Zanimaju vas određene teme, a ne znate na koji način pronaći i sačuvati dobar sadržaj? OK, sve je to stvar dobre organizacije, ali u današnje vrijeme kada o istoj temi piše stotinu autora, kada postoji stotinu blogova koje bi željeli pratiti, kako to izvesti? Rokovnici, Excel tablice, Outlook bilješke, Word dokument, slanje linkova samom sebi na email – gdje ste sve zapisivali i spremali zanimljive linkove? Željeli bi toliko toga pročitati, barem onako preletjeti po tekstu, ali ste izgubljeni u „moru“ blog članaka.
Uz upotrebu određenih online servisa i alata, danas se je puno lakše organizirati i pratiti ono što zaista volite. U cijeloj toj priči, nije bit samo pronaći kvalitetan blog članak, nego taj isti članak podijeliti s drugima preko društvenih mreža. Zašto? Pa da budete društveno aktivni i na taj način postajete dio online zajednice koja vas počinje pratiti i dijeliti ono što ste vi pronašli. Drugi to cijene, vjerujte mi. Dakle, mogli bi to pojednostaviti kao „Pravilo FSS – Rule FSS“ što bi značilo Find-Save-Share.
Kada povežete te servise i alate, dobiti ćete zaista kvalitetan izvor sadržaja kao i mogućnosti da taj sadržaj arhivirate i podijelite. Moja preporuka za pronaći, arhivirati i podijeliti sadržaj su: Feedly, IFTTT i Buffer. Pa krenimo redom!
Kako pronaći sadržaj?
Feedly je zaista super alat za pronalazak blog članaka iz tema koje vas zanimaju. Te članke tj. blogove koje ćete pratiti možete organizirati u kategorije pa si tako možete kreirati kategoriju „Web design“ u kojoj ćete pratiti sve izvore (blogove) koji pišu o toj temi.
Započeti rad s alatom Feedly, zaista je jednostavno jer se možete prijaviti pomoću 5 korisničkih računa koje imate na društvenim mrežama ili online servisima.
Nakon toga, koristeći funkciju Add Content koja se nalazi u gornjem lijevom kutu, pronađite blogove iz tema koje vas zanimaju. Ako upišete „web design“, kao rezultat pretrage dobiti ćete popis web siteova (blogova) koji objavljuju članke o web dizajnu. Dobiti ćete i informacije koliko ljudi to čita, broj članaka koje objavljuju na tjedan, te preporuku. Klikom na „zeleni +“ dodajete taj izvor u vaš Feedly, te prije samog dodavanja izaberite kategoriju u koju ćete taj izvor pratiti (recimo Web design).
Stvar je vaše kreativnosti kako ćete si organizirati Feedly. Osim toga postoji iOS i Android verzija aplikacije, tako da ćete članke moći čitati na svojem pametnom telefonu, tabletu i desktop računalu. Feedly uvijek može biti uz vas!
Kako snimiti/arhivirati sadržaj i podijeliti ga?
Ove dvije funkcije se zapravo isprepliću jer i sam Feedly nudi mogućnost da članke spremate za kasnije čitanje (Save for later) ili da si linkove zanimljivih blog članaka jednostavno spremite u OneNote bilježnicu ili ih odmah podijelite na društvenim mrežama. Dobar članak možete spremiti i za kasnije objavljivanje, recimo koristeći Buffer.
E sad, ovdje ipak vi morate nešto kliknuti i napraviti, a da bi sve to išlo automatizmom onda možete iskoristiti alat IFTTT – If This Then That. IFTTT je jedan zaista moćan alat koji vam omogućuje da stvarate tzv. „recepte“ (Recipe) koji će za vas, automatski, odrađivati određene aktivnosti. Broj podržanih društvenih mreža, alata i servisa zaista je impozantan.
Da bi kreirali svoj recept, jednostavno kliknite na „Sign in“ i kreirajte svoj korisnički račun.
Nakon prijave u IFTTT, vrijeme je da napravite svoj prvi recept. U sljedećem primjeru, napraviti ćemo recept koji šalje Feedly članke iz određene kategorije u Google Drive i sprema ih u proračunsku tablicu (Excel).
Pa evo i 10 koraka kako to napraviti:
- Na svojoj IFTTT kontrolnoj ploči (dashboard) kliknite na „Create a Recipe“.
- U idućem koraku kliknite na “this”.
- Nakon toga odaberite kanal koji će biti „okidač“ (Choose Trigger Channel), u ovom slučaju kliknite na Feedly i aktivirajte ga. (korak 1 od 7)
- U idućem koraku kliknite na „New Article from the Category“. (korak 2 od 7)
- Iz padajućeg menija izaberite kategoriju iz koje želite da se članci pošalju u proračunsku tablicu te kliknite na „Create Trigger“. (korak 3 od 7)
- Sada kliknite na „that“.
- Pronađite Google Drive te kliknite na njega i aktivirajte ga. (korak 4 od 7)
- Na stranici „Choose an Action“ kliknite na „Add Row to Spreadsheet“. (korak 5 od 7)
- Zatim upišite ime proračunske tablice koja će se generirati na Google Drive-u a ostala polja ostavite kakva jesu i kliknite na „Create Action“. (korak 6 od 7)
- Na kraju kliknite na „Create Recipe“ i vaš prvi recept biti će kreiran i aktiviran. (korak 6 od 7)
Sada će svaki novi članak, u kategoriji koju ste odabrali, biti spremljen u proračunskoj tablici na vašoj Google Drive usluzi. Da li radi? Provjerite, meni radi.
Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama
Naravno da postoji više servisa za to, ali eto ja sam odabrao Buffer. Logirati se možete preko Tvittera, Facebooka, Linkedina ili emaila.
Zašto sam odabrao Buffer? Jednostavan je za korištenje, ima pregledan dizajn, besplatan je (do određenog broja dijeljenih članaka), ima iOS i Android verziju aplikacija, omogućuje planiranje objava u određeno vrijeme i dan u tjednu, ima analitiku za praćenje objava. Nedostaci? Za sada samo jedan, a to je da nije podržano povezivanje Google+ profila već samo Google+ stranice.
Buffer možete integrirati i u vaš Internet preglednik (Chrome, Firefox, …) i tako će dijeljenje sadržaja postati još jednostavnije i lakše. Kada ste na nekom dobrom blogu i čitate zanimljiv članak, jednostavno kliknite na Buffer ikonu u desnom gornjem kutu Internet preglednika. Izaberite društvene mreže na kojima želite da se članak objavi, malo izmijenite ponuđeni tekst, dodajte poneki hashtag , izaberite sliku i kliknite na „Add to queue“ ili objavite odmah.
Vrijeme objava ćete složiti prema svojim interesima tj. vremenu i želji ovisno o tome koliko želite biti aktivni. Za one aktivnije i željne više opcija, postoji mogućnost da platite Awesome plan koji će vas godišnje stajati 102 USD. Tko voli nek’ izvoli!
Pravilo FSS – Rule FSS
Ako želite da vaša online društvena aktivnost bude primijećena, svakako se držite Pravila FSS. Ako naiđete na neki dobar, zanimljiv, stručan blog članak, nemojte ga zadržati samo za sebe, već ga podijelite za svojim Facebook prijateljima, Twitter pratiteljima, Linkedin konekcijama, Google+ krugovima. Dijeljenje je dobra osobina!
Preporučeno za tebe
Uvod u Google Webmaster Tools
Nakon što se registrirali domenu, zakupili hosting, izradili web stranice i napunili ih sadržajem, web stranice nema na listi rezultata kada pretražujete pojmove usko vezane uz djelatnost vaše tvrtke ili obrta. Hm, pa zašto? Razlog je vrlo jasan – Google ne zna da vaša web stranica postoji. Upravo taj problem možete riješiti pomoću besplatnog alata Google Webmaster Tools.
Tvrtka vam se zove Gmail d.o.o.?
U poslovnoj komunikaciji, email danas zauzima vrlo važno mjesto. Iako se još dio komunikacije odvija preko klasične pošte, fax poruka, telefonom, email je ipak broj jedan (barem u Avalonu). Pokušajte zamisliti jedan dan bez emaila. Kako šefu poslati Excel tablicu bez upotrebe emaila? OK, ima načina, ali email ostavlja trag, predstavlja pisanu komunikaciju u kojoj […]
Timing u online marketingu
Jeste li se ikad upitali koji dan u tjednu te u koje vrijeme je najbolje poslati newsletter, objaviti blog članak, napisati status na Facebook profilu ili podijeliti nešto na Twitteru? U ovom blog članku pokušali smo dati kratki pregled četiri kanala online oglašavanja te vam pružiti polazne informacije za “social timing”. Za kvalitetno online oglašavanje svakako vam preporučujemo pisanje vlastitog bloga, slanje newslettera, dijeljenje informacija o vašim proizvodima/uslugama na Facebooku i Twitteru.
Tražite li dalje?