Ako ste ikada razmišljali ili proučavali misli koje vam se vrte kroz glavu, tada ste zasigurno trebali zamijetiti kako jako puno vremena razmišljate o sebi, svojim potrebama, svojim problemima, svojim idejama.
- Danas trebam napraviti…
- Moram riješiti…
- Kako bi bilo dobro kada bih…
- Kad bi mi barem netko pomogao u…
- Hoću…
- Želim…
- Trebam…
Ovo je potpuno normalan model ponašanja / razmišljanja te ne bih ulazio u psihologiju zašto je to tako, ali zato vjerujem kako se ova spoznaja može jako dobro iskoristiti u poslovanju, prodaji i onom najvažnijem – kako komuniciramo putem web stranice.
Naime, često se kod planiranja i izrade web stranica kreće s krivog polazišta tj. kreće se s JA polazišta, umjesto da to bude s NJIHOVOG polazišta.
U praksi to pokazuje nekoliko parametara:
- na prvom ili drugom mjestu menija stoji link “O nama” ili “Tvrtka”,
- na naslovnici (homepage) piše kako smo osnovani… ili kako smo mlada i perspektivna tvrtka nastala na…,
- jako se ističe kako MI možemo, MI želimo, MI znamo, MI hoćemo…,
- ima previše elemenata koji govore kako smo mi super tvrtka s kojom je poželjno poslovati.
Ovo je dosta gruba podjela, no web stranica s krivim fokusom se vrlo lako zamjećuje i u praksi kod posjetitelja ostavlja pitanje: A gdje sam tu ja? Što tu ima za mene?

Dakle, tajna dobre web stranice nije u tome ima li responsive dizajn, sexy fotografije, najbolje cijene, super SEO optimizaciju i ostale tehničke elemente, već da li ona stvara nove kupce, nove kontakte, nove narudžbe ili što već konkretno želite od svoje web stranice.
A taj cilj web stranice se jedino može postići samo onda kada je web stranica napravljena tako da posjetitelj na njoj može naći odgovore na svoja pitanja, svoje potrebe, svoje probleme i/ili svoje misli.
Naime, na početku sam napisao kako svi mi najviše vremena razmišljamo o sebi i svojim potrebama. I ako je tako, zbog čega onda svom web posjetitelju ne ponuditi odgovore i rješenja za ono što mu treba? Zbog čega ne fokus web stranice staviti na njega, njegove potrebe i njegove emocije?
Nakon ove spoznaje, stvari idu puno lakše i puno je jednostavnije planirati i stvarati web stranicu.
Prvi korak je identifikacija problema mog potencijalnog klijenta / posjetitelja te prezentiranje vlastitog proizvoda kao odlično rješenje tog istog problema:
- Koji problem želi riješiti? Žuljeve, višak kilograma, zavist susjeda, nemirnu djecu, premalo klijenata.
- Što on zapravo želi? Informaciju, proizvod, uslugu, pomoć.
- O čemu najviše razmišlja? Novcu, kvaliteti, povjerenju.
Kada to znamo, sve što trebamo napraviti je postaviti fokus komunikacije kako naš proizvod XYZ uspješno rješava problem WQR i to tako da A, B, C.
- Mi smo tvrtka koja rješava probleme likvidnosti, kroz A, B, C.
- Privucite nove klijente u svoj apartman upotrebom sustava A i B.
- Ubrzajte svoju web stranicu korištenjem A, B, C.
Trik je “ući u cipele” potencijalnih klijenata i prezentirati im rješenje u kojem ste vi najbolji i najpoželjniji.
A kada im tako privučete pažnju, tek onda možete komunicirati kako ste super tvrtka s puno godina iskustva, kako imate ovo i ono te kako se isplati poslovati s vama. 🙂
Kao bih vam olakšao u definiranju i stvaranja fokusa vaše buduće web stranice imajte na umu ove parametre:
- konkretnost rješenje,
- naglasite posebnost,
- stvorite osjećaj povjerenja,
- povećajte želju za rješenjem.
Izbacite epitete kako ste kvalitetni, najbolji, odlični, od povjerenja i slične stvari jer su oni vrlo plastični, nemjerljivi i svaki konkurent iz vaše branše ih može komunicirati.
Demonstrirajte vlastite specifičnosti, no manje fokusa stavljajte na cijenu, već odlične opcije i rješenja na kraju zaokružite cijenom.
Te na kraju svega, dajte im što manje razloga za prigovor i nedoumice kada naručuju vašu uslugu. Garancije, odgode plaćanja, probaj prije nego platiš, uzorci…
Nadam se da sam vam je ovaj tekst barem malo pomogao u ispravnom uviđanju kako bi trebale izgledati / komunicirati web stranice. Sva pitanja i komentare možete ostaviti ispod ovog teksta.
Goran Blagus je business coach s višegodišnjim iskustvom iz poduzetništva i korporativnog poslovanja te je prepoznat po pomaganju poduzetnicima u postizanju iznimnih rezultata iz prodaje, upravljanja, managementa, motivacije, produktivnosti, profitabilnosti i kreativnosti. Imate li potrebu za unapređenjem poslovanja (čitaj: više klijenata, veća produktivnost, niži troškovi…) kontaktirajte ga na kontakt@blagus.eu.Web: www.blagus.eu
Twitter: @gblagus


Preporučeno za tebe
4 najvažnija web hosting trenda ove godine
Ako ste već uradili taj najznačajniji korak i hrabro zakoračili u poduzetničke vode, otvorili svoju tvrtku i postali sam svoj gazda, ono o čemu dalje trebate razmišljati je svakako kreiranje vlastite web stranice! Ok, možete malo misliti i o tome kako da budete “u plusu”. No, ako će vam nešto doista pomoći u tome kako […]
Web stranice po vašoj mjeri
Ako ste se ikada našli u situaciji traženja ponude za izradu ili redizajn web stranica od više ponuditelja, onda ćete vjerojatno prepoznati neke probleme s kojima ste se i sami sreli, a o kojima ću ja u ovom članku pisati. Naravno da većina tvrtki radi upravo na taj način. Odredi se projektni tim ili u […]
Besplatni online foto editori…
Koliko ste se puta našli u situaciji da trebate nešto izmijeniti ili dodati na fotografiji/slici koju želite iskoristiti na web stranicama ili na društvenim mrežama, a na računalu nemate instaliran neki od programa za obradu slika? Rješenje postoji i ima ih puno, no ja sam odlučio izdvojiti njih 13 za koje smatram da će vam biti od koristi u svakodnevnom radu. Radi se o online foto editorima koji se otvaraju u vašem web pregledniku (Chrome, Firefox, Internet Explorer i dr.) i koji uglavnom imaju sve one opcije i alate koji će vam biti i više nego dovoljni.
Tražite li dalje?