Nije svejedno…

Domena ili naziv web stranice je vaša web adresa na internetu – jedinstveno ime pomoću kojeg se identificiraju web stranice i koja je, drugim riječima, temelj vašeg online poslovanja.

Iako djeluje jednostavno, odabir prave domene, pronalazak i registracija iste ponekad može zadati dosta glavobolje vlasnicima web stranica. Treba naći domenu koja je lako pamtljiva, koja vas najbliže opisuje, koja je kratka (preporučuje se do 10 znakova), po mogućnosti kreativna i, ono što je neophodno – domenu koja je slobodna! Domena može imati različite ekstenzije, koje ste sigurno primjetili u URL-u webova, kao što su: .com, .hr, .net, .org, .biz itd.

Ali, jeste li znali da postoji i relativno nova ekstenzija domena: .xyz?

Tražena domena je zauzeta. Što sad?

2011. godine ICANN, međunarodna neprofitna organizacija koja, ukratko rečeno, koordinira IP adresama i domenama, odlučila je da su zbog zasićenosti na tržištu domena potrebne nove ekstenzije. 2012. puštaju u promet nove domene poput .beer, .active, .bible i među njima i .xyz, što otvara priliku novim mladim poduzetnicima da kupuju i prodaju do tada neviđene, jedinstvene web adrese s novim ekstenzijama.

.XYZ domene puštene su u promet u lipnju 2014. godine, a kreirao ih je tada dvadesetsedmogodišnji marketinški stručnjak Daniel Negari, s idejom da ponudi alternativu vladajućim .com domenama. Investicija u nove nazive domena koštala ga je samo 185.000 dolara, budući da je bio jedini zainteresiran za ovu ekstenziju, a povrat investicije uslijedio je već prvog mjeseca.

Kažemo “samo” jer ukoliko postoji više zainteresiranih strana, domena odlazi na aukciju gdje njena cijena vrtoglavo raste, pa je, primjera radi, Google platio 25 milijuna dolara za .app domenu. Negari se za ovaj potez odlučio jer je, kako je rekao, najlogičnija moguća završnica jedne web adrese .xyz. Ako tim slovima završava alfabet, onda bismo tako trebali završavati i nazive naših web stranica. Ima logike, zar ne?

Cijela ideja oko .xyz domena je zasnovana na činjenici da, koliko god se to nama činilo – internet ipak nije neograničen, barem kada su u pitanju nazivi internet domena. Sam podatak da ne mogu postojati 2 iste internet adrese navodi nas na zaključak da će nove ekstenzije domena postati ne samo trend, već i nužnost, kako se broj korisnika bude povećavao.

I upravo to se događa s .xyz domenama, koje već sada u velikoj mjeri pariraju .com-u.

Potvrda ove filozofije stigla je i od samog Googlea, koji je 2015. godine kupio domenu abc.xyz za svoj koncern Alphabet (alphabet.com već je bio zauzet), koji služi kao krovna tvrtka za nekoliko Googleovih kompanija.

U vidu rangiranja na Google tražilici, ovo će novim korisnicima dati vjetar u leđa u izboru .xyz ispred .com domene, jer ukoliko je ova ekstenzija dobra za sam Google – logično bi bilo da će biti dobra i za vas te nećete imati glavobolja oko pozicioniranja vaše adrese među prvim rezultatima pretrage. Tvrtka .xyz prodaje svoje domene po minimalnim cijenama, cilj im je da njihove domene kupuju mali poduzetnici umjesto internet špekulatora koji unaprijed kupuju tisuće domena s različitim atraktivnim nazivima, nadajući se da će ih nekad netko otkupiti za velike novce.

Koliko je točno Google platio svoju abc.xyz domenu nikada nije otkriveno.

Osnivač Negari samo je prokomentirao kako će mu Google plaćati 8 dolara godišnje da bi domenu abc.xyz zadržao u svom posjedu. “Domena je domena i njena je cijena ista za vlasnika Googlea i za vlasnika bilo koje blog stranice.

Preko 20 tisuća .xzy domena dnevno

No, prije no što se Google odlučio za .xyz, prosječno se dnevno kupovalo oko 3.000 ovih domena, a nakon Googleove objave ta brojka je porasla na preko 20.000. Tako da tih 8 dolara više i ne izgleda tako malo u smislu poslovnog razvoja tvrtke gospodina Negarija 🙂

Ukoliko danas želite imati kratku, pamtljivu web adresu, i to sa svega 4 znaka, a na popularnoj .com domeni – nemate sreće i trebali ste se sjetiti ranije, jer je svih 456.976 kombinacija već zauzeto! Svake sekunde na internet nebu se pojavi 8 novih korisnika, a ako želite izabrati novo ime za vašu web stranicu, imat ćete prosječno 9 pokušaja dok ne dobijete kombinaciju koja vam se sviđa.

.com domena je za prve generacije online inovatora neprikosnovena, ali sva je prilika da će nove generacije poduzetnika i internet korisnika zahtijevati nove, lako pamtljive, kratke i kreativne internet adrese za svoje webove.

Trenutno postoji preko 2 milijuna web adresa sa .xyz ekstenzijom, pa ukoliko želite biti u trendu – požurite i provjerite da li je vaša kombinacija znakova slobodna.

Kreativnosti u izboru ekstenzija za domene ne manjka, pa tako danas možete registrirati .pizza domenu za svoju piceriju, .ninja domenu za stručnjake, .kim za one kojima je to ime ili im se jednostavno sviđa (ili ako radite na tržištu Sjeverne Koreje).

Tehnološki giganti Google, Amazon i drugi vodili su ratove oko otvaranja i popularizacije novih ekstenzija poput: .app i .book. Vlasnik .xyz ima kontrolu nad još osam ekstenzija uključujući i .college, .rent i .security, a najavljuje i akviziciju ekstenzija .car, .cars i .auto. Moglo bi se reći da čovjek, koji nije bio ni rođen u vrijeme kada je registrirana prva .com domena, zna šta radi.

Da da li će njegov .xyz postati sljedeći .com, preostaje nam vidjeti.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.