Da li biste kupili automobil bez garancije, TV prijemnik, osobno računalo ili nešto drugo? Takvo nešto vam sigurno ne bi palo na pamet.

Slične garancije postoje i kod pružatelja telekomunikacijskih i internetskih usluga – a zovemo ih SLA (Service Level Agreement tj. Ugovor o razini pružanja usluga).

Dakle, što je SLA? SLA je “temelj” između davatelja usluga i korisnika, on određuje očekivanja između njih tj. točno određuje odnose za obje strane.

Dobar SLA sadrži sljedeće informacije:

  • Što davatelj usluga obećava?
  • Kako će to isporučiti?
  • Kako će mjeriti obećano?
  • Što se događa ukoliko ne isporuči obećano?

Ukratko, dobar SLA pomaže davatelju usluga da objasni korisniku što i na koje načine isporučuje i daje jamstvo korisniku da će mu obećana i očekivana razina usluge biti isporučena!

Vjerojatno ste do sada naletili na ovakve rečenice – “Ne garantiramo uptime, ali izmjereni uptime nam je xy %” ili “Uptime ne garantiramo, ali u zadnjih tri mjeseca je xy %”. Što reći na to?

Izmjeren uptime je dobar, ali garantirani uptime je bolji!

Provjerite da li vaš davatelj usluga nudi SLA, u kojim slučajevima, i za što. Provjerite postoji li kakav small print koji će vam izazvati komplikacije kad vam to najmanje bude trebalo, i provjerite da li je taj SLA dovoljno dobar za vas.

Uptime SLA

Odnos garantiranog uptime SLA i stvarne (ne)dostupnosti usluge. Izvor: www.pingdom.com

What’s the point? Kvalitetni davatelji telekomunikacijskih i internetskih usluga ulažu svoj novac, trud i znanje da bi stvorili dovoljno dobru infrastrukturu i bili u mogućnosti pružiti superiornu kvalitetu usluge. Po tome se razlikuju od konkurencije i to su spremni jamčiti svojim novcem. Iskoristite to, nema razloga da taj rizik preuzimate na sebe. Samo kod davatelja usluge koji stoji iza svog posla i daje garancije naći ćete partnera koji je jednako dobar kao i vi i koji cijeni vaš biznis jednako kao i svoj.

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

10 odgovori za "No SLA? Good luck!"

  1. darkmares napisao:

    Uptime i dostupnost su dvije različite stvari, uptime servera može biti i 5 godina a da posjetitelji ne mogu do tog servera svaki drugi dan?
    Također, razlika je i u dostupnosti servera i njegovoj funkcionalnosti, osnovna statistika pingdoma npr. daje dobar uvid u mrežnu dostupnost no što to vrijedi ako korisnik umjesto željene stranice vidi npr. “Database error: Too many users”…

    Znači paziti dobro da je u SLA opisana i dostupnost i funkcionalnost stranica da ne bi bilo nesporazuma 😉

  2. Damir Mujić napisao:

    Naravno. Recimo u našem SLA piše:

    4.3. Davatelj usluga se obvezuje da će FTP, HTTP, POP3, SQL servisi (u daljnjem tekstu: Servisi) biti raspoloživi najmanje 99,90% vremena kroz jedan kalendarski mjesec.

    Dakle, jamstvo se mora odnositi na raspoloživost servisa a ne na puki ping response servera. 🙂

  3. Vivian napisao:

    odlicno, nisam ni znala da moze postojati garancija na tu vrstu usluge

  4. Postoji, samo što dosta ljudi to nezna, a i dosta davatelja usluga ne garantira gotovo ništa.. 🙁

  5. Odlicno, nisam ni znala za ovo….sad kad internet bude spor po ko zna koji put znam kako se postaviti sa sluzbom za korisnike. Steta sta unaprid znam da nece puno pomoci, teorija i praksa se obicno razilaze…..

  6. Beba napisao:

    Hoho, sad ce me cut oni na T comu,svaki put odgovor : resetirajte ruret….to im je jedini odgovor!

  7. Petar napisao:

    Pa njima u T-coma je jedino što znaju je reć isključite strujni kabel sačekajte malo i ponovno ga uključite….

  8. Autoservis napisao:

    Sve tehničke probleme sa Tcom-om sam riješio promjenom operatora. Povećala se brzina, nema prekida i jeftinija cijena – sve ono što T com nije mogao.Sad inernet ide kao novi automobil.

  9. Gregor napisao:

    Gledajuci Avalon SLA, clanak 4.6, ispada da Avalon daje tocno nikakav SLA. Kako imate servere kod “dobavljaca usluge” iz njemacke (?), bilo kakav downtime uzrokovan … strujom .. serverima .. diskovima … memorijom …. upstream linkovima i prakticki bilocim … ne racunate kod izracuna raspolozivosti.

    Ili ja neznam citati ?

    4.6. Prekid u raspoloživosti Servisa do kojeg je došlo zbog slijedećih razloga neće se uračunati kod izračuna raspoloživosti:
    a) radovi na održavanju hardverskih i softverskih komponenti,
    b) hakerski napad na hardversku ili softversku komponentu,
    c) greška Korisnika, ili kršenje ugovora od strane Korisnika,
    d) problem kod dobavljača usluga Davatelju usluga,
    e) problem izvan nadležnosti Davatelja usluga,
    f) utjecaj više sile.

  10. Mario Cesarić napisao:

    Poštovani Gregor,

    naša oprema, ili oprema bilo kojeg drugog hosting providera, mora biti kod nekog dobavljača usluge čiji je core business pružanje infrastrukture. Kad govorimo o “dobavljaču usluge” govorimo o podatkovnim centrima.

    Rijetki (poput Amazona, SoftLayera, RackSpacea, Microsofta i sličnih) si mogu priuštiti vlastitu infrastrukturu u smislu jednake kvalitete usluge kakvu pruža tvrtka koja se bavi samo i isključivo takvim uslugama. Mi smo ovdje da se brinemo o toj opremi i uslugama koje su naš core business – a to je, između ostaloga, web hosting, i tu želimo biti profesionalni i na visokoj razini.

    Jednako kako postoji bilateralni SLA Ugovor između nas kao hosting providera i dobavljača usluge, mora postojati isti takav između nas i Vas kao našeg korisnika. Jednako kao što i Vi nas birate prema nekim kriterijima, biramo i mi našeg dobavljača i to po vrlo strogim kriterijima, no neke stavke tih kriterija naprosto moraju biti definirane kao što je u našim Uvjetima korištenja iz niza razloga.

    Sukladno točkama našeg SLA prema korisniku, trudimo se biti proaktivni u pružanju usluga i isporučiti uslugu prema SLA uvjetima koje prihvaćate prilikom kupnje istih.

    Održavanje hardverskih i softverskih komponenti radimo proaktivno i planski, tako da zbilja jako rijetko dolazi do prekida usluge uzrokovanih istim.

    Da ne bi došlo do hakerskih napada primjenjujemo razne sigurnosne mehanizme i tehnologije i trudimo se spriječiti uzroke (engl. source) napada vođeni onom: “Prilika čini lopova.” 😉 Upravo zbog toga, činimo sve kako bi takvih prilika za “vanjsku silu” bilo što manje, međutim uvijek postoji mogućnost ovakvog ili onakvog napada. Tu se odmah mogu nadovezati na točku C. Nenamjerno zaboravite napraviti update svojeg ili third-party CMS-a, koji u trenutnoj verziji ima sigurnosni propust, netko kompromitira CMS i vaša stranica ne radi. Na stranu krivicu, no da nema te točke u Uvjetima korištenja, vrlo lako biste mogli okriviti nas, zar ne!? 😉

    Jednako kao što mi dimenzioniramo usluge tako da zadovoljavaju određene kriterije i za koje pružamo garanciju, tako su također i usluge koje mi imamo kod dobavljača dimenzionirane pod određenim kriterijima. Npr. naši serveri na kojima su smještene Vaše web stranice uvijek su dimenzionirane redundantno, hardverski gledano – diskovi u RAID poljima, više memorijskih modula, redundantna napajanja svako povezano na odvojene strujne grane, itd.

    Na kraju krajeva, općenito je SLA i izmišljen u namjeri da se definira određena garancija i da osigura očekivanja između dvije strane.
    Da nema SLA obadvije strane bi mogle napraviti što god žele, a kako bi to bez toga funkcioniralo, ne želimo zamišljati 😉

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.