Jeste li se ikad upitali koji dan u tjednu te u koje vrijeme je najbolje poslati newsletter, objaviti blog članak, napisati status na Facebook profilu ili podijeliti nešto na Twitteru? Dobra stvar u cijeloj priči online poslovanja je ta što je sve izuzetno mjerljivo te na osnovu statistika možemo lakše donijeti neke zaključke tj. odluke.
Osnovnog pravila za “social timing” nema jer sve ovisi o tome kakvim se poslom bavite, kakvo vam je tržište i tko su vam korisnici/kupci. Naš je savjet da tijekom određenog vremena jednostavno testirate svoju online promociju, a ovaj članak trebao bi vam u svemu tome pomoći i dati neke početne ideje i smjernice.
Online marketing (Internet marketing) je jedan od kanala oglašavanja. Po svojoj definiciji odvija se online tj. koristi razne Internet servise i društvene mreže kako bi tvrtka svojim kupcima i poslovnim partnerima servirala razne informacije o svojim proizvodima i/ili uslugama. U ovom članku detaljnije ćemo opisati e-mail newsletter, blog, Facebook i Twitter kao alate online marketinga.
E-mail newsletter
Uspjeh e-mail kampanje ovisi o angažmanu pretplatnika vašeg newslettera. Njihov angažman možemo analizirati kroz odgovore na neka jednostavna pitanja:
- U koje vrijeme vaši korisnici najčešće pregledavaju svoj “inbox“?
- Kada imaju naviku otvarati newsletter i klikati?
- Da li čitaju poruke koje su starije od 12 sati?
Može se zaključiti da slanje newslettera u vrijeme najvećeg korisničkog angažmana, između 8:00 i 10:00 sati te između 15:00 i 16:00 sati, rezultira povećanjem “open rate-a” i CTR-a (Click-Through Rate) za više od 6%. E-mail kampanje imaju najbolji rezultat unutar 1 sata nakon što je newsletter stigao u korisnikov inbox. Ne zaboravite da je najveći broj e-mailova poslan u vremenu između 6:00 i 12:00 sati pa svoj newsletter šaljite u vrijeme kada korisnici najčešće otvaraju e-mail, a to je između 8:00 i 9:00 sati ujutro te između 15:00 i 16:00 sati popodne. Što se tiče dana u tjednu, predlažemo utorak, srijedu ili četvrtak, a svakako izbjegavajte slanje vikendom.
Ukoliko u bazi imate korisnike iz cijelog svijeta, pripazite na vremensku zonu. Newsletter je, u tome slučaju, najbolje slati prema određenom rasporedu za svaku zonu kako bi ga korisnici dobili u inbox u točno isto vrijeme po lokalnom vremenu.
Nemojte pretjerivati s prečestim slanjem e-mailova u tijeku jednog mjeseca. Najbolje ćete rezultate postići slanjem jednog do maksimalno četiri newslettera mjesečno.
Blog članak
Najveći postotak korisnika blog članke čita ujutro pa sve do podneva, ali možemo reći da i ostatak dana također uzima popriličan postotak korisnika. Najbolje vrijeme za objavu blog članka je između 9:00 i 11:00 sati, jer će u tom razdoblju čitatelji vaš blog najviše puta podijeliti (Social share) i najviše puta pogledati (Pageviews). Prosječan blog obično ima najveću čitanost oko 11:00 sati.
Što se tiče dana u tjednu, ponedjeljak je dan kada korisnici najviše čitaju blog članke pa će se preko 40% “pageviewsa” dogoditi upravo u ponedjeljak. Članci se najviše komentariju subotom, a korisnici će link vašeg bloga najčešće podijeliti četvrtkom pa onda srijedom. Stoga predlažemo da blog članke objavljujete ponedjeljkom ili četvrtkom.
Što više blog članaka objavite imati ćete više jedinstvenih posjeta web stranicama tj. blogu.
Postovi koje podijelite prije 8:00 sati ujutro ili poslije 20:00 navečer imaju manju vjerojatnost za daljnje dijeljenje.
Prema nekim analizama, subota je najbolji dan za dijeljenje sadržaja na Facebooku, ali normalno da ćete objavljivati i u ostale dane, pogotovo u sredini tjedna. Podne tj. 12:00 sati i nešto poslije 19:00 sati najbolji su dio dana za objavu.
Što se tiče frekvencije vaših postova na Facebooku, nemojte pretjerivati s previše objava dnevno jer korisnici jednostavno neće reagirati na njih. Najbolji ćete rezultat postići s jednom objavom u dva dana tj. 0,5 po danu.
Izbjegavajte tweet-anje linkova poslije 20:00 sati, a isto tako i u petak poslije 15:00 sati jer se ti tweet-ovi manje dijele tj. retweet-aju. Promet na Twitteru je najveći između 9:00 i 18:00 sati od utorka do nedjelje (osim petka).
Ako želite da vaš link na Twitteru bude podijeljen svakako nastojite tweet objaviti u 17:00 sati. Za što bolji CTR najbolje vrijeme je 12:00 sati ili oko 18:00 sati nakon što većina dođe doma s posla. Najbolji dani za tweet-anje su subota i nedjelja.
Preporuka je ne pretjerivati s tweet-anjem, iako je Twitter mreža koja “trpi” daleko više objava od Facebooka. Najbolji ćete CTR postići ako tweet-ate između 1 i 4 puta tijekom jednog sata. Naš savjet je da ne tweet-ate više od 3 puta unutar jednog sada jer ste prema statistikama s 4 tweeta u sat vremena već gotovo blizu 0% CTR-a.
Za kraj: PSST (Post-Share-Send-Tweet)
Za kvalitetno online oglašavanje/poslovanje svakako vam preporučujemo pisanje vlastitog bloga, slanje newslettera barem jednom mjesečno, dijeljenje informacija o vašim proizvodima/uslugama na Facebooku i Twitteru, ali budite umjereni. Svaki od ovih kanala promocije ima svoje prednosti i nedostatke, a njihovom pravilnom kombinacijom sigurno ćete postići željeni cilj.
Brojke koje smo spomenuli u članku mogu vam biti polazna točka. Na kraju možemo rezimirati:
- šaljite newsletter utorkom, srijedom ili četvrtkom između 8:00 i 9:00 sati,
- objavite blog članak u ponedjeljak ili četvrtak između 9:00 i 11:00 sati,
- dijelite objave na Facebooku subotom, ali i ostale dane u tjednu, najbolje u 12:00 ili nešto iza 19:00 sati (jedna objava u dva dana),
- za maksimalni učinak tweet-ajte vikendom maksimalno 3 puta unutar sat vremena, najbolje oko 12:00 ili nakon 17:00 sati.
Svakako testirajte objavljivanje vašeg online sadržaj u različito vrijeme te u različite dane kako bi pronašli svoju dobitnu formulu.
Preporučeno za tebe
Vaše web stranice su vaš brend… i obratno
Svako putovanje započinje prvim korakom. Bilo da “postavljate na noge” web stranice za svoje poslovanje ili čisto za svoj osobni projekt, morat ćete započeti s definiranjem strategije koja će odrediti njihovu budućnost. Sav vaš trud kojim ste izradili sadržaj za vaše stranice može biti uzaludan ukoliko korisnik bude odbijen njihovim izgledom. A prvi kontakt s […]
E-mail s vlastitim završetkom?
Klijentu šaljete poruku s odličnom ponudom, ali umjesto da se fokusira na vašu ponudu, primatelj obraća pozornost na e-mail adresu pošiljatelja. “ivan94@gmail.com” ne zvuči baš profesionalno u poslovnoj korespondenciji, zar ne ? Baš kao ivan94@kc.t-com.hr ili @hotmail.com. Sada zamislite da je vaša adresa “ivan@ivic.photography”. Vidite li razliku? U ovom članku pokazat ćemo vam kako možete […]
Phishing: jeste li žrtva internetske prijevare?
Primili ste e-mail u kojoj vas vaša banka obavještava da joj zbog promjene načina poslovanja treba PIN ili broj vaše kreditne kartice. Ne sluteći ništa klikate na link unutar maila koji vas vodi do web stranice koja izgleda isto kao i web stranica vaše banke. Na navedenoj stranici ostavljate podatke koje od vas traži vaša banka.
Tražite li dalje?