Osim pitanja iz naslova ovog blog članka, možda vas „muče“ i pitanja poput ovih: Trebam li registrirati domenu? Zašto uz hosting paket moram još plaćati i domenu? Što je ekstenzija domene? Koju ekstenziju odabrati? Koja će domena biti bolje pozicionirana na Google-u?

Da bi uopće imali web stranice, web trgovinu ili blog, domenu jednostavno morate registrirati. O razlici između domene i web hostinga već smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? ranije pisali u članku „Domena i hosting, nije li to isto?

Kao što gradovi, ulice, knjige, filmovi, automobili pa i sve drugo imaju svoja imena (nazive), tako i vaša web stranica mora imati ime. To ime web stranice je zapravo vaša domena. Domena se sastoji od dva (2) dijela: naziv (ime) domene i ekstenzija.

Primjer: cyberfolks.hr – cyberfolks je ime domene, a .hr je ekstenzija

Domain-list

Izvor: http://sipi-ip.com

Upravljanje globalnim domenskim Internet prostorom, kao i sustavom središnjih poslužitelja koji osiguravaju funkcioniranje DNS

DNS, odnosno Sustav Imena Domena (Domain Name System), je sustav koji povezuje nazive domena s odgovarajućim IP adresama. Zahvaljujući tome, umjesto da zapamte složene nizove brojeva koji čine IP adresu određene stranice, korisnici mogu unositi lako zapamtljiva imena domena. DNS je razvijen tijekom 80-ih godina 20. stoljeća, kao rješenje problema brzo rastućeg broja internet adresa, što je otežavalo njihovo pamćenje i upravljanje. Zamijenio je raniju metodu koja se sastojala...

Što je DNS? (Domain Name System) sustava, ostvaruje se kroz nezavisnu organizaciju ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet od 1993. godine upravlja nacionalnom domenom Republike Hrvatske (.hr). – Izvor: CARNet

Besplatne i naplatne .hr domene

Svaki korisnik ima pravo na samo jednu besplatnu .hr domenu. Besplatnu domenu mogu registrirati:

  • pravne osobe (trgovačka društva, udruge, političke stranke i ostale organizacije s pravnom osobnošću) registrirane u RH,
  • fizičke osobe koje obavljaju registriranu samostanu djelatnost u RH (obrtnici, umjetnici, liječnici i slično).

Naziv domene za pravne osobe mora sadržavati registrirano ime ili registrirano skraćeno ime ili skraćenicu od početnih slova ili slogova višedijelnog registriranog imena. Kod fizičkih osoba koje obavljaju samostalnu djelatnost, naziv domene mora sadržavati registrirano ime ili registrirano skraćeno ime ili skraćenicu od početnih slova ili slogova višedijelnog registriranog imena ili naznaku djelatnosti te ime, prezime ili ime i prezime. (izvor: CARNet)

Naplatne .hr domene mogu registrirati:

  • pravne osobe (trgovačka društva, udruge, političke stranke i ostale organizacije s pravnom osobnošću) registrirane u RH,
  • sve fizičke osobe u RH,
  • strane pravne osobe koje imaju registriranu podružnicu u RH,
  • pravne osobe s poslovnim nastankom u EU uz uporabu VAT/OIB broja.

Nema ograničenja u broju registracija naplatnih .hr domena tako da možete registrirati neograničen broj naplatnih .hr domena. Naplatne domene registriraju se i administriraju isključivo preko ovlaštenih registrara među kojima je i Cyberfolks.

Od 4. srpnja 2016. godine moguće je registrirati naplatne .hr domene s jednim ili dva alfanumerička znaka te domene s dijakritičkim znakovima č,ć,đ,š i ž. Domene možete provjeriti i registrirati kod nas u samo nekoliko klikova.

Osim besplatnih i naplatnih .hr domena, u Hrvatskoj možete registrirati i puno jeftiniju .com.hr te besplatnu .from.hr domenu.

Generičke domene i domene drugih država

Najpoznatija i najzastupljenija generička domena definitivno je ona s ekstenzijom .com. Osim nje, možete registrirati i .net, .org, .info ili .biz. Osim ovih „standardnih“ domena, danas postoji puno novih generičkih domena dostupnih za registraciju, poput .blog, .design, .xyz i druge. Cijenu ovih domena potrebno je dodatno provjeriti jer cijena njihove registracije može biti i nekoliko tisuća dolara za period od godinu dana, ovisno o tome spadaju li u takozvane „premium“ domene.

Važno je da razumijete značenje pojedinih ekstenzija kao što su:

  • .com – korporativne web stranice, komercijalne, zajednice (company, community, commerce)
  • .info – informativne web stranice
  • .net – web stranice posvećene različitim tehnologijama
  • .org – web stranice za udruge, razne organizacije, institucije
  • .biz – poslovne web stranice, najčešće ecommerce webovi

Osim toga, ovisno u pravilima pojedinih državnih institucija, moguće je registrirati i vršne domene drugih država. Jedna od najpoznatijih je svakako .me domena (Crna Gora) koja je zbog svoje zanimljive ekstenzije ME postala popularna za osobne web stranice. Primjeri drugih domena su:

  • .si – Slovenija
  • .ba – Bosna i Hercegovina
  • .rs – Srbija
  • .it – Italija
  • .de – Njemačka
  • .at – Austrija

Vrlo zanimljive su i .eu domene koje su cijenom jako prihvatljive.

Izbor naziva domene

Kada vam se svidi neki naziv domene, prvo trebate provjeriti da li je domena slobodna tj. da već nije ranije registrirana. Naziv domene trebao bi biti što kraći tako da bude lako pamtljiv – do 8 znakova. U nazivu domene definitivno „ubacite“ ime firme/ustanove, ime branda, ime usluge/proizvoda, ime događaja ili ključna riječ koja je bitna za vaše poslovanje.

Izbjegavajte brojeve i previše minusa (crtica) jer oni će samo zakomplicirati stvar. Recimo, kada nekome preko telefona govorite naziv vaše domene „12opa.com“, onaj s druge strane slušalice bi to mogao protumačiti kao „jedandvaopa.com“. Ili, domenu naziva „places2go.info“ napisati kao „placestogo.info“.

 

Kako provjeriti domenu?

Da li je neka domena već zauzeta tj. registrirana ili ne možete provjeriti na ovim adresama:

Jednostavno upišite u polje za upis naziv domene s ekstenzijom i kliknite na „Provjeri“, „Pretraži“ ili „Search“.

Životni ciklus domene

Što se tiče naplatnih .hr domena njih možete registrirati na jednu, dvije ili maksimalno 5 godina. Domene s ekstenzijom .com.hr možete registrirati na jednu, dvije, pet ili devet godina.

Besplatne domene potrebno je također registrirati, ali to možete napraviti i sami na www.domene.hr. Njih također treba svake godine produžiti, bez obzira što su besplatne.

Generičke domene (.com, .net, .org, .info, .biz…) mogu se registrirati na period od jedne do devet godina.

Obnova domene

Domene treba obnoviti kada za to dođe vrijeme tj. najbolje je to napraviti prije datuma isteka domene. Za .hr domene nakon datuma isteka imate još 30 dana vremena da to učinite. Nakon toga se domena briše i postaje dostupna svima za registraciju.

Kod generičkih domene, imate isto 30 dana dodatnog vremena da je obnovite, ali ako to ne učinite u tome roku, domena odlazi u tzv. „Redemption Period“ gdje ostaje određeno vrijeme. U tome periodu moguće ju je obnoviti, ali po daleko višoj cijeni.

Transfer domene

Domene možete i transferirati, s jednog registrara na drugi. Transfer .hr i .com.hr domena je besplatan, a domena i nakon transfera ostaje aktivna do datuma isteka domene.

Situacija je drugačija kod generičkih domene čiji se transfer naplaćuje, ali se prilikom transfera domena produži za dodatnu godinu dana. Tako recimo, ako je domena aktivna do 6.9.2021. godine, prilikom transfera ona će se produžiti te će nakon toga biti aktivna do 6.9.2022. godine.

Brisanje domene

Domene s ekstenzijom .hr i .com.hr je moguće i obrisati prije njezinog isteka. To je moguće napraviti na način da se CARNetu pošalje potpisani zahtjev za brisanje domene ovjeren pečatom (u slučaju tvrtke) kod naplatnih domena ili ukoliko je naplatna domena registrirana preko Cyberfolks, zahtjev se može poslati nama s kontakt email adrese navedene kao korisnik domene, odnosno potpisani zahtjev za brisanje domene ovjeren pečatom (u slučaju tvrtke).

Generičke domene ne mogu se brisati prije datuma njenog isteka. Jednostavno ona istekne i nakon nekoliko mjeseci (ovisno od domene do domene) ona će ponovno biti slobodna za registraciju.

Kod izbora tj. odluke o nazivu domene, probajte naziv napisati na papir da vidite kako „izgleda“. Vašu domenu će kupci, poslovni partneri i drugi zapisivati i pri tome je vrlo važno da taj naziv bude lako pamtljiv, da dobro „zvuči“.

Osim toga, provjerite je li to ime slobodno na društvenim mrežama kako bi otvoriti korisničke profile na Facebooku, Twitteru, Instagramu, Google+. Super je kada se jedno ime provlači od weba do svih ostalih kanala online promocije.

10 savjeta za odabir naziva domene

  • Izaberite kratki naziv (do 8 znakova)
  • Izaberite vršnu domenu svoje država (.hr) ili .com domenu
  • Neka naziv domene sadrži ime tvrtke, marke ili ključnu riječ
  • Ime domene napišite na papiru da vidite kako „izgleda“
  • Izbjegavajte crtice između riječi u nazivu
  • Izbjegavajte brojeve u nazivu
  • Provjerite naziv na društvenim mrežama
  • Izbjegavajte pravne probleme registrirajući domene poznatih tvrtki/marki
  • Kupnja istekle domene ponekad je dobar izbor
  • Naziv domene mora biti pamtljiv

Gdje možete kupiti domenu?

Ukoliko niste sigurni koji naziv domene izabrati, uvijek se možete obratiti nama. Rado ćemo vam pomoći! Cyberfolks je među prvim ovlaštenim registrarima u Hrvatskoj, te osim .hr domena za vas možemo registrirati sve spomenute domene u ovom članku.

Brza registracija domene bez papirologije po povoljnim cijenama!

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.