U današnje vrijeme kad se većina komunikacije odvija preko interneta, te kad je klasičnu poštu zamijenila ona elektronička gdje se podaci, dogovori, ugovori i slično razmijenjuju preko mailova, jako je važno paziti na svoj korisnički račun.
Što je točno social engineering? Social engineering ili socijalni inženjering je, ukratko rečeno, manipulacija ljudima kako bi nam otkrili tajne ili povjerljive podatke.
Sama tehnika napada se zasniva na takozvanom „ljudskom faktoru“ gdje osoba koja želi doći do povjerljivih podataka cilja na ljudsku procjenu. Najčešći slučaj je da se „napadač“ lažno predstavi te potom nagovori korisnika na odavanje podataka do kojih želi doći.
Uzmimo za primjer vašu e-mail adresu koju svakodnevno koristite za razmjenjivanje važnih poslovnih i/ili privatnih informacija s vašim partnerima i suradnicima. Kad bi netko dobio pristup toj e-mail adresi mogao bi je iskoristiti za otkrivanje tih podataka. Napadač bi u tom slučaju mogao iskoristiti pristup e-mail adresi za daljnje slanje takozvanih phishing poruka. Naime kad bi netko s kime ste u stalnom kontaktu dobio zahtjev s vaše e-mail adrese da mu dostavite određene podatke, isti bi to najvjerojatnije i napravio, prije nego da je poruka stigla s neke „neidentificirane“ e-mail adrese.
Pošto se radi o vrsti napada gdje niti najbolja sigurnost servisa, poslužitelja, niti najbolja lozinka U informatici, lozinka je tajna riječ ili niz znakova koji omogućuje korisniku pristup određenim resursima, poput korisničkog računa, računalnog sustava, mreže ili aplikacije. Lozinka se koristi kako bi se osigurala povjerljivost i sigurnost, sprječavajući neovlašten pristup informacijama ili resursima. Dobre prakse za sigurne lozinke uključuju: Dužina: Što je lozinka dulja, to ju je teže pogoditi. Preporučuje se da lozinka ima barem 12 znakova. Složenost: Lozinka bi trebala sadržavati različite...
Za kraj priče nekoliko malih savjeta:
- Ne dajte pristupne podatke nikome na osnovu telefonskog razgovora, bez obzira koliko dobro poznaje vaše navike, ili ima ostale (povjerljive) informacije o vama.
- Ne šaljite pristupne podatke e-mailom, bez obzira s koje e-mail adrese vam je zahtjev upućen.
- Ako šaljete pristupne podatke svojim zaposlenicima, klijentima i slično, napomenite im da izmjene lozinku odmah nakon prve prijave.