Ako ste se ikada našli u situaciji traženja ponude za izradu ili redizajn web stranica od više ponuditelja, onda ćete vjerojatno prepoznati neke probleme s kojima ste se i sami sreli, a o kojima ću ja u ovom članku pisati. Naravno da većina tvrtki radi upravo na taj način. Odredi se projektni tim ili u slučaju malih i srednjih tvrtki jedna osoba zadužena za realizaciju projekta. Oni su ti koji traže tvrtke specijalizirane za izradu web stranica i o kojima, manje-više, cijela priča i ovisi.
Prije slanja bilo kakvog upita agencijama/tvrtkama koje se bave izradom weba, svakako predlažem da se unutar vaše tvrtke što bolje pripremite i sami sebi odgovorite na neka važna pitanja. Svakako bi trebali uzeti u obzir ovih 20 faktora:
- Svrha weba
- Ciljana publika
- Platforma
- Mjerenje
- Landing stranice
- Funkcionalnosti
- Onsite SEO
- Kompatibilnost s pretraživačima
- Sigurnost
- Korisničko iskustvo i upotrebljivost weba
- Web dizajn trendovi
- Mobile Friendly
- Brand
- Struktura (organizacija) sadržaja
- Sadržaj (content)
- Calls-to-Action (CTA)
- Prijava na newsletter
- Društvene mreže
- Višejezičnost
- Održavanje web sustava
Ovih 20 faktora sam detaljnije opisao u blog članku: “Kako napraviti plan za izradu web stranica?” pa ga svakako pogledajte i pročitajte kako se što bolje pripremiti za izradu weba.
Koliko zapravo vrijedi web stranica? Zašto se ponude za izradu weba toliko razlikuju u iznosu? Je li ponuditelj dobar bez obzira što nema referencu iz djelatnosti kojom se ja bavim?
Hmmm… Muče vas ova pitanja? Pa krenimo obrnutim redom s odgovorom na njh.
Nemaju referencu – jesu li dobri?
Reference imaju određenu “težinu“ i ulogu kod odabira tvrtke kojoj ćete povjeriti izradu weba, ali ne i presudnu. Pogotovo u slučaju kada tvrtka ima na primjer odrađenih 50 web projekata, ali među njima nema baš ni jedan web projekt s iznajmljivanjem apartmana. To nikako ne znači da će loše napraviti web za najam apartmana.
Svaka web stranica je poseban projekt kojem se mora individualno pristupiti i vrlo je vjerojatno da će, ukoliko imaju znanje i iskustvo, to za vas dobro odraditi. Problem je u tome što bi većina htjela web stranice za doslovno “nikakve novce”, pa onda uspoređuju ponude s cijemom “susjedovog klinca“ opisanog u članku “Što web stranice govore o vama?“.
Zašto je raspon cijena tako veliki?
Nemojte se čuditi kada dobijete ponude za izradu web stranica s rasponom cijena od 2.000 do 20.000 kn. Zašto? Kao prvo, usporedite što pojedini ponuditelj nudi, tako da dobijete odgovore na sljedeća pitanja:
- Koji CMS sustav ćete nam isporučiti?
- Hoćemo li moći sami mijenjati sadržaj na webu ili ćemo za “svako slovo“ trebati zvati ili pisati email tvrtki koja je radila web?
- Hoće li web stranica biti “mobile friendly“?
- Je li u ponudu uključena “Google Maps“ lokacija, kontakt forma za slanje upita?
- Hoćemo li imati implementiran Google Analytics?
- Hoće li web stranica biti optimizirana (SEO)?
- Tko brine o web sustavu nakon objave?
- Koje funkcionalnosti ima web stranica?
- Je li web stranica naše vlasništvo nakon objave online, ili u vlasništvu tvrtke koja je radila web (slučajevi kada tvrtke koriste vlastiti CMS sustav)?
Sve su to pitanja po kojima se vjerojatno razlikuju ponude. Razlika je i u tome jeste li ponudu dobili od obrta ili neke male tvrtke s jednim ili dva zaposlena, ili od tvrtke koja ima 15-20 zaposlenih.
Morate biti svjesni činjenice da obrti i manje tvrtke relativno sporije rješavaju vaše naknadne zahtjeve jer jednostavno nemaju dovoljno ljudskih resursa za odrađivanje takvog posla. To znači da će podrška za web biti slabija.
Dakle, na cijene utječe puno faktora, kao i kvaliteta isporučenog web sustava. Rekao bi narod: “Koliko para, toliko muzike!” ili “Škrtac uvijek plaća 2 puta!“. 😉
Koliko web zapravo vrijedi?
Zaista me čude tvrtke koje imaju milijunske prihode, a onda štede, šparaju na web stranicama tj. ponude od cca 30.000 – 50.000 kn su im previsoke, preskupe.
Primjer: pretpostavimo da tvrtka XY ostvaruje godišnji prihod od 3.000.000 kn. Za izradu nove web stranice, dobili su ponudu na 30.000 kn. Odgovor: Pa jel ste vi normalni? Kakva je to cijena? Zar to toliko košta? Pa dobili smo jednu ponudu na 6.000 kn? Itd, itd… Zar je zaista 1% ukupnih prihoda previše za izdvojiti i investirati u web?
Naravno, sve ovisi o tome za što će vam web stranica služiti i koliko joj se nakon objave planirate posvetiti.
Vi zaista možete u web stranice uložiti koliko ste i planirali. Kako? Pa vrlo jednostavno. Ukoliko imate određen budžet koji mislite investirati u izradu novih ili redizajn postojećih web stranica, javite nam se i to napišite. Mi ćemo na osnovu toga napraviti analizu i procjenu, te vam se javiti s ponudom što za vas možemo učiniti unutar vašeg budžeta ili vam odgovoriti da unutar toga budžeta mi ne možemo izraditi web.
Osim toga, predložiti ćemo vam određene funkcionalnosti i sadržaj za koje smatramo da bi bilo dobro da ih vaše web stranice imaju.
Zatražite ponudu bez obveze, javit ćemo vam se unutar 24 sata s odgovorom na vaš upit.
Preporučeno za tebe
PHP 8.3 premijerno u cyber_Folksu! Najvažnije informacije.
Od 5. listopada kupci cyber_Folksa mogu koristiti beta verziju PHP-a 8.3. Dana 19. siječnja implementirali smo službenu stabilnu verziju. Njegovim izdanjem naši korisnici dobili su važne sigurnosne popravke, ali i nekoliko novih značajki koje smo opisali u ovom članku. Pogledali smo što je novo u PHP-u 8.3. Provjerit ćemo što se promijenilo i što to […]
5 besplatnih alata kojima možete testirati kvalitetu i brzinu svoje web stranice
Danas, u većini slučajeva, nije dovoljno samo napraviti web stranicu. Potrebno je uložiti puno truda u usavršavanje stranice, radu na tome da bude brža te da bude prilagođena za tražilice kako bi se prikazivala na što boljoj poziciji. Kvalitetan hosting je bitan faktor ali ni najbolji hosting vam ne može pomoći ako web nije napravljen […]
Što web stranice govore o vama?
Prvi dojam kojeg vaše web stranice ostave na posjetitelja je najbitniji i on ostaje urezan u njegovoj memoriji. Stvaranje pozitivnog iskustva kod posjetitelja od presudne je važnosti. Da bi to postigli, potrebno je u obzir uzeti više elemenata, ali definitivno morate pripaziti da niste u jednoj od identificiranih grupa: I’m not here, Information gap, Dead meat, Skinny face, Neighbour’s son, Business card.
Tražite li dalje?