Da biste spriječili neovlašteni upad u vaš korisnički račun nužno je odabrati dobru lozinku. Dobra lozinka trebala bi biti dovoljno komplicirana za pogoditi, a s druge strane laka za zapamtiti. Postoje trikovi za odabir dobre lozinke.
1. Lozinka vezana za neku vama blisku temu
Vaš posao, vama drag događaj, vaš novi auto… Ovo su neke od tema koje biste mogli odabrati. Neki primjeri vezani uz posao bili bi “developer”, “laptop”, “ured5” ili Vezano uz neki događaj mogli bi biti “svadba”, “ljetovanje”, “putovanje”, a uz auto recimo “plavi”, “tempomat”, “5brzina”. Poanta je da odaberete riječi koje vama nešto znače, a drugima će to biti nemoguće pogoditi. Ukoliko još ovdje stavimo neko veliko slovo, znak i broj, imamo relativno dobru lozinku.
2. Zamjena slova brojkama prema izgledu slova
1 – l
2 – Z
3 – E
4 – A
5 – S
6 – b
7 – Z
8 – B
9 – g
0 – O
Ukoliko zamijenimo slova brojkama kao što je navedno gore, možemo napraviti dobru lozinku. Neki primjeri bi bili:
laptop – 14pt0p
plavi – p14v1
putovanje – put0v4nj3
3. Zamjena slova brojkama prema poziciji na tipkovnici
1 – Q
2 – W
3 – E
4 – R
5 – T
6 – Z
7 – U
8 – I
9 – O
0 – P
Evo nekoliko primjera korištenjem ove metode:
ljetovanje – lj359vanj3
ured5 – u43d5
tempomat – 53m09ma5
U svakoj od ovih metoda možete kombinirati velika i mala slova ili staviti neki znak poput crtica, kosih crtica, točki. Neki sustavi čak i traže da barem jedno slovo bude veliko. Preporuka je da ne stavljate baš prvo slovo veliko jer je ovo najčešći odabir, vi odaberite recimo četvrto :-).
Eto, nadam se da ste dobili ideju za vašu novu lozinku. Preporučujem da lozinku periodički i promijenite, radi vaše sigurnosti!
Jedan odgovor na "Kako odabrati dobru lozinku?"
Preporučeno za tebe
Kako isprazniti međuspremnik internetskog preglednika?
Internet preglednici spremaju određeni dio podataka u svoj međuspremnik (eng. Cache) kako bi kasnije te podatke mogli koristiti za brže učitavanje određenih elemenata stranice. Ova stvar je jako korisna pošto većinom na svim podstranicama koristimo dosta istih elemenata (banner, header, footer, pozadinska slika, poneki logo itd.) no s druge strane to “cacheiranje” nekad zna biti i „protiv nas“.
No SLA? Good luck!
Da li biste kupili automobil bez garancije, TV prijemnik, osobno računalo ili nešto drugo? Takvo nešto vam sigurno ne bi palo na pamet. Slične garancije postoje i kod pružatelja telekomunikacijskih i internetskih usluga – a zovemo ih Service Level Agreement (SLA ) tj. Ugovor o razini pružanja usluga).
Tvrtka vam se zove Gmail d.o.o.?
U poslovnoj komunikaciji, email danas zauzima vrlo važno mjesto. Iako se još dio komunikacije odvija preko klasične pošte, fax poruka, telefonom, email je ipak broj jedan (barem u Avalonu). Pokušajte zamisliti jedan dan bez emaila. Kako šefu poslati Excel tablicu bez upotrebe emaila? OK, ima načina, ali email ostavlja trag, predstavlja pisanu komunikaciju u kojoj […]
Tražite li dalje?