Planirate li pokretanje Google Ads kampanje, želite učinkovito pozicionirati web stranicu ili pratiti njezinu poziciju pomoću našeg alata za praćenje pozicije? Odabir odgovarajućih ključnih riječi može biti pravi izazov. Prije nego što započnete s izradom liste fraza prikladnih za vašu web stranicu, postavite si nekoliko pitanja:
- Koji je sadržaj prisutan na vašoj web stranici? Koje riječi i izraze koriste korisnici koji dolaze na vašu web stranicu? Na trenutak se postavite u ulogu svog potencijalnog klijenta. Zapamtite, na vašoj web stranici moraju se nalaziti upravo te riječi i izrazi – odgovori na konkretne upite i potrebe klijenata.
- Koji su vam najvažniji artikli koje prodajete? Koje usluge su one koje vaši klijenti najčešće koriste? Preporučuje se odabrati nekoliko općih fraza – popularnih (npr. kuhinjski namještaj), ali i nekoliko preciznih (npr. bijeli sjajni kuhinjski namještaj širine 300 cm). Ipak, izbjegavajte vrlo specifične fraze, poput onih s brojem modela, koje nisu poznate klijentima, kao i vrlo općenite fraze – jednostavne riječi, poput “namještaj”. Vrlo općenite fraze zahtijevaju velika financijska ulaganja u pozicioniranje, a rezultati mogu izostati.
- Na kojoj lokaciji promovirate svoje usluge ili proizvode? Je li vaša web stranica internetska trgovina ili lokalni posao? Djelujete li na određenoj lokaciji (grad, regija) ili na nacionalnom tržištu? Ako je vaša usluga lokalna, uključite tu lokaciju uz ključnu frazu, npr. “kuhinjski namještaj Zagreb”. Na taj način privući ćete prave klijente koji traže usluge u tom gradu.
U pripremi liste fraza, također može biti korisno besplatan Google-ov alat za ključne riječi, Keyword Planner, koji se nalazi na ovoj adresi: https://ads.google.com/intl/hr_hr/home/tools/keyword-planner/
Nakon unosa određene fraze, dobiti ćemo informacije o njezinoj popularnosti, konkurentnosti, kao i prijedloge drugih povezanih fraza.
Praktičan alat može biti i Google Search Console (https://search.google.com/search-console?hl=hr). Nakon aktiviranja za vašu web stranicu, nakon nekog vremena pojavit će se lista ključnih riječi za koje se vaša web stranica prikazivala ili je zabilježila klikove. Ova lista također može poslužiti kao prijedlog fraza za pozicioniranje.
Poatoje i drugi besplatni alati koji mogu pomoći u odabiru ključnih riječi, a jedni od njih su i Answer The Public i Ubersuggest.
Ako već koristite usluge neke tvrtke koja se bavi optimizacijom web stranica ili vođenjem Google Ads kampanja, iskoristite njihovu stručnu podršku. Sigurno će vam pomoći u odabiru najboljih ključnih riječi za vašu web stranicu. Imajte na umu da u slučaju optimizacije stranice sam odabir riječi predstavlja samo polovicu uspjeha – sljedeći važan element je optimizacija stranice, odnosno priprema sadržaja koji će odgovarati na upite korisnika.
Već znate koje će ključne riječi biti prikladne za vašu web stranicu? Pročitajte naš vodič za dodavanje novog projekta i saznajte kako dodati ključne riječi i pratiti pozicije.
Sretno!