaskali za ostalima. Prvi je možda bio Metro na Windows Phone 7 (sječanj 2013.), iOS 7 je izašao tek u rujnu te iste godine.

    Pozdrav

    1. Mario Pintar napisao:

      Poštovani, hvala na sugestiji. Slažem se s vama da se flat design pojavio prije, ali definitivno je postao popularan nakon što ga je Apple primijenio u svojem iOS-u.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Preporučeno za tebe

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.