Ako ste već uradili taj najznačajniji korak i hrabro zakoračili u poduzetničke vode, otvorili svoju tvrtku i postali sam svoj gazda, ono o čemu dalje trebate razmišljati je svakako kreiranje vlastite web stranice!
Ok, možete malo misliti i o tome kako da budete “u plusu”. No, ako će vam nešto doista pomoći u tome kako ostvariti profit, onda je to kvalitetna prezentacija vas ili vašeg biznisa na webu.
Kreiranje web stranice više nije “nice to have”, sada je to apsolutni “must have”. Više od 95% svih kupnji koje danas obavimo na neki način započinju na internetu. Govorimo o ogromnom broju korisnika, kojima je internet primarni izvor informiranja.
Imati stalno dostupnu web stranicu znači biti pred očima korisnika svakog dana u godini, 24 sata dnevno, u podne i ponoć (nešto poput Avalon korisničke podrške). A ako želite propasti brže od hrvatske brodogradnje, onda ne morate znati ništa o ovome.
Jedan od preduvjeta za izvrsno iskustvo posjetitelja vaše web stranice je kvalitetan hosting na kojemu će ona biti smještena. Imati web stranicu bez dobrog hostinga je kao vožnja automobila zatvorenih očiju. U ovom virtualnom prostoru prilika je puno, ali prijetnji je još i više i sve su opasnije.
Ako ne uspijevate održati vašu web stranicu funkcionalnom i korisnom, teško da možete očekivati značajnije rezultate. Kako tehnologija svakodnevno napreduje (a hosting je satkan od tehnologije), mi kao hosting provideri jednostavno moramo ići u korak s trendovima i pratiti tehnološki razvoj svih komponenti koje su važne u ovoj industriji.
Procjenjuje se da će vrijednost globalnog web hosting tržišta do 2020. godine iznositi 143,8 milijardi dolara, a održavanje web stranica postat će još jeftinije.
Ovo su najvažniji web hosting trendovi za ovu godinu!
1. Cloud
Cloud hosting već je postao standard. Kao što se podrazumijeva da imate web stranicu, tako će se uskoro podrazumijevati da ona bude u cloudu, zato jer je cloud pouzdan, zato jer je dostupnost servera praktički stalna, a i zato jer je sada već pristupačan čak i malim korisnicima te nudi visok uptime.
Za razliku od tradicionalnog managed i unmanaged hostinga, koji koristi određene resurse kao što su RAM memorija, prostori na diskovima i fiksni bandwidth, cloud je puno fleksibilniji. U pitanju su virtualni resursi koji su raspoloživi 24/7 i funkcioniraju po modelu plati-koliko-potrošiš, što znači da korisnik plaća samo onoliko prostora koliko mu je potrebno.
Mi u Avalonu pamtimo vrijeme kada smo počinjali s poslom i rado ga se sjećamo, vrijeme kada je Yahoo bio neprikosnoven na webu, a Google se tek pojavio iz sjene kao nekakva nova mala tražilica i nikome nije bilo jasno čemu će zapravo služiti.
Kad smo započinjali, nismo imali Facebook, Youtube, pametni telefon (Nokia 3310, itko?), kao ni mnoge druge stvari bez kojih danas ne možemo zamisliti život i poslovanje. 2014. godine smo prijelazom na cloud napravili ogromnu prekretnicu i doslovno krenuli iz početka, na potpuno nov i bolji način, s novim tehnologijama i izazovima.
Kao što već rekosmo, tehnologija nije naivna stvar. Odeš na godišnji odmor i dok se vratiš već imaš problem pohvatati nove vijesti i trendove. Već se pojavilo nešto novo i bolje što moraš svladati i primijeniti.
Od te 2014. godine sve web stranice i aplikacije naših korisnika smještene su na najpouzdanijim serverima, koji su modernizirani iz temelja. Tada je kompletno unaprjeđena hardverska i softverska oprema koju koristimo i prešli smo na novu računalnu infrastrukturu, koju zovemo cloud.
2. Kompletna rješenja i dopunjena usluga
Više no ikada korisnici traže kompletna rješenja, tako da će sve više kupovati od onih koji nude “još nešto”, a ne samo jednu određenu uslugu.
Ako ste tek odlučili da vam treba web stranica, logičan je izbor pronaći nekoga tko vam pored smještaja stranice može ponuditi i savjetovanje oko njene izrade, dizajn, razvoj, održavanje stranice i servera, optimizaciju za tražilice tj. SEO, email-ove, marketing itd.
Termin “hosting” već je sada sve manje i manje tražen i popularan. Sudeći prema Google Trends, učestalost pretraga na Googleu za riječ “web hosting” smanjena je za 60% u posljednjem desetljeću.
Svatko će prije googlati “Kako napraviti web stranicu i email”, nego: “Kako kupiti hosting paket”. Pružatelji hosting usluga tome će se morati prilagoditi kako bi zadovoljili potrebe i upite potrošača.
3. Decentralizacija hostinga
Web hosting će kao usluga iz tradicionalnog prijeći u decentralizirani model, mišljenje je nekih od vodećih ljudi u industriji. To zapravo znači da će korisnici sve više koristiti vlastite servere, što će dovesti do povećanja brzine razmjene informacija i promijeniti arhitekturu oko koje je softver kreiran. Danas već imamo cloud i globalne CDN-ove za hosting informacija, ali u budućnosti treba očekivati da se ta infrastruktura decentralizira.
Primjenom IOT (Internet of Things) koncepta i znajući da će u budućnosti svi uređaji koje koristimo biti povezani, jasno nam je da će cloud i dalje imati glavnu ulogu u svemu.
Više nego ikad, biti ćemo u mogućnosti pristupiti bilo kojem uređaju, bilo kada. Dio podataka bit će pohranjen upravo na tim uređajima, umjesto da sve bude smješteno u hosting data centrima i to će se posebno odnositi na same aplikacije koje će sve više postajati client-based, dok će standardni servisi koji su opće prihvaćeni kao što su mail i ftp i dalje ostati u podatkovnim centrima.
No, i dalje ćemo imati nekakva ograničenja. Primjerice, frontend web stranica teško je u potpunosti prebaciti sa servera na klijenta. Sličan princip distribucije koristi Torrent i postavlja se pitanje zašto bismo i dalje koristili Dropbox, Google Drive i slične servise za čuvanje podataka, kada uz pomoć Torrent-a možemo smjestiti ogroman broj podataka na tisuće računala?
Kompanije koje danas imaju vlastite data centre za svoje poslovanje u budućnosti će moći koristiti cloud usluge nekog providera koji je specijaliziran samo za to, a kompanija kao korisnik će na svojim uređajima (mobile i desktop) imati poslovanje zasnovano na cloudu. Avalonov cloud diskovni sustav je već uvelike decentraliziran jer je distribuiran na više servera, za razliku od standardnog RAID mirror-a.
Konkretno, podaci korisnika smješteni su u tri kopije na tri različita servera. Ukoliko se jedan disk ili server pokvari, podatak je sačuvan na još dva diska / servera. A uobičajeni RAID mirror (Redundant Array of Inexpensive (Independent) Disks) je uglavnom host-based, tako da – ako padne host, palo je i sve što je na njemu.
Zvuči poznato? U toj situaciji mora se ili popravljati host ili diskove prebacivati na drugi host. Primjera radi, prije par godina smo imali situaciju da se pokvario kontroler na jednom našem serveru (događa se), host je pao, ali – nama je i dalje sve radilo, što ne bi bilo moguće da sustav nije decentraliziran i distribuiran na host razini. Jer, tada bi i naši korisnici i mi imali mnogo više glavobolje oko svega. A korisnici su u Avalonu – broj 1.
U budućnosti, mogli bismo očekivati da ovaj princip zaživi i na razini data centara, premda mnogima ovo trenutno zvuči kao znanstvena fantastika.
Zamislimo situaciju da se na neki data centar sruši avion i fizički ga uništi, a mi za par minuta osposobimo sve isto u drugom data centru, kao da se ništa nije dogodilo. O tome govorimo.
Tvrtke poput Googlea, Amazona i Microsofta, kao i ostali veliki igrači već imaju takvu geografsku redundancija, tako da “rezervni” data centar preuzima sve s onog koji je u kvaru.
4. Umjetna inteligencija (AI)
Za razliku od VR i AR tehnologija, umjetna inteligencija bilježi ogroman rast u kratkom vremenskom razdoblju, upravo zbog raznolikosti u mogućnostima njene primjene.
Umjetna inteligencija može naći svoju primjenu gotovo svuda, pa tako i u web hostingu. Ona je već transformirala mnoge industrijske grane, bilo da su online ili offline orjentirane, a neke prve naznake transformacije osjećamo i u našoj industriji, budući da se AI u njoj već počeo primenjivati i utječe na poboljšanja mnogih web stranica širom svijeta.
Cloud tehnologija o kojoj smo već govorili posebno je pogodno tlo za implementaciju AI softverskih rješenja. Svjedoci smo svakodnevne pojave novih malwarea te se čini da je njihov razvoj gotovo nemoguće pratiti i na vrijeme se zaštititi.
Jedna od velikih prednosti AI tehnologije je što može prepoznati prijetnju u njenom ranom nastanku i obavijestiti nas o potencijalnoj opasnosti prije no šteta nastane (na primjer, ako je naša domena meta potencijalnog cyber napada).
Dok ovo pišemo, naša tvrtka financira upravo jedan takav projekt – “Primjena umjetne inteligencije u hostingu”, koji se provodi u okviru jedne doktorske disertacije na splitskom PMF-u.
Istraživanje u kojem sudjelujemo ima nekoliko smjerova, a jedan od njih je i primjena AI-a u tehničkoj podršci, zatim primjena u pogledu sigurnosti web stranica i osobnih podataka korisnika, a razmišljamo i o mogućnosti razvoja nekih novih web servisa, koji bi pružali drugačije korisničko iskustvo našim korisnicima, kao i o kreiranju nekih novih marketinških alata.
Ideja je puno, a vrijeme će pokazati koja od njih će pasti na plodno tlo. Projekt već traje oko godinu dana i plan je da potraje još dvije godine u postojećem obliku, gdje većinom radimo s IBM Watsonom i oslanjamo se na njegova rješenja.
Na osnovu svega ovoga možemo zaključiti da je budućnost web hostinga već prisutna, sve već postaje cloud, sve postaje decentralizirano. Nitko ne očekuje da neka hosting tvrtka izmisli neko čudo, jer već živimo u vremenu kada su čuda stvorena. Pitanje je samo za što ćemo ih koristiti i kada će doći vrijeme da ih i “mali” igrači počnu primjenjivati svakodnevno.
Preporučeno za tebe
Vaše web stranice su vaš brend… i obratno
Svako putovanje započinje prvim korakom. Bilo da “postavljate na noge” web stranice za svoje poslovanje ili čisto za svoj osobni projekt, morat ćete započeti s definiranjem strategije koja će odrediti njihovu budućnost. Sav vaš trud kojim ste izradili sadržaj za vaše stranice može biti uzaludan ukoliko korisnik bude odbijen njihovim izgledom. A prvi kontakt s […]
Fokus web stranice
Tajna dobre web stranice nije u tome ima li responsive dizajn, sexy fotografije, najbolje cijene, super SEO optimizaciju i ostale tehničke elemente, već da li ona stvara nove kupce, nove kontakte, nove narudžbe ili što već konkretno želite od svoje web stranice. Cilj web stranice se jedino može postići samo onda kada je web stranica napravljena tako da posjetitelj na njoj može naći odgovore na svoja pitanja, svoje potrebe, svoje probleme i/ili svoje misli.
Važne promjene kod Gmaila – novi standardi provjere autentičnosti
Mnogi kibernetički napadi (kao što je phishing) izvode se putem emaila. Kako bi se zaštitili, pružatelji email usluga poduzimaju određene mjere. Primjer za to je Google, koji je od 1. veljače odlučio učvrstiti sigurnosna pravila za masovnu poštu unutar Gmaila. Ovaj članak je napisan s ciljem: > Osobama koje šalju emailove na Gmail adrese ili […]
Tražite li dalje?