U današnje vrijeme kad se većina komunikacije odvija preko interneta, te kad je klasičnu poštu zamijenila ona elektronička gdje se podaci, dogovori, ugovori i slično razmijenjuju preko mailova, jako je važno paziti na svoj korisnički račun.

Što je točno social engineering? Social engineering ili socijalni inženjering je, ukratko rečeno, manipulacija ljudima kako bi nam otkrili tajne ili povjerljive podatke.

Sama tehnika napada se zasniva na takozvanom „ljudskom faktoru“ gdje osoba koja želi doći do povjerljivih podataka cilja na ljudsku procjenu. Najčešći slučaj je da se „napadač“ lažno predstavi te potom nagovori korisnika na odavanje podataka do kojih želi doći.

Uzmimo za primjer vašu e-mail adresu koju svakodnevno koristite za razmjenjivanje važnih poslovnih i/ili privatnih informacija s vašim partnerima i suradnicima. Kad bi netko dobio pristup toj e-mail adresi mogao bi je iskoristiti za otkrivanje tih podataka. Napadač bi u tom slučaju mogao iskoristiti pristup e-mail adresi za daljnje slanje takozvanih phishing poruka. Naime kad bi netko s kime ste u stalnom kontaktu dobio zahtjev s vaše e-mail adrese da mu dostavite određene podatke, isti bi to najvjerojatnije i napravio, prije nego da je poruka stigla s neke „neidentificirane“ e-mail adrese.

 Social Engineering

Pošto se radi o vrsti napada gdje niti najbolja sigurnost servisa, poslužitelja, niti najbolja lozinka

U informatici, lozinka je tajna riječ ili niz znakova koji omogućuje korisniku pristup određenim resursima, poput korisničkog računa, računalnog sustava, mreže ili aplikacije. Lozinka se koristi kako bi se osigurala povjerljivost i sigurnost, sprječavajući neovlašten pristup informacijama ili resursima. Dobre prakse za sigurne lozinke uključuju: Dužina: Što je lozinka dulja, to ju je teže pogoditi. Preporučuje se da lozinka ima barem 12 znakova. Složenost: Lozinka bi trebala sadržavati različite...

Što je Lozinka? ne mogu pomoći, treba poraditi na samom sebi. Naravno da je važno da servis bude siguran, naravno da je važno da lozinka bude snažna („hej, pa o tome ste nedavno pisali“), no također je važno da ne odajemo svoje pristupne podatke te da ne dajemo informacije koje bi napadača mogle dovesti do pristupnih podataka.

Za kraj priče nekoliko malih savjeta:

  • Ne dajte pristupne podatke nikome na osnovu telefonskog razgovora, bez obzira koliko dobro poznaje vaše navike, ili ima ostale (povjerljive) informacije o vama.
  • Ne šaljite pristupne podatke e-mailom, bez obzira s koje e-mail adrese vam je zahtjev upućen.
  • Ako šaljete pristupne podatke svojim zaposlenicima, klijentima i slično, napomenite im da izmjene lozinku odmah nakon prve prijave.
CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.