Poznata je činjenica da nas oglašivači prate i znanje o nama koriste da nam serviraju reklamne poruke. Što trebate znati prije nego što sami počnete koristiti remarketing?

Remarketing je jednostavno rečeno, način da dođete do kupaca koji su posjetili vašu web stranicu ili su već izvršili neku radnju. Riječ je dakle o marketinškoj reakciji na nekome tko se već susreo s nama, odnosno kome smo već servirali neku poruku ili informaciju. Najčešće je riječ o osobama koje nisu obavile kupnju ili nisu poduzele radnju koja bi ih približila očekivanom cilju. Ponekad želimo doći u ponovnu komunikaciju s njima. Ova vrsta ciljanja oglasa postaje sve popularnija. Kako remarketing točno radi i što možemo dobiti kada ga koristimo?

U članku ćete naučiti:

  • Zašto se isplati ulagati u remarketing?
  • Kako funkcionira ova vrsta oglašavanja?
  • Koje vrste remarketinga postoje?
  • Koji su troškovi povezani s remarketingom?

Zašto prodavači odabiru remarketing?

Da bismo odgovorili na gornje pitanje, moramo pogledati statističke podatke iz raznih izvješća i studija. Oni sasvim jasno pokazuju da kampanje ovog tipa mogu imati veliki utjecaj na povećanje konverzije. Istraživanje kreatora ReadyCloud Suite CRM-a pokazuje da se vjerojatnost za izvršavanje konverzije na njihovoj web stranici, povećava kod 70% ispitanika koji su vidjeli oglas. CTR takvih kampanja je deset puta veći nego kod običnih online bannera.

Samo 8%…

Samo 8% kupaca koji su napustili košaricu i nisu imali kontakt s oglasom vraćaju se kako bi dovršili kupnju. Ova se stopa povećava na 26% ako su izloženi reklamnoj kampanji ove vrste.

Case study jedne trgovine gumama, pokazuje kako su dobro pripremljene akcije povećale konverziju stranice za 161%.

Kako funkcionira ova vrsta oglašavanja?

Remarketing kampanja temelji se na maloj skripti koja sprema kolačić u preglednike posjetitelja web stranice. Naravno, ne zaboravite da bi ova skripta trebala biti na svakoj podstranici. Skriptu daju tvrtke koje podržavaju ovu vrstu oglašavanja, a najčešće koristimo remarketing u sustavima FB Ads (Facebook) i Google Ads – ranije poznat kao Adwords kampanja na Googleu.

Sustav oglašavanja zahvaljujući informacijama u kolačiću, zna na kojim je podstranicama određena osoba bila, a ponekad i kako se na njima ponašala. Na primjer u Google sustavu možemo slati događaje kao što je klik na određeni sadržaj (npr. otkrivanje telefonskog broja) – događaj će biti spremljeni iako se adresa web stranice ne mijenja.

Sve to se bilježi kako bismo osigurali da oglasni sadržaj sadrži one ponude koje su bile zanimljive našim posjetiteljima. Posjedovanje ovog kolačića čini korisnika jednim od mnogih korisnika interneta koji se pojavljuju na popisu za remarketing. Zatim koristimo Google Ads ili FB Ads sustave koji nam omogućuju da pripremimo odgovarajuće kampanje, precizno ciljajući osobe iz remarketing grupa.

Gdje se pojavljuju remarketing oglasi?

Google surađuje s mnogim partnerima za oglašavanje diljem svijeta i upravo će se na njihovim stranicama pojavljivati ​​takva vrsta oglašavanja. Koje su to stranice? Na primjer, YouTube.com, tportal.hr i puno drugih portala s oglasnim prostorima koji se koriste za remarketing. Najvažnije je međutim, da postoji vrlo mala vjerojatnost da kupac neće vidjeti ponudu jer je mreža Google partnera najveća mreža u Hrvatskoj i doseže oko 35% korisnika.

U slučaju Facebooka možemo računati na dobru eksponiranost prvenstveno na samom portalu, ali i na Instagramu. Ova rješenja imaju jednog vlasnika i djelomično integrirane sustave oglašavanja. Kada zakazujete prikazivanje oglasa na FB-u, možete npr. odmah označiti da se trebaju prikazivati ​​i na Instagramu.

Usmjeravanje prema korisniku

U remarketingu nije bitno gdje se vaši oglasi prikazuju, puno je važnije KOME se prikazuju. Oglasi se mogu prikazati nekome tko je u grupi za remarketing, npr. dok gleda youtube, čita portal s vijestima ili pregledava informatički forum. Također se često prikazuju u besplatnim mobilnim ili web aplikacijama. Ovime upravljate u Google Ads sučelju.

Možete, pa čak i trebate utjecati na broj pregleda po osobi i uvesti dodatna ograničenja, npr. isključivanjem određenih stranica ili uređaja.

Navedeni oglasni prostori na portalima omogućuju prikazivanje reklamnih bannera na kojima se pojavljuju proizvodi koje pregledava prilikom posjeta našoj web stranici za koje se kupac zanima. U većini slučajeva ovi oglasi imaju grafički (statičan) oblik, no postoje video sadržaji i tekstualni oglasi.

Remarketing i točnost ciljanja određene osobe

Treba imati na umu da se tehnologija dodjele određenih radnji prvenstveno temelji na kolačićima, stoga morate biti svjesni nekoliko detalja:

  • netko možda koristi anonimni način rada – kolačići tada nisu trajni i nestaju nakon zatvaranja preglednika.
  • netko može koristiti više preglednika na različitim uređajima
  • mnogo ljudi može koristiti jedan preglednik

Ovi čimbenici smanjuju preciznost podudaranja, ali unatoč tome, remarketing je još uvijek vrlo dobra i učinkovita metoda.

Grupe za remarketing

Mnogi ljudi vjeruju da je dovoljno ciljati oglase na ljude koji su bili na stranici ili njenom dijelu. Stvaranje ovakve grupe općenito ima smisla, ali ćete najviše dobiti preciznim stvaranjem grupa.

Na primjer, ako prodajete automobilske naplatke od lake legure, možda ne bi bila loša ideja prikazati oglas za naplatke nekome tko je upravo bio na vašoj stranici u odjeljku s gumama, a ne odjeljku s naplatcima.

Kada netko kupi neki proizvod, tvrdoglavo prikazivanje oglasa toj osobi nema previše smisla kada je kupnja već izvršena. Ako je netko kupio bicikl, daljnje forsiranje reklama za bicikle neće biti učinkovit, štoviše – može biti opterećujući i iritantan za primatelja. Puno je smislenije pripremiti reklame za npr. biciklističke kacige ili vodič o biciklističkoj tehnici.

Dio prometa na vašoj web stranici je “nasumični” promet, ljudi koji odmah nakon ulaska otkriju da su unijeli pogrešnu stranicu i zatvore karticu ili preglednik. Ciljanje na njih kao da su “regularni” korisnici bit će neučinkovito. Zato vam savjetujem jedan trik.

  1. Na web stranicu postavite skriptu koja pokreće određeni događaj u Google Analyticsu, npr. posjet stranici je dulji od 5 sekundi.
  2. Skriptu pokrećete tek nakon 5000 ms od učitavanja stranice.
  3. Grupu za remarketing stvarate na temelju DVA kriterija: bio je na određenom URL-u I bio je na stranici dulje od 5 sekundi.

Ovako kreirana remarketing grupa će biti manja, ali će svakako biti kvalitetnija. Vrijeme koje predlažem od 5 sekundi se naravno može promijeniti i možete provjeriti kada postižete najbolje rezultate, možda će bolje vrijeme biti, na primjer 3 sekunde.

Ograničenja u remarketingu

Promidžbene aktivnosti ove vrste omogućuju vam da odredite koliko će puta određena oglasna poruka biti prikazana primatelju. Zahvaljujući tome, izbjegavamo situaciju u kojoj je naš potencijalni klijent preopterećen količinom reklamnog sadržaja, postao iritiran ili ravnodušan prema poruci. Teško je odrediti odgovarajući broj kontakata koji će biti “optimalan” – to zahtijeva testiranje konkretnog slučaja. Obično je riječ o najviše 20 kontakata s oglasom tjedno i najviše nekoliko (desetak) dnevno.

Remarketing i vijek trajanja kolačića

Drugi problem je mogućnost određivanja koliko dugo “kolačić” treba biti aktivan za jednog primatelja reklamnog sadržaja. Maksimalno vrijeme koje možemo odabrati je čak petsto četrdeset dana. To daje puno mogućnosti ljudima koji se bave marketingom. Mogu primijeniti različite strategije, ovisno o vremenu, profilu kupca, kupovnom ponašanju, preferencijama proizvoda itd.

Liste mogu sadržavati npr. osobe koje su pregledale ponudu trgovine, stavile proizvod u košaricu, pogledale akcije ili samo određenu kategoriju. Ukoliko kupcima želimo ponuditi popust pri kupnji, to možemo učiniti i ovom vrstom kampanje. Bitno je dodati da također možemo ciljati na ljude koji su web stranicu posjetili na pametnom mobilnom telefonu ili iskoristili određenu promociju.

Vlastite grupe primatelja

Google i Facebook sustavi omogućuju izradu popisa primatelja prema e-mail adresi. Google iskorištava činjenicu što je gigantski mail operater, a Facebooka što se za prijavu na portal, korisnik koristi svojom email adresom.

Kao rezultat toga, obje tvrtke mogu odabrati korisnike na temelju izrađenih popisa i prikazati im oglas. To znači da nekome možete pripremiti oglas samo zato što imate njegovu e-mail adresu, a ta osoba nije morala niti jednom biti na vašoj web stranici.

Remarketing i “najsličnije…”

I Facebook i Google imaju zanimljivu opciju kreiranja grupa na koje ćete ciljati svoje oglase. Na temelju mnogih detalja, Facebook i Google mogu od svih svojih korisnika odabrati ljude slične onima koje ste naveli.

Drugim riječima, ako netko kupi mlinac za kavu na vašoj web stranici, možete ga klasificirati kao “obavio kupnju” te će Facebok i Google pronaći ljude koji su mu najsličniji. U obzir se uzimaju mnogi kriteriji poput ponašanja ili demografski podaci.

Na taj način možete ciljati skupine ljudi koji će potencijalno dobro reagirati na vaš oglas jer su slični onima koji su već izvršili konverziju.

Vrste remarketinga

Statički remarketing

Oglasi koji dopru do publike koja je već bila na vašoj web stranici. Najčešće se odnosi na prethodno posjećenu URL adresu. Sadržaj oglasa je unaprijed određen iako su naravno moguće razne varijante oglasa.

Dinamički remarketing

Govorimo o tome kada su vaši oglasi više prilagođeni, ali se i dalje prikazuju automatski. Na primjer, provjeravali ste cijene avionskih karata za određeni let i sada dobivate reklame o toj destinaciji. Sadržaj oglasa stoga se dinamički prilagođava određenim kriterijima ili ponašanju na web stranici (npr. odredište putovanja, datum rezervacije itd.).

Mobilni remarketing

Kada govorimo o oglasima koji se prikazuju u mobilnim aplikacijama koje surađuju s Google oglašivačkom mrežom.

Video remarketing

Materijali se prikazuju korisnicima koji su prethodno posjetili YouTube kanal tvrtke ili gledali filmove o brendu.

Remarketing pretraživanja

Koristi se za dopiranje do korisnika interneta zainteresiranih za proizvod, uslugu ili tvrtku – ponovno traženje.

Remarketing s vlastitom grupom

Napredniji mehanizam koji radi na temelju popisa e‑mail adresa na kojima Google zatim prikazuje oglase.

Remarketing i troškovi. Koliko košta kampanja?

Kao i u slučaju klasičnih Google Ads kampanja, troškovi oglašavanja vezani su uz broj klikova na bannere (tzv. CPC model – cijena po kliku) ili uz broj pojavljivanja (tzv. CPM model – cost per mille). Sami odlučujete koji vam je model privlačniji.

Čini se da je bolji odabir plaćati samo klikove, jer oni usmjere korisnika na vašu internet stranicu ili određeni proizvod u web trgovini, dok CPM radi bolje kada radimo na rasponima, odnosno dovođenju novih korisnika. 

Ovdje govorimo o dosezanju unaprijed određene skupine, a ne o proširenju raspona i dovođenju novih korisnika, stoga ćete vjerojatno dobiti bolje rezultate korištenjem CPC modela.

Remarketing promet općenito je mnogo jeftiniji od “originalnog” prometa. Upamtite da govorimo o ponovnom marketingu i ponovnom dosezanju ljudi koji su se već susreli s vama i vašom web stranicom, te ste vjerojatno već platili troškove marketinga i dovođenje korisnika na vašu web stranicu prvi put.

Remarketing – sažetak

Odlučite li se na ovu vrstu marketinga, imate priliku povećati konverziju u svojoj online trgovini. Uz bolju konverziju automatski se povećava i promet na našoj web stranici. Stalne kupce mogli bi zanimati i drugi proizvodi iz naše ponude.

Remarketing vam također omogućuje izgradnju boljih odnosa s kupcima, jer će ih oglasi podsjećati na vašu trgovinu. Takve aktivnosti donose rezultate jer možemo personalizirati poruke, a to kupci očekuju.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?