Ako ste ikada razmišljali ili proučavali misli koje vam se vrte kroz glavu, tada ste zasigurno trebali zamijetiti kako jako puno vremena razmišljate o sebi, svojim potrebama, svojim problemima, svojim idejama.
- Danas trebam napraviti…
- Moram riješiti…
- Kako bi bilo dobro kada bih…
- Kad bi mi barem netko pomogao u…
- Hoću…
- Želim…
- Trebam…
Ovo je potpuno normalan model ponašanja / razmišljanja te ne bih ulazio u psihologiju zašto je to tako, ali zato vjerujem kako se ova spoznaja može jako dobro iskoristiti u poslovanju, prodaji i onom najvažnijem – kako komuniciramo putem web stranice.
Naime, često se kod planiranja i izrade web stranica kreće s krivog polazišta tj. kreće se s JA polazišta, umjesto da to bude s NJIHOVOG polazišta.
U praksi to pokazuje nekoliko parametara:
- na prvom ili drugom mjestu menija stoji link “O nama” ili “Tvrtka”,
- na naslovnici (homepage) piše kako smo osnovani… ili kako smo mlada i perspektivna tvrtka nastala na…,
- jako se ističe kako MI možemo, MI želimo, MI znamo, MI hoćemo…,
- ima previše elemenata koji govore kako smo mi super tvrtka s kojom je poželjno poslovati.
Ovo je dosta gruba podjela, no web stranica s krivim fokusom se vrlo lako zamjećuje i u praksi kod posjetitelja ostavlja pitanje: A gdje sam tu ja? Što tu ima za mene?
Dakle, tajna dobre web stranice nije u tome ima li responsive dizajn, sexy fotografije, najbolje cijene, super SEO optimizaciju i ostale tehničke elemente, već da li ona stvara nove kupce, nove kontakte, nove narudžbe ili što već konkretno želite od svoje web stranice.
A taj cilj web stranice se jedino može postići samo onda kada je web stranica napravljena tako da posjetitelj na njoj može naći odgovore na svoja pitanja, svoje potrebe, svoje probleme i/ili svoje misli.
Naime, na početku sam napisao kako svi mi najviše vremena razmišljamo o sebi i svojim potrebama. I ako je tako, zbog čega onda svom web posjetitelju ne ponuditi odgovore i rješenja za ono što mu treba? Zbog čega ne fokus web stranice staviti na njega, njegove potrebe i njegove emocije?
Nakon ove spoznaje, stvari idu puno lakše i puno je jednostavnije planirati i stvarati web stranicu.
Prvi korak je identifikacija problema mog potencijalnog klijenta / posjetitelja te prezentiranje vlastitog proizvoda kao odlično rješenje tog istog problema:
- Koji problem želi riješiti? Žuljeve, višak kilograma, zavist susjeda, nemirnu djecu, premalo klijenata.
- Što on zapravo želi? Informaciju, proizvod, uslugu, pomoć.
- O čemu najviše razmišlja? Novcu, kvaliteti, povjerenju.
Kada to znamo, sve što trebamo napraviti je postaviti fokus komunikacije kako naš proizvod XYZ uspješno rješava problem WQR i to tako da A, B, C.
- Mi smo tvrtka koja rješava probleme likvidnosti, kroz A, B, C.
- Privucite nove klijente u svoj apartman upotrebom sustava A i B.
- Ubrzajte svoju web stranicu korištenjem A, B, C.
Trik je “ući u cipele” potencijalnih klijenata i prezentirati im rješenje u kojem ste vi najbolji i najpoželjniji.
A kada im tako privučete pažnju, tek onda možete komunicirati kako ste super tvrtka s puno godina iskustva, kako imate ovo i ono te kako se isplati poslovati s vama. 🙂
Kao bih vam olakšao u definiranju i stvaranja fokusa vaše buduće web stranice imajte na umu ove parametre:
- konkretnost rješenje,
- naglasite posebnost,
- stvorite osjećaj povjerenja,
- povećajte želju za rješenjem.
Izbacite epitete kako ste kvalitetni, najbolji, odlični, od povjerenja i slične stvari jer su oni vrlo plastični, nemjerljivi i svaki konkurent iz vaše branše ih može komunicirati.
Demonstrirajte vlastite specifičnosti, no manje fokusa stavljajte na cijenu, već odlične opcije i rješenja na kraju zaokružite cijenom.
Te na kraju svega, dajte im što manje razloga za prigovor i nedoumice kada naručuju vašu uslugu. Garancije, odgode plaćanja, probaj prije nego platiš, uzorci…
Nadam se da sam vam je ovaj tekst barem malo pomogao u ispravnom uviđanju kako bi trebale izgledati / komunicirati web stranice. Sva pitanja i komentare možete ostaviti ispod ovog teksta.
Goran Blagus je business coach s višegodišnjim iskustvom iz poduzetništva i korporativnog poslovanja te je prepoznat po pomaganju poduzetnicima u postizanju iznimnih rezultata iz prodaje, upravljanja, managementa, motivacije, produktivnosti, profitabilnosti i kreativnosti. Imate li potrebu za unapređenjem poslovanja (čitaj: više klijenata, veća produktivnost, niži troškovi…) kontaktirajte ga na kontakt@blagus.eu.Web: www.blagus.eu
Twitter: @gblagus
Preporučeno za tebe
8 servisa s besplatnim fotografijama
Koliko ste puta bili u situaciji da vam je za potrebe blog članka, newslettera, online oglasa ili izrade web stranica trebala kvalitetna i dobra fotografija? Fotke su za kvalitetu sadržaja kojeg kreirate jako bitne. Stoga, kada nemate vlastite, najbolje ih je potražiti na online servisima koji nude besplatne fotografije, ilustracije, ikone i drugi vizualni sadržaj. Dio […]
Mogu li boje na web stranici utjecati na konverziju?
Znamo da boje utječu na naše ponašanje, raspoloženje i djelovanje. Naravno, različite boje također znače različite stvari u različitim kulturama. Bijela boja se drugačije percipira, na primjer, u europskim i azijskim zemljama. Slično je s plavom i crvenom bojom. Pravi izbor boja na web stranici može utjecati na to kako će je korisnici percipirati i […]
Vaše web stranice su vaš brend… i obratno
Svako putovanje započinje prvim korakom. Bilo da “postavljate na noge” web stranice za svoje poslovanje ili čisto za svoj osobni projekt, morat ćete započeti s definiranjem strategije koja će odrediti njihovu budućnost. Sav vaš trud kojim ste izradili sadržaj za vaše stranice može biti uzaludan ukoliko korisnik bude odbijen njihovim izgledom. A prvi kontakt s […]
Tražite li dalje?