
Pisanje kvalitetnog plana
Kao i svaki drugi projekt, tako i izrada web stranica ima procese koji definiraju početne faze, razvoj i finale ili objavu web stranica, objedinjene sa strategijama koje osiguravaju daljnji životni vijek web stranica. Da bi se stranice izradile u maksimalnoj kvaliteti, potrebno je dobro planirati sve razvojne faze i pratiti da se one odvijaju u predviđenim rokovima. Kako bi se omogućile sve te radnje, potrebno je razmisliti o svim postupcima i elementima koji definiraju dobru web stranicu.
Bilo da izrađujete nove stranice, želite osvježiti ili nadograditi postojeće stranice, potrebno je odgovoriti na par bitnih pitanja. Na našim web stranicama postoji upitnik kroz koji svi naši klijenti mogu kroz par pitanja uputiti zahtjev za izradom novih web stranica. Kroz dugi niz godina bavljenja tim poslom, ta pitanja su se iskristalizirala kao esencijalna koja očekujemo od vas, naših klijenata, da bi nam dali osnovne smjernice u kojem smjeru želite krenuti. Ali to je samo početak.
Vrlo je važno pripremiti dokument u kojem će se opisati ideje, razloge zašto je potrebno izraditi nove stranice, ukoliko već postoje da se navededu nedostaci i propusti na postojećim web stranicama i sl., tzv. brief u kojem će biti sadržani svi detalji oko izrade web stranica. To je proces sakupljanja informacija kako bi se uspostavio opseg svih poslova koji su potrebni da se ispune ciljevi koje želite zadati onome tko će razvijati novi web. Vrlo često upiti koji stižu na našu adresu su vrlo bazični tipa: “Potrebne su mi nove web stranice. Koliko će to koštati i možete li mi poslati ponudu?”. Međutim, ovdje nedostaju tri ključne informacije bez kojih iskreno ne možemo nastaviti konkretan razgovor: budžet, rokovi i ciljevi.

Vrijeme i novac – bitne komponente kod izrade ponude
Budžet iliti koliko to košta?
Kao za svaki poslovni projekt, tako i kod izrade web stranica vjerojatno imate definirani iznos koji ste spremni investirati. To je ključna informacija jer određuje opseg poslova koji će biti potreban da se realizira vaša ideja. Naime, vaš web može se izraditi i s vrlo malim budžetom ukoliko ste spremni pristati na određena ograničenja. I zbog toga što klijenti ponekad ne proslijede tu informaciju, često dobiju ponudu koja izlazi iz okvira njihovih financijskih mogućnosti. I tu započinju razočarenja. Transparentnom komunikacijom i unaprijed definiranim resursima može se pokrenuti cijeli projekt na obostrano zadovoljstvo. Također, kod budžeta većih iznosa očekivanja mogu biti da je moguće realizirati svaki mehanizam koji će rješavati neki problem na webu, međutim uz nejasno napisanu (ili nepostojeću) dokumentaciju to može dovesti također do razočarenja. Npr. to se često događa kod izrade e-commerce rješenja ili webshopova, kada se očekuje da u projekt bude uključeno sinhroniziranje s internim poslovnim sustavom, a budžet to jednostavno ne omogućuje. Kod manje zahtjevnih projekata u e-commerce domeni, klijent obično zahtjeva i implementaciju sustava za kartično plaćanje, a često budžet, također, to ne omogućuje. Jasnom komunikacijom u startu možemo se prilagoditi svakome zahtjevu. Zbog toga smo u našu ponudu još prije par godina uključili izradu web stranica putem naših WordPress predložaka kojim na vrlo prihvatljiv način možemo reagirati na svaki zahtjev korisnika koji nije spreman investirati mnogo. Time naravno ne znači da će stranice biti manje kvalitetnije ili sigurnije, već samo da će funkcionalnost i izgled biti donekle ograničeni (npr. generički dizajn, ali još uvijek visoke kvalitete, umjesto jedinstvenog izgleda web stranica).
Rokovi iliti koliko će trajati izrada?
Kvaliteta u izradi web stranica je funkcija koja je proporcionalna vremenskoj komponenti. Što više vremena klijent posveti pripremi i omogući dovoljno vremena za realizaciju, to će se svakako odraziti na kvalitetu samih stranica. Nekvalitetnim planiranjem moguće je dovesti se u situaciju kada je iz raznih razloga potrebno požuriti izradu stranica (kraj financijske godine, investicija iz raznih fondova…) i preskaće se mnogo koraka koji su bitni da se osigura tražena kvaliteta. Takav slijed događaja ne zadovoljava nikoga: svakako ne klijenta koji se osjeća nakon toga razočaran rezultatom, ali ni onoga tko izrađuje web stranice — svaka profesionalna osoba će to vidjeti kao svoju referencu koja će moguće govoriti da ne radi dobro posao. Obje strane žele to izbjeći i zato je uistinu potrebno osigurati dovoljno vremena za realizaciju svih faza u izradi web stranica.

Prikupljanje informacija
Ciljevi iliti zašto izraditi web stranice?
Kao što je prethnodno opisano, da bi se projekt izrade web stranica kvalitetno organizirao, potrebno je definirati nekoliko parametara koji će odrediti kako će se razvijati sve faze izrade. Može se pretpostaviti da će kratka analiza projekta definirati neke smjernice kako krenuti dalje, ali ukoliko nisu jasno definirane od strane klijenta moguće je promašiti cijeli smjer kretanja. Nije dovoljno reći: “Želim webshop!”, već “Što želim da moj webshop doprinese mojem poslovanju.” To može biti povećan broj kupaca, možda promocija kroz digitalne kanale… bitno je definirati neke mjerljive faktore kojima se onda može mjeriti uspjeh. Pri tome je bitno biti realističan, jer postavljanjem nemogućih ciljeva cijeli projekt može biti ugrožen razvijanjem vrlo niskog morala i nezadovoljstva. Nadalje je važno definirati kome je web namijenjen – svoju publiku. Očekivati da će vaše stranice biti interesantne cijeloj Internet populaciji je smiješno, naravno, ali u tome moru korisnika sigurno će se naći određeni broj koji će pronaći interesa da pristupaju vašim stranicama. Zbog toga je važno pronaći tu nišu korisnika i maksimalno se posvetiti njoj. Taj aspekt će definirati i izgled vaših stranica (formalan ili neformalan), jezik kojim prezentirate sadržaj i sl. Time ćete se još više približiti onima koji stvarno imaju interes za vašim sadržajem, i ostvariti bolje rezultate.
Ispravnim prosljeđivanjem informacija o tome zašto izgrađujete web, u kojim vremenskim okvirima i u kojim budžetom raspolažete stvorit ćete okvirnu sliku o tome kakav web želite. Ono što ostaje na kraju su tehnička pitanja o kojima možete, ukoliko imate uvid, i sami predložiti. Ali najbolje da se konzultirate sa svojim partnerima koji će izrađivati web o tome kakvu ćete stvoriti tehničku specifikaciju: koje ćete tehnologije koristiti, koju platformu i sl. U našoj ponudi WordPress se pokazao kao najidealniji alat za sve tipove webova, od najmanjih do zahtjevnijih. Naravno, može se pokazati da to nije idealno za vaš web, ukoliko imate visoke zahtjeve oko obrade velike količine baza podataka i sl. Ali u većini slučajeva to će biti najbolja opcija.
U daljnjoj komunikaciji definirat će se ostale nijanse o tome što je potrebno za početak razvoja novih web stranica kao npr. “kako želite da se vaši korisnici osjećaju u interakciji s vašim stranicama?”, “navedite svoju izravnu konkurenciju”, “što vam se posebno sviđa kod drugih stranica i zašto?”. Na taj način zaključit će se inicijalni dio kojim ćete dobiti najoptimalniju ponudu za izradu vaših stranica. Kao što se vidi, važno je biti transparentan, ali najbitnije biti spreman odgovoriti na sva pitanja koja će se postaviti u procesu. To će rezultirati dugoročnom suradnjom na obostrano zadovoljstvo. Ukoliko imate bilo kakva pitanja kako započeti s razvojem web stranica, kontaktirajte nas i porazgovarat ćemo kako pomoći vašim poslovnim ili osobnim ciljevima.
Preporučeno za tebe
Što web stranice govore o vama?
Prvi dojam kojeg vaše web stranice ostave na posjetitelja je najbitniji i on ostaje urezan u njegovoj memoriji. Stvaranje pozitivnog iskustva kod posjetitelja od presudne je važnosti. Da bi to postigli, potrebno je u obzir uzeti više elemenata, ali definitivno morate pripaziti da niste u jednoj od identificiranih grupa: I’m not here, Information gap, Dead meat, Skinny face, Neighbour’s son, Business card.
Vaše web stranice su vaš brend… i obratno
Svako putovanje započinje prvim korakom. Bilo da “postavljate na noge” web stranice za svoje poslovanje ili čisto za svoj osobni projekt, morat ćete započeti s definiranjem strategije koja će odrediti njihovu budućnost. Sav vaš trud kojim ste izradili sadržaj za vaše stranice može biti uzaludan ukoliko korisnik bude odbijen njihovim izgledom. A prvi kontakt s […]
E-mail s vlastitim završetkom?
Klijentu šaljete poruku s odličnom ponudom, ali umjesto da se fokusira na vašu ponudu, primatelj obraća pozornost na e-mail adresu pošiljatelja. “ivan94@gmail.com” ne zvuči baš profesionalno u poslovnoj korespondenciji, zar ne ? Baš kao ivan94@kc.t-com.hr ili @hotmail.com. Sada zamislite da je vaša adresa “ivan@ivic.photography”. Vidite li razliku? U ovom članku pokazat ćemo vam kako možete […]
Tražite li dalje?