Ako ste se ikada našli u situaciji traženja ponude za izradu ili redizajn web stranica od više ponuditelja, onda ćete vjerojatno prepoznati neke probleme s kojima ste se i sami sreli, a o kojima ću ja u ovom članku pisati. Naravno da većina tvrtki radi upravo na taj način. Odredi se projektni tim ili u slučaju malih i srednjih tvrtki jedna osoba zadužena za realizaciju projekta. Oni su ti koji traže tvrtke specijalizirane za izradu web stranica i o kojima, manje-više, cijela priča i ovisi.

Photo by William Iven

Planiranje weba jako je bitan korak

Prije slanja bilo kakvog upita agencijama/tvrtkama koje se bave izradom weba, svakako predlažem da se unutar vaše tvrtke što bolje pripremite i sami sebi odgovorite na neka važna pitanja. Svakako bi trebali uzeti u obzir ovih 20 faktora:

  1. Svrha weba
  2. Ciljana publika
  3. Platforma
  4. Mjerenje
  5. Landing stranice
  6. Funkcionalnosti
  7. Onsite SEO
  8. Kompatibilnost s pretraživačima
  9. Sigurnost
  10. Korisničko iskustvo i upotrebljivost weba
  11. Web dizajn trendovi
  12. Mobile Friendly
  13. Brand
  14. Struktura (organizacija) sadržaja
  15. Sadržaj (content)
  16. Calls-to-Action (CTA)
  17. Prijava na newsletter
  18. Društvene mreže
  19. Višejezičnost
  20. Održavanje web sustava

Ovih 20 faktora sam detaljnije opisao u blog članku: “Kako napraviti plan za izradu web stranica?” pa ga svakako pogledajte i pročitajte kako se što bolje pripremiti za izradu weba.

Koliko zapravo vrijedi web stranica? Zašto se ponude za izradu weba toliko razlikuju u iznosu? Je li ponuditelj dobar bez obzira što nema referencu iz djelatnosti kojom se ja bavim?

Hmmm… Muče vas ova pitanja? Pa krenimo obrnutim redom s odgovorom na njh.

Nemaju referencu – jesu li dobri?

Reference imaju određenu “težinu“ i ulogu kod odabira tvrtke kojoj ćete povjeriti izradu weba, ali ne i presudnu. Pogotovo u slučaju kada tvrtka ima na primjer odrađenih 50 web projekata, ali među njima nema baš ni jedan web projekt s iznajmljivanjem apartmana. To nikako ne znači da će loše napraviti web za najam apartmana.

nema-reference

 

Svaka web stranica je poseban projekt kojem se mora individualno pristupiti i vrlo je vjerojatno da će, ukoliko imaju znanje i iskustvo, to za vas dobro odraditi. Problem je u tome što bi većina htjela web stranice za doslovno “nikakve novce”, pa onda uspoređuju ponude s cijemom “susjedovog klinca“ opisanog u članku “Što web stranice govore o vama?“.

Zašto je raspon cijena tako veliki?

Nemojte se čuditi kada dobijete ponude za izradu web stranica s rasponom cijena od 2.000 do 20.000 kn. Zašto? Kao prvo, usporedite što pojedini ponuditelj nudi, tako da dobijete odgovore na sljedeća pitanja:

  • Koji CMS sustav ćete nam isporučiti?
  • Hoćemo li moći sami mijenjati sadržaj na webu ili ćemo za “svako slovo“ trebati zvati ili pisati email tvrtki koja je radila web?
  • Hoće li web stranica biti “mobile friendly“?
  • Je li u ponudu uključena “Google Maps“ lokacija, kontakt forma za slanje upita?
  • Hoćemo li imati implementiran Google Analytics?
  • Hoće li web stranica biti optimizirana (SEO)?
  • Tko brine o web sustavu nakon objave?
  • Koje funkcionalnosti ima web stranica?
  • Je li web stranica naše vlasništvo nakon objave online, ili u vlasništvu tvrtke koja je radila web (slučajevi kada tvrtke koriste vlastiti CMS sustav)?
Cost-vs-Price

Za različite iznose, sigurno nećete dobiti isti proizvod. (Izvor slike: www.keepingcurrentmatters.com)

Sve su to pitanja po kojima se vjerojatno razlikuju ponude. Razlika je i u tome jeste li ponudu dobili od obrta ili neke male tvrtke s jednim ili dva zaposlena, ili od tvrtke koja ima 15-20 zaposlenih.

Morate biti svjesni činjenice da obrti i manje tvrtke relativno sporije rješavaju vaše naknadne zahtjeve jer jednostavno nemaju dovoljno ljudskih resursa za odrađivanje takvog posla. To znači da će podrška za web biti slabija.

Dakle, na cijene utječe puno faktora, kao i kvaliteta isporučenog web sustava. Rekao bi narod: “Koliko para, toliko muzike!” ili “Škrtac uvijek plaća 2 puta!“. 😉

Koliko web zapravo vrijedi?

Zaista me čude tvrtke koje imaju milijunske prihode, a onda štede, šparaju na web stranicama tj. ponude od cca 30.000 – 50.000 kn su im previsoke, preskupe.

Primjer: pretpostavimo da tvrtka XY ostvaruje godišnji prihod od 3.000.000 kn. Za izradu nove web stranice, dobili su ponudu na 30.000 kn. Odgovor: Pa jel ste vi normalni? Kakva je to cijena? Zar to toliko košta? Pa dobili smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? jednu ponudu na 6.000 kn? Itd, itd… Zar je zaista 1% ukupnih prihoda previše za izdvojiti i investirati u web?

Naravno, sve ovisi o tome za što će vam web stranica služiti i koliko joj se nakon objave planirate posvetiti.

Vi zaista možete u web stranice uložiti koliko ste i planirali. Kako? Pa vrlo jednostavno. Ukoliko imate određen budžet koji mislite investirati u izradu novih ili redizajn postojećih web stranica, javite nam se i to napišite. Mi ćemo na osnovu toga napraviti analizu i procjenu, te vam se javiti s ponudom što za vas možemo učiniti unutar vašeg budžeta ili vam odgovoriti da unutar toga budžeta mi ne možemo izraditi web.

Osim toga, predložiti ćemo vam određene funkcionalnosti i sadržaj za koje smatramo da bi bilo dobro da ih vaše web stranice imaju.

Zatražite ponudu bez obveze, javit ćemo vam se unutar 24 sata s odgovorom na vaš upit.

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.