Koji dan u tjednu donosi najbolji Open Rate newsletter kampanje? Koje ime staviti u „From“ polje i kako će pretplatnici mailing liste reagirati na njega? Imate li problema s odlukom oko naslova newslettera (Subject Field)? U koje vrijeme poslati newsletter kako bi Click Rate bio zadovoljavajući? Ovo su samo neka pitanja koja nas muče kada je u pitanju email newsletter. Pomoću A/B testa moguće je dobiti odgovore na ova pitanja ili barem dobiti dobre smjernice za postizanje što boljih rezultata email marketing kampanje.

 

Što je A/B test?

A/B test

A/B testovi su istraživačka metoda koja se koristi za usporedbu dvije verzije web stranice ili aplikacije kako bi se odredilo koja od njih bolje ispunjava postavljene kriterije uspjeha. Drugim riječima, to je način eksperimentiranja s dvije varijante elementa (A i B) da bi se vidjelo koji je učinkovitiji u postizanju zacrtanih ciljeva, kao što su povećanje stope konverzije, poboljšanje korisničkog angažmana ili povećanje broja pretplata. Kako funkcioniraju A/B...Što je A/B test? zapravo je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B će za vas odraditi korisnici/klijenti te ćete dobili odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman (A ili B).

A/B test možete napraviti i za landing stranice, konkretno njihov izgled, sadržaj, naslov, razmještaj pojedinih elemenata na njoj, zatim naziv i pozicije CTA (Call-To-Action) linkova.

U ovom članku, naglasak će biti na email newsletteru te upotrebi gotovog email marketing alata MailChimp u kojem je A/B test vrlo jednostavno implementiran kroz MailChimp Email Optimizer.

 

Kako A/B test funkcionira?

Na ovo pitanje odgovoriti ću jednostavnom ilustracijom.

Kako A/B test funkcionira?

 

MailChimp – A/B kampanja

Dakle, ako se ne možete odlučiti između naslova A i naslova B za vaš idući email newsletter, tada vam A/B test može pomoći. U MailChimpu je to vrlo elegantno riješeno, jednostvano i automatski. Nakon što ste se prijavili u sustav, kliknite na Create Campaign. Nakon toga odaberite A/B Split Campaign.

MailChimp – A/B test kampanja

Zatim morate odlučiti što želite testirati: naslov newslettera, From polje (od koga newsletter dolazi) ili dan i vrijeme kada će newsletter biti poslan. U ovom ćemo primjeru testirati naslov newslettera. Ispod je zanimljiv slider pomoću kojeg možete odrediti segment liste tj. uzorak na koji će biti poslani naslovi za test. Osim toga, potrebno je odrediti način na koji će „pobjednik“ biti izabran: na osnovu Open Ratea, Click Ratea ili ručno. Također treba odrediti i vrijeme testiranja (u danima ili satima) te postaviti tu vrijednost.

MailChimp – A/B test kampanja

Nakon toga napravite setup A/B split kampanje. Upišite naziv kampanje (pomoću kojeg ćete svoju kampanju pratiti u MailChimpu), te naslov A i naslov B koje želite testirati.

MailChimp – A/B test kampanja

Kada ste napravili setup kampanje, ostaje vam za napraviti dizajn newslettera (ili izabrati neki od snimljenih predložaka) te na kraju „poslati“ kampanju (Send).

Poslije toga sve se u MailChimpu odvija automatski. Sustav prati statistiku A/B test kampanje, na osnovu postavljenih uvjeta određuje pobjedničku opciju i šalje je na ostatak mailing liste.

 

Što to znači za moju mailing listu?

Pretpostavimo da na mailing listi imate 2.580 pretplatnika. Odlučili smo A/B test provesti na uzorku od 20% mailing liste, što znači da će 516 pretplatnika sudjelovati u testu. Sustav će newsletter s naslovom A –  [cPanel] Radite li backup svojih web stranica?  poslati na 258 pretplatnika (što je polovica uzorka od 516 pretplatnika), a isto tako i newsletter s naslovom B – [Newsletter] Kreiranje backupa preko cPanela na 258 pretplatnika.

Nakon jednog sata, na osnovu Open Rate statistike koju smo odabrali kao referentnu za odabir pobjedničkog naslova, sustav će poslati newsletter s pobjedničkim naslovom na ostatak pretplatnika, dakle na njih 2.064.

 

A/B test ideje

Da, znam! Ponekad je teško doći do ideje što zapravo testirati, što bi bilo dobro znati, a ne znamo. Pa evo nekoliko zanimljivih ideja za vas:

  • Da li je dobro da naslov newslettera uvijek sadrži i naziv moje tvrtke?
  • Da li bi naslov email newslettera trebao biti kratak ili dugačak?
  • Koji dan u tjednu da šaljem newsletter?
  • Ima li vrijeme slanja newslettera utjecaja na njegovo otvaranje (Open Rate) i „klikanje“ (Click Rate)?
  • Da li je bolje ime tvrtke stavim ili ne u From polje?
  • Da li u naslovu newslettera odmah spomenuti koliki popust nudimo u akciji?
  • Da li za newslettere u kojima promoviramo akcije, popuste, kupone i promo kodove vrijede ista pravila? Kada da ih šaljemo?
  • Da li je u naslovu newslettera bolje biti direktan tj. izravan ili je bolje opisati njegov sadržaj?
  • Da li u From polje staviti generički email (info@tvrtka.hr) ili email osobe (ime.prezime@tvrtka.hr)?

 

A ili B?

Moja topla preporuke je da koristite A/B test u email marketing. Ukoliko koristite gotove alate za email marketing kao npr. MailChimp, onda će vam A/B test biti vrlo jednostavno napraviti. Njegovom upotrebom vrlo je izgledno ćete ostvariti bolje rezultate email marketing kampanje i to u vidu:

  • poboljšanja statistike email newslettera (Clickthrough rates),
  • rasta pretplatnika mailing liste,
  • povećanja konverzije email kampanja (newslettera) što i jest glavni cilj.

Jednostavno rečeno, isplati se testirati.

Jeste li do sada koristili A/B test i u kojem slučaju? Kakva su vaša iskustva?

CyberFolk
>
CyberFolk
Vaš sam vodič u digitalnom carstvu i prisutan sam u svijetu hostinga više od 25 godina. Na internetu istražujem nove tehnologije, pružajući podršku i rješenja koja odražavaju vaše jedinstvene potrebe.

Dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena.

Preporučeno za tebe

Tražite li dalje?

Pregledaj po datumu
  • Pregledaj po datumu
  • ožujak 2025
  • prosinac 2024
  • studeni 2024
  • listopad 2024
  • srpanj 2024
  • svibanj 2024
  • travanj 2024
  • ožujak 2024
  • siječanj 2024
  • prosinac 2023
  • studeni 2023
  • listopad 2023
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • listopad 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • prosinac 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • prosinac 2015
  • listopad 2015
  • kolovoz 2015
  • svibanj 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • kolovoz 2014
  • srpanj 2014
  • svibanj 2014
  • travanj 2014
  • ožujak 2014
  • veljača 2014
  • siječanj 2014
  • prosinac 2013
  • studeni 2013
  • listopad 2013
  • rujan 2013
  • kolovoz 2013
  • srpanj 2013
  • lipanj 2013
  • travanj 2013
  • ožujak 2013
  • veljača 2013
  • siječanj 2013
  • prosinac 2012
  • studeni 2012
  • listopad 2012
  • rujan 2012
  • travanj 2012
  • ožujak 2012
  • prosinac 2011
  • studeni 2011
  • srpanj 2011
  • lipanj 2011
  • ožujak 2011
  • siječanj 2011
  • prosinac 2010
  • listopad 2010
  • lipanj 2010
  • travanj 2010
  • ožujak 2010

cyber_Folks - Postavke kolačića

Volite li ukusne kolače? Mi također! Neki kolačići se koriste za ispravan rad stranice. Prihvatite i dodatne kolačiće, povezane s performansama, društvenim mrežama i marketingom i zahvaljujući njima, doživjet ćete najbolje iskustvo naše web stranice, jer neprestano radimo na poboljšanju. Svoju dobrovoljnu suglasnost možete u svakom trenutku povući ili promijeniti. Više informacija o korištenim kolačićima možete pronaći u našoj politici privatnosti. Ako želite precizno odabrati svoje postavke, pogledajte vrste kolačića u nastavku.

Funkcionalni (uvijek aktivni)

Ovo su nužni "kolačići" za funkcionalnost web stranice. Stranica neće ispravno raditi bez prihvaćanja ovih kolačića. Primjer: kolačić koji bilježi vašu suglasnost ili protivljenje potreban je kako bismo znali jeste li dali suglasnost za određene radnje na web stranici. Također, omogućuju prijavu u korisnički panel ili izradu narudžbi.

Analitičko-izvedbeni

Omogućuju prikupljanje informacija o načinu na koji koristite web stranicu. Ovi "kolačići" omogućuju nam praćenje broja posjeta i izvor prometa na našoj web stranici, što nam pomaže u mjerenju i poboljšanju njezine izvedbe. Također nam pomažu saznati koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne, te razumjeti kako posjetitelji navigiraju na našoj web stranici. Ovi "kolačići" pomažu nam analizirati izvedbu web stranice i prikupljati informacije. Primjer: Možemo stvarati toplinske karte kako bismo saznali koje su informacije lako čitljive a koje ne, čime poboljšavamo dizajn stranice. Također nam omogućuju praćenje češće čitanih blog postova, pomažući nam razvijati zanimljivije sadržaje. Glavni alat kojeg koristimo je Google Analytics.

Društveni

Ovi "kolačići" povezani su s društvenim medijskim platformama i omogućuju vam povezivanje s vašim računima na društvenim mrežama. Putem njih možete dijeliti sadržaje s naše web stranice. Kolačići društvenih mreža (koji dolaze od trećih strana poput Facebooka) prikupljaju informacije kako bi pružili personalizirane oglase. Primjerice, oglasi na vašim društvenim mrežama bolje će se prilagoditi vama i smanjiti vjerojatnost da ćete biti preplavljeni oglasima za usluge ili proizvode koje ste već kupili.

Marketinški

Ovi "kolačići" povezani su s akcijama automatizacije marketinga i praćenjem učinkovitosti oglašavanja. Omogućuju nam, na primjer, ograničenje broja prikazivanja određenog oglasa. Također nam omogućuju provođenje usporednih testiranja kako bismo neprestano poboljšavali izvedbu naše web stranice. Testiranjem različitih rasporeda stranica lakše možemo pronaći onaj koji nudi najbolju čitljivost za korisnike. Također, komunikacija postaje personaliziranija. Na primjer, možemo vam sugerirati članak o pronalaženju domenskog imena ako primijetimo da tražite domenu i teško pronalazite odgovarajuće ime. Iato tako, možemo vam prikazati sugestije za prijavu ako uočimo više uzastopnih neuspjelih pokušaja prijave u korisnički panel. Vaši interesi se grade na temelju informacija iz ovih "kolačića" i aktivnosti na drugim web stranicama. Naši glavni alati za oglasnu mrežu su Google i Facebook.