Danas, u većini slučajeva, nije dovoljno samo napraviti web stranicu. Potrebno je uložiti puno truda u usavršavanje stranice, radu na tome da bude brža te da bude prilagođena za tražilice kako bi se prikazivala na što boljoj poziciji.

Kvalitetan hosting je bitan faktor ali ni najbolji hosting vam ne može pomoći ako web nije napravljen kako treba.

U nastavku članka možete pronaći neke od najpopularnijih besplatnih alata za provjeru kvalitete web stranice. Alate smo

SMO (Optimizacija društvenih medija) je proces optimizacije prisutnosti tvrtke ili brenda na društvenim mrežama kako bi se povećala njena vidljivost, interakcija s korisnicima te posjetiteljstvo na web stranici. U okviru SMO koriste se različite strategije i alati kako bi se sadržaji objavljeni na servisima poput Facebooka, Instagrama, LinkedIna ili Twittera učinili zanimljivijima i češće dijeljenima. Zašto je SMO važan? Optimizacija društvenih medija pomaže tvrtkama doseći širu publiku, što rezultira...

Što je SMO? podijelili u dvije skupine – alati za provjeru kvalitete stranice te alati za provjeru optimizacije za tražilice (SEO).

Besplatni alati za provjeru kvalitete web stranice

Za razliku od alata koji provjeravaju optimizaciju za tražilice, različiti alati za provjeru kvalitete stranice daju različito interpretirane rezultate. Odnosno, ne ocjenjuju svi alati kvalitetu po identičnim parametrima.

Pingdom.com test web stranice

Prva stvar koju ćete primijetiti nakon što testirate web stranicu pomoću Pingdom.com testa su sumarni rezultati te ispod njih savjeti za poboljšanje stranice. Što više ‘scrollate’ prema dnu stranice, vidjet ćete sve više statistika i analiza, a pri dnu stranice ćete naći legendu koja objašnjava boje i ikone uvrštene u statistiku.

Ukoliko niste sami radili stranicu, možete preuzeti rezultate u .json formatu pa poslati svojem programeru ili dizajneru koji bi trebali znati riješiti moguće probleme.

Pingdom je brz alat koji nudi detaljnu analizu, no nije u potpunosti prilagođen laicima koji nisu toliko upućeni u detalje izrade weba.

test-weba

Google PageSpeed

Google PageSpeed je skup alata i usluga stvorenih od strane Googlea, koji su namijenjeni procjeni i optimizaciji učinkovitosti web stranica. Ti alati pomažu programerima i webmasterima u poboljšanju brzine učitavanja stranica te optimizaciji korisničkog iskustva. Alati Google PageSpeed uključuju: Procjena učinkovitosti stranice: Alati PageSpeed analiziraju učinkovitost web stranice i procjenjuju njezinu brzinu učitavanja te učinkovitost na mobilnim uređajima i desktop računalima. Prijedlozi za optimizaciju: PageSpeed generira prijedloge za optimizaciju...

Što je PageSpeed? Insights test web stranice

Iako vam se možda čini da je PageSpeed Insights test najbolji samo zato što je Google-ov, to nije nužno istina. Svi od navedenih testova su jednako točni, jedina razlika je što različito interpretiraju rezultate.

Google je razvio test brzine stranice koji je nešto jasniji ljudima koji nisu stručnjaci. Već na prvu su dostupne informacije o vremenu koje je potrebno određenim elementima da se pojave na stranici. Isto kao i na Pingdom.com, PageSpeed Insights će vam ponuditi nekoliko savjeta kako ubrzati web stranicu.

Kako ne biste mislili da je vaša web stranica totalni promašaj, ispod svih savjeta kako možete ubrzati stranicu ćete vidjeti dio koji se zove ‘Passed audits’. Kad kliknete na to, možete vidjeti pozitivne stvari vaše web stranice, odnosno elemente kojima je brzina zadovoljavajuća i koji ne usporavaju stranicu.

GTmetrix

GTmetrix je online alat za analizu učinkovitosti web stranica. Omogućuje detaljnu procjenu brzine učitavanja stranice, pokazuje koji elementi zahtijevaju optimizaciju te nudi konkretne preporuke kako poboljšati učinkovitost. Analizom GTmetrix mogu se identificirati problemi povezani s optimizacijom slika, skripti JavaScript, CSS ili keširanjem, što izravno utječe na poboljšanje korisničkog iskustva i pozicioniranje u rezultatima pretraživanja. Kako radi GTmetrix? GTmetrix analizira stranicu koristeći dva glavna alata: Google Lighthouse i PageSpeed...Što je GTmetrix?.com test web stranice

Na GTmetrix.hr testu ćete relativno brzo dobiti ocjenu svoje stranice te popis savjeta. Vaša stranica je ocijenjena na temelju svakog od tih savjeta.

Ono što odvaja GTmetrix.hr je relevantnost navedenih savjeta, odnosno koliko vam je koji od navedenih savjeta bitan za kvalitetu stranice. Naravno, svi su bitni, neovisno o tome što piše, no ukoliko imate nisku ocjenu vezanu za savjet s niskim prioritetom, a kako biste to poboljšali biste morali uložiti puno truda i vremena, možda najbolje taj dio preskočiti.

Još jedna stvar jedinstvena za GTmatrix.com je tip, to jest vrsta rezultata. To je stupac koji vam u principu govori tko je odgovoran za (ne)uspjeh određenog savjeta. To vam može puno značiti za lakše definiranje problema; npr. ukoliko vam je više problema vezano za Server, svakako vam preporučujemo kontaktirati vaš hosting provider i provjeriti moguća rješenja.

Server je od velike važnosti za brzinu stranice, što ćete i sami vidjeti kad testirate svoju stranicu – svi savjeti vezani za server su ‘High priority’. Upravo je zato bitno odabrati kvalitetan hosting, po mogućnosti, sa serverima u Hrvatskoj. Što su vam serveri bliže, stranica je brža.

Cyberfolks je jedan od najpopularnijih hosting servisa u Hrvatskoj, koji osim servera u Hrvatskoj ima i 0-24 korisničku podršku koju možete bilo kada kontaktirati ukoliko imate problema sa stranicom.

test-weba

Besplatni alati za provjeru optimizacije za tražilice (SEO)

Osim same brzine web stranice, optimizacija

Optimizacija je proces usavršavanja nečega s ciljem postizanja najboljih mogućih rezultata. U kontekstu informatike i tehnologije, optimizacija se odnosi na različite aktivnosti usmjerene na poboljšanje učinkovitosti, brzine, efikasnosti i kvalitete rada računalnih sustava, softvera, web stranica i drugih digitalnih resursa. Zašto je optimizacija važna?  Odgovor je jednostavan. Optimizacija omogućava bolje iskorištavanje resursa, što se prevodi na brže funkcioniranje aplikacija, manju potrošnju energije i bolje iskustvo korisnika. Na primjer, optimizacija web...

Što je Optimizacija? za tražilice je danas bitnija nego ikada. Možete imati najljepšu, futurističku, multifunkcionalnu web stranicu, no nećete imati previše koristi od nje ukoliko se ne može naći na Google tražilici.

SEO

SEO (Search Engine Optimization ili Optimizacija Pretraživača) je proces optimizacije web stranice ili online sadržaja na način da bude bolje vidljiva i rangirana od strane internetskih pretraživača, poput Googlea, Binga ili Yahooa. Glavni cilj SEO-a je povećanje organskog prometa na stranici poboljšanjem njezine pozicije u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi. Što čini proces SEO-a?  Optimizacija sadržaja: Stvaranje vrijednih, jedinstvenih sadržaja koji uključuju odgovarajuće ključne riječi važne za temu...

Što je SEO?, odnosno optimizacija za tražilice se dijeli na dvije kategorije – on page i off page. On page SEO se odnosi na ključne riječi, relevantnost pojmova, linkove i još mnogo toga, dok se Off site SEO odnosi pretežito na back linkove, odnosno linkove koji s drugih web stranica vode na vašu te joj daju kredibilitet.

Alati za provjeru optimizacije nisu toliko brzi kao što su alati za provjeru kvalitete web stranica zato što SEO alati moraju proći cijelu stranicu kako bi analiza bila kvalitetna – to uključuje sve naslove, podnaslove, slike i ostalo.

Neil Patel SEO analyzer

Neil Patel je poduzetnik i stručnjak za digitalni marketing, a njegov besplatan alat za testiranje optimizacije za tražilice koristan je i najvećim stručnjacima. Primijetit ćete da se u SEO statistici također pojavljuju metrike o brzini stranice, upravo zato što tražilice visoko vrednuju brze stranice. Jedno istraživanje je pokazalo da se čak 79% korisnika neće vratiti na web stranicu ukoliko je bila spora.

Nakon što prođete statistike o brzini stranice, slično kao i u testu brzine, pronaći ćete savjete kako poboljšati SEO stranice. Također kao i na GTmetrix testu brzine, vidjet ćete kolumnu koja vam govori koliko je dobar rezultat bitan te koliko ga je lako postići.

Kao i većina besplatnih alata, Neil Patel SEO analyzer ima i plaćenu verziju koja vam daje više savjeta i korisnije informacije. Također, ako vaša web stranica ima preko 100 stranica, odnosno linkova, Neil Patel SEO analyzer neće moći pregledati sve – barem ne u besplatnoj verziji.

SEO Site Checkup

SEO Site Checkup alat odličan je za početnike i za sve ‘SEO laike’ zato što je većina dobivenih rezultata zaista dobro objašnjena. Ukoliko vam je nešto dobro za SEO na stranici, u rezultatima ćete moći pročitati zašto je to bitno – isto vrijedi za loše rezultate.

Ovim alatom možete jednostavno pogledati kako vaša stranica i izgleda na Google-u te kako izgleda na mobilnim uređajima.

Kvalitetnim hostingom se riješite problema u startu

Vjerojatno ste primijetili da i SEO testovi mjere brzinu stranice, čime vam može biti jasno koliko je brzina stranice bitna za uspješnost iste. Sama brzina ovisi o mnogo faktora, no jedan od bitnijih je veza sa serverom – ako je server na kojem se nalazi vaša stranica nekvalitetan i često se ruši – imate problem.

Upravo je zato bitan hosting koji odaberete – pokušajte odabrati hosting koji ima servere u zemlji u kojoj se nalazite jer fizička udaljenost od servera može puno značiti. Stručnjaci će rijetko koristiti strane hosting servise samo zato što su jeftini ili globalno popularni, jer to često donosi više štete nego koristi.

Osim što su naši serveri u Hrvatskoj, Cyberfolks hosting svojim klijentima garantira uptime stranice 99,9% te ima korisničku podršku na raspolaganju 0-24. Ukoliko imate problema sa stranicom, zlata će vam značiti da imate nekoga za nazvati bilo kada.

Brza stranica vam je pola posla, a kvalitetan hosting je pola brze stranice, stoga dobro odaberite!

>
Matija Barić
Već 20 godina aktivno se bavim svijetom hostinga i domena. Trebate li pomoć u pronalasku savršene domene ili hosting paketa? Zajedno ćemo pronaći idealno rješenje. Privatno sam veliki zaljubljenik u prirodu.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.