Ako ste ikad sudjelovali u izradi web stranice, sigurno ste uvidjeli da taj posao nije lagan. U procesu izrade postoji nekoliko ključnih elemenata koje morate razmatrati prilikom donošenja odluka, a situaciju ne olakšava činjenica da se pravila danas mijenjaju brže nego ikad. Kad razmišljate o svojoj web stranici, pokušajte je zamisliti kao online predstavnika koji može povećati prodaju ili zbuniti korisnike koji će na posljetku napustiti web stranicu.

U naredna 4 tjedna predstavit ćemo vam neke od najvažnijih savjeta kako dizajnirati i postaviti dobru web stranicu. Ako su vam neki od ovih savjeta već poznati, ovaj tekst pomoći će vam da utvrdite naučeno. Za sve ostale koji tek uče sigurni smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? da će naši savjeti biti odlična pomoć prilikom razvoja web stranice, ali i kod pregovaranja s web dizajnerima.

Kroz ovu blog objavu predstavit ćemo vam osnovne savjete za izradu dobre web stranice dok ćemo u naredne dvije objave govoriti više o optimizaciji vaše stranice za tražilice (Search Engine Optimization) i o alatima za praćenje korisnika koji će vam pomoći da dodatno optimizirate vašu web stranicu.

U nastavku teksta vodimo vas kroz 4 najvažnija elementa o kojima morate voditi računa prilikom izrade vaše web stranice, a to su: dizajn, sadržaj, responzivnost

RWD - Responzivni Web Dizajn, to je značajka web stranica, aplikacija i svih vrsta softvera, koja obuhvaća prilagodbu njihova rasporeda, izgleda i funkcionalnosti rezoluciji te orijentaciji zaslona različitih uređaja. Zbog responzivnosti, web stranice i aplikacije su korisnije i prijateljskije za korisnika, neovisno o tome koristi li stolno računalo, laptop, tablet ili pametni telefon. Kako funkcionira responzivnost? Responzivnost funkcionira zahvaljujući upotrebi tehnologija kao što su CSS Media Queries, fleksibilne...Što je RWD? web stranice i performanse.

Dizajn

Jeste li znali da većina korisnika temelji svoj prvi dojam na vizualnom izgledu web stranice, a 83% korisnika posjetit će webu stranicu prije kupnje proizvoda? Brojna istraživanja pokazala su da dobro dizajnirana web stranica generira više prometa i povećava broj konverzija što na kraju dovodi i do povećanja prodaje.

Kada govorimo o dizajnu, ne mislimo nužno samo na boje – pažljivo odabrana paleta boja reći će puno o imidžu koji pokušavate izgraditi i upravo zbog toga korisno je razumjeti psihologiju boja. Ipak, prilikom izrade web stranice pokušajte izbjeći neke od najčešćih grešaka kao što su: previše klikova i koraka, previše teksta i nerelevantne informacije, loša struktura web stranice, problemi s navigacijom i sl.

Izvor slike: Change Sciences Group (changesciences.com)
Izvor slike: Change Sciences Group (changesciences.com)

Jedan od načina na koji možete unaprijediti dizajn svoje web stranice je korištenje slika, infografika

Infografika je grafički prikaz informacija, podataka ili znanja, čiji je cilj brzo i jasno prenijeti složene sadržaje u pristupačnom vizualnom obliku. Zahvaljujući vještom kombiniranju teksta, slika, grafikona i boja, infografike postaju alat učinkovite vizualne komunikacije, koristeći se u marketingu, obrazovanju, kao i na društvenim mrežama. Jesu li infografike korisne u poslovanju? Da, infografike su iznimno korisne u poslovanju. Mogu pomoći u prikazu složenih podataka na način koji je lako...

Što je Infografika? i videa umjesto velikih količina teksta. Čitanje je sporo i oduzima korisniku puno vremena dok slike učinkovito privlače pažnju. Pažljivo odabrana slika omogućit će vam da brže prenesete poruku i educirate svojeg korisnika. Uz to, važno je zapamtiti da sadržaj u pratnji slike ima 10 puta veću šansu da potakne korisnika na interakciju.

Ako imate poteškoća s odabirom fotografija, poslužite se našom objavom „8 servisa s besplatnim fotografijama“.

Sadržaj

Prilikom izrade sadržaja za web stranicu imajte na umu da ono što bi htjeli reći je manje važno od informacija koje korisnici žele pronaći kako bi se konačno odlučili na kupnju vašeg proizvoda/usluge. Ako niste iskusni u pisanju tekstova, dobra metoda koja će vam pomoći je definiranje ličnosti vaših kupaca (eng. buyer personas). Kako bi bolje razumjeli svoje kupce i na kraju poboljšali svoju marketinšku i prodajnu strategiju, razmislite o tome tko su vaši kupci, koji su njihovi interesi i potrebe i kako im upravo vi možete pomoći da ostvare svoje ciljeve. Pritom zapamtite da je previše klikova česta greška u dizajnu web stranice što znači da sve relevantne informacije za kupce moraju biti dostupne unutar tri klika na web stranici.

Izvor slike: www.socialgarden.com
Izvor slike: www.socialgarden.com

Za dodatne savjete kako unaprijediti vaš sadržaj pročitajte našu objavu „5 načina kako dodatno unaprijediti vaš digitalni sadržaj“

Responzivnost web stranice

U 2014. godini broj korisnika koji koriste mobilne uređaje nadmašio je broj korisnika koji koriste računala i taj omjer se stalno povećava. Korisnici mobilnih uređaja u prosjeku provode više vremena pretražujući internet dok s druge strane korisnici koji pristupaju preko računala će u većini slučajeva napraviti konverziju. Pred nas se postavlja pitanja što je onda važnije? Korisnici računala ili mobilnih uređaja? Točan odgovor je oboje!

Ako želite biti u korak s vašom konkurencijom i trendovima u industriji, svojim korisnicima morate pružiti jednako kvalitetno iskustvo kroz više platformi što znači da vaša web stranica mora biti optimizirana za računala i mobilne uređaje. Jedan od najjednostavnijih alata za provjeru responzivnosti vaše web stranice je Google Mobile Friendly Test. Sve što trebate je kopirati vaš URL

URL (Uniform Resource Locator) je standardni format internetske adrese koji omogućuje jednoznačno određivanje lokacije resursa na mreži. To je ključni element koji omogućuje pristup web stranicama, datotekama, slikama i drugim resursima dostupnim na mreži. URL se široko koristi u internetskim preglednicima, aplikacijama i sustavima za upravljanje sadržajem. URL se sastoji od nekoliko elemenata koji zajedno čine punu adresu. Najvažniji među njima su: Protokol - Određuje način komunikacije s poslužiteljem. Najčešće korišteni...

Što je URL? i Mobile Friendly Test pokazat će vam sve što trebate promijeniti kako bi vaša stranica bila prilagođena za sve mobilne uređaje.

Performanse web stranice

Preko polovice korisnika napustit će vašu web stranicu ako se ne učita u manje od 3 sekunde dok 79% korisnika koji su naišli na probleme s web stranicom u pogledu brzine i performansi neće se više vratiti na stranicu. Od tih 79%, čak 44% korisnika podijelit će loše iskustvo sa svojim prijateljima.

Kako bi izbjegli probleme s brzinom učitavanja web stranice postoji nekoliko jednostavnih alata koje možete primijeniti. Jedan od njih je Webpagetest koji će analizirati vašu web stranicu s različitih lokacija diljem svijeta. Za korištenje alata sve što morate napraviti je unijeti svoj URL, odabrati lokaciju s koje želite testirati, uređaj i browser i to je to!

Drugi odličan alat za testiranje performansa je Pingdom koji sadrži manje opcija od Webpagetesta, no radi puno brže. Svaki od ovih alata ponudit će vam savjete kako možete unaprijediti svoju web stranicu i poboljšati performanse, a poželjno je i da svoju stranicu testirate na što više različitih alata.

Neke od najvažnijih savjet za brže učitivanje web stranice pokrili smo u našem blog postu „5 savjeta za brže učitavanje web stranice“

Sad kada smo napravili pregled osnovnih elemenata za izradu dobre web stranice, možemo krenuti na naprednije tehnike kao što je Search Engine Optimization koju ćemo obraditi u našoj sljedećoj blog objavi. Prijavite se na naš newsletter kako bi dobili sve obavijesti na vrijeme!

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010