Želja svake tvrtke, koja u svojem marketing miksu koristi email marketing, je imati što veću bazu pretplatnika na email newsletter kojima onda šalje svoje propagandne poruke o popustima, akcijama, uslugama, savjetima i slično. Najveći problem je prikupiti email adrese tj. izgraditi bazu od nekoliko tisuća pretplatnika. Mnogi skrate taj put, vrlo jednostavno – kupe bazu s email adresama. No, da li je to legalno? Razmišljate li o SPAM-u? U ovom članku dati ću 15 savjeta za stvaranje vlastite mailing liste te objasniti što je SPAM (ili po hrvatski neželjena elektronička komunikacija) i kako ga izbjeći.
Normalno, za prijavu na newsletter, morate imati neku formu u koju će posjetitelji vaših web stranica moći upisati svoje ime, prezime i email adresu. Zapamtite, pretplata na newsletter za onoga tko vam je ostavio svoje osobne podatke (pa bila to samo i email adresa) znači POVJERENJE. Oni su ostavili svoje podatke i ukazali vam povjerenje koje ne smijete iznevjeriti.
Što spada u osobne podatke?
Osobni podatak je svaki onaj podatak uz pomoć kojeg možemo identificirati pojedinca. Ponekad je za to dovoljno samo ime i prezime, ponekad samo email adresa, ponekad kombinacija imena, prezimena i recimo osobne fotografije. Osobni podaci su dakle:
- ime i prezime,
- adresa,
- email adresa,
- OIB,
- broj telefona/mobitela,
- osobna fotografija,
- podaci o obrazovanju, stručnoj spremi,
- podaci o plaći, kreditnom zaduženju,
- biometrijski podaci (otisak prsta, snimka šarenice oka).
SPAM (neželjena elektronička komunikacija)
Sve se svodi na nekoliko ključnih detalja kojih se, toplo preporučujem, morate pridržavati. Na žalost, na SPAM listi možete završiti i ako imate 100% vlastitu bazu, sa 100%-tnim pristankom svih prijavljenih. Kako? Pa recimo ako IP adresa servera na kojem imate web i neki custom CMS sustav iz kojeg šaljete newsletter, završi na SPAM listi.
10 antiSPAM savjeta
- Za slanje newslettera trebate imati odobrenje (privolu) vlasnika email adrese da želi primati email newsletter.
- U svakom trenutku primatelju morate omogućiti jednostavnu odjavu s mailing liste (Unsubscribe).
- Koristite gotove alate za email marketing, kao što su: MailChimp, GetResponse, ConstantContact, My Emma, Aweber, Redcappi.
- Newsletter možete poslati na email adresu tvrtke (recimo info@tvrtka.hr) s kojom imate stalni poslovni odnos.
- Slanje promotivnih materijala potrošaču s kojim niste u stalnom poslovnom odnosu jest SPAM (npr. netko je jednom bio gost hotela).
- Slanje newslettera subjektima do čijih ste email adresa došli kupovinom jest SPAM.
- Nikad ne prikrivajte identitet pošiljatelja poruke.
- Izbjegavajte “spammy” ključne riječi i fraze u newsletteru (FREE, CLICK HERE! FREE! BUY NOW!, Casino, Click now, Open immediately). Najosjetljiviji na SPAM je upravo Subject Line tj. naslov newslettera.
- Ne koristite VELIKA SLOVA (pogotovo u naslovu), previše znakova interpunkcije, previše boja ili prevelike slike u newsletteru.
- NE KREIRAJTE newsletter u Microsoft Wordu eksportirajući ga onda u HTML, taj kod je aljkav i SPAM filteri ga mrze.
15 savjeta za stvaranje liste
- Ne kupujte bazu
Kupljena baza, ako se netko baš zainati, može vam stvoriti samo probleme. Zašto? Jer je osnovno pravilo da vam za slanje newslettera na nečiju email adresu treba pristanak vlasnika te email adrese. - Landing stranica za prijavu
Na svojim web stranicama napravite landing stranicu za upis na mailing listu, a formu za upis možete staviti i na ostale web stranice. - Pojednostavite prijavu
Nemojte komplicirati i tražiti previše detalja jer će to biti kontra produktivno. Za početak će vam dovoljno biti da dobijete ime i prezime te email adresu. - Izjava o privatnosti
Napravite posebnu stranicu s tom izjavom u kojoj svojim pretplatnicima na newsletter garantirate privatnost, te da njihove osobne podatke nećete proslijediti trećim osobama. - Testimonials
Na landing stranici za prijavu na newsletter, stavite izjave zadovoljnih korisnika koji primaju newsletter. Neće odmoći, samo će pomoći da se upišu novi. - Uključite Social Sign-Up
Iskoristite mogućnost da upis na vašu mailing listu ponudite i preko Facebooka pomoću posebne aplikacije. Jednostavno je, ako recimo koristite MailChimp koji već ima gotovo rješenje za to. - Dajte vrijednost
Razlog zbog kojeg će se netko prijaviti na newsletter je upravo vrijednost koju ta osoba vidi u njemu. Dakle, ako im u newsletteru nudite linkove na dobre blog članke, ako s vremena na vrijeme organizirate neke cool akcije, dajete super popuste, savjete,… Pretplatnici će dolaziti zbog toga. - Pokažite newsletter
Pokažite im primjer newslettera. Još bolje, napravite arhivu newslettera na web stranicama i ponudite im linkove do njih. - Word of Mouth
U newsletterima koristite link “Pošalji prijatelju“. Dobre stvari prijatelji dijele međusobno, pa ako se nekome svidi newsletter sigurno će ga poslati na adrese svojim par najboljih frendova. - Link za pretplatu
Osim što mora biti na webu, takozvani Sign-Up link mora biti i u newsletteru, upravo iz razloga da se netko tko ga dobije od svojeg frenda može lako i brzo prijaviti na njega. - Dijelite svoj sadržaj
Dijelite sadržaj koji stvarate (blog članke, infografike, video upute,…) i u svakoj prilici iskoristite mogućnost da privučete nove pretplatnike. Zamolite poslovne partnere da na svojim stranicama objave link za prijavu na newsletter. Svakako im uzvratite istom mjerom. - Sinergija s blogom
Blog je savršen alat za stvaranje dobrog sadržaja i za sinergiju s email newsletterom. Sign-Up formu za newsletter stavite na kraj svakog blog članka. - Nagradne igre / natječaji
Svakako ih probajte iskoristiti da bi prikupili nove pretplatnike na newsletter. No, prilkom sudjelovanja u nagradnoj igri/natječaju svakako im ponudite mogućnost odabira: da li se želite prijaviti na newsletter za dobivanje informacija o proizvodima. Jedan “check-box” bit će dovoljan. - Nudite pretplatu
Gdje god je to moguće, privucite nove pretplatnike. Iskoristite nastupe na sajmovima, web stranice, Google Ads, Facebook oglašavanje, sastanke. Napravite mali tiskati flayer u koji će vam upisati podatke i staviti svoj potpis – i to vrijedi. - Prijavite bazu
Ako posjedujete osobne podatke klijenata/korisnika (pa bila to samo email adresa tipa ime.prezime@domena.com) dužni ste Agenciji za zaštitu osobnih podataka (www.azop.hr) prijaviti vođenje zbirke osobnih podataka kao i voditelja te zbirke. Nakon toga možete mirno spavati.
Preporučeno za tebe
Mentalni trik za bolji newsletter
Kod slanja newslettera vrlo je važno voditi razne statistike. Open rate, click rate, unsubscribe rate i slične stvari. Svi mi koji ih redovito šaljemo borimo se da te brojke budu što veće ili što manje. Open rate povećavamo dobrim subjectom, click rate povećavamo dobrim sadržajem, a unsubscribe rate smanjujemo dobrim sadržajem ali i još nečim…
5 pravila za siguran email. Znate li ih sve?
Nebitno koristite li cyber_Folks, Gmail ili neki drugi email, upravljanje emailom svugdje izgleda vrlo slično. Koriste se iste portovi i mehanizmi. S obzirom na to, svi korisnici emaila su izloženi prijetnjama koje vrebaju na mreži kao što su, primjerice, phishing napadi. Kako se zaštititi od njih i kako ne postati žrtvom hakera? Upoznajte 5 načela […]
Timing u online marketingu
Jeste li se ikad upitali koji dan u tjednu te u koje vrijeme je najbolje poslati newsletter, objaviti blog članak, napisati status na Facebook profilu ili podijeliti nešto na Twitteru? U ovom blog članku pokušali smo dati kratki pregled četiri kanala online oglašavanja te vam pružiti polazne informacije za “social timing”. Za kvalitetno online oglašavanje svakako vam preporučujemo pisanje vlastitog bloga, slanje newslettera, dijeljenje informacija o vašim proizvodima/uslugama na Facebooku i Twitteru.
Tražite li dalje?