Priznali si mi to ili ne, mnoge aktivnosti i akcije koje radimo tijekom dana mogu se iznimno dobro predvidjeti i u najboljem ili najgorem slučaju njima uspješno manipulirati.

U svijetlu toga zgodno je podsjetiti na jednu od tehnika manipulacije koju možete uspješno iskoristiti kod vođenja svojih newslettera. No, prije nego pojasnim o čemu se radi i kuda će nas ovaj post odvesti osjećam se dužnim pojasniti pojam manipulacije.

Naime, velika većina ljudi će na pojam “manipulacija” negativno reagirati jer ga shvaća kako se iza njega krije neka neobjašnjiva ili manje objašnjiva tehnika ili trik koji će za rezultat dovesti da onaj koji manipulira dobiva prednost nad onim koji je manipuliran.

I sada, ovisno o tome da li je rezultat bolji/plemenitiji ili lošiji/zločest, pojam manipulacija ima pozitivan ili negativan aspekt.

Npr. tehnikom manipulacije smanjila se upotreba duhanskih proizvoda i povećao se životni vijek ljudi je za mnoge pozitivan primjer. No, kada je tehnikom manipulacije kod primatelja poruke stvoren osjećaj povjerenja kako jedna kapljica deterdženta pere 10000 tanjura i time je povećana prodaja dotičnog proizvoda je negativan primjer manipulacije.

Manipulacija je svuda oko nas i svi je na ovaj ili onaj način koristimo. Da li je namjera pozitivna ili negativna, ostavljam svakome ponaosob da to odluči.

Dakle, vratimo se na tehniku “manipulacije” koju možete uspješno iskoristiti u svojim newsletterima.

Kod slanja newslettera vrlo je važno voditi razne statistike. Open rate, click rate, unsubscribe rate i slične stvari. Svi mi koji ih redovito šaljemo borimo se da te brojke budu što veće ili što manje.

Open-click-unsubscribe rate

Open rate povećavamo dobrim subjectom, click rate povećavamo dobrim sadržajem, a unsubscribe rate smanjujemo dobrim sadržajem ali i još nečim 🙂

Naime, pravila kod slanja newslettera su takva da negdje u poruci mora postojati link i uputa na koji način se primatelj može odjaviti s liste. Većini ljudi taj dio poruke stavlja pri dnu i izgleda ovako:

  • “Ako više ne želite primati naš newsletter kliknite ovdje…”
  • “Odjavite se s liste OVDJE”
  • “Kliknite ovdje za odjavu s liste”

Dio primatelja nekada bude iziritiran sadržajem, loše su volje, ne ide im posao ili se tako osjećaju i kliknu na taj link jer eto… ne razmišljaju previše i nije im ovog trenutka do vašeg newslettera.

I baš na tom momentu što ne razmišljaju, dijelim vam jedan mali trik kako možete efikasno smanjiti unsubscribe rate.

Trik je u stvaranju osjećaja gubitka kojeg će primatelj imati ako se odjavi s liste.

U praksi bi to izgledalo ovako:

  • “Želite li prekinuti primanje informacija o [vrijednosti koje dajete u newsletteru]”

Ovaj mali trik ja osobno primjenjujem na svojim newsletterima i unsubscribe rate se smanjio za 80%.

Koja je pozadina ovog trika? Malo poznavanje ljudske psihologije i svjesnosti o tome kako razmišljamo i funkcioniramo. Ljudi ne vole prekide, ne bole biti ti koji će inicirati kraj.

Je l’ ovo primjer loše ili dobre manipulacije, ostavljam vama da procijenite. Osim toga, isprobajte u praksi. Garantiram da će ih se manje odjaviti s liste 🙂

 

O autoru:
Goran Blagus je business coach s višegodišnjim iskustvom iz poduzetništva i korporativnog poslovanja te je prepoznat po pomaganju poduzetnicima u postizanju iznimnih rezultata iz prodaje, upravljanja, managementa, motivacije, produktivnosti, profitabilnosti i kreativnosti. Imate li potrebu za unapređenjem poslovanja (čitaj: više klijenata, veća produktivnost, niži troškovi…) kontaktirajte ga na kontakt@blagus.eu.Web: www.blagus.eu
Twitter: @gblagus

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?