Toplinske karte prikazuju područja naše web stranice s primijenjenim bojama, simbolizirajući kretanje pokazivača miša i klikove korisnika. Omogućuju praćenje koje će poveznice i bannere čitatelji najvjerojatnije kliknuti, koji elementi web stranice nisu popularni među korisnicima interneta itd. Takva se karta prvenstveno koristi za poboljšanje upotrebljivosti web stranice za kupca, što može dovesti do povećane konverzije

U kontekstu internetskog marketinga i analize podataka, konverzija znači željenu akciju ili cilj koji korisnik poduzima na web stranici ili u aplikaciji. Konverzija može poprimiti različite oblike, ovisno o poslovnim ciljevima, kao što su na primjer: Kupnja: Izvršenje transakcije, kupnja proizvoda u online trgovini ili usluge na web stranici. Registracija: Prijavljivanje na newsletter, stvaranje korisničkog računa, popunjavanje registracijskog obrasca ili prijava na događaj. Preuzimanje: Preuzimanje datoteke, na...Što je Konverzija?. Da biste stekli uvid, morate koristiti popularne alate za izradu ove vrste karata. U ovom tekstu obrađujemo tri popularna alata: Mouseflow, HotJar i crazyEgg.

Iz ovog teksta ćete saznati:

●      Što su toplinske karte i zašto biste ih trebali koristiti.

●      Koje su razlike između softvera za mapiranje topline.

Popularna rješenja i istraživanje praćenja pogleda

Eye-tracking je praćenje pokreta oka. Svrha mu je ukazati na mjesta gdje korisnikov vid prestaje. Ova metoda daje najpreciznije rezultate, ali zahtijeva specijalizirane kompetencije i alate, a to podrazumijeva troškove.

Stoga su u praksi, posebice u malim i srednjim poduzećima sve popularnija istraživanja koja ne prate oko, nego … ruku. Točnije – pokazivač miša. Ispostavilo se da iako ne pokazuju rad oka, mogu dati mnogo informacija o ponašanju korisnika web stranice.

Između ostaloga, takvi alati uključuju rješenja navedena u ovom tekstu.

Popularno ili ne?

Moglo bi se reći da su toplinske karte definitivno popularne. Pregledom podataka o ovim aplikacijama koje su prikupili stručnjaci za profiliranje u BuiltWith https://trends.builtwith.com/analytics/Hotjar, brzo ćete shvatiti da su to alati koje koriste milijuni web-mjesta diljem svijeta.

U Hrvatskoj možemo govoriti o oko 5000 stranica koje koriste takva rješenja. Ponekad se alati za toplinsko mapiranje koriste samo ponekad za poboljšanje pojedinih elemenata portala ili za upoznavanje ponašanja potrošača.

Bez obzira na razloge zbog kojih ih instalirate, ne može se poreći da su to alati koji vam mogu dati veliku konkurentsku prednost. Pogotovo kada ih vješto koristimo. U nastavku donosimo usporedbu i funkcije rješenja Mouseflow, Hotjar i crazy Egg

Hotjar

Hotjar postoji od 2014. godine. Kažu da je jedan od vodećih alata. To je rješenje koje vam omogućuje praćenje kako korisnici posjećuju stranicu. Usluga vam također omogućuje dobivanje povratnih informacija od kupaca stvaranjem prilagođenih anketa i CTA-ova. Hotjar osigurava da vam ove značajke omoguće fino prilagođavanje vaše web stranice vašim posjetiteljima kako biste generirali više potencijalnih klijenata. Da bismo ga koristili, moramo dodati odgovarajući redak koda na web stranici.

Hotjar vam pomaže saznati što se korisnicima sviđa na vašoj stranici i kako je koriste. Prikuplja različite podatke o korisnicima, poput njihove lokacije i koju domenu koriste. Hotjar vam omogućuje jednostavno kreiranje korisničkih anketa iako bi to mogli malo poboljšati. Ovo je dobra opcija posebno za male tvrtke koje traže alat za poboljšanje web stranice.

Najvažnije funkcije alata Hotjar su:

●      Izrađuje visokokvalitetne toplinske karte koje pokazuju gdje korisnici klikaju i koliko daleko pomiču stranice, što je važno posebno u e-trgovini s velikim brojem proizvoda.

●      Snima sesije koje vam omogućuju da točno vidite stupaju li korisnici u laku interakciju sa stranicama.

●      Mogućnost pripreme opsežnih ali transparentnih anketa, putem kojih vam vaši kupci šalju važne informacije.

●      Izrada bogatih izvješća koja prikazuju širok raspon korisničkih podataka kao što su putevi narudžbe koji otkrivaju gdje posjetitelji ulaze i izlaze s vaših stranice.

●      Jednostavna implementacija

Implementacija (s eng. deploy) je proces uvođenja aplikacije, usluge ili ažuriranja softvera u proizvodno okruženje, odnosno ono koje je dostupno krajnjim korisnicima. Proces implementacije uključuje premještanje koda iz lokalnog programskog okruženja na server ili hosting, na kojem će on javno djelovati. Kako izgleda proces implementacije? Implementacija može uključivati različite faze, kao što su kopiranje datoteka, konfiguriranje okruženja, pokretanje baza podataka ili implementacija SSL certifikata. Ovisno o složenosti projekta, ovaj...

Što je Deploy? koja vam omogućuje da počnete koristiti uslugu. Potreban vam je samo jedan red koda za implementaciju da bi funkcionirao.

●      Mogućnost testiranja učinkovitosti web stranica i saznanja odakle korisnici dolaze.

●      Alati za pregled stopa konverzije potencijalnih klijenata i postavljanje ciljeva za njihovo poboljšanje.

Mouseflow

Mouseflow, kao i gore spomenuti Hotjar, koristi se za poboljšanje konverzija web stranica. Riječ je o rješenju s brojnim korisnim funkcijama koje pomažu u praćenju praktičnosti korištenja web stranice, a time i povećanju broja konverzija. Mouseflow sebe opisuje kao “sveobuhvatni alat za analizu” koji nudi ponavljanje sesija, toplinske karte, puteve narudžbe, izvještavanje te obrasce i ankete. Jedno je od prvih rješenja ove vrste. Njegov nastanak datira iz 2009. godine.

Mouseflow omogućuje pristup putevima konverzije i segmentima kupaca. Također vam omogućuje stvaranje prilagođenih obrazaca i anketa kako biste dobili bolji uvid u korisničko iskustvo

Customer experience (CX), poznato kao iskustvo kupca, je zbroj svih iskustava i dojmova koje kupac stječe tijekom interakcije s vašim brendom. To uključuje svaku točku kontakta, od prvog susreta s oglasom, preko procesa kupovine, pa sve do poslijeprodajne usluge i podrške. To je sveobuhvatan pogled na odnos između kupca i tvrtke, koji nadilazi sam proizvod ili uslugu. Zašto je Customer experience tako važan? Značenje Customer experiencea proizlazi iz njegovog...

Što je Customer experience?. Ovo je dobra opcija za srednje i velike organizacije koje traže niz značajki za poboljšanje konverzije web mjesta.

Najvažnije funkcije Mouseflowa su:

●      Ponavljanje sesije koje prikazuje sva prethodno snimljena ponašanja korisnika. Sve to dolazi zajedno s podrškom za mobilno praćenje te detekcijom pokreta te detaljnim informacijama.

●      Prati JavaScript

JavaScript je visokorazinski, dinamičan programski jezik koji se uglavnom koristi za stvaranje interaktivnih elemenata na web stranicama. Široko se koristi kako na strani klijenta (u web preglednicima), tako i na strani poslužitelja (putem platformi poput Node.js) za stvaranje interaktivnih web stranica, web aplikacija, internetskih igara, mobilnih aplikacija i drugog. JavaScript omogućava dodavanje interaktivnosti web stranicama. To je jedan od ključnih sastojaka web tehnologija, uz HTML i CSS, koji su...

Što je JavaScript? pogreške na koje korisnici nailaze na vašoj web stranici. Što je najvažnije, ova opcija radi čak i kada nisu uočljive.

●      Generiranje toplinske karte koja prikazuje klikove, promet, fokus kupca i geografsku lokaciju kako bi se lakše odredilo koje aspekte web-mjesta većina korisnika posjećuje

●      Prikazivanje puta i ponašanja koji prikazuje korisnikovo putovanje kroz stranicu. To na primjer pomaže da se utvrdi što je bio razlog zašto se kupac nije odlučio na kupnju.

●      Mogućnost izrade prilagođenih ili visoko ciljanih anketa za dobivanje povratnih informacija od kupaca.

●      Ima niz analitičkih alata koji prikazuju korisničke trendove s povijesnom analizom, koja pokazuje utjecaj promjena tijekom vremena ili pregledom prometa na web stranici tijekom vremena.

Crazy Egg

Vrlo koristan i moćan alat za testiranje i promjene na web stranici pomoću A/B testova. Kreiran je 2005. godine i od tada omogućuje ljudima diljem svijeta korištenje praktičnih rješenja. Crazy Egg koristi više od 300.000 web stranica diljem svijeta za praćenje ponašanja korisnika. Usredotočen je na pomoć korisnicima da prepoznaju što treba poboljšati na web stranici i daje vam priliku da testirate nove ideje. Također nudi toplinske karte i snimke ponašanja te vizualizaciju prikupljenih podataka. Da bismo koristili alat, moramo instalirati jednostavnu skriptu u zaglavlje stranice.

Usluzi nedostaje nekoliko značajki koje nude konkurenti, poput mogućnosti izrade obrazaca i anketa na web mjestu. Također, ponašanje korisnika ne može se prikazati u stvarnom vremenu, što ne biste očekivali od usluge s ovom cijenom, ali ova platforma radi vrlo dobro kao softver za snimanje sesija.

Najvažnije funkcije Crazy Egg su:

●      Uređivač stranica koji olakšava testiranje novih projekata bez angažiranja programera.

●      A/B test

A/B testovi su istraživačka metoda koja se koristi za usporedbu dvije verzije web stranice ili aplikacije kako bi se odredilo koja od njih bolje ispunjava postavljene kriterije uspjeha. Drugim riječima, to je način eksperimentiranja s dvije varijante elementa (A i B) da bi se vidjelo koji je učinkovitiji u postizanju zacrtanih ciljeva, kao što su povećanje stope konverzije, poboljšanje korisničkog angažmana ili povećanje broja pretplata. Kako funkcioniraju A/B...Što je A/B test? modul koji je jednostavan za korištenje i intuitivan.

●      Značajka bilježenja posjetitelja koja pomaže u identificiranju problema s upotrebljivošću stranice.

●      Izrada toplinskih mapa u obliku konfeta koji omogućuje detaljnu analizu pojedinačnih klikova koji se mogu segmentirati prema različitim podacima i kategorijama.

●      Niz manjih i većih dobro osmišljenih funkcija koje vam omogućuju upravljanje klijentima.

Sažetak HotJara, Crazy Egg i Mouseflowa

Kao što vidite, svaka aplikacija

Aplikacija je računalni ili mobilni program koji izvršava određene zadatke na uređaju korisnika. Aplikacije mogu biti namijenjene različitim svrhama, od upravljanja dokumentima, preko igara, do upravljanja transakcijama u online trgovini. Razumijevanje što je aplikacija i koje su njene primjene ključno je i za korisnike i za vlasnike poduzeća. Koje su vrste aplikacija? Aplikacije se dijele na nekoliko kategorija: desktop (instalirane na računalu), mobilne (za pametne telefone i tablete)...Što je Aplikacija? ima nešto drugačiji set alata, zahvaljujući kojima možemo odabrati rješenje koje će za nas biti najoptimalnije. Također treba imati na umu da svaki ima različit administrativni panel, što je također važno.

Vodimo li se cijenom, CrazyEgg će biti najjeftinije rješenje, a Hotjar najskuplje. Zapravo nije toliko važno koji ćete od ovih alata odabrati, već je mnogo važnije da je implementacija alata tek početak puta. Implementacija navedenih alata je jednostavna, radi se o jednostavnom JavaScripta kodu, a pravi izazov je sustavno analizirati karte i snimke i izvući zaključke iz njih.

Najbolji rezultati iz toplinskih karata ne proizlaze iz najboljih ili najskuplji alata, već iz stalnih donošenja zaključaka i provedbi promjena na web stranicama koje proizlaze iz ponašanja korisnika.

Sretno!

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.