Planirate li izradu web stranica? Ili redizajn? Svejedno je, jer i izrada potpuno novih web stranica ili redizajn već postojećih zahtjeva ozbiljan pristup, planiranje odnosno dobru pripremu. Sve je to nužno da bi upravo vi sami imali odgovore na sva pitanja koja će vam postaviti agencija i da bi pred njih znali postaviti projektni zadatak sa što više detalja.

Negative Space
Slika – Negative Space, unsplash.com

Izrada web stranica nije baš tako jednostavna kao što si većina ljudi to zamišlja. Ono, pa daj mi napravi web, evo ti tekst i nekoliko slika pa daj nešto skombiniraj. E da?! Još najčešće klijenti nemaju ni logotip u nekom standardnom digitalnom obliku, nego ti pošalju Word datoteku u kojoj imaju složen memorandum, pa eto, tamo ima logo. Hm… Poznato? Nemojte si to dopustiti, bilo da ste poduzetnik koji se sprema na izradu weba, bilo da ste agencija koja se bavi izradom web stranica.

Jedan od mojih 12 web savjeta o kojima sam ranije pisao u članku „Što web stranice govore o vama?“ je:

Ako hoćete biti imalo ozbiljniji jer iza sebe imate ozbiljan business (ili barem vi tako mislite), za izradu web stranica angažirajte tvrtku koja se bavi tim poslom.“ – Mario Pintar.

Prvi dojam je najvažniji

Ne zaboravite, prvi dojam kojeg vaše web stranice ostave na posjetitelja je najbitniji i on ostaje urezan u njegovoj memoriji. Stvaranje pozitivnog iskustva kod posjetitelja od presudne je važnosti. Dojam kojeg vaše web stranice ostave na posjetitelja zapravo će u njegovoj glavi „složiti“ sliku vaše tvrtke, proizvoda/usluge, marke.

Stoga pripazite na to, pokušajte ostaviti što bolji prvi dojam, a da bi to postigli budite dobar gazda svojim web stranicama i pripazite na 12 problema zbog kojih korisnici napuštaju web stranice.

Web stranica kao centralno mjesto digitalnog marketinga

Web stranica treba biti u fokusu vaše online (digitalne) prisutnosti. Za bilo kakvu informaciju o vama, vašoj tvrtki, proizvodima ili uslugama, ljudi će prvo „otići“ na Google i otipkati ključne riječi pomoću kojih će vas pokušati pronaći. Tako je i u Hrvatskoj gdje čak 62% korisnika informaciju o proizvodu prije kupnje traži upravo preko Interneta.

HR-interes-prije-kupnje
Interes korisnika prije kupnje proizvoda u Hrvatskoj

Evo još nekoliko zanimljivih podataka koji se odnose na korisnike Interneta u Hrvatskoj:

  • 73% koristi Internet za osobne potrebe,
  • 83% koristi Internet svaki dan,
  • 69% koristi računala,
  • 61% koristi pametne telefone.

To znači, da bez ikakvog razmišljanja, morate imate web stranicu prilagođenu za prikaz na pametnim telefonima koja će biti centralno mjesto vašeg digitalnog marketinga. Svi ostali oblici digitalnog marketinga (email marketing, content marketing

Content marketing, to drugačije marketing sadržaja. To je razvijena marketinška strategija koja koristi alate kao što su: filmovi, tekst, grafika, audio materijali s ciljem održavanja odnosa između marke i klijenta. Cilj content marketinga je potaknuti ljude da kroz čitanje teksta, gledanje materijala, povezuju našu marku i kao rezultat postanu lojalni klijenti marke. Aktivnosti content marketinga usmjerene su prema specifičnim skupinama primatelja. Pružanjem vrijednog sadržaja, usklađenog s potrebama i karakteristikama...

Što je Content marketing?, Google AdWords, social media marketing) samo su popratni sateliti kojima je cilj generirati što veći promet (posjećenost) na webu.

Web-centralno-mjesto-DM
Web – centralno mjesto digitalnog marketinga

Web stranice bi trebalo redizajnirani svake 2 do 3 godine. Zašto? U današnje vrijeme sve se brzo mijenja. Trendovi u dizajnu se mijenjaju, tehnologija i uređaji se mijenjaju, korisnici se mijenjaju, a mijenjaju se i marketing alati. Pogotovo oni u digitalnom marketingu. Stoga nemojte biti škrti i šparati na webu stranicama jer ona su vaša vrata u digitalni svijet.

20 faktora za lakše planiranje izrade web stranice

Budući bi se o svakom od spomenutih faktora dao napisati barem jedan ako ne i serija blog članaka, neću ulaziti previše u detalje. Svaki od njih je na neki način bitan i utječe na kvalitetu vaših web stranica.

  • Svrha weba
    Koja je svrha i cilj weba? Hoće li to biti prodajni ili informativni web? Blog? Portfolio? Korporativne web stranice ili jednostavna prezentacija tvrtke na internetu?
  • Ciljana publika
    Nakon što ste sami sebi dali odgovor na pitanje koja će biti svrha (cilj) vašeg weba, morate si dati odgovor i na pitanje tko će biti vaši korisnici tj. koji profil posjetitelja će pristupati webu? Ovo je dosta bitan početak cijele priče oko izrade weba jer s obzirom na definirane persone (vrste korisnika) sam dizajn i izrada weba mogu otići u sasvim drugome smjeru, nego u slučaju kada to ne definirate.
  • Platforma
    Ovo je jedna od prvih stvari koje trebate odlučiti. Koje tehnologije će se koristiti, kakav hosting, koji CMS, itd? Najveća odluka bi trebao biti CMS, pa preporučujem pročitati članak „WordPress, Joomla, Drupal – Usporedba besplatnih CMS sustava“.
  • Mjerenje
    Kako ćete mjeriti posjećenost weba na osnovu kojega trebate raditi poboljšanja? Najjednostavniji način je da koristite Google Analytics. Imat ćete na raspolaganju puno podataka koje ćete moći iskoristiti za poboljšanje vašeg weba i za donošenje odluka.
  • Landing stranice
    One su posebno bitne jer ćete preko raznih kanala (newsletter, društvene mreže) posjetitelje preko linkova upućivati upravo na njih. Cilj „landing“ stranica je da korisnik napravi neku akciju, a to može biti slanje upita, narudžbe, skidanje PDF dokumenta u zamjenu za email adresu, kupnja proizvoda ili usluge. Zato je bitno da za svaki proizvod ili uslugu koju nudite napraviti zasebnu web stranicu, a ne da na njoj predstavljate grupu proizvoda. Kako bi trebala izgledati „landing“ stranica pročitajte u članku „The Structure of a Winning Landing Page“.
  • Funkcionalnosti
    Web stranica se treba brzo učitavati. Ne smije imati „broken“ linkove, kontakt forme moraju dobro raditi. Razmislite što vam je još bitno da web radi za vas! Je li to mogućnost online rezervacije vaših apartmana? Je li to najava nekih događanja ili akcija? Kakva će biti tražilica na vašem webu? Pokušajte zamisliti sebe u ulozi posjetitelja nekog weba i što bi vi voljeli da ima tražilica na webu kako bi što brže pronašli traženi sadržaj. Je ti to možda izbor nekih kategorija u kojima su objavljene novosti? Ili izbor klasifikacije proizvoda?
  • Onsite SEO
    Prilikom izrade weba treba se pridržavati određenih SEO pravila. Recimo, da naslovi budu u H1, H2, H3,.. tagovima, da URL landing stranica sadrži ključne riječi, da struktura tj. organizacija weba bude optimalno napravljena. Tekstovi na webu moraju sadržavati ključne riječi koje su bitne za vašu tvrtku.
  • Kompatibilnost s pretraživačima
    Ok, najkorišteniji je Chrome, pa onda Firefox, pa onda dolazi Internet Explorer, Safari i drugi preglednici. Web stranice trebaju biti napravljene tako da se ispravno prikazuju na svim preglednicima. Naravno da tu ne mislim da će web biti prilagođen za IE 7.
  • Sigurnost
    Ako korisnici ostavljaju svoje osobne podatke na vašem webu oni moraju biti sigurni da se ti njihovi podaci neće zlupotrijebiti ili ukrasti. Razmislite o SSL certifikatima. Ponudu SSL certifikata možete pogledati ovdje.
  • Korisničko iskustvo i upotrebljivost weba
    Web mora biti jednostavan za upotrebu – „User Friendly“. Navigacija mora biti jasna i jednostavna. Korisnik mora moći brzo doći do sadržaja kojeg traži.
  • Web dizajn trendovi
    Vezano za korisničko iskustvo i jednostavno upotrebljivost vaših web stranica, definitivno imaju utjecaj i trendovi u web dizajnu. Svakako preporučujem da malo istražite što je to „in“ i kako se koristi.
  • Mobile Friendly
    Web stranica jednostavno mora biti prilagođena za prikaz na mobilnim uređajima. Ne samo iz razloga što danas preko 50% korisnika surfa upravo na nekom od mobilnih uređaja već i zbog toga što Google prilikom pretraživanja lošije pozicionira web stranice koje nisu „Mobile Friendly“.
  • Brand
    Kako ćete uklopiti vaš brand tj. vizualni identitet u web stranicu? Razmislite o izgledu, osjećaju kojeg će stvoriti vaše web stranice, bojama, vrsti i veličini fonta koji ćete koristiti, dizajnu pojedinih elemenata na webu, sloganu i drugim bitnim elementima vašeg branda.
  • Struktura (organizacija) sadržaja
    Kako će sadržaj web biti organiziran? Imate li proizvode koji su u kategorijama, a svaka od njih ima i podkategorije? Što želite i što ima smisla prezentirati na naslovnici weba? Struktura sadržaja mora biti jasna i posjetiteljima vaše web stranice, a ne samo vama – ne zaboravite to!
  • Sadržaj (content)
    Koje oblike sadržaja ćete imati na webu? Najčešće je to tekst i slike te poneki video. Razmislite o pisanju bloga, novosti, najavi nekih ključnih događanja/akcija, stvaranju eBook-ova, infografika, objava za medije. Sve su to obliciKljučne riječi koje su bitne za vaš posao istražite preko Google Trends alata. Stavite sve bitne podatke o vašoj tvrtki (naziv, adresa, OIB, MB, žiro-račun, telefone, email adrese, temeljni kapital, trgovački sud u kojeg je tvrtka upisana, ime i prezime direktora,…). Razmislite koje ćete značajke vaših proizvoda/usluga izdvojiti kako bi naglasili vaše prednosti u odnosu na konkurenciju.
  • Calls-to-Action (CTA)
    Sigurno jedan od najbitnijih elemenata web stranica. Trebate razmisliti koje ćete riječi koristiti za CTA (kupi, naruči, pošalji, pročitaj više, saznaj više,…). Praksa je pokazala da male promjene na CTA linkovima ponekad donose velike promjene u vidu boljeg „klikanja“. Tako osim odabira riječi, treba pripaziti i na njegov oblik, boju, vrstu i veličinu fonta.
  • Prijava na newsletter
    Hoćete li na webu imati mogućnost prijave na newsletter? Gdje ćete tu formu smjestiti? Ne zaboravite da je email marketing najbolji alat digitalnog marketinga za postizanje i održavanje kontakta s vašim kupcima.
  • Društvene mreže
    Definitivno bi na web stranicama trebali imati ugrađene linkove za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Linkedin, Google+) te opciju da se sadržaj (tj. link landing stranice) može poslati prijatelju preko email poruke. Dijeljenje sadržaja vaših web stranica predstavlja dodatnu promociju i pomaže u pozicioniranju na tražilicama.
  • Višejezičnost
    Hoće li vaša web stranica biti samo na hrvatskom jeziku? Ili imate potrebe predstaviti se i na drugim jezicima? Kojima? Hoćete li cijeli sadržaj prevoditi, ili samo neke bitne dijelove? I o tome trebate razmisliti.
  • Održavanje web sustava
    Većina vlasnika web stranica misli da je priča završena kada se web stranice lansiraju online. Hmmm! E pa nije 😉 Razmislite o tome tko će vam održavati CMS sustav? Tko će voditi brigu oko ažuriranja i nadogradnje recimo WordPress sustava i njegovim dodataka (pluginova) na novije verzije? Tko će brinuti oko sigurnosti i stabilnosti weba? Sami? Jeste li dorasli tome tj. imate li znanja?
Website
Utjecaj web stranica na kupca

Sigurno nisam spomenuo sve faktore o kojima treba razmisliti, ali ovo su po mojem sudu neki od najbitnijih. Sagledate li samo njih i odgovorite si na postavljena pitanja, siguran sam da će vam olakšati izradu weba.

Koji je faktor po vama još bitan?

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.