Vjerujem da u današnje vrijeme većina vas prima određen broj email newslettera. No, koliko vas ga šalje tj. kreira i na taj način servira informacije svojim korisnicima/kupcima/poslovnim partnerima?
Email newsletter odličan je alat direktnog komuniciranja koji u vašem poslovanju može igrati značajnu ulogu. U ovom članku objasniti ću osnovne pojmove email marketinga, kako funkcionira newsletter, zašto ga slati i koje su njegove prednosti. Nabrojiti ću osnovne elemente dobrog newslettera, izložiti neke zanimljive statističke podatke, te vam predložiti 25 savjeta za dobar email marketing. Pa krenimo redom…
Što je email marketing?
Email marketing jedan je od kanala direktnog marketinga koji omogućuje neposrednu komunikaciju s krajnjim kupcem/korisnikom i to pomoću tehnika kao što je email newsletter. Email newsletter je elektronička komercijalna poruka koja se šalje grupi ljudi (na listu pretplatnika) upotrebom email servisa. Takve email poruke moraju imati kvalitetan i koristan sadržaj koji može biti informativnog, promotivnog, prodajnog, ili edukativnog tipa.
Kako funkcionira email newsletter?
Korisnici koji žele primati vaš email newsletter upisati će svoju email adresu u za to predviđeno polje, ili ćete im ponuditi opciju da prilikom kupnje vaših proizvoda/usluga prihvaćaju da na svoju email adresu primaju vaš newsletter.
Sve email adrese zapisuju se u bazu te za njih kažemo da se nalaze na našoj “mailing listi”. Ako koristite neki od gotovih email marketing servisa, kao npr. MailChimp, u njemu kreirate i stvarate vaš newsletter. Nakon što je završen, šaljete ga na određenu listu i korisnici ga primaju u “inbox” na svojim pametnim telefonima, tabletima, prijenosnim ili stolnim računalima.
Ako imate zanimljiv i upečatljiv naslov newslettera (Subject polje), onda će ga i otvoriti, a ako ste k tome dodali i kvalitetan sadržaj te dobre CTA (Call-to-Action) linkove, početi će i klikati. Time ste ispunili svoj cilj. Ostatak priče odlazi na landing stranice koje opet moraju biti toliko dobre da korisnik na njima napravi određenu konverziju tj. da kupi vaš proizvod/uslugu.
Zašto slati email newsletter?
Email nadmašuje sve ostale promotivne i komunikacijske kanale upravo zbog toga jer zaokuplja najveću pažnju osobe koja taj email čita. Osim toga, služi za održavanje stalnog kontakta s postojećim kupcima/korisnicima kojima šaljete obavijesti o novoj ponudi usluga ili proizvoda, akcijama, popustima.
Osnovne prednosti email marketinga
- Email newsletter šaljete osobama koje su samostalno pristale dobivati ga tj. koje su se upisale na vašu “mailing listu”, a u svakom trenutku mogu se odjaviti s liste primatelja.
- To je izuzetno mjerljiv kanal komunikacije s vaših kupcima/korisnicima.
- Značajno je jeftiniji i brži od klasičnih oblika direktne komunikacije kao što su pošta, fax poruke, telefonski pozivi, radio ili TV.
- Email newsletter u “inbox” vaših pretplatnika stiže za samo nekoliko sekundi ili minuta ovisno o broju pretplatnika na vašoj listi. Možete segmentirati slanje newslettera prema vremenskoj zoni u kojoj vaš pretplatnik živi, tako da će ga svi dobiti u isto vrijeme.
- Dužina email newslettera ne određuje njegovu cijenu.
- Email newsletter možete izraditi i u Responsive dizajnu tako da će vaša email poruka biti pregledna i na pametnim telefonima te tablet računalima.
Elementi dobrog newslettera
Nabrojit ću najvažnije elemente koje bi svaki dobar newsletter trebao imati. Naravno, svaki od njih jednako je bitan stoga ih nastojte sve ukumponirati u newsletter.
- Naslov (Subject line)
Osnovna misao vodilja kod kreiranja naslova treba vam biti da u naslovu ne govorite o prodaji onog što je u newsletteru, već ukratko opišete sadržaj newslettera. Preporučujem pročitati članak: “Email Subject Line Winners and Losers” te svakako istraživanje MailChimpa koje su proveli na više od 40 milijuna email newslettera poslanim preko njihovog email servisa: “Subject Line Comparison“. - Personalizacija
Ukoliko je moguće, na samom početku newslettera oslovite primatelja njegovim imenom, prezimenom. Najbolji način za pridobivanje pažnje čitatelja je da mu pokažete da znate nešto o njemu. Ako nemate ime i prezime, već samo email adresu, recite mu onda zašto je dobio vaš newsletter. Navedite razlog tipa: “Ovaj newsletter poslan je na adresu ime.prezime@adresa.com jer ste naš kupac”. - Ime pošiljatelja
Ovaj element uz naslov newslettera određuje Open Rate tj. ima najviše utjecaja na otvaranje samog emaila. Sakrivati ime primatelja nije dobro i takvi će newsletteri najčešće završiti u košu. Dajte jasno do znanja tko email šalje jer ako se dobro sjećate, primatelj vam je dao svoju privolu za primanje vaših mailova. 😉 - Sadržaj (Body Copy)
Sadržaj je ono što prodaje vaše proizvode/usluge. Budite jasni, precizni. Koristite kratke rečenice i zainteresirajte ih. - Slike
Samim tekstom nećete baš puno postići. Slike su te koje newsletteru daju izgled. Tu mislim na sve grafičke elemente: ilustracije, infografike, fotografije. Izaberite slike relevantne sadržaju. - CTA (Call-to-Action)
Cilj vašeg newslettera je ispunjen ako čitatelj klikne na neki od linkova, a potpun ako nakon toga napravi konverziju na landing stranici na koju ste ga odveli. CTA je nedvojbeno najvažniji element newslettera. Možete ih koristiti kao obične tekstualne linkove ili u obliku grafičkog elementa (button). - Social media linkovi za dijeljenje
Cilj ubacivanja Social media linkova u newsletter je stimulirati čitatelja da vaš sadržaj podijeli preko društvenih mreža. Svakako stavite linkove na Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ te ostale društvene mreže kojima se koriste vaši kupci. - Link za odjavu s mailing liste
Zapravo, nezakonito je ovaj link ne staviti u newsletter. Primateljima morate omogućiti jednostavnu odjavu s mailing liste, ukoliko se odluče da ga više ne žele primati. Link na odjavu najčešće se nalazi pri samom dnu, u podnožju (footeru).
Malo statistike
Najvažnije brojke koje ćete pratiti tijekom slanja newslettera su svakako Open Rate i Click Rate. Open Rate je postotak onih koji su newsletter otvorili u svom “inboxu”. Formula za izračun izgleda ovako:
Click Rate je postotak onih koji su kliknuli na neki od linkova u newsletteru, a izračunati ga možemo pomoću formule:
Osim toga, svakako ćete pratiti broj onih koji su se odjavili s liste (Unsubscribed) iz čega možete izračunati i Unsubscribe Rate. Prosječan Open Rate i Click Rate vaše cijele liste možete uspoređivati s pokazateljima za cijelu granu industrije u koju pripadate.
Vrijednosti koje bi vas trebale zadovoljiti pokušao sam prikazati u sljedećoj tablici:
Za kraj ove priče oko statistike, želio bi s vama podijeliti nekoliko zanimljivih članaka:
- Email marketing statistics 2013
- 25 Interesting Email Marketing Statistics for 2013
- Email Marketing Metrics Study Identifies Top Performers & Sets Industry Benchmarks
- MailChimp: Email Marketing Benchmarks
25 savjeta za dobar email marketing
- Za ozbiljan email marketing koristite neki od gotovih email marketing alata.
- Ne zaboravite da za slanje email newslttera na nečiju email adresu trebate imati njegovo odobrenje (Subscribe).
- Osigurajte vašim korisnicima jednostavan način da se prijave (pretplate) na vaš email newsletter, ali isto tako i da se odjave.
- Novim pretplatnicima poželite dobrodošlicu i zahvalite im što su se pretlatili na vaš newsletter.
- “From” i “Subject” polja su izuzetno bitna. Pobrinite se da se u njima nalazi ime vaše tvrtke, kako bi primatelja podsjetili od koga i zašto prima newsletter. Tako će vas lakše “prepoznati” pa vaš email neće završiti u spamu.
- Sadržaj “Subject” polja (naslov) je presudan pri odluci primatelja i o njegovoj kvaliteti ovisi hoće li vaš email otvoriti.
- Izbjegavajte “spammy” ključne riječi i fraze (pročitajte članak How to Avoid Spam Filters).
- Prevelik broj odbijenih emailova možda je znak da je vaša mailing lista stara. Pobrinite se održavati redoviti kontakt s vašim primateljima newslettera.
- Stimulirajte pretplatu na vaš newsletter nudeći dodatne pogodnosti. Nemojte samo prodavati, ponudite im popuste, akcije, edukativni sadržaj.
- Svoje newslettere šaljite redovito, napravite raspored.
- Ako imate pretplatnike iz različitih vremenskih zona, uključite slanje emailova prema vremenskoj zoni pretplatnika (TimeWarp), tako će ga svi dobiti u isto vrijeme prema lokalnom vremenu.
- Dizajnirajte newsletter u skladu s vašim vizualnim identitetom (logotip, boje, font,…).
- Napravite “mobile friendly” newsletter koristeći Responsive dizajn.
- Zamijenite klasične “submit“, “read“, “send” linkove sa snažnim CTA (Call-to-Action) linkovima. Oni mogu biti tekstualni ili u obliku slike (.jpg, .png, .gif).
- Primatelje preko linkova u newsletteru “pošaljite” na landing stranice najboljeg (čitaj najprodavanijeg) proizvoda/usluge ili sadržaja.
- Segmentirajte slanje newslettera uvijek kad je moguće na način da šaljete personalirane poruke primateljima s istim potrebama.
- Koristite autoresponder kao dodatni prodajni kanal.
- Svoj newsletter uvijek ponudite u HTML i Plain text formatu.
- Ubacite Social media funkcionalnosti.
- Redovito testirajte email newsletter prije slanja (From i Subject polja, linkove, gramatičke greške, različite preglednike, email klijente,..).
- Analizirajte “Unsubscribe rate” dnevno, tjedno, mjesečno.
- Anketirajte vaše pretplatnike, pogotovo one koji su se odjavili s liste da bi saznali razloge odjave te poboljšali email marketing kampanje.
- Nakon slanja newslettera pratite statistiku otvaranja i klikanja. Nešto ćete sigurno naučiti.
- Odredite dan u tjednu i vrijeme koje je najbolje za slanje newslettera. U početku vam mogu preporučiti utorak, srijedu ili četvrtak ujutro između 8:00 i 9:00 sati ili popodne između 15:00 i 16:00 sati.
- Budite uporni, puno čitajte, slijedite trendove.
Email marketing: da ili ne?
Definitivno DA! Iako vam se čini da je Open Rate ili Click Rate mali, nemojte odustajati. Možete toliko toga promjeniti i zatim ponovno testirati. Preko njega vam može uletjeti posao snova, a osim toga korisnicima/kupcima dajete nešto više – obavijesti, informacije, akcije, edukativni sadržaj. I sve to potpuno besplatno. Svaki primatelj newslettera mora imati na umu da je u njegovu pripremu utrošen nečiji trud i vrijeme, a da ga on prima gratis – za nula kuna.
Koristite li email marketing? Tko vam radi kampanje? Slobodno pišite, a za sve ostalo tu smo mi.
Preporučeno za tebe
Koristite li A/B test u email marketingu?
A/B test zapravo je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B će za vas odraditi korisnici/klijenti te ćete dobili odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman (A ili B). Ukoliko koristite gotove alate za email marketing kao npr. MailChimp, onda će vam A/B test biti vrlo jednostavno napraviti. Njegovom upotrebom vrlo je izgledno ćete ostvariti bolje rezultate email marketing kampanje.
Kako pisati dobre e-mailove? 10 ne tako dobrih navika
E-mail komunikacija ima svoja pravila. Na e-mailove prijatelja odgovarat ćemo drugačije nego na poslovne. Iako svi znamo kako bi u praksi to trebalo izgledati, često zaboravljamo na specifična pravila prilikom razmjene poruka. Takve aktivnosti možda nisu štetne, ali mogu biti teške i jednostavno dosadne. Pogledajte 10 ne tako dobrih navika prilikom pisanja emailova kojih bi […]
Web::INDUSTRIJA – Puni i van sezone
Avalon je i ove godine organizacijski partner Web::industrije 2013 te smo osigurali nagradu za pobjednika Masterweb natječaja. Očekuju vas mnoga zanimljiva predavanja na ovogodišnjem sajmu “Web::INDUSTRIJA – Puni i van sezone” koji zadovoljava dvije ključne potrebe u našem gospodarstvu – potražnju za proširenjem sezone u turističkom sektoru i najbolju ponudu iz svijeta domaćeg internetskog marketinga.
Tražite li dalje?