Search engine optimization (SEO) odnosno optimizacija za tražilice je vrlo česti pojam kojim barataju web dizajneri i marketingaši. Sve ozbiljne digitalne agencije uvrstile su SEO među svoju usluge ga dok tvrtke koje se bave izradom web stranica često uključuju u ponudu. Bez obzira na to spada li Search Engine Optimization u domenu vašeg rada ili ne, vrlo je važno razumjeti ovaj pojam i pozadinske procese koji stoje iza njega.
U nastavku ove blog objave objasnit ćemo važnost Search Engine optimizacije kao elementarnog dijela svake optimizacije web stranica i marketinške strategije te navesti najčešće ‘trikove’ kojima možete poboljšati svoj Google rank i dovesti nove korisnike na svoju web stranicu.
Organski rezultati i plaćeni oglasi
Prvi korak u savladavanju Search Engine optimizacije je razumijevanje razlike između organskih rezultata i plaćenih oglasa jer SEO utječe isključivo na organske rezultate. Do nedavno, razliku između organskih i plaćenih rezultata mogli ste razlučiti prema narančastoj pozadini koja se nalazila ispod rezultata, no u posljednje vrijeme Google je promijenio tu vrstu prikaza i donekle vizualno smanjio razliku. Plaćene oglase trenutno možete prepoznati po malom TextBoxu ispod naslova u kojem piše „Ad“.
Organski rezultati pojavljuju se ovisno o kvaliteti web stranice i smatraju se najvažnijim izvorom informacija i prometa na tražilicama. Na njih možete utjecati dobrom optimizacijom, no cijeli proces iziskuje puno vremena i truda. Ipak, nagrada za trud je itekako isplativa jer web stranice koje su pozicionirane na prvoj stranici rezultata dobivaju čak 92% prometa, dok taj promet pada za 95% na drugoj stranici rezultata.
Search engine optimizaciji možete pristupati na dva načina – onsite optimizacija i offsite optimizacija. Onsite optimizacija se odnosi na sve promjene koje radite na svojoj web stranici i u potpunosti su u vašoj kontroli, dok offsite optimizacija predstavlja linkove na vašu stranicu s drugih izvora i nije u potpunosti u vašoj kontroli.
Onsite optimizacija
Kad se raspravlja o optimizaciji za tražilice, najčešće se razmišlja o onsite optimizaciji koja bi trebala biti prvi korak prije offsite optimizacije i oglašavanja vaše stranice. Poštivanjem ovog pravila osigurat ćete uspjeh u dugom roku i uštedjeti novac na oglašavanju.
Onsite optimizacija ima četiri važna elementa koja ćemo objasniti u nastavku teksta, a oni su: ključne riječi, naslovi, struktura linka i optimizacija slika.
Ključne riječi
Ključne riječi su okosnica svakog sadržaja koja olakšava korisnicima da pronađu web stranicu, unaprjeđuje poziciju na tražilicama i povećava promet stranice. Prvi korak u svakoj optimizaciji je sastavljanje liste ključnih riječi koje ćete uključiti u svoj sadržaj na web stranici. Prilikom sastavljanja tekstova vodite računa o gustoći ključnih riječi (eng. keyword density) koja nam govori koliko puta se određena ključna riječ koristi unutar teksta.
Jedan od alata koji vam možete pomoći s određivanjem ključnih riječi je Google Keyword Planner, primarno namijenjen Google oglasima, no primjenjiv i za onsite optimizaciju. Keyword Planner pokazat će vam za svaku ključnu riječ koliko se u prosjeku mjesečno pretražuju i predložit će vam druge ključne riječi koje možete koristiti u kombinaciji s vašom ključnom riječi.
Izvor slike: thenextrex.com
Naslovi
Naslovi stranica na vašoj web stranici predstavljaju informaciju na temelju koje tražilice određuju rezultate pretraživanja. Ovdje se najviše podrazumijeva title tag koji se nalazi u izvornom kodu vaše stranice i vrlo lako ga je provjeriti. Prema primjerima dobre prakse, naslov bi trebao sadržavati ključnu riječ koju koristite u tekstu i ne bi smio sadržavati više od 70 znakova.
Pokušajte naslove napisati tako da su privlačni, zanimljivi i relevantni u odnosu na sadržaj stranice i samim time napravili ste veliki pomak prema boljoj optimizaciji.
Struktura linka
Nažalost, većina ljudi zanemaruje važnost strukture linkova. Osim što nam pomažu s rangiranjem na tražilicama, linkovi su vidljivi korisnicima i utječu na njihovo ponašanje. Dobra struktura linka sadrži kratki opis i ključnu riječ koja olakšava korisnicima i tražilicama razumijevanje sadržaja na stranici. Upravo zbog toga, razmislite kako da link na vašu stranicu učinite kratkim, jednostavnim i privlačnim što će vašim korisnicima omogućiti da ih lakše zapamte i potaknuti ih da kliknu na njih.
Optimizacija slika
U prijašnjoj blog objavi „Kako optimizirati web stranicu: 4 najvažnija elementa koja morate savladati“ naveli smo da svaki sadržaj kojeg prati slika ima 10 puta veću šansu da potakne korisnika na interakciju. Slike su isto tako važan dio optimizacije za tražilice, no u malo drugačijem smislu nego kao što objašnjavali u prošloj blog objavi.
SEO i slike povezane su kroz Image alt text (Image alternate text), odnosno tekst koji se pojavljuje na web stranici umjesto slike u slučaju da se dogodi pogreška prilikom učitavanja stranice ili ako je display ugašen. Image alt text je još jedan odličan način da uključite ključnu riječ koja je vezana uz sadržaj stranice jer ne samo da povećava rank na tražilicama, nego pomaže da pozicionirate svoje slike u odnosu na pojedine ključne riječi. Pozicioniranje slika je odlična praksa kada želite svoj logo te slike proizvoda i usluga pozicionirati uz određene pojmove.
Offsite optimizacija
Nakon što ste dovršili s optimizacijom svoje web stranice, vrijeme je za offsite optimizaciju koja je podjednako važna kao i onsite optimizacija. Važnost offsite optimizacije polazi od jednostavnog pravila koje glasi da je kvalitetan sadržaj vrijedan dijeljenja što znači da ako puno drugih stranica želi dijeliti sadržaj s vaše stranice, vaš sadržaj je dobar.
Postoje dvije metode za offsite optimizaciju – linkovi na vašu stranicu s drugih web stranica i marketing na društvenim mrežama. Iako ove metode imaju jedan zajednički cilj – dovesti više korisnika na vašu web stranicu, one nisu podjednako jednostavne i pod utjecajem vaše kontrole.
Dobar sadržaj je osnovni preduvjet za Search Engine optimizaciju, no par trikova pomoći će vam da unaprijedite svoju strategiju za offsite optimizaciju. Prvi korak je da počnete sa svojim partnerima, distributerima i ostalim suradnicima i zamolite ih da stave link na vašu stranicu svaki put kad spomenu vašu tvrtku. Istu praksa možete primijeniti u radu s blogerima, influencerima i medijima. Iako u suradnji s njima nemate toliko veliki stupanj kontrole i ponekad niste u poziciji da tražite to, no pokušajte ih potaknuti da koriste link na vašu web stranicu kad god je to moguće.
Ne zaboravite da suradnja s blogerima ne znači samo objava sadržaja o vama na njihovim kanalima. Odnosi s blogerima razvijaju se tako da pronađete blogere koji vam se sadržajno poklapaju i zatim redovito pratite i komentirate njihove objave. Osim što u komentarima možete postaviti link na vašu stranicu, komentiranje će vam pomoći da skrenete pažnju blogera na vašu tvrtku i upoznate ostale korisnike s vašim sadržajem.
Kao primjer dugoročne strategije, marketing na društvenim mrežama je odličan način za dovođenje novih korisnika na vašu web stranicu. Uložite svoje vrijeme u okupljanje zajednice korisnika koja će vas pratiti, podržavati i dijeliti vaš sadržaj. Što više truda uložiti u stvaranje zajednice, više ćete uspjeha ostvariti. Društvene mreže vam omogućavaju da kontrolirate sadržaj koji objavljujete o sebi, a ako je sadržaj dobar, s vremenom će ga dijeliti i ostali korisnici.
Prije nego počnete dijeliti svoje linkove gdje god stignete, imajte na umu da offsite optimizacija ima i negativnih strana. Ako svoje linkove postavljate na web stranice niske kvalitete mogli biste smanjiti svoj Google rank ili čak dobiti Google penale (eng. Google penalty). Upravo zbog toga, napravite istraživanje i pobrinite se da su stranice koje sadrže linkove na vaš web kvalitetne, relevantne i u skladu s vašim ključnim riječima te da se slažu s imidžom koji želite izgraditi za svoju tvrtku.
Brzi savjet za kraj!
Trenutno postoji veliki broj alata koji vam pomažu da brže i bolje optimizirate svoj sadržaj za tražilice. Isti alati pružit će vam i dodatne savjete kojima možete unaprijediti svoje znanje o Search Engine optimizaciji. Primjer takvog alata je Yoast SEO plugin za WordPress koji analizira sve sitnice koje se često mogu zaboraviti. Plugin će tako svaki put provjeriti ima li vaša slika alt text koji sadržava ključnu riječ, provjerava duljinu teksta, ključne riječi u meta opisu, prisutnost podnaslova u članku i još mnogo toga.
The Yoast SEO je trenutno plugin s najviše preuzimanja na WordPressu i dostupan je u besplatnoj i premium verziji. Za više informacija i preuzimanje posjetite https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/
Preporučeno za tebe
Što treba uključivati SEO audit i kada se provodi?
Glavni razlog za provođenje SEO audita je mogućnost otkrivanja grešaka koje utječu na vidljivost vaše web stranice ili online trgovine u tražilicama poput Google-a. Takva analiza također omogućava pronalaženje prilika koje mogu povećati promet korisnika i izdvojiti vas od konkurencije. U ovom članku objasnit ćemo što bi trebalo biti uključeno u SEO audit i kada […]
Kako povećati vidljivost svoje web stranice i automatski je pratiti?
Gotovo 89% hrvatskog stanovništva su aktivni korisnici interneta. Istraživanja pokazuju da je prošle godine 79% internetskih korisnika obavljalo online kupnju. U doba tako velike popularnosti online trgovine, sve više tvrtki razvija svoju prisutnost na internetu. Upravo izgradnja vidljivosti web stranice na internetu jedan je od važnih izazova s kojima se tvrtke i poduzetnici suočavaju u […]
Dropshipping u online trgovini – vodič za početnike
Dropshipping je popularan model biran od strane poduzetnika koji čine prve korake u online trgovini. Ipak, posao koji se temelji na njemu nije jednostavan – osim brojnih prednosti i koristi dropshippinga, postoje i značajni nedostaci i prijetnje kojih morate biti svjesni prije nego što započnete suradnju s odabranom veletrgovinom. U ovom članku ću vam pokazati […]
Tražite li dalje?