Ako ste ikada razmišljali ili proučavali misli koje vam se vrte kroz glavu, tada ste zasigurno trebali zamijetiti kako jako puno vremena razmišljate o sebi, svojim potrebama, svojim problemima, svojim idejama.
- Danas trebam napraviti…
- Moram riješiti…
- Kako bi bilo dobro kada bih…
- Kad bi mi barem netko pomogao u…
- Hoću…
- Želim…
- Trebam…
Ovo je potpuno normalan model ponašanja / razmišljanja te ne bih ulazio u psihologiju zašto je to tako, ali zato vjerujem kako se ova spoznaja može jako dobro iskoristiti u poslovanju, prodaji i onom najvažnijem – kako komuniciramo putem web stranice.
Naime, često se kod planiranja i izrade web stranica kreće s krivog polazišta tj. kreće se s JA polazišta, umjesto da to bude s NJIHOVOG polazišta.
U praksi to pokazuje nekoliko parametara:
- na prvom ili drugom mjestu menija stoji link “O nama” ili “Tvrtka”,
- na naslovnici (homepage) piše kako smo osnovani… ili kako smo mlada i perspektivna tvrtka nastala na…,
- jako se ističe kako MI možemo, MI želimo, MI znamo, MI hoćemo…,
- ima previše elemenata koji govore kako smo mi super tvrtka s kojom je poželjno poslovati.
Ovo je dosta gruba podjela, no web stranica s krivim fokusom se vrlo lako zamjećuje i u praksi kod posjetitelja ostavlja pitanje: A gdje sam tu ja? Što tu ima za mene?
Dakle, tajna dobre web stranice nije u tome ima li responsive dizajn, sexy fotografije, najbolje cijene, super SEO SEO (Search Engine Optimization ili Optimizacija Pretraživača) je proces optimizacije web stranice ili online sadržaja na način da bude bolje vidljiva i rangirana od strane internetskih pretraživača, poput Googlea, Binga ili Yahooa. Glavni cilj SEO-a je povećanje organskog prometa na stranici poboljšanjem njezine pozicije u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi. Što čini proces SEO-a? Optimizacija sadržaja: Stvaranje vrijednih, jedinstvenih sadržaja koji uključuju odgovarajuće ključne riječi važne za temu...
A taj cilj web stranice se jedino može postići samo onda kada je web stranica napravljena tako da posjetitelj na njoj može naći odgovore na svoja pitanja, svoje potrebe, svoje probleme i/ili svoje misli.
Naime, na početku sam napisao kako svi mi najviše vremena razmišljamo o sebi i svojim potrebama. I ako je tako, zbog čega onda svom web posjetitelju ne ponuditi odgovore i rješenja za ono što mu treba? Zbog čega ne fokus web stranice staviti na njega, njegove potrebe i njegove emocije?
Nakon ove spoznaje, stvari idu puno lakše i puno je jednostavnije planirati i stvarati web stranicu.
Prvi korak je identifikacija problema mog potencijalnog klijenta / posjetitelja te prezentiranje vlastitog proizvoda kao odlično rješenje tog istog problema:
- Koji problem želi riješiti? Žuljeve, višak kilograma, zavist susjeda, nemirnu djecu, premalo klijenata.
- Što on zapravo želi? Informaciju, proizvod, uslugu, pomoć.
- O čemu najviše razmišlja? Novcu, kvaliteti, povjerenju.
Kada to znamo, sve što trebamo napraviti je postaviti fokus komunikacije kako naš proizvod XYZ uspješno rješava problem WQR i to tako da A, B, C.
- Mi smo tvrtka koja rješava probleme likvidnosti, kroz A, B, C.
- Privucite nove klijente u svoj apartman upotrebom sustava A i B.
- Ubrzajte svoju web stranicu korištenjem A, B, C.
Trik je “ući u cipele” potencijalnih klijenata i prezentirati im rješenje u kojem ste vi najbolji i najpoželjniji.
A kada im tako privučete pažnju, tek onda možete komunicirati kako ste super tvrtka s puno godina iskustva, kako imate ovo i ono te kako se isplati poslovati s vama.
Kao bih vam olakšao u definiranju i stvaranja fokusa vaše buduće web stranice imajte na umu ove parametre:
- konkretnost rješenje,
- naglasite posebnost,
- stvorite osjećaj povjerenja,
- povećajte želju za rješenjem.
Izbacite epitete kako ste kvalitetni, najbolji, odlični, od povjerenja i slične stvari jer su oni vrlo plastični, nemjerljivi i svaki konkurent iz vaše branše ih može komunicirati.
Demonstrirajte vlastite specifičnosti, no manje fokusa stavljajte na cijenu, već odlične opcije i rješenja na kraju zaokružite cijenom.
Te na kraju svega, dajte im što manje razloga za prigovor i nedoumice kada naručuju vašu uslugu. Garancije, odgode plaćanja, probaj prije nego platiš, uzorci…
Nadam se da sam vam je ovaj tekst barem malo pomogao u ispravnom uviđanju kako bi trebale izgledati / komunicirati web stranice. Sva pitanja i komentare možete ostaviti ispod ovog teksta.
Goran Blagus je business coach s višegodišnjim iskustvom iz poduzetništva i korporativnog poslovanja te je prepoznat po pomaganju poduzetnicima u postizanju iznimnih rezultata iz prodaje, upravljanja, managementa, motivacije, produktivnosti, profitabilnosti i kreativnosti. Imate li potrebu za unapređenjem poslovanja (čitaj: više klijenata, veća produktivnost, niži troškovi…) kontaktirajte ga na kontakt@blagus.eu.Web: www.blagus.eu
Twitter: @gblagus