Koji dan u tjednu donosi najbolji Open Rate newsletter kampanje? Koje ime staviti u „From“ polje i kako će pretplatnici mailing liste reagirati na njega? Imate li problema s odlukom oko naslova newslettera (Subject Field)? U koje vrijeme poslati newsletter kako bi Click Rate bio zadovoljavajući? Ovo su samo neka pitanja koja nas muče kada je u pitanju email newsletter. Pomoću A/B testa moguće je dobiti odgovore na ova pitanja ili barem dobiti dobre smjernice za postizanje što boljih rezultata email marketing kampanje.
Što je A/B test?
A/B test zapravo je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B će za vas odraditi korisnici/klijenti te ćete dobili odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman (A ili B).
A/B test možete napraviti i za landing stranice, konkretno njihov izgled, sadržaj, naslov, razmještaj pojedinih elemenata na njoj, zatim naziv i pozicije CTA (Call-To-Action) linkova.
U ovom članku, naglasak će biti na email newsletteru te upotrebi gotovog email marketing alata MailChimp u kojem je A/B test vrlo jednostavno implementiran kroz MailChimp Email Optimizer.
Kako A/B test funkcionira?
Na ovo pitanje odgovoriti ću jednostavnom ilustracijom.
MailChimp – A/B kampanja
Dakle, ako se ne možete odlučiti između naslova A i naslova B za vaš idući email newsletter, tada vam A/B test može pomoći. U MailChimpu je to vrlo elegantno riješeno, jednostvano i automatski. Nakon što ste se prijavili u sustav, kliknite na Create Campaign. Nakon toga odaberite A/B Split Campaign.
Zatim morate odlučiti što želite testirati: naslov newslettera, From polje (od koga newsletter dolazi) ili dan i vrijeme kada će newsletter biti poslan. U ovom ćemo primjeru testirati naslov newslettera. Ispod je zanimljiv slider pomoću kojeg možete odrediti segment liste tj. uzorak na koji će biti poslani naslovi za test. Osim toga, potrebno je odrediti način na koji će „pobjednik“ biti izabran: na osnovu Open Ratea, Click Ratea ili ručno. Također treba odrediti i vrijeme testiranja (u danima ili satima) te postaviti tu vrijednost.
Nakon toga napravite setup A/B split kampanje. Upišite naziv kampanje (pomoću kojeg ćete svoju kampanju pratiti u MailChimpu), te naslov A i naslov B koje želite testirati.
Kada ste napravili setup kampanje, ostaje vam za napraviti dizajn newslettera (ili izabrati neki od snimljenih predložaka) te na kraju „poslati“ kampanju (Send).
Poslije toga sve se u MailChimpu odvija automatski. Sustav prati statistiku A/B test kampanje, na osnovu postavljenih uvjeta određuje pobjedničku opciju i šalje je na ostatak mailing liste.
Što to znači za moju mailing listu?
Pretpostavimo da na mailing listi imate 2.580 pretplatnika. Odlučili smo A/B test provesti na uzorku od 20% mailing liste, što znači da će 516 pretplatnika sudjelovati u testu. Sustav će newsletter s naslovom A – [cPanel] Radite li backup svojih web stranica? poslati na 258 pretplatnika (što je polovica uzorka od 516 pretplatnika), a isto tako i newsletter s naslovom B – [Newsletter] Kreiranje backupa preko cPanela na 258 pretplatnika.
Nakon jednog sata, na osnovu Open Rate statistike koju smo odabrali kao referentnu za odabir pobjedničkog naslova, sustav će poslati newsletter s pobjedničkim naslovom na ostatak pretplatnika, dakle na njih 2.064.
A/B test ideje
Da, znam! Ponekad je teško doći do ideje što zapravo testirati, što bi bilo dobro znati, a ne znamo. Pa evo nekoliko zanimljivih ideja za vas:
- Da li je dobro da naslov newslettera uvijek sadrži i naziv moje tvrtke?
- Da li bi naslov email newslettera trebao biti kratak ili dugačak?
- Koji dan u tjednu da šaljem newsletter?
- Ima li vrijeme slanja newslettera utjecaja na njegovo otvaranje (Open Rate) i „klikanje“ (Click Rate)?
- Da li je bolje ime tvrtke stavim ili ne u From polje?
- Da li u naslovu newslettera odmah spomenuti koliki popust nudimo u akciji?
- Da li za newslettere u kojima promoviramo akcije, popuste, kupone i promo kodove vrijede ista pravila? Kada da ih šaljemo?
- Da li je u naslovu newslettera bolje biti direktan tj. izravan ili je bolje opisati njegov sadržaj?
- Da li u From polje staviti generički email (info@tvrtka.hr) ili email osobe (ime.prezime@tvrtka.hr)?
A ili B?
Moja topla preporuke je da koristite A/B test u email marketing. Ukoliko koristite gotove alate za email marketing kao npr. MailChimp, onda će vam A/B test biti vrlo jednostavno napraviti. Njegovom upotrebom vrlo je izgledno ćete ostvariti bolje rezultate email marketing kampanje i to u vidu:
- poboljšanja statistike email newslettera (Clickthrough rates),
- rasta pretplatnika mailing liste,
- povećanja konverzije email kampanja (newslettera) što i jest glavni cilj.
Jednostavno rečeno, isplati se testirati.
Jeste li do sada koristili A/B test i u kojem slučaju? Kakva su vaša iskustva?
Preporučeno za tebe
Privucite, angažirajte, pridobite, brinite za kupca – stvorite web conversion funnel uz pomoć fanova s društvenih mreža
Pogledajte nekoliko primjera, odnosno postupaka koji će vam pomoći u generiranju conversion funnela neovisno od platforme društvenih mreža koje ste izabrali. Conversion funnel je putovanje koje online potrošač/posjetitelj prolazi kroz Internet oglašavanje.
Kako prodavati putem Interneta
Prema posljednjim istraživanjima, u Hrvatskoj gotovo 50% potrošača kupuje online. Ukratko donosimo što je potrebno i kako pokrenuti svoju prvu online trgovinu.
8 servisa s besplatnim fotografijama
Koliko ste puta bili u situaciji da vam je za potrebe blog članka, newslettera, online oglasa ili izrade web stranica trebala kvalitetna i dobra fotografija? Fotke su za kvalitetu sadržaja kojeg kreirate jako bitne. Stoga, kada nemate vlastite, najbolje ih je potražiti na online servisima koji nude besplatne fotografije, ilustracije, ikone i drugi vizualni sadržaj. Dio […]
Tražite li dalje?