Dropshipping je popularan model biran od strane poduzetnika koji čine prve korake u online trgovini. Ipak, posao koji se temelji na njemu nije jednostavan – osim brojnih prednosti i koristi dropshippinga, postoje i značajni nedostaci i prijetnje kojih morate biti svjesni prije nego što započnete suradnju s odabranom veletrgovinom.
U ovom članku ću vam pokazati dobre i loše strane dropshippinga. Jasna slika ovog modela pomoći će vam da odlučite isplati li se uložiti vrijeme i novac u internetsku trgovinu koja se temelji na proizvodima vanjskog dobavljača.
Čitajte dalje ako:
- se pitate o isplativosti poslovanja u ovom popularnom modelu suradnje s veletrgovcima;
- vas zanima koliko zapravo možete zaraditi dropshippingom nakon odbitka troškova vođenja ove vrste posla;
- tražite ideje za tematske segmente u kojima dropshipping funkcionira.
Dropshipping – što je to?
Dropshipping je način vođenja online trgovine u kojem prodavač ne drži robu na skladištu ili kod kuće, već je naručuje od dobavljača tek nakon što kupac izvrši narudžbu. To znači da trgovina ne mora imati skladište niti ulagati u velike zalihe proizvoda.
Prodavač je posrednik između kupca i dobavljača, zarađujući na razlici između cijene koju plaća dobavljaču i cijene koju plaća kupac.
Dropshipping prednosti:
- niska početna ulaganja – ne treba vam puno gotovine da pokrenete dropshipping trgovinu;
- trgovina bez skladišta i logistike – eliminiraju se troškovi najma skladišta i nabave proizvoda za online trgovinu;
- minimalan rizik – ne kupujete proizvode unaprijed, tako da nemate nikakvih troškova prije nego što narudžbe budu primljene.
Kako bih bolje ilustrirao cijeli proces, napisati ću ga korak po korak:
- Kupac naručuje proizvode u vrijednosti od 500€ u vašoj trgovini.
- Od navedenog iznosa odbijate prethodno dogovorenu maržu proizvoda.
- Narudžbu šaljete veletrgovcu, dajući podatke kupca za otpremu.
- Veleprodajna cijena bila je 400€ , tako da zarađujete 100€ po narudžbi.
- Veletrgovac obrađuje cijelu narudžbu i Vi dobivate samo potvrdu.
Glavna razlika u odnosu na tradicionalnu nabavu proizvoda leži u nedostatku mogućnosti pregovaranja s veletrgovcem. Kada sami skladištimo proizvode i unaprijed ih kupujemo, imamo priliku pregovarati o najnižim cijenama, čime možemo osigurati konkurentnost u odnosu na druge trgovine.
U dropshippingu čest problem može biti cijena nakon dodavanja marže. Kada se natječete s velikim trgovinama, imate manje šanse za veliku prodaju jer oni mogu ponuditi privlačnije cijene za svoju robu. Stoga je važno ne pokušavati sustići velike igrače u dropshipping modelu. Samo trebamo pronaći temu u kojoj možemo učinkovito zaraditi na prodaji.
S obzirom na to da je proces moguće gotovo potpuno automatizirati, mnogi prodavači početnici često pomisle: ‘Opremimo trgovinu poput Amazona i idemo prodavati sve.’ Danas možete jednostavno integrirati svoju trgovinu s brojnim veletrgovcima uz nekoliko klikova i automatski kupiti tisuće proizvoda.
Objasnit ću zašto je to loša ideja.
Kako voditi dropshipping trgovinu?
Niska početna ulaganja, koja sam ranije spomenuo kao prednost dropshipping poslovanja, također mogu postati i nedostatak. Budući da vam ne treba puno ulaganja i posla da pokrenete svoju trgovinu u ovom modelu, morate uzeti u obzir i veliku konkurenciju. Svatko tko ima pristup internetu može otvoriti online trgovinu, jer današnji SaaS alati omogućuju postavljanje trgovine u svega 15 minuta, a integracija s veletrgovcima traje samo dodatnih 15-ak minuta.
Brojevi mogu varirati ovisno o razini napredovanja. Činjenica je da funkcionalnu trgovinu besprijekornog izgleda možete postaviti u samo nekoliko sati. Dakle, ako ozbiljno mislite zarađivati od dropshippinga, morate dobro razmisliti o jedinstvenoj vrijednosti koju ćete predstaviti svojim kupcima.
Tema
Konkurencija
Vrijednost
Naravno! Prevod znači:
Evo odakle bismo trebali početi planiranje trgovine:
- Odabir teme – odaberite temu koje je dovoljno veliko da generira prodaju. Istodobno, ali dovoljno specifično da izbjegne konkurenciju velikih online trgovina. Usredotočite se na jedinstvene proizvode koji imaju vjernu publiku.
- Analiza konkurencije – identificirajte popularne kategorije i razmislite kako se možete istaknuti. Izbjegavajte pretjerano konkurentna tržišta na kojima su marže vrlo niske.
- Ideja o jedinstvenoj vrijednosti za kupca – u dropshippingu prodajete ono što prodaju drugi, tako da morate tražiti jedinstvene aspekte koji će vam omogućiti da se razlikujete od konkurencije.
Potražite ključne prednosti u marketingu
Imajte na umu da dropshipping ima nekoliko ograničenja u kontekstu obrade narudžbi. Nemate puno utjecaja na vrijeme dostave ili rješavanje povrata i pritužbi. Zato potražite ono što vas izdvaja u marketingu ili korisničkoj podršci. U tim područjima imate najveći utjecaj i možete se najviše istaknuti.
Razmotrite ova važna pitanja:
- Dobro isplanirajte svoju trgovinu i kako će izgledati. Umjesto korištenja zadane teme, uložite svoje vrijeme u razvoj vizualne strategije i planiranje strukture i funkcionalnosti online trgovine.
- Pobrinite se da imate jedinstveni sadržaj. Kada se integrirate s veletrgovcem, često importate proizvode zajedno s njihovim opisom. Bolje pripremite svoje tekstove, umjesto da koristite iste opise koje ćete pronaći i kod konkurencije.
- Razmislite o načinima promoviranja svoje trgovine. Nećete puno prodati bez odgovarajućeg marketinga na društvenim mrežama ili Google tražilici. Pripremite plan promocije na platformama na kojima borave potencijalni kupci vaše trgovine. Pobrinite se i za pozicioniranje svoje nove trgovine i content marketing.
- Fotografije proizvoda. Veletrgovac će Vam uz opis proizvoda poslati i svoje fotografije. Razmislite jeste li u mogućnosti pripremiti vlastite fotografije proizvoda koje će vam pomoći da se istaknete od konkurencije.
- Setovi proizvoda. U sklopu konfiguracije vaše online trgovine možete pripremiti setove povezanih proizvoda, kako bi ponudu učinili atraktivnijom i zaradili više od prodaje pojedinačnih artikala.
Kada surađujete s određenim veletrgovcem, pažljivo proučite propise o dostavi, povratu i reklamacijama. Ovo je jedan od najvećih problema za ljude koji prodaju u dropshippingu. Pažljivo birajte veletrgovce s kojima surađujete kako bi se sva logistika odvijala bez problema i u skladu s vašim očekivanjima.
Kako pronaći dobru temu za prodaju u dropshippingu?
Tema je specifičan tržišni segment koji se fokusira na usku skupinu primatelja s posebnim potrebama ili interesima. U kontekstu poslovanja, to znači kategoriju proizvoda ili usluga koje su usmjerene na određene kupce. One koje veće, generičke tvrtke često zanemaruju ili podcjenjuju.
Ako je šire tržište “odjeća”, uža tema može biti “veganska sportska odjeća” — proizvodi izrađeni od materijala koji nisu životinjskog podrijetla, odnosno odjeća namijenjena fizički aktivnim ljudima koji biraju etički pristup potrošnji.
Ukratko, tražite temu u kojoj se lakše ističete ili stvarate imidž stručnjaka. Bilo bi dobro krenuti od vlastitih interesa ili iskustava – ako znamo što prodajemo, veće su šanse da će takav posao donijeti veću zaradu.
Tematska područja važna su jer tvrtkama omogućuju:
- Bolje zadovoljiti specifične potrebe kupaca, što može dovesti do veće lojalnosti i većih profitnih marži.
- Izbjegavanje pretjerane konkurencije na širokom tržištu na kojem dominiraju velike tvrtke.
- Stvaranje jedinstvenih vrijednosnih prijedloga (USP) koji razlikuju marku od drugih.
Istraživanje novog tematskog područja može oduzeti puno vremena, ali to je stup na kojem će se temeljiti vaša online trgovina. Stoga je važno posvetiti više vremena ovom pitanju, kako bi se smanjio rizik od odabira asortimana koji će se loše prodavati.
Koliko možete zaraditi dropshippingom?
Prodajna marža u dropshipping modelu obično se može kretati od 20% do 35%. Naravno, sve ovisi o vrsti proizvoda koje prodajemo i usvojenoj cjenovnoj strategiji.
Proizvodi s visokom maržom najčešće su oni za koje je kupac spreman platiti više ako imaju jedinstven dizajn, karakteristike ili marku.
Zaradit ćete više na proizvodima koji:
- se prodaju u kompletu;
- su manje dostupni ili konkurencija nije velika;
- prate trend u industriji, tj. imaju veliku, nestandardnu potražnju.
Veće marže su opravdane kada proizvod nudi značajke koje kupcima predstavljaju dodatnu vrijednost. Ključno je prepoznati koje su to značajke za koje su kupci spremni platiti više, kao i na koji način one vaš proizvod izdvajaju od konkurencije.
Naravno, kupci će platiti više ako ponudite privlačne i jedinstvene opise te kvalitetne fotografije svojih proizvoda. Na visinu zarade u dropshippingu utječu marketinški čimbenici koje smo ranije spomenuli.
Ključno pitanje je mogućnost kombiniranja dropshippinga s tradicionalnim modelom. Ako primijetite da se neki proizvod prodaje bolje od drugih, razmislite o tome da ga sami skladištite i obrađujete narudžbe. Ovaj hibridni model omogućuje vam veću zaradu na proizvodima s visokom potražnjom i dobrom maržom.
Preporučeno za tebe
Privucite, angažirajte, pridobite, brinite za kupca – stvorite web conversion funnel uz pomoć fanova s društvenih mreža
Pogledajte nekoliko primjera, odnosno postupaka koji će vam pomoći u generiranju conversion funnela neovisno od platforme društvenih mreža koje ste izabrali. Conversion funnel je putovanje koje online potrošač/posjetitelj prolazi kroz Internet oglašavanje.
Duda varalica: važnost pinga za prikaz web stranica
Zagovornici raznih hrvatskih datacentara u zadnje su vrijeme darežljiviji nego ikad. Bez ikakve naknade otkriti će vam veliku tajnu, kako samo na osnovu ping rezultata napraviti nemoguće – predvidjeti brzinu učitavanja i prikazivanja bilo koje web stranice. Nažalost, pri tome prešućuju niz činjenica koje su barem jednako važne kao i ping.
Fokus web stranice
Tajna dobre web stranice nije u tome ima li responsive dizajn, sexy fotografije, najbolje cijene, super SEO optimizaciju i ostale tehničke elemente, već da li ona stvara nove kupce, nove kontakte, nove narudžbe ili što već konkretno želite od svoje web stranice. Cilj web stranice se jedino može postići samo onda kada je web stranica napravljena tako da posjetitelj na njoj može naći odgovore na svoja pitanja, svoje potrebe, svoje probleme i/ili svoje misli.
Tražite li dalje?