Koliko često vam se dogoditi da email poruka koju ste poslali nije isporučena? Da je isporuka emaila odbijena? Razloga za tako nešto može biti više. Generalno, takve email poruke koje nisu isporučene i čiju isporuku odbija primateljev email server, svrstavamo u kategoriju „bounce“ emaila poruka.
Bounce Rate (ili Delivery Rate) najčešće se spominje u email marketingu. Ovaj podatak govori koliki je postotak neisporučenih emailova od ukupnog broja email adresa koje su na vašoj mailing listi. Naravno, taj postotak treba biti što manji, no ako je ispod 2% onda je to sasvim u redu (soft + hard bounce). To znači da vam je Delivery Rate iznad 98%.
Izvor: MailChimp
Hard i soft bounce
Postoje dva tipa „odbijenih“ email poruka: hard i soft. Kada govorimo o „hard bounce“, razlozi zbog kojih email poruka nije isporučena mogu biti sljedeći:
- email adresa na postoji,
- domena ne postoji,
- email server blokira isporuku.
U prvom slučaju, email adresa na koju ste poslali email poruku, jednostavno više ne postoji. Moguće da osoba promijenila tvrtku i emaila više nema.
Drugi razlog je taj da domena ne postoji, što znači ako ste email poslali na adresu: marko@protus.hr domena protus.hr nije registrirana (ne postoji) i email poruka ne može biti isporučena.
I treći razlog kojeg sam naveo za „hard bounce“ je taj da email server blokira isporuku email poruke zbog raznih ograničenja i filtera koji su postavljeni od strane administratora sustava.
Kao „soft bounce“ razlozi zašto email poruka nije isporučena, mogu se pojaviti:
- primateljev mailbox je pun,
- email server je offline,
- email je „prevelik“.
Postoji dosta vlasnika email računa koji ne „čiste“ svoj mailbox pa im se često zapuni. Onda ste u problemu vi jer mu ne možete poslati email. Moja preporuka je da „skidate“ email poruke lokalno na računalo tj. da ih brišete sa servera.
Ukoliko se dogodi neki problem sa serverom na kojem je fizički smještena vaše email adresa i on je trenutno „offline“ ili se baš u vrijeme isporuke emaila resetira, email poruka također neće biti isporučena.
Ponekad email poruka ne može biti isporučena jer je email „prevelik“ tj. ima previše priloga koje vam netko pokušava poslati. S druge strane, administrator sustava je ograničio veličinu „mailboxa“ pa ako email poruka ne stane u njega, neće biti isporučena.
Kako provjeriti email adresu?
Da li neka email adresa postoji ili ne, vrlo jednostavno možete provjeriti na online servisu EmailHippo.
Unesite email adresu koju želite provjeriti, te kliknite na „Check“. Nakon nekoliko sekundi dobiti ćete rezultat.
Jedino ograničenje je u broju provjera email adresa, tako da ćete dnevno to moći uraditi 20 puta što je više nego dovoljno.
Preporučeno za tebe
Važne promjene kod Gmaila – novi standardi provjere autentičnosti
Mnogi kibernetički napadi (kao što je phishing) izvode se putem emaila. Kako bi se zaštitili, pružatelji email usluga poduzimaju određene mjere. Primjer za to je Google, koji je od 1. veljače odlučio učvrstiti sigurnosna pravila za masovnu poštu unutar Gmaila. Ovaj članak je napisan s ciljem: > Osobama koje šalju emailove na Gmail adrese ili […]
Što je SPAM i kako ga blokirati?
SPAM se koristi za opisivanje svih neželjenih poruka koje korisnik dobije na Internetu. Najčešće se ovaj koncept koristi u odnosu na reklamne stavke koje se šalju na e-poštu ili instant poruke. SPAM je općenito vezan uz oglašavanje ali nije ograničen na njega. Ako smo pristali primati reklamne informacije, npr. u obliku newslettera, takve poruke neće […]
Kako koristiti e-mail digitalni potpis
U ovom tutorijalu ću vam pokazati kako dodati S/MIME certifikat u vaš e-mail klijent. No, prvo pojasnimo neke izraze kako bismo vidjeli o čemu se tu zapravo radi. Što je S/MIME i kakve veze on ima s digitalnim potpisom? Naime, S/MIME je sastavljen od skupa protokola na temelju X.509 digitalnih certifikata koji jednostavno dopušta da pošaljete digitalno potpisane, šifrirane ili digitalno potpisane + šifrirane poruke drugima.
Tražite li dalje?