Iako je u blogerskim krugovima WordPress daleko najpoznatiji i najkorišteniji CMS (content management system tj. sustav za upravljanje sadržajem), mogla bi nas iznenaditi činjenica da na razini  Europe  Joomla i dalje vodi glavnu riječ kada se radi o open source CMS platformama.

Prema Google Trendsu, u gotovo svim europskim državama osim Engleske još uvijek dominira Joomla

Joomla! je sustav s otvorenim izvornim kodom za upravljanje sadržajem (CMS), koji omogućuje stvaranje i upravljanje web stranicama. Zahvaljujući svojoj fleksibilnosti i velikom broju dostupnih proširenja, Joomla! omogućuje izgradnju različitih vrsta servisa, od jednostavnih posjetnica do složenih internetskih trgovina i društvenih mreža. Kako radi Joomla? Joomla! radi omogućavanjem korisnicima upravljanje sadržajem na stranici pomoću intuitivne administratorske ploče. Korisnik može dodavati, uređivati i brisati sadržaje, kao i upravljati strukturom stranice...

Što je Joomla!? ispred WordPressa. S druge strane, u anglosaksonskim zemljama poput Engleske, Amerike i Australije dominacija WordPressa je izrazita.

Kada se gleda globalno, na svjetskoj razini jasan je trend sve jače dominacije WordPressa. Prema istraživanju tvrtke Waterstone (2010 Open Source CMS Market Share Report), odnos downloada između WordPressa i Joomle je 8:1, pri čemu se broj downloada WordPressa u odnosu na 2009. godinu udvostručio dok se kod Joomle čak i smanjio za isti period. Istovremeno Drupal, koji je nešto kompliciranija i zahtjevnija platforma, bilježi lagani ali konstantan rast.

CMS trendovi u svijetu
Trend u svijetu: WordPress je 2009. preuzeo dominaciju

CMS trendovi u Americi
Trend u Americi: snažna dominacija WordPressa, ostali CMS-ovi u padu

CMS trendovi u Njemačkoj
Trend u Njemačkoj: Kao i u ostatku kopnene EU, Joomla je još uvijek traženija

Kakva je situacija u Hrvatskoj?

Iako WordPress ima dobar trend rasta i sasvim je sigurno da će u narednom periodu preuzeti dominaciju među open source CMS konkurencijom, danas je u Hrvatskoj puno veći broj web stranica koje se vrte na Joomla CMS-u nego na WordPressu! Možda zvuči iznenađujuće, ali ustvari je logično. Joomla je u svojim najboljim danima bila izuzetno popularna među webmasterima i dobar dio web stranica koje se zasnivaju na Joomli je starijeg datuma. Prelazak s jednog na drugi CMS nije jednostavan i ako se radi o velikom broju podataka zna biti prilično bolan.

CMS trendovi u Hrvatskoj
Trend u Hrvatskoj: Joomla je još uvijek popularnija od WordPressa, Drupal na margini

Joomla radi dobro, i unatoč tome što će se mnogi od nas složiti da je WordPress

WordPress je najčešće odabrani CMS na svijetu. Na temelju njega je nastala gotovo polovica postojećih internetskih stranica. WordPress je cijenjen od strane korisnika zbog jednostavnosti, intuitivnosti i lakoće upravljanja. Zbog open source prirode, WordPress može biti razvijan i unaprjeđivan za potrebe specifičnih, individualnih projekata. Kako započeti koristiti WordPress?  Da biste započeli avanturu s WordPressom, prvo vam je potreban WordPress hosting. Hosting osigurava prostor na poslužitelju, gdje će biti pohranjeni svi...

Što je WordPress? kvalitetniji i bolji CMS

CMS (Content Management System) je sustav za upravljanje sadržajem, odnosno softver koji omogućava stvaranje, uređivanje, objavljivanje i upravljanje sadržajima na web stranicama bez potrebe za naprednim tehničkim znanjem. CMS se široko koristi od strane pojedinaca i organizacija koje se bave stvaranjem i održavanjem web stranica, jer olakšava upravljanje sadržajem i omogućava suradnju više korisnika. CMS je ključni alat za osobe i tvrtke koje žele voditi web stranicu, blog ili...

Što je CMS?
, ako nema baš nekog posebnog razloga za mukotrpnu migraciju većina webmastera će stranice zadržati na postojećem sustavu ili barem odgoditi promjenu. No, kada se radi o novim web projektima, onda nema dvojbe da je WordPress pobjednik u svim kategorijama.

Za potrebe ovog blog posta napravili smo malo istraživanje na našim web hosting serverima kako bismo utvrdili kakav je omjer popularnih open source CMS platformi u odnosu na ukupni broj svih hostanih web stranica. Podaci su bazirani na brojki od oko 10.000 web stranica koje se nalaze na našim serverima, ali vjerujemo da je trend sličan i na razini cijele Hrvatske.

CMS trendovi na Linux hostingu
Četvrtina web stranica na Linux hostingu koristi neki besplatni CMS

CMS trendovi na Microsoft hostingu
Na Microsoft platformi su stvari znatno drukčije

Open source CMS programi na Linux web serverima čine oko 25% od ukupnog broja web stranica, dok je na Microsoft platformi situacija prilično drugačija – samo 10% web stranica je upogonjeno nekim od open source CMS-ova. Zanimljivo je primjetiti da čak i tu vlada dominacija Joomle i WordPressa, unatoč tome što to uopće nisu nativni CMS-ovi za Microsoft Windows platformu. Boje .NET-a ovdje brani samo DotNetNuke i to sa zanemarivih 1,24% učešća.

Za kraj, može se izvući zaključak da je na Linux platformi neminovna dominacija WordPressa u budućnosti zbog njegove jednostavnosti, kvalitete ali i brojnih mogućnosti i da će udio od 1/4 hrvatskog weba koliko se danas vrti na Linux open source CMS rješenjima svakim danom biti sve veći. S druge strane, na Microsoft platformi su stvari prilično drukčije i programeri koji rade s ASP.NET i sličnim programskim jezicima preferiraju Microsoft SharePoint, Visual Studio i ostale komercijalne razvojne platforme.

Koristite li i vi neki od besplatnih CMS programa i koju razvojnu platformu preferirate?  Kakva su vam iskustva?

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

15 odgovori za "Svaka peta hrvatska web stranica koristi besplatni CMS"

  1. Goran napisao:

    Odličan članak, društvo i pre svega odlična paralela izmedju situacije u Evropi i ostalog dela…

    Mi smo skoro pravili interno istraživanje i primetili smo da čak 35-40% naših klijenata vrti WordPress.

    Joomla uopšte nije loš CMS, ali je jednostavno WordPress bolji, kada generalizujemo.

    Iskreno se nadamo WP pluginu koji će imati naziv ‘Migrate your Joomla to WP’ , mada nešto slično već postoji, samo da ga našminkaju 🙂

  2. darkmares napisao:

    Vezano uz vaše rezultate – budući da je WordPress tek u zadnje vrijeme počeo ličiti na CMS a manje na blog engine – ovo stanje i nije toliko začuđujuće, ali malo zabrinjava činjenica da se među ovom većinom nalaze vjerojatno stranice koje se nisu mijenjale unutar zadnjih nekoliko godina…

    Dobro bi došla interna analiza (ako to možete napraviti) koliko od ukupnih CMS-ova je ustvari up-to-date vezano uz nadogradnje i sigurnosne patcheve, ostaviti CMS zamrznut u vremenu je gotovo uvijek vremenska bomba – samo je pitanje dana kad će naletjeti neki bot s exploitom za staru verziju.

  3. Ivan napisao:

    Slažem se sa darkmares, dovoljno je pogledati neke od foruma da se stekne dojam kako ‘masa’ smatra Joomlu ozbiljnim CMS-om, a WordPress dovoljno dobrim za jednostavnije sajtove.

  4. Damir Mujić napisao:

    Kako tumačite tako različitu situaciju između USA i kontinentalne Europe?

    Po meni je to jasan pokazatelj trenda, jer europljani uvijek malo kaskaju za amerima kad se govori o tehnologiji pa je vjerojatno i ovdje to slučaj.

  5. Damir Mujić napisao:

    @darkmares, nismo radili analizu već sam samo malo zavirio na jedan server, i bilo je kako sam i očekivao.

    Ne mogu iznositi detalje, ali dobar dio korisnika CMS-ova ne nadograđuje aplikacije kako bi trebalo.

    Detaljnije možemo na DM. 😉

  6. darkmares napisao:

    @Damir
    Ne bih rekao da je to toliko vezano uz kaskanje za USA nego više uz dobru lokalizaciju Joomle, bila je dostupna na jezicima država koje by_default preziru engleski (Francuska, Njemačka, Italija…) puno prije nego ostali CMS-ovi.

    Što se tiče tehnologije, dosta je pogledati trenutno stanje s browserima u Europi i USA da se vidi tko kaska za kime, Europa se puno brže prilagođava novim trendovima, ali jedino ako postoje rješenja na domaćem jeziku za one koji engleskim ne žele komunicirati 😉

  7. Damir Mujić napisao:

    Vidiš da, ima i tu nešto. Joomla već dugo ima jake lokalne zajednice koje su radile na lokalizaciji, kao na kraju krajeva i kod nas – http://www.crojoomla.com/

  8. Zec napisao:

    Da se nadovežem na rečeno…

    Prije svega, Damir je iznio interesantnu statistiku koja govori cijelu priču jako dobro. Trendovi su jasni i očekivani.

    Možda samo da se osvrnem na ovo zašto su Europa i ostatak kaskali za US.

    Prvo, WordPress u početku nije bio zamišljen kao full CMS ( za portale, news sajtove ) nego kao blog engine. I to za one sofisticiranije blogere. Tako priča WordPressa neodvojivo ide s pričom o popularizaciji blogova.

    Drugo, pratio sam priču o blogovima od početka desetljeća, i gro popularnosti blogiranja izraslo je u SAD-u na tada besplatnim servisu Blogger.com-u i na istočnoj obali jako popularnom Movable Type ( u to vrijeme besplatnom ).

    Hrvatska je bila, zajedno s zemljama zapadne Europe , dosta kasno prihvatila blogove ( bio je to do tada anglosaksonski fenomen ) . Sjećam se, od 2002 do 2004. mogao sam u svoj blogroll staviti svega nekoliko blogova iz Hrvatske. Naprosto ih nije bilo.

    Sjetimo se, do kraja 2004. g. zahvaljujući Blog.hr-u koji je startao u svibnju – priča s blogovima se zavrtila i kod nas. I to na način da su mainstream mediji jako brzo prihvatili utjecajne dnevničke stranice.

    Uskoro će, tamo negdje 2005.g., sofisticiraniji blogeri tražiti alternative hostanim blog servisima ( koji nisu zadovoljili njihova očekivanja ) i početi kupovati svoje domene i tamo vrtiti tada kvalitetni newcomer WordPress.

    Cijela stvar se zahuktala tamo 2006. i 2007.g. i od tada traje uzlazni trend WordPressa koji u navedenim godinama bilježi jači uzlet i zbog činjenice da je niknula cijela tzv. cottage industrija ( od pluginova, templata , Matt Mullenweg je osnovao tvrtku Automattic etc. ), ali i zbog činjenice da se pretvara u full scale CMS.

    Moje 2 lipe

  9. Pingback: Gadgeterija
  10. Damir Mujić napisao:

    Hvala Zec, vrlo zanimljiv i koristan point of view od nekoga tko je u blogiranju od samih početaka i tko nam može iz prve ruke nešto reći.

    Osobno, moram priznati da mi koncept blogova u prvi mah nije baš “sjeo” i mislio sam “ma tko će pisati nekakve dnevnike po netu, mo’š mislit”, ali isti je slučaj bio i s konceptom youtubea, facebooka, twittera.. 🙂

    Tako da od sad imam drukčiju logiku prepoznavanja velikih potencijala – što se meni stvar na prvu loptu više čini besmislenom, to znači da u stvari ima veću šansu zavladati svijetom. 😀

  11. Pingback: Netokracija
  12. Phlox napisao:

    Vječno pitanje Joomla vs. WordPress istina je sve što se gore navodi od samog razvoja, marketinga, …pa cak i do toga da je jedan cms bio duže vremena dostupan na našem jeziku.

    No govoriti o tome koji je bolji kvalitetniji, stabilniji, sigurniji, mislim da je to i dalje individualna stvar, stvar osobe ili webmastera koji prilagođava svoj CMS sustav za svoje ili tuđe potrebe. Isto kao što je Damir u jednoj od tema napisao da SEO optimizaciju može raditi profesionalac a može i fušer, ista stvar je i sa CMS-ovima. No ne zaboravite da i jedan i drugi cms bez ikakvih pluginova, modula, componenti su cms-ovi niskog ranga i u tom rangu su jednaki. No poćinju se razlikovati tek kada krenemo sa višom razinom a to je “slaganje kockica” iliti kreiranje potrebnih aplikacija.

    Koju aplikaciju instalirati? Koju galeriju izabrati? Koji modul odabrati? Samo su jedna od pitanja koja si postavljamo u koliko ne znamo sami napraviti svoju aplikaciju.

    Sjetite se samo koliko postoji raznih vrsta aplikacija za galeriju, i jedan i drugi cms imaju na izbor preko 50 vrsta galerija. No jesu li one uistinu sve dobre, sigurne i stabilne?? Naravno da nisu! I tu dolazimo do odgovora da je kvaliteta individualna, individualna prema osobi koja radi i izrađuje web, o znanju, sposobnosti i informiranosti osobe koja provodi proces.

    Navest ću par tocaka po čemu bi ja preferirao wordpress, a po ćemu joomlu:

    WordPress – sitovi za manje firme, za osobne blogove, za TOČNO definirane teme “Hardware” …. znaci cms di preciziramo što želimo.

    Joomla – široki tematski portali, veće kompanije kojima je potrebna prostranost i količina različitih informacija…

  13. Anka napisao:

    Ja evo sve više koristim WordPress u izradi stranica svojim klijentima. Počela sam ga nuditi kad je krenula ova recesija jer je za njega puno lakše staviti nižu cijenu nego raditi Custom made CMS za male pare. Mene samo muči jedna stvar. Kako upgrade-ati wordpress kad ti pola pluginova koje koristiš ne radi za novu verziju ili kad ti glavni plugin prijeđe iz besplatne verzije u komercijalnu? Što vi radite, da li to posebno naplaćujete svojim klijentima?

    Joomla je možda bolja za veće kompanije koje trebaju prostranost i raznolikost informacija, ali meni je nekako draže u tom slučaju raditi Custom made CMS nego moliti Boga da ću naći pravi plugin za ono što klijentu treba (kao što sam imala slučaj da je trebalo isprogramirati CMS modul koji će generirati pdf-ove sa hrvatskim znakovima i spajati ih u jedan pdf katalog skupa a gotovim, uploadanim pdf-ovima).

  14. Damir Mujić napisao:

    Prema našem iskustvu, nije nužno baš isti tren nadograditi WordPress na novu verziju već je uvijek dobro pričekati koji dan da se pojave eventualni komentari po netu, bug reporti, iskustva i slično a i da developeri stignu izdati i nove verzije pluginova.

    A moguće troškove naravno pokriti ugovorom o održavanju web stranica u koji ukalkulirate sve eventualne troškove, vaš rad, rizike i slično. 🙂

  15. Webmaster napisao:

    Sto se tice odrzavanja i upgradea, tu se postavljam kao i trgovci.
    – U cijenu je ukljucena i garancija da ce sve napravljeno s moje strane biti funkcionalno X vremena. Nakon isteka tog vremena odrzavanje se naplacuje prema dogovoru.
    – Sto je dogovorena cijena niza to je garantni rok kraci.
    Ukoliko klijent zagrinta, samo im spomenem aute i servise. Ukoliko i dalje grintaju – hvala i dovidjenja. Ima i drugih webmastera i drugih klijenata 🙂

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.