Pisanje kvalitetnog plana

Pisanje kvalitetnog plana

Kao i svaki drugi projekt, tako i izrada web stranica ima procese koji definiraju početne faze, razvoj i finale ili objavu web stranica, objedinjene sa strategijama koje osiguravaju daljnji životni vijek web stranica. Da bi se stranice izradile u maksimalnoj kvaliteti, potrebno je dobro planirati sve razvojne faze i pratiti da se one odvijaju u predviđenim rokovima. Kako bi se omogućile sve te radnje, potrebno je razmisliti o svim postupcima i elementima koji definiraju dobru web stranicu.

Bilo da izrađujete nove stranice, želite osvježiti ili nadograditi postojeće stranice, potrebno je odgovoriti na par bitnih pitanja. Na našim web stranicama postoji upitnik kroz koji svi naši klijenti mogu kroz par pitanja uputiti zahtjev za izradom novih web stranica. Kroz dugi niz godina bavljenja tim poslom, ta pitanja su se iskristalizirala kao esencijalna koja očekujemo od vas, naših klijenata, da bi nam dali osnovne smjernice u kojem smjeru želite krenuti. Ali to je samo početak.

Vrlo je važno pripremiti dokument u kojem će se opisati ideje, razloge zašto je potrebno izraditi nove stranice, ukoliko već postoje da se navededu nedostaci i propusti na postojećim web stranicama i sl., tzv. brief u kojem će biti sadržani svi detalji oko izrade web stranica. To je proces sakupljanja informacija kako bi se uspostavio opseg svih poslova koji su potrebni da se ispune ciljevi koje želite zadati onome tko će razvijati novi web. Vrlo često upiti koji stižu na našu adresu su vrlo bazični tipa: “Potrebne su mi nove web stranice. Koliko će to koštati i možete li mi poslati ponudu?”. Međutim, ovdje nedostaju tri ključne informacije bez kojih iskreno ne možemo nastaviti konkretan razgovor: budžet, rokovi i ciljevi.

Vrijeme i novac - bitne komponente kod izrade ponude

Vrijeme i novac – bitne komponente kod izrade ponude

Budžet iliti koliko to košta?

Kao za svaki poslovni projekt, tako i kod izrade web stranica vjerojatno imate definirani iznos koji ste spremni investirati. To je ključna informacija jer određuje opseg poslova koji će biti potreban da se realizira vaša ideja. Naime, vaš web može se izraditi i s vrlo malim budžetom ukoliko ste spremni pristati na određena ograničenja. I zbog toga što klijenti ponekad ne proslijede tu informaciju, često dobiju ponudu koja izlazi iz okvira njihovih financijskih mogućnosti. I tu započinju razočarenja. Transparentnom komunikacijom i unaprijed definiranim resursima može se pokrenuti cijeli projekt na obostrano zadovoljstvo. Također, kod budžeta većih iznosa očekivanja mogu biti da je moguće realizirati svaki mehanizam koji će rješavati neki problem na webu, međutim uz nejasno napisanu (ili nepostojeću) dokumentaciju to može dovesti također do razočarenja. Npr. to se često događa kod izrade e-commerce rješenja ili webshopova, kada se očekuje da u projekt bude uključeno sinhroniziranje s internim poslovnim sustavom, a budžet to jednostavno ne omogućuje. Kod manje zahtjevnih projekata u e-commerce domeni, klijent obično zahtjeva i implementaciju sustava za kartično plaćanje, a često budžet, također, to ne omogućuje. Jasnom komunikacijom u startu možemo se prilagoditi svakome zahtjevu. Zbog toga smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? u našu ponudu još prije par godina uključili izradu web stranica putem naših WordPress

WordPress je najčešće odabrani CMS na svijetu. Na temelju njega je nastala gotovo polovica postojećih internetskih stranica. WordPress je cijenjen od strane korisnika zbog jednostavnosti, intuitivnosti i lakoće upravljanja. Zbog open source prirode, WordPress može biti razvijan i unaprjeđivan za potrebe specifičnih, individualnih projekata. Kako započeti koristiti WordPress?  Da biste započeli avanturu s WordPressom, prvo vam je potreban WordPress hosting. Hosting osigurava prostor na poslužitelju, gdje će biti pohranjeni svi...

Što je WordPress?
predložaka kojim na vrlo prihvatljiv način možemo reagirati na svaki zahtjev korisnika koji nije spreman investirati mnogo. Time naravno ne znači da će stranice biti manje kvalitetnije ili sigurnije, već samo da će funkcionalnost i izgled biti donekle ograničeni (npr. generički dizajn, ali još uvijek visoke kvalitete, umjesto jedinstvenog izgleda web stranica).

Rokovi iliti koliko će trajati izrada?

Kvaliteta u izradi web stranica je funkcija koja je proporcionalna vremenskoj komponenti. Što više vremena klijent posveti pripremi i omogući dovoljno vremena za realizaciju, to će se svakako odraziti na kvalitetu samih stranica. Nekvalitetnim planiranjem moguće je dovesti se u situaciju kada je iz raznih razloga potrebno požuriti izradu stranica (kraj financijske godine, investicija iz raznih fondova…) i preskaće se mnogo koraka koji su bitni da se osigura tražena kvaliteta. Takav slijed događaja ne zadovoljava nikoga: svakako ne klijenta koji se osjeća nakon toga razočaran rezultatom, ali ni onoga tko izrađuje web stranice — svaka profesionalna osoba će to vidjeti kao svoju referencu koja će moguće govoriti da ne radi dobro posao. Obje strane žele to izbjeći i zato je uistinu potrebno osigurati dovoljno vremena za realizaciju svih faza u izradi web stranica.

Prikupljanje informacija

Prikupljanje informacija

Ciljevi iliti zašto izraditi web stranice?

Kao što je prethnodno opisano, da bi se projekt izrade web stranica kvalitetno organizirao, potrebno je definirati nekoliko parametara koji će odrediti kako će se razvijati sve faze izrade. Može se pretpostaviti da će kratka analiza projekta definirati neke smjernice kako krenuti dalje, ali ukoliko nisu jasno definirane od strane klijenta moguće je promašiti cijeli smjer kretanja. Nije dovoljno reći: “Želim webshop!”, već “Što želim da moj webshop doprinese mojem poslovanju.” To može biti povećan broj kupaca, možda promocija kroz digitalne kanale… bitno je definirati neke mjerljive faktore kojima se onda može mjeriti uspjeh. Pri tome je bitno biti realističan, jer postavljanjem nemogućih ciljeva cijeli projekt može biti ugrožen razvijanjem vrlo niskog morala i nezadovoljstva. Nadalje je važno definirati kome je web namijenjen – svoju publiku. Očekivati da će vaše stranice biti interesantne cijeloj Internet populaciji je smiješno, naravno, ali u tome moru korisnika sigurno će se naći određeni broj koji će pronaći interesa da pristupaju vašim stranicama. Zbog toga je važno pronaći tu nišu korisnika i maksimalno se posvetiti njoj. Taj aspekt će definirati i izgled vaših stranica (formalan ili neformalan), jezik kojim prezentirate sadržaj i sl. Time ćete se još više približiti onima koji stvarno imaju interes za vašim sadržajem, i ostvariti bolje rezultate.

Ispravnim prosljeđivanjem informacija o tome zašto izgrađujete web, u kojim vremenskim okvirima i u kojim budžetom raspolažete stvorit ćete okvirnu sliku o tome kakav web želite. Ono što ostaje na kraju su tehnička pitanja o kojima možete, ukoliko imate uvid, i sami predložiti. Ali najbolje da se konzultirate sa svojim partnerima koji će izrađivati web o tome kakvu ćete stvoriti tehničku specifikaciju: koje ćete tehnologije koristiti, koju platformu i sl. U našoj ponudi WordPress se pokazao kao najidealniji alat za sve tipove webova, od najmanjih do zahtjevnijih. Naravno, može se pokazati da to nije idealno za vaš web, ukoliko imate visoke zahtjeve oko obrade velike količine baza podataka

Baza podataka je organizirani skup podataka koji se pohranjuje na način koji omogućuje jednostavno upravljanje, pretraživanje i ažuriranje informacija. Baze podataka koriste se za pohranu različitih podataka, od jednostavnih popisa kontakata do složenih financijskih informacija ili sadržaja na online trgovini. Kako funkcionira baza podataka? Baza podataka funkcionira zahvaljujući sustavu upravljanja bazom podataka (DBMS), koji omogućava stvaranje, mijenjanje i čitanje podataka pomoću jezika za upite, poput SQL-a. Podaci se pohranjuju...

Što je Baza podataka? i sl. Ali u većini slučajeva to će biti najbolja opcija.

U daljnjoj komunikaciji definirat će se ostale nijanse o tome što je potrebno za početak razvoja novih web stranica kao npr. “kako želite da se vaši korisnici osjećaju u interakciji s vašim stranicama?”, “navedite svoju izravnu konkurenciju”, “što vam se posebno sviđa kod drugih stranica i zašto?”. Na taj način zaključit će se inicijalni dio kojim ćete dobiti najoptimalniju ponudu za izradu vaših stranica. Kao što se vidi, važno je biti transparentan, ali najbitnije biti spreman odgovoriti na sva pitanja koja će se postaviti u procesu. To će rezultirati dugoročnom suradnjom na obostrano zadovoljstvo. Ukoliko imate bilo kakva pitanja kako započeti s razvojem web stranica, kontaktirajte nas i porazgovarat ćemo kako pomoći vašim poslovnim ili osobnim ciljevima.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.