Statistike za prošlu godinu govore da je udio neželjene elektroničke pošte (SPAM poruka) u odnosu na cjelokupni promet elektroničke pošte čak 81%, što predstavlja problem globalnih razmjera. SPAM poruke u pojedinim slučajevima mogu izazvati vrlo velike poteškoće, od utjecaja na produktivnost pa do značajnijih materijalnih šteta.

Stoga je dobro obratiti pozornost na neke stvari koje mogu u većoj ili manjoj mjeri smanjiti mogućnost da SPAM poruke budu uopće poslane na vašu e-mail adresu ili da barem smanjite broj primljenih SPAM poruka jer 100%-tna zaštita ne postoji.

1. Prva navika koje se trebate kloniti je unošenje e-mail adresa koje redovito koristite prilikom registracije na razne forume, portale i slična web mjesta gdje vas se preko web forme, između ostalih podataka, traži i unos e-mail adrese.  Posebice se ne preporučuje unos e-mail adresa koje se koriste u poslovne svrhe.

U ovakvim slučajevima preporučujemo unos neke e-mail adrese koju rjeđe koristite ili je koristite u privatne svrhe, te u slučaju da i dođe do problema s primitkom većeg broja SPAM poruka to vam neće predstavljati veći problem. Ukoliko nemate takvu e-mail adresu postoji mnogo stranica preko kojih možete izvršiti besplatnu aktivaciju e-mail adresa.  Neki od poznatijih besplatnih e-mail servisa su Gmail, Hotmail i Yahoo.

2. Prilikom ispunjavanja raznih obrazaca (primjerice kod ispunjavanja zahtjeva za otvaranje kartice u nekom većem trgovačkom centru, nagradnih igara i sl.) također je preporučljivo unositi e-mail adrese koje koristite u privatne svrhe.

3. Izbjegavajte ostavljati vaše e-mail adrese na web stranici za kontakt. Bolja opcija je izrada web forme koju će posjetitelj moći ispuniti preko vaše web stranice i koja će vam generirati mail na željenu e-mail adresu.

4. Na e-mail adresama koje redovito koristite svakako je preporučljivo da koristite AntiSPAM i Antivirusne filtere, koje uglavnom možete i dodatno podešavati.  U većini slučajeva osnovne postavke su sasvim zadovoljavajuće, no ako njihovim uključivanjem niste riješili problem uvijek možete pokušati napraviti korekcije postavki.  Filtere možete jednostavno podešavati kroz kontrolni panel, ali pripazite da ne pretjerate jer biste u tom slučaju mogli ostati i bez nekih valjanih e-mail poruka. U slučaju da nemate iskustva s takvim korekcijama možete zatražiti pomoć od vašeg davatelja e-mail usluga.

5. Nikako ne uključujte “Catch all” opciju, ukoliko vam je ona dostupna u postavkama e-mail servera. Ova opcija je vrlo često korištena od strane spammera a ustvari govori mail serveru da svaka e-mail poruka poslana na bilo koju nepostojeću e-mail adresu na vašoj domeni završava baš u vašem inboxu. To je nešto što sigurno ne želite. 🙂

6. Kod slanja poruka na veći broj e-mail adresa preporučuje se stavljanje e-mail adresa u “Bcc” (engl. Blind carbon copy) polje što svakom takvom primatelju onemogućuje da vidi ostale e-mail adrese na koje je poruka poslana i time se utječe na smanjenje mogućnosti zloupotrebe ili daljnje distribucije e-mail adresa.

7. Nikada ne odgovarajte na poruku za koju ste sigurni ili ju smatrate SPAM porukom niti nemojte klikati na linkove koji se znaju nalaziti u takvim porukama.  Najbolje rješenje je brisanje poruke.

8. Svaka tvrtka koja pruža usluge e-mail servisa treba imati e-mail adresu oblika “abuse@domena.hr” na koju možete poslati prijavu slanja neželjenih poruka uz uvjet da sa sigurnošću utvrdite da e-mail adresa s koje ste primili SPAM poruku koristi usluge providera na čiju adresu ćete poslati navedenu prijavu.

9. Ukoliko ste korisnik e-mail adrese na koju stižu mailovi poslani preko neke forme s vaše web stranice postoji mogućnost da će skripta biti zloupotrebljena i možete se suočiti s problemom primanja većih količina SPAM poruka, ili u još gorem slučaju postoji mogućnost korištenja forme za distribuciju SPAM poruka. Za zaštitu web formi u zadnje vrijeme se najčešće koristi Captcha tehnologija.

10. Ako unutar tvrtke koristite lokalni mail exchanger pobrinite se da vam postavke podesi stručnjak jer u slučaju kakvih sigurnosnih propusta postoji mogućnost zloupotrebe od strane spammera.

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

Jedan odgovor na "10 savjeta za izbjegavanje SPAM-a"

  1. Damir Mujić napisao:

    Možda bi trebalo samo pojasniti što se tiče Avalonovih korisnika, da su antiSPAM i antivirusne zaštite optimalno podešene već na serverskoj razini. Nije ih potrebno dirati i možete biti bez brige, no ako se baš neki SPAM provlači i ne da vam mira onda se svakako možete malo poigrati filterima. 😉

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.