Search engine optimization

Optimizacija je proces usavršavanja nečega s ciljem postizanja najboljih mogućih rezultata. U kontekstu informatike i tehnologije, optimizacija se odnosi na različite aktivnosti usmjerene na poboljšanje učinkovitosti, brzine, efikasnosti i kvalitete rada računalnih sustava, softvera, web stranica i drugih digitalnih resursa. Zašto je optimizacija važna?  Odgovor je jednostavan. Optimizacija omogućava bolje iskorištavanje resursa, što se prevodi na brže funkcioniranje aplikacija, manju potrošnju energije i bolje iskustvo korisnika. Na primjer, optimizacija web...

Što je Optimizacija? (SEO) odnosno optimizacija za tražilice je vrlo česti pojam kojim barataju web dizajneri i marketingaši. Sve ozbiljne digitalne agencije uvrstile su SEO među svoju usluge ga dok tvrtke koje se bave izradom web stranica često uključuju u ponudu. Bez obzira na to spada li Search Engine Optimization

SEO (Search Engine Optimization ili Optimizacija Pretraživača) je proces optimizacije web stranice ili online sadržaja na način da bude bolje vidljiva i rangirana od strane internetskih pretraživača, poput Googlea, Binga ili Yahooa. Glavni cilj SEO-a je povećanje organskog prometa na stranici poboljšanjem njezine pozicije u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi. Što čini proces SEO-a?  Optimizacija sadržaja: Stvaranje vrijednih, jedinstvenih sadržaja koji uključuju odgovarajuće ključne riječi važne za temu...

Što je SEO?
u domenu vašeg rada ili ne, vrlo je važno razumjeti ovaj pojam i pozadinske procese koji stoje iza njega.

U nastavku ove blog objave objasnit ćemo važnost Search Engine optimizacije kao elementarnog dijela svake optimizacije web stranica i marketinške strategije te navesti najčešće ‘trikove’ kojima možete poboljšati svoj Google rank i dovesti nove korisnike na svoju web stranicu.

Organski rezultati i plaćeni oglasi 

Prvi korak u savladavanju Search Engine optimizacije je razumijevanje razlike između organskih rezultata i plaćenih oglasa jer SEO utječe isključivo na organske rezultate. Do nedavno, razliku između organskih i plaćenih rezultata mogli ste razlučiti prema narančastoj pozadini koja se nalazila ispod rezultata, no u posljednje vrijeme Google je promijenio tu vrstu prikaza i donekle vizualno smanjio razliku. Plaćene oglase trenutno možete prepoznati po malom TextBoxu ispod naslova u kojem piše „Ad“.

Organski rezultati pojavljuju se ovisno o kvaliteti web stranice i smatraju se najvažnijim izvorom informacija i prometa na tražilicama. Na njih možete utjecati dobrom optimizacijom, no cijeli proces iziskuje puno vremena i truda. Ipak, nagrada za trud je itekako isplativa jer web stranice koje su pozicionirane na prvoj stranici rezultata dobivaju čak 92% prometa, dok taj promet pada za 95% na drugoj stranici rezultata.

Search engine optimizaciji možete pristupati na dva načina – onsite optimizacija i offsite optimizacija. Onsite optimizacija se odnosi na sve promjene koje radite na svojoj web stranici i u potpunosti su u vašoj kontroli, dok offsite optimizacija predstavlja linkove na vašu stranicu s drugih izvora i nije u potpunosti u vašoj kontroli.

Onsite optimizacija

Kad se raspravlja o optimizaciji za tražilice, najčešće se razmišlja o onsite optimizaciji koja bi trebala biti prvi korak prije offsite optimizacije i oglašavanja vaše stranice. Poštivanjem ovog pravila osigurat ćete uspjeh u dugom roku i uštedjeti novac na oglašavanju.

Onsite optimizacija ima četiri važna elementa koja ćemo objasniti u nastavku teksta, a oni su: ključne riječi, naslovi, struktura linka i optimizacija slika.

Ključne riječi

Ključne riječi su okosnica svakog sadržaja koja olakšava korisnicima da pronađu web stranicu, unaprjeđuje poziciju na tražilicama i povećava promet stranice. Prvi korak u svakoj optimizaciji je sastavljanje liste ključnih riječi koje ćete uključiti u svoj sadržaj na web stranici. Prilikom sastavljanja tekstova vodite računa o gustoći ključnih riječi (eng. keyword

Ključna riječ je fraza ili izraz koji korisnici unose u internetsku tražilicu kako bi pronašli sadržaje koji ih zanimaju. U kontekstu optimizacije web stranica (SEO), ključne riječi su ključne (doslovno!) za poboljšanje vidljivosti stranice u rezultatima pretraživanja. Dobro odabrane ključne riječi pomažu u postizanju viših pozicija na Googleu, što može privući više korisnika. Zašto su ključne riječi važne? Ključne riječi definiraju koje upite korisnici mogu unositi tražeći usluge...Što je Ključna riječ? density) koja nam govori koliko puta se određena ključna riječ koristi unutar teksta.

Jedan od alata koji vam možete pomoći s određivanjem ključnih riječi je Google Keyword Planner, primarno namijenjen Google oglasima, no primjenjiv i za onsite optimizaciju. Keyword PlannerKeyword Planner (Planer ključnih riječi) je alat koji se koristi u području internetskog marketinga, a pomaže u identifikaciji i analizi fraza koje korisnici unose u internetske tražilice. Zahvaljujući tom alatu moguće je optimizirati sadržaj na web stranici kako bi bolje odgovarao upitima korisnika i poboljšati vidljivost u rezultatima pretraživanja. Zašto koristiti planer ključnih riječi? Planer ključnih riječi omogućava: Pronalaženje odgovarajućih ključnih riječi koje mogu privući posjetitelje na vašu stranicu. Analizu popularnosti...Što je Keyword Planner? pokazat će vam za svaku ključnu riječ koliko se u prosjeku mjesečno pretražuju i predložit će vam druge ključne riječi koje možete koristiti u kombinaciji s vašom ključnom riječi.

Izvor slike: thenextrex.com

Naslovi

Naslovi stranica na vašoj web stranici predstavljaju informaciju na temelju koje tražilice određuju rezultate pretraživanja. Ovdje se najviše podrazumijeva title tag koji se nalazi u izvornom kodu vaše stranice i vrlo lako ga je provjeriti. Prema primjerima dobre prakse, naslov bi trebao sadržavati ključnu riječ koju koristite u tekstu i ne bi smio sadržavati više od 70 znakova.

Pokušajte naslove napisati tako da su privlačni, zanimljivi i relevantni u odnosu na sadržaj stranice i samim time napravili ste veliki pomak prema boljoj optimizaciji.

Struktura linka

Nažalost, većina ljudi zanemaruje važnost strukture linkova. Osim što nam pomažu s rangiranjem na tražilicama, linkovi su vidljivi korisnicima i utječu na njihovo ponašanje. Dobra struktura linka sadrži kratki opis i ključnu riječ koja olakšava korisnicima i tražilicama razumijevanje sadržaja na stranici. Upravo zbog toga, razmislite kako da link na vašu stranicu učinite kratkim, jednostavnim i privlačnim što će vašim korisnicima omogućiti da ih lakše zapamte i potaknuti ih da kliknu na njih.

Optimizacija slika

U prijašnjoj blog objavi „Kako optimizirati web stranicu: 4 najvažnija elementa koja morate savladati“ naveli smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? da svaki sadržaj kojeg prati slika ima 10 puta veću šansu da potakne korisnika na interakciju. Slike su isto tako važan dio optimizacije za tražilice, no u malo drugačijem smislu nego kao što objašnjavali u prošloj blog objavi.

SEO i slike povezane su kroz Image alt text (Image alternate text), odnosno tekst koji se pojavljuje na web stranici umjesto slike u slučaju da se dogodi pogreška prilikom učitavanja stranice ili ako je display ugašen.  Image alt text je još jedan odličan način da uključite ključnu riječ koja je vezana uz sadržaj stranice jer ne samo da povećava rank na tražilicama, nego pomaže da pozicionirate svoje slike u odnosu na pojedine ključne riječi. Pozicioniranje slika je odlična praksa kada želite svoj logo te slike proizvoda i usluga pozicionirati uz određene pojmove.

Offsite optimizacija

Nakon što ste dovršili s optimizacijom svoje web stranice, vrijeme je za offsite optimizaciju koja je podjednako važna kao i onsite optimizacija. Važnost offsite optimizacije polazi od jednostavnog pravila koje glasi da je kvalitetan sadržaj vrijedan dijeljenja što znači da ako puno drugih stranica želi dijeliti sadržaj s vaše stranice, vaš sadržaj je dobar.

Postoje dvije metode za offsite optimizaciju – linkovi na vašu stranicu s drugih web stranica i marketing na društvenim mrežama. Iako ove metode imaju jedan zajednički cilj – dovesti više korisnika na vašu web stranicu, one nisu podjednako jednostavne i pod utjecajem vaše kontrole.

Dobar sadržaj je osnovni preduvjet za Search Engine optimizaciju, no par trikova pomoći će vam da unaprijedite svoju strategiju za offsite optimizaciju.  Prvi korak je da počnete sa svojim partnerima, distributerima i ostalim suradnicima i zamolite ih da stave link na vašu stranicu svaki put kad spomenu vašu tvrtku. Istu praksa možete primijeniti u radu s blogerima, influencerima i medijima. Iako u suradnji s njima nemate toliko veliki stupanj kontrole i ponekad niste u poziciji da tražite to, no pokušajte ih potaknuti da koriste link na vašu web stranicu kad god je to moguće.

Ne zaboravite da suradnja s blogerima ne znači samo objava sadržaja o vama na njihovim kanalima. Odnosi s blogerima razvijaju se tako da pronađete blogere koji vam se sadržajno poklapaju i zatim redovito pratite i komentirate njihove objave. Osim što u komentarima možete postaviti link na vašu stranicu, komentiranje će vam pomoći da skrenete pažnju blogera na vašu tvrtku i upoznate ostale korisnike s vašim sadržajem.

Kao primjer dugoročne strategije, marketing na društvenim mrežama je odličan način za dovođenje novih korisnika na vašu web stranicu. Uložite svoje vrijeme u okupljanje zajednice korisnika koja će vas pratiti, podržavati i dijeliti vaš sadržaj. Što više truda uložiti u stvaranje zajednice, više ćete uspjeha ostvariti. Društvene mreže vam omogućavaju da kontrolirate sadržaj koji objavljujete o sebi, a ako je sadržaj dobar, s vremenom će ga dijeliti i ostali korisnici.

Prije nego počnete dijeliti svoje linkove gdje god stignete, imajte na umu da offsite optimizacija ima i negativnih strana. Ako svoje linkove postavljate na web stranice niske kvalitete mogli biste smanjiti svoj Google rank ili čak dobiti Google penale (eng. Google penalty). Upravo zbog toga, napravite istraživanje i pobrinite se da su stranice koje sadrže linkove na vaš web kvalitetne, relevantne i u skladu s vašim ključnim riječima te da se slažu s imidžom koji želite izgraditi za svoju tvrtku.

Brzi savjet za kraj!

Trenutno postoji veliki broj alata koji vam pomažu da brže i bolje optimizirate svoj sadržaj za tražilice. Isti alati pružit će vam i dodatne savjete kojima možete unaprijediti svoje znanje o Search Engine optimizaciji. Primjer takvog alata je Yoast SEO plugin

Dodatak (plugin) je mali računalni program koji dodaje nove funkcije većem softveru. Njegova glavna zadaća je proširiti mogućnosti postojeće aplikacije bez potrebe za modificiranjem njezinog izvornog koda. Dodaci se široko koriste u mnogim različitim programima, od internetskih preglednika do sustava za upravljanje sadržajem (CMS) poput WordPressa. Jedan od najčešće korištenih primjera dodataka su oni koji se mogu instalirati na stranice zasnovane na WordPressu. Zahvaljujući njima možemo dodati različite funkcionalnosti, poput...

Što je Plugin? za WordPress

WordPress je najčešće odabrani CMS na svijetu. Na temelju njega je nastala gotovo polovica postojećih internetskih stranica. WordPress je cijenjen od strane korisnika zbog jednostavnosti, intuitivnosti i lakoće upravljanja. Zbog open source prirode, WordPress može biti razvijan i unaprjeđivan za potrebe specifičnih, individualnih projekata. Kako započeti koristiti WordPress?  Da biste započeli avanturu s WordPressom, prvo vam je potreban WordPress hosting. Hosting osigurava prostor na poslužitelju, gdje će biti pohranjeni svi...

Što je WordPress?
koji analizira sve sitnice koje se često mogu zaboraviti. Plugin će tako svaki put provjeriti ima li vaša slika alt text koji sadržava ključnu riječ, provjerava duljinu teksta, ključne riječi u meta opisu, prisutnost podnaslova u članku i još mnogo toga.

The Yoast SEO je trenutno plugin s najviše preuzimanja na WordPressu i dostupan je u besplatnoj i premium verziji. Za više informacija i preuzimanje posjetite https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010