High Availability

Visoka dostupnost (HA – visoka dostupnost) – je značajka računalnih sustava ili mreža koja im omogućuje da ostanu dostupni krajnjem korisniku što je moguće dulje, čak i u slučaju kvara nekih njihovih elemenata. To je važan aspekt za kritične poslovne sustave, gdje mogu nastati veliki financijski gubici ili druge ozbiljne posljedice zbog zastoja. HA je također ključno za internetske trgovine. Visoka dostupnost jamči da klijenti uvijek mogu pregledavati proizvode, obavljati kupovine i koristiti usluge trgovine bez prekida. To se zauzvrat odražava na veće zadovoljstvo kupaca i veće prihode za vlasnike trgovina.

Sustavi dizajnirani s visokom dostupnošću imaju rezervne module spremne preuzeti posao u slučaju kvara glavnih elemenata. To može uključivati i hardver i softver. Zahvaljujući tome, čak i ako jedan od komponenata prestane funkcionirati, sustav kao cjelina ostaje operativan.


Arhitektura temeljena na HA smanjuje latency, odnosno vrijeme između slanja upita i njegove obrade od strane servera. Zahvaljujući prisutnosti modula za raspodjelu opterećenja, promet zabilježen na uslugama ravnomjerno se raspoređuje između servera. U situaciji kada server primi previše upita, može doći do njegovog preopterećenja i obrada upita postaje nemoguća. Zahvaljujući modulu za raspodjelu opterećenja, zahtjev servera se preusmjerava na ostale, kada on nije u stanju to realizirati. Implementacija HA uvijek ide ruku pod ruku s dizajniranjem aktivnosti vezanih uz balansiranje prometa, mrežnu dostupnost ili virtualizaciju.

Kako postići HA?

Da bi postigli visoku dostupnost, tvrtke mogu primijeniti različite tehnike i rješenja, kao što su:

  • Klasteriranje: Spajanje više servera u klaster radi međusobne podrške u slučaju kvara.
  • Replikacija podataka: Stvaranje kopija podataka na različitim lokacijama, što olakšava brzo vraćanje usluga.
  • Raspodjela opterećenja: Distribucija mrežnog prometa između servera radi optimizacije performansi i pouzdanosti.
  • Praćenje i automatsko popravljanje: Korištenje alata za neprekidno praćenje stanja sustava i automatsko vraćanje usluga u slučaju otkrivanja problema.


]]>